Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Toon de Valck: eerste opzet route 19-daagse reis West Amerika.
-
Toon de Valck
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Toon de Valck: eerste opzet route 19-daagse reis West Amerika.
Hallo,
Dit jaar gaan we voor het eerst naar de USA. We hebben 19 dagen(12 sept t/m 30 sept), vliegen naar LV en gaan terug vanaf LA.
Na lang wikken en wegen hebben we besloten een auto te huren en voor de overnachtingen een combinatie van motel/hotel en tent te maken.
Na het nodige inlezen beseffen we dat we nu al veel te weinig tijd hebben om alles te zien wat we voor ogen hadden dus hebben we reeds een eerste selectie gemaakt waaruit onderstaande route(met km) is ontstaan.
Vragen waar we zeker nog mee zitten zijn:
- Doen we Zion of Bryce? Op dit forum verschillen de meningen nogal.
- Is de tijd bij Mammoth Lakes teveel? Kunnen we die beter ergens anders inzetten?
Jullie reacties zijn van harte welkom. Alvast dank daarvoor.
• Dag 1 12-9: Vlucht A’dam - Las Vegas
• Dag 2 13-9: Las Vegas Motel
• Dag 3 14-9: Las Vegas – Grand Canyon South Rim Tent 422
• Dag 4 15-9: Grand Canyon Tent
• Dag 5 16-9: Grand Canyon – Page Tent 205
• Dag 6 17-9: Page – Zion NP Tent 180
• Dag 7 18-9: Zion NP – Death Valley Tent 452
• Dag 8 19-9: Death Valley - Mammoth Lakes Tent 321
• Dag 10 21-9: Mammoth Lakes Tent
• Dag 11 22-9: Mammoth Lakes - Yosemite Valley Tent 166
• Dag 12 23-9: Yosemite NP Tent
• Dag 13 24-9: Yosemite NP – San Francisco Motel 300
• Dag 14 25-9: San Francisco Motel
• Dag 15 26-9: San Francisco – Julia Pfeiffer Burns St Pk Tent 250
• Dag 16 27-9: Julia Pf B St Park – Los Padres NF Tent 340
• Dag 17 28-9: Los Padres NF – Los Angeles M(H)otel 213
• Dag 18 29-9: Los Angeles M(H)otel
• Dag 19 30-9: Los Angeles 19:40 A’dam M(H)otel
Dit jaar gaan we voor het eerst naar de USA. We hebben 19 dagen(12 sept t/m 30 sept), vliegen naar LV en gaan terug vanaf LA.
Na lang wikken en wegen hebben we besloten een auto te huren en voor de overnachtingen een combinatie van motel/hotel en tent te maken.
Na het nodige inlezen beseffen we dat we nu al veel te weinig tijd hebben om alles te zien wat we voor ogen hadden dus hebben we reeds een eerste selectie gemaakt waaruit onderstaande route(met km) is ontstaan.
Vragen waar we zeker nog mee zitten zijn:
- Doen we Zion of Bryce? Op dit forum verschillen de meningen nogal.
- Is de tijd bij Mammoth Lakes teveel? Kunnen we die beter ergens anders inzetten?
Jullie reacties zijn van harte welkom. Alvast dank daarvoor.
• Dag 2 13-9: Las Vegas Motel
• Dag 3 14-9: Las Vegas – Grand Canyon South Rim Tent 422
• Dag 4 15-9: Grand Canyon Tent
• Dag 5 16-9: Grand Canyon – Page Tent 205
• Dag 6 17-9: Page – Zion NP Tent 180
• Dag 7 18-9: Zion NP – Death Valley Tent 452
• Dag 8 19-9: Death Valley - Mammoth Lakes Tent 321
• Dag 10 21-9: Mammoth Lakes Tent
• Dag 11 22-9: Mammoth Lakes - Yosemite Valley Tent 166
• Dag 12 23-9: Yosemite NP Tent
• Dag 13 24-9: Yosemite NP – San Francisco Motel 300
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Eerste opzet route 19-daagse reis West Amerika
Ik denk dat ik die volle dag Mammoth Lakes er direct uit zou halen ja. Niet dat je daar niets kunt doen, maar op deze reis zal dat geen hoogtepunt zijn.
Je zou die dag bv voor Bryce in kunnen zetten na Page. Je kan namelijk op dag 5 al heel vroeg naar Page rijden om daar alle highlights al te doen en je kan dus op dag 6 vroeg naar Bryce.
Je kan er ook voor kiezen om de volle dag Las Vegas tussen Zion en Death Valley te doen ipv op dag 2. Ik weet niet of het dan in een weekend valt?
Verder is dag 16 langs de kust een flinke dagtocht. Als je niet veel stopt is het doenbaar, maar ik zou toch iets eerder je tent opzetten.
Je zou die dag bv voor Bryce in kunnen zetten na Page. Je kan namelijk op dag 5 al heel vroeg naar Page rijden om daar alle highlights al te doen en je kan dus op dag 6 vroeg naar Bryce.
Je kan er ook voor kiezen om de volle dag Las Vegas tussen Zion en Death Valley te doen ipv op dag 2. Ik weet niet of het dan in een weekend valt?
Verder is dag 16 langs de kust een flinke dagtocht. Als je niet veel stopt is het doenbaar, maar ik zou toch iets eerder je tent opzetten.
Ene M (van onze nickname M&M) vond Bryce leuker dan Zion, andere M precies andersom. Het is dus puur persoonlijk
. Door de bank genomen is Bryce vooral kijken en Zion vooral wandelen. Voor Bryce heb je wat minder tijd nodig.
Een hele dag Mammoth Lakes lijkt mij een beetje veel van het goede. Wat zijn jullie daar van plan? In de omgeving zijn Bodie en Mono Lake echte aanraders. Daar heb je geen volledige dag voor nodig. Verder kan je bij Mammoth Lakes volgens mij wel wandelen (geen ervaring mee), maar gezien de beperkte tijd kan je die dag misschien beter ergens anders aan wijden. Bijvoorbeeld door zowel Bryce als Zion te kunnen bezoeken.
Een hele dag Mammoth Lakes lijkt mij een beetje veel van het goede. Wat zijn jullie daar van plan? In de omgeving zijn Bodie en Mono Lake echte aanraders. Daar heb je geen volledige dag voor nodig. Verder kan je bij Mammoth Lakes volgens mij wel wandelen (geen ervaring mee), maar gezien de beperkte tijd kan je die dag misschien beter ergens anders aan wijden. Bijvoorbeeld door zowel Bryce als Zion te kunnen bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar wat tijd doorgebracht rond Mammoth Lakes maar voor een eerste keer naar het zuidwesten zou ik die tijd toch liever ergens anders gebruiken. Doe zeker zowel Zion als Bryce, het zijn totaal verschillende parken, en allebei de moeite waard. Een extra dag Zion is aan te raden als je een aantal wandelingen wilt maken, maar ook met de rit naar DV de volgende dag is wat meer tijd in Zion niet gek. Onderweg zou je naar Valley of Fire kunnen gaan.
Je hebt ook nog dag 9.
Het is nog niet zo ver, maar je zult zelfs in september op tijd moeten reserveren voor Yosemite.
Marianne
Je hebt ook nog dag 9.
Het is nog niet zo ver, maar je zult zelfs in september op tijd moeten reserveren voor Yosemite.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bryce kan je met je eigen auto doen, Zion moet je met de shuttlebus. En dus zelf de 9 door het park rijden. Ik heb nu de afgelopen week al 2 reisverslagen gelezen van mensen die dag al 2x op en neer zijn gereden omdat ze het zo'n mooie weg vonden. Het zijn beide gewoon mooie parken die helemaal niet op elkaar lijken.Door de bank genomen is Bryce vooral kijken en Zion vooral wandelen.
Als je besluit naar Bryce te gaan ipv Zion zou ik wel zeker Las Vegas ipv dag 2 tussen bryce en death valley zetten. Dat geeft je ook wat meer tijd voor death valley, want dat is ook nog een fikse rit vanuit Bryce.
Vergeet niet dat je als je naar Monument Valley gaat het daar een uur later is, in Page weer een uur vroeger, in Bryce of Zion weer een uur later en dan in Las Vegas of Death Valley weer een uur vroeger.
Re: Reis Toon de Valck: eerste opzet route 19-daagse reis West Amerika.
Zoals anderen al zeggen, zou ik ook zeker een dag Mammoth Lakes er uit halen.
Ik vond de Grand Canyon mooi om te zien, maar m'n vriendin en ik hadden het op een gegeven moment wel gezien, maar uiteraard is dit puur persoonlijk
De keuze tussen Bryce Canyon en Zion vind ik erg moeilijk, beide zijn ontzettend mooie parken. Alhoewel ik Bryce Canyon alleen in de sneeuw heb gezien. Ik zou proberen Bryce Canyon er zeker in te stoppen, en iets meer tijd besteden in Zion.
Je zou je route ook iets om kunnen gooien, voorbeeldje:
• Dag 2 13-9: Las Vegas -> Zion (2,5 uur)
• Dag 3 14-9: Zion
• Dag 4 15-9: Zion -> Bryce Canyon (1,5 uur), Bryce Canyon -> Page (2,5 uur)
• Dag 5 16-9: Page -> Grand Canyon (2,5 uur)
• Dag 6 17-9: Grand Canyon
• Dag 7 18-9: Grand Canyon -> Las Vegas (4uur 15min)
• Dag 8 19-9: Las Vegas
• Dag 10 21-9: Las Vegas -> Death Valley (2 uur 20 min, binnenrijden via de Daylight Pass)
• Dag 11 22-9: Death Valley -> Mammoth Lakes (3 uur 22min)
• Dag 12 23-9: Mammoth Lakes -> Yosemite NP (2 uur)
• Dag 13 24-9: Yosemite NP – San Francisco Motel
Je zou eventueel kunnen overwegen (afhankelijk van hoe laat je vlucht aan komt op LV) om direct de 1e dag naar Zion te rijden. Zo "win" je een dag, die je zou kunnen spenderen in Yosemite, want daar is de tijd nu wel erg kort. Zou je de reis uitbreiden naar 20 dagen, geeft dat al wat meer ruimte.
Wij vinden het nooit een probleem een lange rij-dag in te plannen, als dit een extra dag op levert. Zo hebben we bijvoorbeeld een keer rond de 500 mijl op een dag gereden. Vertrokken rond 7:00, rond 15:30 op de bestemming. Maar dit moet je maar net leuk vinden en willen. Mochten jullie hier niet voor terug deinzen is dit ook een optie:
• Dag 2 13-9: Las Vegas
• Dag 3 14-9: Las Vegas -> Zion (2,5 uur)
• Dag 4 15-9: Zion
• Dag 5 16-9: Zion -> Bryce Canyon (1,5 uur), Bryce Canyon -> Page (2,5 uur)
• Dag 6 17-9: Page -> Grand Canyon (2,5 uur)
• Dag 7 18-9: Grand Canyon
• Dag 8 19-9: Grand Canyon -> Death Valley (6uur 15min!)
• Dag 10 21-9: Death Valley -> Mammoth Lakes (3 uur 22min)
• Dag 11 22-9: Mammoth Lakes -> Yosemite NP (2 uur)
• Dag 12 23-9: Yosemite NP
Ook hier zou een dagje extra niet misstaan, je zou nog kunnen overwegen mammoth lakes helemaal te schrappen en in 1x door te rijden vanaf DV naar Yosemite, maar dan heb je weer een reisdag van 5,5 uur en blijft er weinig tijd over voor Death Valley.
Hopelijk heb je er wat aan!
EDIT:
Helemaal dag 9 gemist! Dat geeft gelijk weer wat meer ruimte
Dan zou ik dit doen:
• Dag 9 20-9: Las Vegas -> Death Valley (2 uur 20 min, binnenrijden via de Daylight Pass)
Ik vond de Grand Canyon mooi om te zien, maar m'n vriendin en ik hadden het op een gegeven moment wel gezien, maar uiteraard is dit puur persoonlijk
De keuze tussen Bryce Canyon en Zion vind ik erg moeilijk, beide zijn ontzettend mooie parken. Alhoewel ik Bryce Canyon alleen in de sneeuw heb gezien. Ik zou proberen Bryce Canyon er zeker in te stoppen, en iets meer tijd besteden in Zion.
Je zou je route ook iets om kunnen gooien, voorbeeldje:
• Dag 10 21-9: Las Vegas -> Death Valley (2 uur 20 min, binnenrijden via de Daylight Pass)
• Dag 11 22-9: Death Valley -> Mammoth Lakes (3 uur 22min)
• Dag 12 23-9: Mammoth Lakes -> Yosemite NP (2 uur)
Je zou eventueel kunnen overwegen (afhankelijk van hoe laat je vlucht aan komt op LV) om direct de 1e dag naar Zion te rijden. Zo "win" je een dag, die je zou kunnen spenderen in Yosemite, want daar is de tijd nu wel erg kort. Zou je de reis uitbreiden naar 20 dagen, geeft dat al wat meer ruimte.
Wij vinden het nooit een probleem een lange rij-dag in te plannen, als dit een extra dag op levert. Zo hebben we bijvoorbeeld een keer rond de 500 mijl op een dag gereden. Vertrokken rond 7:00, rond 15:30 op de bestemming. Maar dit moet je maar net leuk vinden en willen. Mochten jullie hier niet voor terug deinzen is dit ook een optie:
• Dag 2 13-9: Las Vegas
• Dag 3 14-9: Las Vegas -> Zion (2,5 uur)
• Dag 4 15-9: Zion
• Dag 5 16-9: Zion -> Bryce Canyon (1,5 uur), Bryce Canyon -> Page (2,5 uur)
• Dag 6 17-9: Page -> Grand Canyon (2,5 uur)
• Dag 7 18-9: Grand Canyon
• Dag 8 19-9: Grand Canyon -> Death Valley (6uur 15min!)
Ook hier zou een dagje extra niet misstaan, je zou nog kunnen overwegen mammoth lakes helemaal te schrappen en in 1x door te rijden vanaf DV naar Yosemite, maar dan heb je weer een reisdag van 5,5 uur en blijft er weinig tijd over voor Death Valley.
Hopelijk heb je er wat aan!
EDIT:
Helemaal dag 9 gemist! Dat geeft gelijk weer wat meer ruimte
• Dag 9 20-9: Las Vegas -> Death Valley (2 uur 20 min, binnenrijden via de Daylight Pass)
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dit dan eerlijk gezegd niet aanraden, maar dan gewoon 1 nacht Bryce, 1 nacht Page en 1 nacht Grand Canyon doen.• Dag 4 15-9: Zion -> Bryce Canyon (1,5 uur), Bryce Canyon -> Page (2,5 uur)
Leuke reis! Houd er rekening mee dat er in september maar een korte periode schemering is en dat het al voor 19.00 pikkedonker is. Als je je tent nog wilt opzetten en koken terwijl het licht is moet je dus op tijd op de camping zijn! Hierdoor moet je je (toch al volle) dagen goed plannen.
Ik zeg dit uit ervaring, omdat ik afgelopen september heb gekampeerd
.
Als je moet kiezen tussen Bryce en Zion: Zion is leuk voor jonge mensen (outdoor, wandelen), in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtspunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
Ik zeg dit uit ervaring, omdat ik afgelopen september heb gekampeerd
Als je moet kiezen tussen Bryce en Zion: Zion is leuk voor jonge mensen (outdoor, wandelen), in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtspunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heerlijk genuanceerd!Als je moet kiezen tussen Bryce en Zion: Zion is leuk voor jonge mensen (outdoor, wandelen), in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtpunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
Zowel Bryce als Zion zijn in te passen en doe dan zeker een overnachting in Bryce vanwege de mooie kleuren tegen zonsondergang/-opkomst.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Die heeft toch geen betrekking op de dikke toeristen, hoop ik?amboly schreef: in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtspunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben eerlijk gezegd in het zuidwesten helemaal nergens echt hele dikke mensen tegen gekomen.... alleen in NY, Miami en Orlando
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat is dit nu weer voor een dikke onzin van iemand die het blijkbaar nodpig vindt om mensen te beoordelen een over één kam te scheren op basis van hun uiterlijk. Blijkbaar was deze poster zo druk bezig met begapen en ver/vooroordelen dat het hem ontgaan is dat je in Bryce ook prachtige wandelingen kunt maken zoals de Navajo Trail/Queens Garden loop die mijn niet al te slanke echtegenote overigens gewoon met mij mee gewandeld heeft.amboly schreef:Als je moet kiezen tussen Bryce en Zion: Zion is leuk voor jonge mensen (outdoor, wandelen), in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtspunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
Ik heb geen verschil gemerkt, maar ik was misschien te druk bezig met wandelen en kijken naar alle pracht in beide parken.amboly schreef:Als je moet kiezen tussen Bryce en Zion: Zion is leuk voor jonge mensen (outdoor, wandelen), in Bryce zie je veel dikke toeristen de uitzichtspunten langsgaan (maar die zijn dan ook weer erg mooi!).
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
Toon de Valck
- Amerika-ontdekker
Tot zover iedereen bedankt voor de reacties. Superleuk om jullie tips te lezen. Wat een hoop kennis zit hier zeg!!
Hebben we daardoor zowaar een extra dag!!
Duidelijk is wel dat we een stuk korter of wellicht helemaal niet in Mammoth Lakes zullen verblijven.
Met een omgekeerd rondje Las Vegas zouden we idd op zondagmiddag/avond in Las Vegas aankomen.
Om de afstand langs de kust wat in te korten zouden we kunnen overnachten in de buurt van Pismo Beach ipv Los Padres NF
We komen aan in LV rond 16:30 dus nog doorrijden naar Zion gaat hem niet worden.
We gaan aan de slag met alle tips en plaatsen dan en nieuwe aangepaste route.
Nogmaals dank.
Toon
Hebben we daardoor zowaar een extra dag!!
Duidelijk is wel dat we een stuk korter of wellicht helemaal niet in Mammoth Lakes zullen verblijven.
Met een omgekeerd rondje Las Vegas zouden we idd op zondagmiddag/avond in Las Vegas aankomen.
Om de afstand langs de kust wat in te korten zouden we kunnen overnachten in de buurt van Pismo Beach ipv Los Padres NF
We komen aan in LV rond 16:30 dus nog doorrijden naar Zion gaat hem niet worden.
We gaan aan de slag met alle tips en plaatsen dan en nieuwe aangepaste route.
Nogmaals dank.
Toon
Het lijkt erop alsof mijn opmerking behoorlijk wat mensen geraakt heeft.... Ik wilde in ieder geval niemand beledigen. Wat ik probeerde te zeggen is: In Bryce ga je voornamelijk wat uitzichtspunten langs met de auto en daar sta je dan achter een hek naar te kijken, terwijl je in Zion veel meer het gevoel hebt echt in de natuur te zijn.
De Queen's Garden/Navajo loop in Bryce is inderdaad prachtig, maar geen ontzettend moeilijke wandeling (kleine 2 uur met een beetje conditie).
De Queen's Garden/Navajo loop in Bryce is inderdaad prachtig, maar geen ontzettend moeilijke wandeling (kleine 2 uur met een beetje conditie).
-
Toon de Valck
- Amerika-ontdekker
We hebben een nieuwe route in elkaar geknutseld gebaseerd op de adviezen en tips die we hier gekregen hebben.
- Ten eerste hebben we besloten om niet eerst LV te doen maar om de tweede dag(de eerste dag komen we rond 16:30 aan in LV) naar Zion te vertrekken(wellicht met een uitstapje naar Valley of Fire).
- Ook hebben we Bryce toegevoegd.
- Om te voorkomen dat we van hot naar her vliegen en te weinig kunnen zien van wat er allemaal te zien is hebben we besloten om LA te laten vallen. Dat wordt voor de volgende reis. Hierdoor hebben we ook nog een dag over die we in de eerste twee weken in willen zetten om daar een rustmoment in te bouwen. Maar we vinden het lastig om te bepalen waar. Heeft er iemand ideeen?
- I.p.v. Mammoth Lakes hebben we Mono Lake ingevoegd.
- Pismo en Malibu zijn plaatsen zouden ook andere plaatsen kunnen zijn. Tips?
Reacties en tips zijn weer van harte welkom.
• Dag 1 Ma 12-9: Vlucht A’dam - Las Vegas
• Dag 2 Di 13-9: Las Vegas -> Zion (2h45/265)
• Dag 3 Woe 14-9: Zion -> Bryce Canyon (1h20/116)
• Dag 4 Do 15-9: Bryce Canyon -> Page (2h30/242)
• Dag 5 Vr 16-9: Page -> Grand Canyon (2h30/214)
• Dag 6 Za 17-9: Grand Canyon
• Dag 7 Zo 18-9: Grand Canyon -> Las Vegas (4h15/444)
• Dag 8 Ma 19-9: Las Vegas
• Dag 9 Di 20-9: Las Vegas -> Death Valley (2h20/240)
• Dag 10 Woe 21-9:
• Dag 11 Do 22-9: Death Valley -> Mono Lake (3h30/333)
• Dag 12 Vr 23-9: Mono Lake ->Yosemite NP (2h00/125)
• Dag 13 Za 24-9: Yosemite NP
• Dag 14 Zo 25-9: Yosemite NP –> San Fransisco (4h30/348)
• Dag 15 Ma 26-9: San Fransisco
• Dag 16 Di 27-9: San Fransisco -> Julia Pf. BSP (2h53/243)
• Dag 17 Woe 28-9: Julia Pf. BSP -> Pismo beach (2h20/170)
• Dag 18 Do 29-9: Pismo beach -> Malibu (2h30/238)
• Dag 19 Vr 30-9: Malibu -> Los Angeles Airport 19:40 vertrek naar A’dam
- Ten eerste hebben we besloten om niet eerst LV te doen maar om de tweede dag(de eerste dag komen we rond 16:30 aan in LV) naar Zion te vertrekken(wellicht met een uitstapje naar Valley of Fire).
- Ook hebben we Bryce toegevoegd.
- Om te voorkomen dat we van hot naar her vliegen en te weinig kunnen zien van wat er allemaal te zien is hebben we besloten om LA te laten vallen. Dat wordt voor de volgende reis. Hierdoor hebben we ook nog een dag over die we in de eerste twee weken in willen zetten om daar een rustmoment in te bouwen. Maar we vinden het lastig om te bepalen waar. Heeft er iemand ideeen?
- I.p.v. Mammoth Lakes hebben we Mono Lake ingevoegd.
- Pismo en Malibu zijn plaatsen zouden ook andere plaatsen kunnen zijn. Tips?
Reacties en tips zijn weer van harte welkom.
• Dag 1 Ma 12-9: Vlucht A’dam - Las Vegas
• Dag 2 Di 13-9: Las Vegas -> Zion (2h45/265)
• Dag 3 Woe 14-9: Zion -> Bryce Canyon (1h20/116)
• Dag 4 Do 15-9: Bryce Canyon -> Page (2h30/242)
• Dag 5 Vr 16-9: Page -> Grand Canyon (2h30/214)
• Dag 6 Za 17-9: Grand Canyon
• Dag 7 Zo 18-9: Grand Canyon -> Las Vegas (4h15/444)
• Dag 8 Ma 19-9: Las Vegas
• Dag 9 Di 20-9: Las Vegas -> Death Valley (2h20/240)
• Dag 10 Woe 21-9:
• Dag 11 Do 22-9: Death Valley -> Mono Lake (3h30/333)
• Dag 12 Vr 23-9: Mono Lake ->Yosemite NP (2h00/125)
• Dag 13 Za 24-9: Yosemite NP
• Dag 14 Zo 25-9: Yosemite NP –> San Fransisco (4h30/348)
• Dag 15 Ma 26-9: San Fransisco
• Dag 16 Di 27-9: San Fransisco -> Julia Pf. BSP (2h53/243)
• Dag 17 Woe 28-9: Julia Pf. BSP -> Pismo beach (2h20/170)
• Dag 18 Do 29-9: Pismo beach -> Malibu (2h30/238)
• Dag 19 Vr 30-9: Malibu -> Los Angeles Airport 19:40 vertrek naar A’dam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mammoth Lakes is een plaats, waar je kunt overnachten, Mono Lake is een meer.
Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag, bij 31 mei en 1 juni.
Als je naar VoF wilt zou ik 2 nachten Zion doen, anders blijft daar wel erg weinig tijd voor over. En ook als je wilt wandelen is een volle dag Zion niet verkeerd.
Marianne
Als je naar VoF wilt zou ik 2 nachten Zion doen, anders blijft daar wel erg weinig tijd voor over. En ook als je wilt wandelen is een volle dag Zion niet verkeerd.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook die dag GC naar Zion schuiven als je via Valley of Fire gaat. VoF kost je met de rit vanuit Vegas minimaal 3uur. Dan is het nog zo'n 2,5u naar Zion en er komt ook nog een uur tijdzone bij, omdat je in Utah zit. Dus je komt pas dik in de middag in Zion aan. Evt check je eerst in. Dan moet je je ter plekke, evt in het visitor center orienteren en de shuttlebus nemen, dus je bent zo goed als 30/45 min verder voor je echt in het park zit.
-
Gast
Zelfs niet achter de slotmachines?PSVwally schreef:Ik ben eerlijk gezegd in het zuidwesten helemaal nergens echt hele dikke mensen tegen gekomen.... alleen in NY, Miami en Orlando
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vooral oude omaatjes, maar zo heel veel ben ik ook niet in de casino's geweest, meer in de andere delen van de hotels in Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 18780 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties