Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor rondje Denver?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Sonja1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tips voor rondje Denver?

Bericht door Sonja1983 »

Dit rondje hebben we even als leidraad:

Denver
Keystone/Mount Rushmore
Sheridan
Cody
Yellowstone
Jackson Hole
Salt Lake City
Moab
Vail
Boulder
Denver

Nog even kijken wat overal te vinden is. Maar deze route vonden we online en willen we als leidraad gebruiken.
Tips nog welkom :) Ook qua auto hoe dat werkt etc.
Sonja1983
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor rondje Denver?

Bericht door Sonja1983 »

Bedankt alvast!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk niet, dat je veel andere tips gaat krijgen als in je andere topic...Die ronde is wat lastig in een bepaalde regio in te delen omdat er een stuk zuidwest, noordwest en midwest inzit.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2#p1027588
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Sonja,

Ik zou proberen je vragen te bundelen / stellen in één topic. Je hebt al een hele mooie draad lopen waar mensen veel tips voor je geven. Want nu start je eigenlijk weer overnieuw, terwijl ik zou zeggen, probeer even met de tips aan de slag te gaan. Volgens mij heb je aardig wat informatie ontvangen en nu een puntje voor actie om te kijken wat je zelf wilt op basis van deze tips.

Qua huurauto's is het ook weer een ander verhaal. Maar daar staat al veel over geschreven op het forum. Sectie 'Vervoer in Amerika': http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30, hier vindt je diverse stickies met algemene informatie en specifieke informatie.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Sonja1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonja1983 »

Nou ja hihi in het andere topic werd mij aangeraden hier ook te plaatsen vandaar :)
cookiemon100
Amerikafan

Bericht door cookiemon100 »

Hoi

Wij hebben vorig jaar ongeveer dezelfde ronde gedaan.

We zijn begonnen in Denver. Toen door naar Rocky Mountain NP (waar we tijd te kort hadden). Vanuit daar naar Rapid city voor Badlands NP, Mount rushmore en Custer SP. Toen naar Cody via Devils Momument. 4 dagen Yellowstone, 2 dagen Grand Teton. 1 dag Salt lake City (lang zat). Vanuit daar naar Moab voor Canyonlands, Arches en Deadhorse SP. Toen via Grand junction en Colorado National Monument terug naar Denver waar we de laatste dag zijn gaan shoppen en naar Golden zijn geweest.

Wij zijn toen 18 dagen geweest.

Waarmee kan ik je helpen?
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben bezig om een 2e standaard rondje vanuit Denver of SLC te beschrijven, maar ik ben wel benieuwd hoe je jouw rondje in 18 dagen hebt gekregen? Ik moet echt al zaken schrappen om het in 21 dagen te krijgen namelijk :oops:
Misschien zou je me per pb willen beantwoorden om dit topic gewoon over hun reis te kunnen laten gaan? Gewoon puur over de route in dagen?
Sonja1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Sonja1983 »

Wij zijn ook 2,5 week weg.
Moet dan even manlief vragen want die plant te route of hij die hier wil plaatsen van ons als je wil?

gr
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, ik kan wel een rondje maken, dat is het probleem niet, maar om echt wat te kunnen zien en doen incl Denver, RMNP, Black Hills, Badlands, Bighorn NF, Cody, Yellowstone, Grand Teton, Moab, het stuk tussen Moab en Denver wat ik er dus wrs deel als vaste route uit laat, en weer Denver.
De bedoeling van mij was om bv Capitol Reef en Monument Valley die in het standaard zuidwest rondje niet vast erin stonden, hierin mee te nemen, maar dat kan echt niet met maar 21 dagen. Dit lijkt me, mits het een eerste keer is, toch wel een minimale tijd op bepaalde plekken.
Afhankelijk van bepaalde voorkeuren of jaargetijden kan je dan nog wat afwegingen maken natuurlijk. Zo is Cody - Lake Yellowstone veel korter dan Cody - Red Lodge - Beartooth highway - Cooke City - Yellowstone, daar ben je veel langer voor onderweg. En daarmee zou je evt. Yellowstone een dag minder en GT een dag meer kunnen doen. Of daar dus een dag 'winnen' om van de vakantie af te halen. Het blijven altijd persoonlijke afwegingen. Dag 13 zou je capitol reef kunnen meepakken, want in principe heb je aan een middag voldoende tijd voor canyonlands Island in the sky en dead horse sp voor de uitkijkpunten. Maar heb je dan tijd voor goblin sp, of wat als je bv een jeep wilt huren en buiten de toeristische meute in canyonlands wat wilt ondernemen?

01 vliegen naar Denver
02 Denver - Black Hills (Custer/Hill City/Keystone)
03 Black Hills
04 Black Hills - Badlands - Wall/Rapid City/Deadwood
05 Wall/Rapid City/Deadwood - Sheridan
06 Sheridan - Bighorn NF - Cody (buf bill museum)
07 Cody - Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton
12 Grand Teton - Salt Lake City
13 Salt Lake City - Moab
14 Moab
15 Moab
16 Moab - Grand Lake
17 Grand Lake - Estes Park
18 Estes Park - Denver
19 Denver
20 Denver - naar huis
21 aankomst thuis

Daarom ben ik wel benieuwd naar de afwegingen hoe dit in 18 dagen te doen.
cookiemon100
Amerikafan

Bericht door cookiemon100 »

dag 1 vliegen naar Denver
dag 2 Rijden via Nederland naar RMNP, slapen Estes Park
dag 3 Paardrijden in RMNP, rijden naar Rapid City, stop bij Carhenge, slapen in Rapid City
dag 4 Badlands, slapen Rapid City
dag 5 Mount Rushmore, Custer State park, Ritje Sturgis, Black Hills, slapen Rapid City
dag 6 Rijden via Devils Momument naar Cody, 's avonds Rodeo, slapen in Cody
dag 7 Rijden via Beartooth highway naar Yellowstone, slapen Lake Lodge
dag 8 Yellowstone, slapen Lake Lodge
dag 9 Yellowstone, slapen Lake Lodge
dag 10 Yellowstone, slapen Lake Lodge
dag 11 Grand Teton NP, slapen in Jackson
dag 12 Rijden naar Salt Lake city, in de middag stad verkennen, slapen SLC
dag 13 Ziplinen in Porvo, rijden naar Moab, slapen in Moab
dag 14 Canyonlands en Dead Horse state park in de ochtend wegens hitte, in de middag vooral chillen in de airco, slapen in Moab
dag 15 Arches in de ochtend wegens de hitte, 's middags zwemmen in een beekje, slapen in Moab
dag 16 Rijden via Cisco, Grand Junction richting Glenwood springs, slapen Glenwood Springs
dag 17 terugrit naar Denver, winkelen outlet, slapen buitenwijk Denver
dag 18 Redrock Amphitheater, Golden, graf Buffalo bill enz enz, slapen buitenwijk Denver
dag 19 Vlucht terug naar huis

Zo hebben wij toen de rit gemaakt. Er zijn idd dagen bij met flink wat kilometers maar ik vind het niet erg om in de auto te zitten.
Had persoonlijk wel een dag langer in RMNP willen zijn. Dat was echt te kort, zeker omdat het behoorlijk begon te regenen.

Gaat het zo lukken?
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Leuke route Paul!
Lijkt veel op onze geplande reis voor de zomer.
We hebben ook nog las Vegas, Zion, Page en monument Valley ertussen geplakt, maar wij gaan dan wel 4 weken. :D
LaundryLine
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LaundryLine »

Dag Paul, fijn om te horen dat je aan een tweede voorbeeldreis bezig bent! Heb je hier al stukken van Online staan die je wil delen? Wij willen deze reis misschien in juni maken, maar twijfelen omdat we denken dat we al te laat zijn voor een hotel oid in Yellowstone..
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, helaas nog geen regel op papier gezet. Alleen een beetje info verzameld. Ben eerst nog bezig met een verhaal over de Black Hills en thuis wat aan het verbouwen en (helaas nogsteeds) druk opzoek naar arbeid, dus dat gaat nog wel wat weekjes duren voor daar iets van online komt. Maar met de reisverslagen van velen hier moet je toch al een opzet kunnen maken? Het is sowieso een wat lastigere route. Want dit is qua plaatsen misschien nog wel diverser en groter dan het zuidwesten, alleen zijn een aantal plaatsen, parken en omgevingen zo persoonlijk, dat ik daar op moet passen niet teveel mn eigen mening in te gooien qua wat wel en niet erin komt. Ter info, mijn black hills verhaal begon met iets van 12 paginas tekst :shock: , dat leest misschien niet zo handig op deze site.
Ik zou je adviseren een eigen topic aan te maken met je plannen...dan zijn er genoeg die je kunnen en willen helpen. Ik denk dat inderdaad in Yellowstone al veel vol zal zitten, maar misschien in West Yellowstone of Gardiner nog niet?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

LaundryLine schreef:Dag Paul, fijn om te horen dat je aan een tweede voorbeeldreis bezig bent! Heb je hier al stukken van Online staan die je wil delen? Wij willen deze reis misschien in juni maken, maar twijfelen omdat we denken dat we al te laat zijn voor een hotel oid in Yellowstone..
Kijk of er iets vrij is en boek alvast. Je kunt altijd nog annuleren. Kijk wel goed naar de annuleringsvoorwaarden.
Voor Yellowstone in juni zie ons 2015-verslag.
En voor een route via South Dakota ons 2004-verslag.

Marianne
LaundryLine
Amerika-ontdekker

Welke hotels/motels/cabins/... zijn een aanrader bji Yellowstone, die toch niet te duur zijn?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

De prijzen van de accommodaties zijn variabel, dus je zal voor de periode die jij daar bent, gericht moeten zoeken.

Kijk eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven:
In het Yellowstone National Park: klik hier.
Westingang in de plaats West Yellowstone: klik hier.
Noordingang in de plaats Gardiner: klik hier.
Noordoostingang in de plaats Cooke City: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De prijzen variëren enorm. Wij zaten vorig jaar voor gemiddeld 120 dollar per nacht in Yellowstone als ik me niet vergis. Zie ons verslag voor de accommodatie (onder het blad route en hotels).
Je kunt op hier zien wat de prijs per kamer is voor de verschillende accommodaties
Zo is bijvoorbeeld de Snowlodge een prachtige cabin op ene mooie locatie voor maar iets meer dan 100 dollar.

Maar de goedkoopste mogelijkheden zullen het eerste weg zijn.

Marianne
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Wij zaten in 2015 3 nachten in het Hadley motel in west yellowstone.. Goedkoop en erg basic. Zou er geen volgende keer boeken.
In 2011 sliepen we 3 nachten in het one horse motel. Leuk, schoon en betaalbaar.

Gr Lynn
LaundryLine
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips Lynn en Marianne! Alle hotels die Marianne opgegeven had zitten al vol in de periode dat we daar zijn. :sadcry:
Ik heb voorlopig 4 nachten geboekt in Hadley motel, waar Lynn niet zo positief over is.
Dus als iemand nog tips heeft ivm goede prijs/kwaliteit hotels dan mag je dit zeker laten weten, dan kunnen we nog omboeken.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Je zou naar ons rondje van 2015 kunnen kijken (zie onderschrift). 21 dagen en we hebben veel van wat je wilt bezoeken aangedaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer