Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickets vanaf 340,- juli/augustus vanaf Düsseldorf
-
Travelkitty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tickets vanaf 340,- juli/augustus vanaf Düsseldorf
Hoogseizoen tickets! juli en augustus: Dusseldorf naar Boston 340,-!
Ook andere bestemmingen voor goede prijzen:
Dallas +-500-
Miami 400,-
Vliegen is met BA/AA/Iberia of KLM/AirFrance/Delta. Snel boeken want zal vast weer snel weg zijn.
bijvoorbeeld
http://www.skyscanner.nl/transport/vluc ... UR#results
Ook andere bestemmingen voor goede prijzen:
Dallas +-500-
Miami 400,-
Vliegen is met BA/AA/Iberia of KLM/AirFrance/Delta. Snel boeken want zal vast weer snel weg zijn.
bijvoorbeeld
http://www.skyscanner.nl/transport/vluc ... UR#results
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Tickets vanaf 340,- juli/augustus vanaf Düsseldorf
Helaas maakte het richting het Zuidwesten niet genoeg verschil.
Maar ik heb wel een beetje zitten klooien en vergelijken.
eigenlijk is het verschrikkelijk bizar:
Düsseldorf - Boston 360 euro pp (met overstap op Schiphol) met KLM
Amsterdam Düsseldorf (retour met KLM) = 97 euro pp
Amsterdam - Boston klm = 1160 euro
Dus Amsterdam - Dusseldorf - Amsterdam - Boston = 457
Amsterdam - Boston = 1160
Alles met KLM
Volgens mij worden we verschrikkelijk genaaid met de prijzen vanaf Schiphol...
Maar ik heb wel een beetje zitten klooien en vergelijken.
eigenlijk is het verschrikkelijk bizar:
Düsseldorf - Boston 360 euro pp (met overstap op Schiphol) met KLM
Amsterdam Düsseldorf (retour met KLM) = 97 euro pp
Amsterdam - Boston klm = 1160 euro
Dus Amsterdam - Dusseldorf - Amsterdam - Boston = 457
Amsterdam - Boston = 1160
Alles met KLM
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Dat ligt naar mijn idee genuanceerder.Thierry73 schreef:Alles met KLM
Ten eerste zijn de kosten op Schiphol hoger, deels door de overheid, deels door Schiphol en deels door KLM zelf.
Dat zit 'm b.v. ook in dat Schiphol aan z'n maximum capaciteit zit en dus veel kan vragen aan maatschappijen, ze betalen toch wel.
Maar dat verklaart zo'n groot verschil met Düsseldorf uiteraard niet.
Denk dat het verschil met name zit in het niet hebben van een serieus marktaandeel in Duitsland; dan is de standaard truc van marketeers om marktaandeel te kopen met kortingen. Dat zal verliesgevend zijn en wie draait daar voor op? De trouwe Nederlandse KLM reiziger. Helaas.
Voor mij alleen nog KLM als het echt niet anders kan, ga voor het verschil liever iets leuks met m'n kids in de US doen. Maar da's mijn mening
- Thierry73
- Amerikakenner
Als de kosten op schiphol hoger liggen dan zou je juist verwachten dat je meer moet betalen als je op schiphol op stapt en dan nog een overstap ook hebt. Dan kom je per residag zelfs twee keer op schiphol.
Helaas, voor vertrekken op vrijdag en terugvliegen op maandag werkt het niet 
KLM probeert wat van de Duitse taart te snoepen.
KLM moet het niet van de Nederlanders hebben! Maar juist van de rest van Europa.
KLM moet het niet van de Nederlanders hebben! Maar juist van de rest van Europa.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik blijf het bizar vinden hoor, die prijsverschillen als je elders opstapt.
Wij vliegen in april met KLM van Madrid naar San Francisco met overstap in Amsterdam. We betalen voor een BC-ticket 1909 euro p.p. (ok nu 100 meer omdat we een stopover van 3 weken doen op de terugweg), terwijl hetzelfde ticket voor het traject Amsterdam - San Francisco 3785 euro kost. Zelfde vlucht, zelfde toestel alleen vliegen wij nog even van Madrid naar Amsterdam en terug drie weken later.
Tja, en als je dan in Spanje woont ...
Ik heb ook gecheckt voor andere KLM-bestemmingen en kom dit soort verschillen ook tegen voor Boston, Montreal, Toronto etc. Ik blijf nog een paar jaar in Spanje wonen!
Wij vliegen in april met KLM van Madrid naar San Francisco met overstap in Amsterdam. We betalen voor een BC-ticket 1909 euro p.p. (ok nu 100 meer omdat we een stopover van 3 weken doen op de terugweg), terwijl hetzelfde ticket voor het traject Amsterdam - San Francisco 3785 euro kost. Zelfde vlucht, zelfde toestel alleen vliegen wij nog even van Madrid naar Amsterdam en terug drie weken later.
Tja, en als je dan in Spanje woont ...
Ik heb ook gecheckt voor andere KLM-bestemmingen en kom dit soort verschillen ook tegen voor Boston, Montreal, Toronto etc. Ik blijf nog een paar jaar in Spanje wonen!
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Dan moeten ze vooral zo doorgaan; niet genoeg groei buiten NL en steeds minder NL klantenHinko schreef:KLM moet het niet van de Nederlanders hebben! Maar juist van de rest van Europa.
-
Travelkitty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nederland is een relatief kleine markt. Vandaar inderdaad al tijden ook die 'bijzondere' constructies zoals met de trein vanaf Brussel of Antwerpen en vliegen vanaf Amsterdam. KLM doet het geloof ik niet zo heel goed, vandaar wel goedkopere tickets vanaf andere landen. Zoals in dit geval Duitsland. Maar moet ook zeggen dat ik zelf amper met KLM vlieg. Niet omdat ik het geen fijne airline vind maar je krijgt er weinig waar voor. Hun milesprogramma is echt heel karig en je moet nog steeds veel bijbetalen bij rewardflights + de ticketprijzen die bijna altijd hoger liggen dan die van hun concurrenten. Ik vlieg zo'n 10x per jaar en daarvan misschien 1x per jaar met KLM (vaak ook nog vanuit een ander land omdat het dan dus goedkoper is). Wat dus op zich wel jammer is want heb er wel goede ervaringen mee; het eten aan boord is goed en ik heb altijd wel leuk contact met het personeel. Zou leuk zijn als ze wat meer moeite gingen doen voor 'hun' Nederlanders 
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Travel 2017
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Feit is dat de thuismarkt relatief klein is voor KLM, aan de andere kant wat is thuismarkt in 1 europa?
Kijk maar eens wat je moet betalen bij Lufthansa of Britisch Airways wanneer je rechtstreeks van hun hub naar een bestemming in de USA vliegt. Dan is dat vaak ook duurder dan vanuit Amsterdam.
Het is een rare wereld, de luchtvaart. Maar ik zie het ook bij andere producten. Kijk bij internet aan bieders veel korting voor nieuwe klanten, maar geen korting voor vaste klanten. Zelfde bij mobiele telefonie. Uiteraard kleinere bedragen dan een vliegreis maar het is hetzelfde idee.
KLM heeft jaren geleefd/verdiend aan de overstappende reiziger, dit is iets waar Schiphol ook zo groot door is geworden. Dit idee wordt nu goed gekopieerd door bijvoorbeeld Turkish Airlines in Istanbul en Emirates in Dubai. Daar heeft KLM nu behoorlijk “last” van en zal alle zeilen moeten bijzetten om te blijven verdienen aan luchtvervoer, lukt dat niet dan is dat een groot gemis niet alleen omdat dan KLM niet meer bestaat maar dit heeft gelijk gevolgen voor Schiphol. Want die is groot door het uitgebreide netwerk dat er mee bereikt wordt in Europa door met name KLM.
En eerlijk is eerlijk, via internet is het tegenwoordig zo makkelijk om te kijken waar je iets goedkoper kan kopen dan hoe dit vroeger ging.
Kijk maar eens wat je moet betalen bij Lufthansa of Britisch Airways wanneer je rechtstreeks van hun hub naar een bestemming in de USA vliegt. Dan is dat vaak ook duurder dan vanuit Amsterdam.
Het is een rare wereld, de luchtvaart. Maar ik zie het ook bij andere producten. Kijk bij internet aan bieders veel korting voor nieuwe klanten, maar geen korting voor vaste klanten. Zelfde bij mobiele telefonie. Uiteraard kleinere bedragen dan een vliegreis maar het is hetzelfde idee.
KLM heeft jaren geleefd/verdiend aan de overstappende reiziger, dit is iets waar Schiphol ook zo groot door is geworden. Dit idee wordt nu goed gekopieerd door bijvoorbeeld Turkish Airlines in Istanbul en Emirates in Dubai. Daar heeft KLM nu behoorlijk “last” van en zal alle zeilen moeten bijzetten om te blijven verdienen aan luchtvervoer, lukt dat niet dan is dat een groot gemis niet alleen omdat dan KLM niet meer bestaat maar dit heeft gelijk gevolgen voor Schiphol. Want die is groot door het uitgebreide netwerk dat er mee bereikt wordt in Europa door met name KLM.
En eerlijk is eerlijk, via internet is het tegenwoordig zo makkelijk om te kijken waar je iets goedkoper kan kopen dan hoe dit vroeger ging.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- Thierry73
- Amerikakenner
Klm geeft aan op facebook en/of twitter berichten binnen een uur te reageren
In dit geval blijft het in ieder geval ijzig stil...
In dit geval blijft het in ieder geval ijzig stil...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4224 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 6 Reacties