Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollar - Euro
Dollar - Euro
Hallo!
Ik heb na 2 jaar wonen en werken in amerika mijn bankrekening daar opgezegd. Mijn (rest)saldo heb ik op een Cashier's Check mee naar Nederland gekregen. Aangezien de koers nu erg ongunstig is om 'terug te wisselen', vroeg ik me af of anderen tips hebben om het geld zolang vast te houden. De cheque kan ik niet bewaren, want die is maar een halfjaar geldig.
Ik neem aan dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleem.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Ik heb na 2 jaar wonen en werken in amerika mijn bankrekening daar opgezegd. Mijn (rest)saldo heb ik op een Cashier's Check mee naar Nederland gekregen. Aangezien de koers nu erg ongunstig is om 'terug te wisselen', vroeg ik me af of anderen tips hebben om het geld zolang vast te houden. De cheque kan ik niet bewaren, want die is maar een halfjaar geldig.
Ik neem aan dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleem.
Alvast bedankt voor je antwoord.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Volgens mij zijn er banken die je toestaan om een dollarrekening te openen... dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar zo'n bankrekening kost jammer genoeg ook weer geld en bovendien vang je daarmee geen rente.
Als je iemand kent in de VS die je vertrouwt, kun je je cheque ook naar hem/haar opsturen en laten omwisselen voor cash geld. Dan kun je dat geld weer terug naar Nederland laten sturen en dan stop je het in een grote sok. Maar denk eraan: ook dit betekent renteverlies (oppotten werkt altijd in je nadeel).
Als je iemand kent in de VS die je vertrouwt, kun je je cheque ook naar hem/haar opsturen en laten omwisselen voor cash geld. Dan kun je dat geld weer terug naar Nederland laten sturen en dan stop je het in een grote sok. Maar denk eraan: ook dit betekent renteverlies (oppotten werkt altijd in je nadeel).
Een ander probleem bij een dollarrekening is dat je er alleen giraal dollars op stoten. Als je cash dollars wil storten of opnemen worden deze eerst omgerekend naar Euro's en vervolgens giraal weer omgerekend naar dollars. Echt heel ingewikkeld en vervelend allemaal.
Je kan beter de dollars dan kontant opnemen en thuis bewaren tot beter tijden.
Je kan beter de dollars dan kontant opnemen en thuis bewaren tot beter tijden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1920 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart