In (heel) grote lijnen ziet mijn reis er zo uit:
- LA
- Highway 1
- SF
- Yosemite NP
- LV
- Grand Canyon NP
- LA
Het standaard rondje dus, maar dan met alle tijd van de wereld en voornamelijk met het OV. Omdat ik nog geen 25 ben is het huren van een auto behoorlijk aan de prijs, dus dat doe ik alleen als het echt nodig is. Bijv. om de Highway 1 omhoog te rijden. Verder wil ik zoveel mogelijk op de bonnefooi reizen en heb ik dus weinig van tevoren geboekt. Alleen een hostel voor mijn eerste week in LA, een hostel vlak buiten Yosemite NP en de Bright Angel Lodge bij de Grand Canyon heb ik alvast geboekt.
Nu zijn natuurlijk alle tips, tricks, ideeën, vragen en opmerkingen welkom, maar ik heb zelf ook alvast twee vragen die ik jullie wil stellen.
1) Tussen Yosemite NP en Vegas wil ik eigenlijk ook graag Death Valley meepakken. Dit is met het OV natuurlijk niet te doen, maar na flink wat Googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat het ook niet echt gebruikelijk is dat je ergens aan de Westkant van het park een auto kunt huren om die vervolgens in Vegas af te leveren. Klopt dit, of zien jullie toch nog mogelijkheden? En stel dat ik Death Valley uit mijn hoofd moet zetten, dan is de meest logische route om met het OV via Fresno en Bakersfield te reizen, neem ik aan?
2) Ik zou dolgraag ook Zion NP en Bryce NP willen meepakken (tussen Vegas en Grand Canyon, denk ik), maar dat lijkt ook een helse opgave te worden zonder auto. Bovendien lijken daar in de omgeving 0,0 hostels / goedkope motels etc. te zitten. Denken jullie dat het voor mij haalbaar is om Zion en/of Bryce mee te pakken? Ik heb in principe tijd zat, dus dat is geen belemmering. Het gaat mij meer om het OV (of daar in de omgeving voor een paar dagen een auto kunnen huren) en de mogelijkheden om relatief goedkoop te kunnen overnachten. Hostels/goedkope motels, maar ook kamperen hou ik nog altijd in mijn achterhoofd.
Ik hoor het graag! Ook alle andere vragen en opmerkingen zijn welkom

Matthijs