Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kvdgrift: rondreis west kust
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis kvdgrift: rondreis west kust
Hallo,
Volgende jaar april/mei gaan we een rondreis maken. Hieronder ons schema. De vraag aan de ervaring Amerika reizigers om eens te schieten op ons schema en met eventueel betere opties te komen.
Hotels en dergelijke zijn nog in onderzoek dus daar zulklen nog wel een keer paar vragen over komen. Als mensen goede suggesties hebben dan mag het altijd. We gaan met 3 volw. en 2 kinderen
1 Amsterdam - Las vegas
2 Las vegas
3 Las vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page (we rijden heen en weer naar monument valley)
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las vegas
11 Las vegas - Bishop
12 Bishop - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Monterey
17 Monterey - Pismo beach
18 Pismo beach - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam
Ik hoor graag jullie suggesties. We verblijven voornamelijk in hotels, motels of cabins op KOA campings.
Over de laatste hebben we nog wel een vraag : Zij er mensen die ervaring hebben met de Cabins op KOA campings?
Volgende jaar april/mei gaan we een rondreis maken. Hieronder ons schema. De vraag aan de ervaring Amerika reizigers om eens te schieten op ons schema en met eventueel betere opties te komen.
Hotels en dergelijke zijn nog in onderzoek dus daar zulklen nog wel een keer paar vragen over komen. Als mensen goede suggesties hebben dan mag het altijd. We gaan met 3 volw. en 2 kinderen
1 Amsterdam - Las vegas
2 Las vegas
3 Las vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page (we rijden heen en weer naar monument valley)
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las vegas
11 Las vegas - Bishop
12 Bishop - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Monterey
17 Monterey - Pismo beach
18 Pismo beach - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam
Ik hoor graag jullie suggesties. We verblijven voornamelijk in hotels, motels of cabins op KOA campings.
Over de laatste hebben we nog wel een vraag : Zij er mensen die ervaring hebben met de Cabins op KOA campings?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis kvdgrift: rondreis west kust
Als je niets om zonsondergang en zonsopgang geeft bij Monument Valley, dan zou ik eerder ervoor kiezen om van de Grand Canyon naar Monument Valley te rijden en dan 's avonds naar Page te rijden ipv op en neer rijden vanuit Page. Dan heb je de dag erna ook gewoon een volle dag voor Page.
Verder een prima route met 1 grote maar...
Verder een prima route met 1 grote maar...
Je zegt eind april/begin mei te gaan. Dan heb je een grote kans dat de tioga pass nog gesloten is. Maar het is ook nog erg onduidelijk of de Sonora Pass open zal zijn. Je hebt dus de kans dat je 'onderlangs' de Sierra Nevada moet rijden (zeg maar via Lake Isabella-Bakersfield) en dan wordt dag 12 een enorme rit. Ik zou dus dag 11 pas zo laat mogelijk boeken. Of Bishop of Ridgecrest/Lake Isabella (kernville) of Ridgecrest. De tioga pass wordt vaak na de officiele openingsdag ook nog wel eens een dag(deel) afgesloten, hou ook daar rekening mee.11 Las vegas - Bishop
12 Bishop - Yosemite
-
kvdgrift
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul,
Dank voor je snelle reactie en bedankt voor de TIP. Overnachten in mon. valley vind ik enorm duur en vandaar dat we dat vanuit page wilde doen, maar je tip om rechtstreeks vanuit grand canyon te gaan lijkt me prima en zal er in duiken.
We zullen rond 8 mei in yosemite zijn dus hopelijk is 1 van de passes wel open.
Groet,
Dank voor je snelle reactie en bedankt voor de TIP. Overnachten in mon. valley vind ik enorm duur en vandaar dat we dat vanuit page wilde doen, maar je tip om rechtstreeks vanuit grand canyon te gaan lijkt me prima en zal er in duiken.
We zullen rond 8 mei in yosemite zijn dus hopelijk is 1 van de passes wel open.
Groet,
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De afgelopen jaren lag er amper sneeuw en was de pas rond 2 en 4 mei open. Er ligt dit jaar tot nu toe het dubbele van het jaar ervoor, dus de kans is niet zo heel erg groot vrees ik.
Hou er ook rekening mee dat het op een flink aantal plekken tijdens je vakantie, vooral in de avond nog flink koud kan zijn/kan vriezen. Zeker in de regio Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Yosemite.
Hou er ook rekening mee dat het op een flink aantal plekken tijdens je vakantie, vooral in de avond nog flink koud kan zijn/kan vriezen. Zeker in de regio Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Yosemite.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
T'is voor volgend jaar, dus de Tioga Pass blijft voorlopig een open vraag. Maar zo vroeg in mei zou ik er eigenlijk vanuit gaan dat hij nog gesloten is.
Voor de rest zijn er weinig opmerkingen (naast het reeds genoemde ivm Monument Valley).
Wat zijn de plannen voor de Grand Canyon ? Als je niet echt wandelingen plant heb je eigenlijk niet zoveel tijd nodig, tenzij je ook plant om er laat aan te komen en na de tweede nacht vroeg te vertrekken.
Ik lees het financieel aspect. Goede locaties maken de reis "af". Helaas zijn deze vaak wat duurder.
Voor de rest zijn er weinig opmerkingen (naast het reeds genoemde ivm Monument Valley).
Wat zijn de plannen voor de Grand Canyon ? Als je niet echt wandelingen plant heb je eigenlijk niet zoveel tijd nodig, tenzij je ook plant om er laat aan te komen en na de tweede nacht vroeg te vertrekken.
Ik lees het financieel aspect. Goede locaties maken de reis "af". Helaas zijn deze vaak wat duurder.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar heb je gekeken voor Monument Valley? Is Tipi Village wellicht iets? Of een cabin op de camping bij Gouldings?
Als je er niet wilt overnachten zou ik ook de tip van Paul volgen en van de GC via MV naar Page rijden, dat scheelt je immers veel (saaie) kilometers.
Wij hebben al een aantal keren in KOA-cabins overnacht, maar niet veel in het zuidwesten. Daar liggen ze meestal niet heel gunstig ten opzichte van de parken.
Je gaat in 2017? Dan is er over de TIoga Pass nog niets te zeggen. Maar 8 mei is wel vroeg.
Marianne
Als je er niet wilt overnachten zou ik ook de tip van Paul volgen en van de GC via MV naar Page rijden, dat scheelt je immers veel (saaie) kilometers.
Wij hebben al een aantal keren in KOA-cabins overnacht, maar niet veel in het zuidwesten. Daar liggen ze meestal niet heel gunstig ten opzichte van de parken.
Je gaat in 2017? Dan is er over de TIoga Pass nog niets te zeggen. Maar 8 mei is wel vroeg.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3397 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-