Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida 9 dagen in jan/febr: natuur, wildlife en wandelen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Florida 9 dagen in jan/febr: natuur, wildlife en wandelen

Bericht door RiverCola »

Ah, we waren aan het synchroom-posten!

RonaldMiranda schreef:Dat de natuur niet zo spectaculair zal gaan zijn als in bijvoorbeeld Canada en West Amerika weten we, maar het lijkt ons een leuke bestemming voor deze tijd van het jaar
Wij zijn in de zomer van 2014 naar deze regio geweest (Savannah, Charleston, New Orleans en via omgeving Pensacola weer terug naar Orlando) en hadden ons er van tevoren op ingesteld dat we geen spectaculaire rode rotsen en dramatische watervallen zouden gaan zien. En desondanks hebben we enorm genoten van de natuur! Buiten de drie geweldige steden die ik net al noemde (voor een volgende reis voor jullie misschien? :wink: ) vonden we het er heel mooi! De subtiele pracht van het Okefenokee moeras - past dat nog in jullie route? ligt net over de grens in Georgia, je kunt hier ook kayakken - het Savannah National Wildlife Refuge - de kust bij Seaside Fl. Niet spectaculair, maar subtiel. op een gegeven moment reden we richting Savannah of Charleston en zeiden tegen elkaar: "Als Nederland niet zo gecultiveerd was geweest (en iets zuidelijker had gelegen) had het er ook zo uit kunnen zien!". Al dat groen, al dat water, de vele vogels. Genieten hoor!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

RonaldMiranda schreef:Ja, lekker zijn jullie zeg - beetje ons topic kapen :wink: . Geen probleem uiteraard. Wel jammer dat jullie dan geen tips hebben qua wandelen/kajakken..... :lol:
Hehe sorry :D Ik zie dat je naar Robison Preserve gaat en weet dat het park vlakbij, De Soto National Memorial, gratis kayak tours aanbiedt (inclusief kayak!). Ik geloof helaas alleen dat ze dit enkel in het weekend aanbieden. Myakka River SP is natuurlijk ook een prachtige plek om te kayakken. Kijk maar eens op Youtube en zie alle filmpjes met de honderden alligators die rustig om je heen zwemmen :)
RiverCola schreef:@SemJes: ben benieuwd hoe het jullie bevalt daar, zeker nadat ik door research voor mijn reizende vriend inmiddels een beetje weet wat voor omgeving het is. Goede banen gevonden daar? Jullie werkten toch op een universiteit?
We werken nog steeds voor dezelfde bazen en hebben kunnen regelen dat we op afstand konden werken, ideaal voor ons! Daarom waren we in principe vrij om te kiezen waar we gingen wonen, zonder dus rekening te houden met het vinden van een baan. We hadden een lijstje met een stuk of 15 steden die ons trokken en hebben een lange tijd onderzoek gedaan naar de voor/nadelen van iedere stad. Zo kwam uiteindelijk Sarasota op nummer 1 uit! Tot nu toe vinden we het echt geweldig, maar we zijn er ook nog maar net een paar weekjes ;)
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Mocht je de kans krijgen om nog eens naar Georgia te gaan:
Savannah natuurlijk maar net over de grens met Florida liggen St. Simon's Island en Jekyll Island, met het geweldig mooie en aparte Driftwood Beach.

Bij Little Talbot Island SP (Florida) ligt een Driftwood Beach in het klein.

Jammer dat jullie geen verslag bijhouden.
Wij zijn ook de hele dag op pad, maar idd, het is een heel karwei. We maken dat verslag puur voor onszelf. Ik print het na de vakantie uit en het staat als een mooi boek hier in de kast. Onze verslagen worden zeer regelmatig nog gelezen. :D
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben gehad!!!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat ze nog aan het genieten zijn :glasses7: , onder palmbomen enzo... :wink:
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Denk ik ook. Morgen mogen wij!!! :D
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Bericht door RonaldMiranda »

Het was echt super, het maakte de hoge verwachtingen die we dankzij jullie hadden :wink: meer dan waar.

We werken binnenkort onze belevenissen/ervaringen uit en komen dan weer terug op de lijn.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ben benieuwd.
Ook wij hadden het super! Stervens koud in de Panhandle, maar mooi zonnig. Veel nieuwe dingen gezien en gedaan.
Maar... volgend jaar niet meer naar Florida. We hebben deze week een huis gehuurd bij Tucson (Arizona) voor 4 weken in maart 2017.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer