Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Introductie en mijn weg (k1->aos->toekomst)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: Introductie en mijn weg (k1->aos->toekomst)

Bericht door USInsider »

Zoals ik al aangaf, de I-134 is niet een big deal. Maar het is beter ook dit document tot in de puntjes gereed te hebben.
Je moet in de voorwaarden kijken of je as. er zelf helemaal aan voldoet, anders een co-sponsor vragen.

De I-864 AoS nodig voor je Status Adjustments (ook afgekort tot AOS) is de biggie.
Als jullie daar co-sponsors bij nodig hebt, is het van belang dat je -wanneer je hun het verzoek doet - aangeeft hoe je de ziektenkostenverz. gaat (kunt) organiseren, je kans op een betaald werk, dat je van plan bent zodra het mogelijk is US citizen te worden, enz. Dit om te voorkomen dat ook de co-sponsors aan het hyperventileren slaan.

Maar zoek eerst alles bij elkaar mbt. tot de voorwaarden voor de I-864, plus je as. zijn inkomsten enz. Dan weet je waar je je druk over moet maken.

De uitnodiging voor het bal geeft aan dat je een reden hebt voor je kort-durende bezoek aan de US.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Essiej schreef:Hey! Leuk om te lezen, ik en mijn verloofde hebben elkaar ook leren kennen via gamen.
@ SanneW

Haha grappig, ik heb ook mijn man leren kennen via gamen (PC: Halo combat evolve) We spelen nu zo af en toe Guild wars 2 samen. :lol: We zijn nu 8 jaar samen, waarvan 1 jaar en 4 maanden getrouwd. :D

Wij hebben de K1 in 2013 gedaan, deze was goedgekeurd in maart 2014. In Juni 2014 hebben we AOS aangevraagd deze is in mei 2015 goedgekeurd (zonder interview) En op 19 mei ''2015'' heb ik eindelijk mijn Green card (v 2jaar) gekregen!

Je moet jezelf echt niet zoveel zorgen maken om de K1 en AOS. Ja het is een biggie maar zo moeilijk is het allemaal niet. Als je gewoon rustig samen op het internet zoekt wat je allemaal nodig hebt, is het super goed te doen. Stressen is niet gezond :P Succes :thumbup:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SanneW »

Sinds ik voor ong 90% zeker weet dat het interview niet voor 7 nov gaat gwbeuren (vooral mijn voorgevoel) heb ik toch besloten om een reis te plannen!
Ik ga 28 okt voor 2 weekjes naar hem toe, EINDELIJK! haha
Nu moet ik weer een esta aanvragen maar dat kan ook geen kwaad een maand van te voren dacht ik (ik weet niet in hoeverre ze dan al kijken dat mijn k1 aanvraag loopt en of het de wachttijd langer maakt)
Ik hoop echt dat het goed komt met een terugreis, de noa2 en waarsch ook afspraak voor interview, en een goede reden voor het korte bezoek (marines ball waarvan ik ook de uitnodiging meeneem). Als werk ben ik dan net een maand terug uit spanje en sta ik ingeschreven bij een uitzendbureau (voor evenementen.horeca etc) kan ik dan ook gewoon zeggen dat ik werk of een baan heb? Of kan ik dat niet benoemen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik wil het bal ECHT niet missen!!! Of deze 500€ vergooien...

Mij lijkt het dat ik eigenlijk een goede reden heb niet illigaal daar te verblijven (alleen nog maar het interview en ik kan het legaal doen!)
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Ok dus ik had gister bericht gekregen van het consulaat, ik heb alles klaar maar ben uiteindelijk vergeten om pasfotos te maken. Ivm. Complicaties en ziekenhuis en een giga wang moet ik minstens een week wachten voor ik fotos kan maken helaas.

Maargoed ik ben dus van plan de lijst etc volgende week naar het consulaat te sturen en ik denk datvik dan rond eind november mijn interview heb...

Nu is het zo dat ze adviseren om geen reis nog te boeken, maar ik wil eigenlijk 14 december op het vliegtuig...
Wanneer is het het beste om een ticket te kopen? Is ong 14 dagen genoeg speling tussen interview en vlucht? En als ik de 14e opgeef als est. Emigratiedatum dat ze dan het interview echt vroeg proberen te plannen zodat ik 14 december kan halen?

De vluchten worden alleen maar duurder met de tijd en ik wil eigenlijk lekker goedkoop vliegen ivm mijn tegenvaller in geld atm.

Ik hoop dat iemand mij goed kan adviseren
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ga me niet vertellen dat je niet naar het bal kunt ?!

Als je eind nov. je K-1 visum invu hebt, zou begin dec. - ong. na een week - je paspoort met visum en je visa pakket moeten arriveren.
Probleem is dat waar het om immigratie gaat, er nooit 100% zekerheden zijn.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Ow, ik ga gewoon naar het bal in een 2 weken vakantie, ja het kost me behoorlijk extra maar ik moet er gewoon zijn...
Ik wil het interview daarna doen (kom 12 nov terug)

En ik had ergens gelezen dat als je niet geaccepteerd word at je vrij snel wat extra kunt brengen ofzo wat ze misten of niet goed genoeg vonden?
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh - blij dat te horen ! Ik wens je een goede reis. en een onvergetelijke avond !

Je moet gewoon zorgen dat alles in orde is en dat je voor het visum-interview alle benodigde documenten en bewijzen-van bij je hebt.
Bij mijn weten geeft het consulaat je een lijst van wat je mee moet meebrengen en ook wat je tevoren nog moet doen zoals de med exam.

Indien men tijdens of na het visum intvu vindt dat er iets ontbreekt - maar dat komt in Ned. hoogstzelden voor - gaat de procedure in Administrative Processing. Inderdaad krijg je dan een Notice omtrent wat men ook nog wil hebben.
Maar zoals gezegd, voor Ned. is AP een uiterst zeldzaam iets wanneer het een K-1 visum betreft.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Ik wacht dan nog even totdat ik een datum heb voor het interview, en zorg ik gewoon dat er minstens 2 weken tussen zitten... dat lijkt mij in principe genoeg tijd voor speling.

En betekend dat, dat de visum aanvragen, mits je alles op orde hebt, vrijwel altijd goedgekeurd word?

En op de employer letter heeft de werkgever alleen het uurloon geschreven en dat hij full-time werkt, zou dat genoeg zijn? Want ivm zijn beroep komt overwerken vaak voor en heeft hij dus geen vast jaarsalaris. Weet je er toevallig iets van? Of moet ik toch pushen voor een est. Jaarsalaris? (Dat word dan alweer de 3e keer dat zijn werkgever een brief moet schrijven...)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wat betreft het leger betreden : http://usmilitary.about.com/od/joiningt ... enjoin.htm

Volgens mij moet je nog even wachten tot je je permanente kaart in bezit hebt.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kijk wat officieeel wordt gevraagd en houd je daaraan.
Overigens is de I-134 in de meeste K-1 visa intvu's geen issue. Vaak wordt er niet eens naar gevraagd, is de ervaring.
(Maar je zult nu net maar degene zijn die het wel wordt gevraagd. Beter mee dan om verlegen).

A less elaborate version of the Affidavit of Support Form I-134 is required with the Petition for a Fiancé(e) Visa. In that case the sponsor’s household income must be equal to or higher than 100% of the ‘poverty level’ for that household size.
Form I-134 must be notarized. You must bring the form and supporting documentation with you to the Visa Interview.
For more detailed information and to check the needed level of income and/or assets go to http://www.uscis.gov and search ‘I-134, Affidavit of Support’.
Je vindt dan de Form die ingevuld moet worden en de instructies. In die instructies staat om.:
Statement(s) from your employer on business stationery showing:
1. Date and nature of employment
2. Salary paid
3. Whether the position is temporary or permanent.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

USInsider schreef: 2. Salary paid
Dus dat zou gewoon per uur, dag, maand of jaar kunnen zijn lijkt mij?
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Big_Mo schreef:Wat betreft het leger betreden

Volgens mij moet je nog even wachten tot je je permanente kaart in bezit hebt.
Sinds ik nu op mijn visum in Amerika ben, en ook getrouwt ben, zijn we (mijn man en ik) naar een navy recruiter geweest. De Navy is een van de branches die je aanneemd met de voorwaardelijke groene kaart, de airforce bijv. niet. Gezien mijn man een Marine is, is Navy sowieso de beste optie.

We hebben ook veel informatie gekregen en ook het advies om naar een immigrations office te gaan. Er zijn waarschijnlijk wat manueren om de greencard sneller in handen te kunnen krijgen (ik wil echt graag zsm bij de Navy gaan).

Ik weet dus nog niet of er manieren zijn om het process te versnellen ivm military naar zo ja zal ik het hier ook gelijk laten weten natuurlijk. Verder was alles positief en is het echt alleen maar wachten op de gc nu.

Volgende week woensdag gaan we naar het emigratie kantoor en weten we meer, yey :)

Verder gaat alles op rolletjes hier op dit moment, eindelijk! :)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves