Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jess85: USA & West-Canada 2016
Reis jess85: USA & West-Canada 2016
Hallo,
Eventjes wat hulp gevraagd voor een nieuwe route in aug/sep 2016. Er ligt nog niets vast, maar vliegtuig kan vandaag nog geboekt worden.
Voorlopige route is:
DATUM BESTEMMING
zaterdag 27 augustus 2016 - SEATTLE
zondag 28 augustus 2016 - NORTH CASCADES
maandag 29 augustus 2016 - NORTH CASCADES
dinsdag 30 augustus 2016 - SPOKANE
woensdag 31 augustus 2016 - WEST - GLACIER NP
donderdag 1 september 2016 - GLACIER NP
vrijdag 2 september 2016 - GLACIER NP
zaterdag 3 september 2016 - WATERTON NP
zondag 4 september 2016 - WATERTON NP
maandag 5 september 2016 - BANFF
dinsdag 6 september 2016 - BANFF
woensdag 7 september 2016 - LAKE LOUISE
donderdag 8 september 2016 - YOHO NP
vrijdag 9 september 2016 - JASPER
zaterdag 10 september 2016 - JASPER
zondag 11 september 2016 - JASPER
maandag 12 september 2016 - CLEARWATER
dinsdag 13 september 2016 - VANCOUVER
woensdag 14 september 2016 - VANCOUVER
donderdag 15 september 2016 - VICTORIA
vrijdag 16 september 2016 - VICTORIA
zaterdag 17 september 2016 - OLYMPIC
zondag 18 september 2016 - vrij
maandag 19 september 2016 - vrij
dinsdag 20 september 2016 - SEATTLE
woensdag 21 september 2016 - SEATTLE
Heb nog twee dagen vrij te kiezen. Is Calgary de moeite? Is Tofino nog de moeite in de planning?
Seattle, Glacier en Olympic hebben we in 2013 al bezocht. Glacier is mijn favoriete park, daarom nog 2 volle dagen. Tenzij in nood, wil ik wel dag opofferen.
Zouden deze keer deels willen kamperen. Daarom dat ik Vancouver op het einde zet. Dan zal het al kouder zijn en overnachten we in hotels.
Eventjes wat hulp gevraagd voor een nieuwe route in aug/sep 2016. Er ligt nog niets vast, maar vliegtuig kan vandaag nog geboekt worden.
Voorlopige route is:
DATUM BESTEMMING
zaterdag 27 augustus 2016 - SEATTLE
zondag 28 augustus 2016 - NORTH CASCADES
maandag 29 augustus 2016 - NORTH CASCADES
dinsdag 30 augustus 2016 - SPOKANE
woensdag 31 augustus 2016 - WEST - GLACIER NP
donderdag 1 september 2016 - GLACIER NP
vrijdag 2 september 2016 - GLACIER NP
zaterdag 3 september 2016 - WATERTON NP
zondag 4 september 2016 - WATERTON NP
maandag 5 september 2016 - BANFF
dinsdag 6 september 2016 - BANFF
woensdag 7 september 2016 - LAKE LOUISE
donderdag 8 september 2016 - YOHO NP
vrijdag 9 september 2016 - JASPER
zaterdag 10 september 2016 - JASPER
zondag 11 september 2016 - JASPER
maandag 12 september 2016 - CLEARWATER
dinsdag 13 september 2016 - VANCOUVER
woensdag 14 september 2016 - VANCOUVER
donderdag 15 september 2016 - VICTORIA
vrijdag 16 september 2016 - VICTORIA
zaterdag 17 september 2016 - OLYMPIC
zondag 18 september 2016 - vrij
maandag 19 september 2016 - vrij
dinsdag 20 september 2016 - SEATTLE
woensdag 21 september 2016 - SEATTLE
Heb nog twee dagen vrij te kiezen. Is Calgary de moeite? Is Tofino nog de moeite in de planning?
Seattle, Glacier en Olympic hebben we in 2013 al bezocht. Glacier is mijn favoriete park, daarom nog 2 volle dagen. Tenzij in nood, wil ik wel dag opofferen.
Zouden deze keer deels willen kamperen. Daarom dat ik Vancouver op het einde zet. Dan zal het al kouder zijn en overnachten we in hotels.
Re: Reis jess85: USA & West-Canada 2016
Ik zeg DOEN!
Als je nu goede ticketprijzen hebt, nu boeken (meestal hoe langer je wacht des te duurder).
Je route ziet er globaal goed uit qua verdeling, details kan je nog invullen, waarbij ik zou aanraden om er een van - naar schema van te maken, zoals je hier op het forum vaak tegenkomt. Dat leest makkelijker en bovendien wordt dan duidelijker hoeveel tijd je ter plaatse echt hebt. Als je er ook de reistijden bij zet, wordt het helemaal inzichtelijk. Voor jezelf kan je er nog bij gaan zetten wat je ter plaatse wilt doen en dan heb je helemaal een goed idee of je voldoende tijd hebt.
Evenals voorbeeld:
zat 27/8 AMS - SEA, aankomst ......., overnachting airport/Everett (zie onderaan)
zon 28/8 SEA/Everett - North Cascade,
ma 29/8 North Cascade
di 30/8 North Cascade - Spokane, reistijd 4 uur
Let op dat google-maps rekening houdt met afgesloten wegen, dus als je nu intikt North Cascade naar Spokane stuurt ie je de halve wereld rond. Met een beetje manipuleren lukt het wel.
Ik mis in je plan Mnt Reinier en Mts St Helens (ben je mss al geweest).
Calgary is aardig en als je er zou landen zou ik er zeker een dag besteden, maar in mijn optiek geen must en er loopt een hele mooie route door Peter Lougheed PP naar Canmore/Banff, gezien je route zou ik daar voor kiezen.
Route is van Waterton naar Pincher Creek dan de 22 noord en vervolgens de 40 door Peter Lougheed en dan in het park de 742 Smith Dorrien Trail nemen naar Cascade. Het eerste stuk van de route heb ik zelf niet gereden, maar Peter Lougheed/Smith Dorrien wel, en dat is echt schitterend daar. Deze Smith Dorrien is overigens onverhard en daar wil nog weleens discussies over bestaan of dat wel of niet is toegestaan.
Ik zie dat je Clearwater hebt opgenomen in je route en dan neem ik aan dat je Wells Gray park wilt bezoeken. Daar zou ik dan wel een dag voor reserveren. Dan ligt het min of meer voor de hand om vanaf daar via route 99 en Whistler naar Vancouver te rijden. Afh. van de data kan je in Whistler omhoog met de gondola en bovenop de berg wandelen. Ook is er een nieuwe gondola bij het iets verderop gelegen Squamish. Ik zou daar dan ook 1 dag ter plaatse inruimen.
Mocht je interesse daar niet liggen, dan zou je vanaf Jasper de Icefield parkway terug naar Lake Louise kunnen rijden (heen en terug over dezelfde weg is hier absoluut geen straf) en vervolgens via Golden naar Mnt Revelstoke. Onderweg kan je dan Yoho meepakken, wat je nu 8/9 op het programma hebt staan. Vanaf Revelstoke kan je in 1 lange dag naar Vancouver rijden, of je maakt er een toeristische route van via Vernon/Kelowna, het wijngebied van Canada.
Hier zijn dus nog wel wat opties/keuzes te maken.
Volgende optie/keuze:
Tofino toevoegen is uiteraard ook een optie, echter daar heb je daar m.i. meer dagen voor nodig:
dag 1 Vancouver - Tofino, met onderweg aantal must-stops tussen Parksville en Tofino
dag 2: Tofino (in feite Pacific Rim NP)
dag 3: Tofino
dag 4: Tofino - Victoria, met de nodige stops tussen Parksville en Victoria
Seattle ben je al geweest, maar wil je toch nog 1 dag aan het eind bezoeken? Optie om deze op te offeren misschien?
Na aankomst heb ik in het voorbeeld schema overnachten Everett als optie gezet. Dit is pak 'm beet een uur rijden vanaf de airport.
Reden dat ik Everett noem: is alvast richting Cascades, goedkoper qua hotels en geeft je de volgende ochtend gelegenheid om de Boeing Factory te bezoeken (terwijl ik dit type zie ik dat je op zaterdag landt, moet je wel even checken of er op zondag rondleidingen zijn). Afijn, je kunt er ook nog flink shoppen in de vlakbij gelegen Outlet Factory. Of als je vroeg wakker ben kan je meteen richting de Cascades.
De rijrichting zou ik inderdaad zo houden, hoewel het sowieso in de bergen ook eind aug/begin september 's nachts koud kan zijn. Neem/koop goede slaapzakken. En vergeet je lange thermo ondergoed niet. (dun en kan je na zonsondergang als het begint af te koelen onder je normale kleding dragen en is ideaal om als pyjama te grbuiken). (spreek uit ervaring, kamperen al aantal jaren met de tent in die contreien).
Aan de kust is het milder qua temperatuur, dus daar zou je wellicht nog gewoon kunnen kamperen. Let wel op dat niet alle campings nog open zullen zijn. Als je uit Whistler komt heeft Vanccouver 1 dichtbij gelegen camping, te weten naast/onder de LIons Gate Bridge. Een echte stadscamping met weinig plek. Een hotel in Vancouver is daarom zo gek nog niet.
Je ziet, nog genoeg fine-tuning mogelijk, maar globaal genomen prima route!
Als je nu goede ticketprijzen hebt, nu boeken (meestal hoe langer je wacht des te duurder).
Je route ziet er globaal goed uit qua verdeling, details kan je nog invullen, waarbij ik zou aanraden om er een van - naar schema van te maken, zoals je hier op het forum vaak tegenkomt. Dat leest makkelijker en bovendien wordt dan duidelijker hoeveel tijd je ter plaatse echt hebt. Als je er ook de reistijden bij zet, wordt het helemaal inzichtelijk. Voor jezelf kan je er nog bij gaan zetten wat je ter plaatse wilt doen en dan heb je helemaal een goed idee of je voldoende tijd hebt.
Evenals voorbeeld:
zat 27/8 AMS - SEA, aankomst ......., overnachting airport/Everett (zie onderaan)
ma 29/8 North Cascade
Let op dat google-maps rekening houdt met afgesloten wegen, dus als je nu intikt North Cascade naar Spokane stuurt ie je de halve wereld rond. Met een beetje manipuleren lukt het wel.
Calgary is aardig en als je er zou landen zou ik er zeker een dag besteden, maar in mijn optiek geen must en er loopt een hele mooie route door Peter Lougheed PP naar Canmore/Banff, gezien je route zou ik daar voor kiezen.
Route is van Waterton naar Pincher Creek dan de 22 noord en vervolgens de 40 door Peter Lougheed en dan in het park de 742 Smith Dorrien Trail nemen naar Cascade. Het eerste stuk van de route heb ik zelf niet gereden, maar Peter Lougheed/Smith Dorrien wel, en dat is echt schitterend daar. Deze Smith Dorrien is overigens onverhard en daar wil nog weleens discussies over bestaan of dat wel of niet is toegestaan.
Ik zie dat je Clearwater hebt opgenomen in je route en dan neem ik aan dat je Wells Gray park wilt bezoeken. Daar zou ik dan wel een dag voor reserveren. Dan ligt het min of meer voor de hand om vanaf daar via route 99 en Whistler naar Vancouver te rijden. Afh. van de data kan je in Whistler omhoog met de gondola en bovenop de berg wandelen. Ook is er een nieuwe gondola bij het iets verderop gelegen Squamish. Ik zou daar dan ook 1 dag ter plaatse inruimen.
Mocht je interesse daar niet liggen, dan zou je vanaf Jasper de Icefield parkway terug naar Lake Louise kunnen rijden (heen en terug over dezelfde weg is hier absoluut geen straf) en vervolgens via Golden naar Mnt Revelstoke. Onderweg kan je dan Yoho meepakken, wat je nu 8/9 op het programma hebt staan. Vanaf Revelstoke kan je in 1 lange dag naar Vancouver rijden, of je maakt er een toeristische route van via Vernon/Kelowna, het wijngebied van Canada.
Volgende optie/keuze:
Tofino toevoegen is uiteraard ook een optie, echter daar heb je daar m.i. meer dagen voor nodig:
dag 1 Vancouver - Tofino, met onderweg aantal must-stops tussen Parksville en Tofino
Seattle ben je al geweest, maar wil je toch nog 1 dag aan het eind bezoeken? Optie om deze op te offeren misschien?
Na aankomst heb ik in het voorbeeld schema overnachten Everett als optie gezet. Dit is pak 'm beet een uur rijden vanaf de airport.
Reden dat ik Everett noem: is alvast richting Cascades, goedkoper qua hotels en geeft je de volgende ochtend gelegenheid om de Boeing Factory te bezoeken (terwijl ik dit type zie ik dat je op zaterdag landt, moet je wel even checken of er op zondag rondleidingen zijn). Afijn, je kunt er ook nog flink shoppen in de vlakbij gelegen Outlet Factory. Of als je vroeg wakker ben kan je meteen richting de Cascades.
De rijrichting zou ik inderdaad zo houden, hoewel het sowieso in de bergen ook eind aug/begin september 's nachts koud kan zijn. Neem/koop goede slaapzakken. En vergeet je lange thermo ondergoed niet. (dun en kan je na zonsondergang als het begint af te koelen onder je normale kleding dragen en is ideaal om als pyjama te grbuiken). (spreek uit ervaring, kamperen al aantal jaren met de tent in die contreien).
Aan de kust is het milder qua temperatuur, dus daar zou je wellicht nog gewoon kunnen kamperen. Let wel op dat niet alle campings nog open zullen zijn. Als je uit Whistler komt heeft Vanccouver 1 dichtbij gelegen camping, te weten naast/onder de LIons Gate Bridge. Een echte stadscamping met weinig plek. Een hotel in Vancouver is daarom zo gek nog niet.
Je ziet, nog genoeg fine-tuning mogelijk, maar globaal genomen prima route!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat zijn je plannen in North Cascades? Je weet dat je dit park niet met de auto kunt bezoeken? Tussen de twee gedeeltes van het park loopt SR20, je rijdt dan officieel door Ross Lake N.R.A. Voor deze weg alleen met enkele korte wandelingen is één dag misschien ook wel voldoende.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
De vlucht is eindelijk geboekt. Met vertrek op zondag 28 aug en terugvlucht op donderdag 22 sep.
Ga deze week alles eens uitschrijven van verdere planning. Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Jess
Ga deze week alles eens uitschrijven van verdere planning. Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Jess
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Ik zeg DOEN!
Evenals voorbeeld:
ma 29/8 North Cascade
Volgende optie/keuze:
Jess
Je route ziet er globaal goed uit qua verdeling, details kan je nog invullen, waarbij ik zou aanraden om er een van - naar schema van te maken, zoals je hier op het forum vaak tegenkomt. Dat leest makkelijker en bovendien wordt dan duidelijker hoeveel tijd je ter plaatse echt hebt. Als je er ook de reistijden bij zet, wordt het helemaal inzichtelijk. Voor jezelf kan je er nog bij gaan zetten wat je ter plaatse wilt doen en dan heb je helemaal een goed idee of je voldoende tijd hebt.Eindelijk geboekt, de planning kan beginnen
Evenals voorbeeld:
ma 29/8 North Cascade
Calgary is aardig en als je er zou landen zou ik er zeker een dag besteden, maar in mijn optiek geen must en er loopt een hele mooie route door Peter Lougheed PP naar Canmore/Banff, gezien je route zou ik daar voor kiezen.Hier ben ik al geweest, met fantastisch zicht op de berg.
Ik zie dat je Clearwater hebt opgenomen in je route en dan neem ik aan dat je Wells Gray park wilt bezoeken. Daar zou ik dan wel een dag voor reserveren. Dan ligt het min of meer voor de hand om vanaf daar via route 99 en Whistler naar Vancouver te rijden. Afh. van de data kan je in Whistler omhoog met de gondola en bovenop de berg wandelen. Ook is er een nieuwe gondola bij het iets verderop gelegen Squamish. Ik zou daar dan ook 1 dag ter plaatse inruimen.Deze trail zal ik zeker en vast eens bekijken!![]()
Mocht je interesse daar niet liggen, dan zou je vanaf Jasper de Icefield parkway terug naar Lake Louise kunnen rijden (heen en terug over dezelfde weg is hier absoluut geen straf) en vervolgens via Golden naar Mnt Revelstoke. Onderweg kan je dan Yoho meepakken, wat je nu 8/9 op het programma hebt staan. Vanaf Revelstoke kan je in 1 lange dag naar Vancouver rijden, of je maakt er een toeristische route van via Vernon/Kelowna, het wijngebied van Canada.Wells Gray wil ik zeker bezoeken en kan ik nog een dag bijplannen.
Volgende optie/keuze:
Na aankomst heb ik in het voorbeeld schema overnachten Everett als optie gezet. Dit is pak 'm beet een uur rijden vanaf de airport.Dag Seattle kunnen we nog opofferen, gezien onze terugvlucht pas om 18u vertrekt.
De rijrichting zou ik inderdaad zo houden, hoewel het sowieso in de bergen ook eind aug/begin september 's nachts koud kan zijn. Neem/koop goede slaapzakken. En vergeet je lange thermo ondergoed niet. (dun en kan je na zonsondergang als het begint af te koelen onder je normale kleding dragen en is ideaal om als pyjama te grbuiken). (spreek uit ervaring, kamperen al aantal jaren met de tent in die contreien).Ja Everett lijkt mij ook een betere keuze. We komen aan om 14u en na ophaling auto zien we het wel nog zitten om uurtje te rijden.
Je ziet, nog genoeg fine-tuning mogelijk, maar globaal genomen prima route!Vancouver zou ik eerder een hotel nemen. Ga eens in detail bekijken van de kosten aankoop kampeermateriaal met ook een aantal hotelovernachtingen. En ook is het dan reeds het einde van het seizoen om te kamperen. Misschien op voorhand alles bestellen in de Walmart van Everett?
Groetjes,Thx. De komende week zal die er al wat beter uitzien!
Jess
Hallo Old Faithful,Old Faithful schreef:Wat zijn je plannen in North Cascades? Je weet dat je dit park niet met de auto kunt bezoeken? Tussen de twee gedeeltes van het park loopt SR20, je rijdt dan officieel door Ross Lake N.R.A. Voor deze weg alleen met enkele korte wandelingen is één dag misschien ook wel voldoende.
De bedoeling is om hier te kamperen en wandelingen te doen in het park. De wandelingen moet ik nog eens verder bekijken, alsook de kampeerplaatsen.
Groetjes,
Jess
Goed weer van je te horen! veel plezier met verder plannen!
Kampeerspullen op voorhand bestellen en afhalen in Everett is een goed idee.
De combinatie kamperen met tent en hotels bevalt mij uitstekend!
(behalve die keer dat we in een 5-sterren hotel begonnen en daarna met 12 graden en regen in de tent sliepen......., was even omschakelen
)
Na 1 september zullen er campings gesloten zijn, maar er zijn er altijd wel open (ze doen bv in Banff NP aantal campings dicht omdat er gewoon veel minder vraag is na 1 sept.). Op de sites van de Nat. parken en Prov. parken kan je vinden welke wel/niet open zijn.
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/banff/ ... mping.aspx
In Banff NP stonden wij op Johnston Canyon, ligt halverwege Banff en Lake Louise en vonden wij een ideaal uitgangspunt om het hele gebied tussen Banff en Lake Louise incl Yoho te verkennen en het scheelde steeds verkassen. (met kids, grote tent en hoop zooi is ff meer werk dan met 2 en een koepeltentje). Het heen-en weer rijden tussen de diverse plaatsen vonden wij geen straf, het is daar prachtig en was meteen een kans op wildlife spotten.
Op deze camping was ook een cooking shelter met grote stove (zelf met hout aanmaken) en diverse picknick banken. Ideaal om met regen toch lekker warm te kunnen zitten, koken op de stove en leverde uitermate gezellige gesprekken op met mede kampeerders.
In BC zijn we dit soort shelters nooit tegengekomen.
Kampeerspullen op voorhand bestellen en afhalen in Everett is een goed idee.
De combinatie kamperen met tent en hotels bevalt mij uitstekend!
(behalve die keer dat we in een 5-sterren hotel begonnen en daarna met 12 graden en regen in de tent sliepen......., was even omschakelen

Na 1 september zullen er campings gesloten zijn, maar er zijn er altijd wel open (ze doen bv in Banff NP aantal campings dicht omdat er gewoon veel minder vraag is na 1 sept.). Op de sites van de Nat. parken en Prov. parken kan je vinden welke wel/niet open zijn.
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/banff/ ... mping.aspx
In Banff NP stonden wij op Johnston Canyon, ligt halverwege Banff en Lake Louise en vonden wij een ideaal uitgangspunt om het hele gebied tussen Banff en Lake Louise incl Yoho te verkennen en het scheelde steeds verkassen. (met kids, grote tent en hoop zooi is ff meer werk dan met 2 en een koepeltentje). Het heen-en weer rijden tussen de diverse plaatsen vonden wij geen straf, het is daar prachtig en was meteen een kans op wildlife spotten.
Op deze camping was ook een cooking shelter met grote stove (zelf met hout aanmaken) en diverse picknick banken. Ideaal om met regen toch lekker warm te kunnen zitten, koken op de stove en leverde uitermate gezellige gesprekken op met mede kampeerders.
In BC zijn we dit soort shelters nooit tegengekomen.
Auto gereserveerd ! Bij Budget een midsize SUV voor 777 EUR. Kan nog geannuleerd worden indien we goedkoper vinden.
dit weekend al eens zien voor motels vast te leggen in de parken waar nodig.
dit weekend al eens zien voor motels vast te leggen in de parken waar nodig.
We hebben al een deel van de planning ingevuld. Opmerkingen zijn welkom.
Zon 28/08: seattle naar everett / walmart campinggerief ophalen / motel
Maa 29/08: everett naar north cascades / Sauk Mountain Road, cascade pass trail, Gorge Overlook Trail /kamperen Gorge lake CG
Din 30/08: north cascades / maple pass trail / kamperen gorge lake
Woe 31/08: north cascades naar spokane valley / Highway 20, winthrop, riverfront park, spokane valley mall / motel
Don 01/09: spokane valley naar west glacier / Johns lake loop of Avalanche trail / kamperen sprague creek of avalanche CG
Vri 02/09: west glacier naar st mary / highline loop / st mary CG
Zat 03/09: st mary naar Many Glacier / Grinnel glacier of ptarmigan of swiftcurrent pass / many glacier GC
Zon 04/09: many glacier naar waterton / Grinnel glacier of ptarmigan of swiftcurrent pass in many glacier. In waterton nog red rock canyon of cameron lake / motel in waterton
Maa 05/09: waterton / crypt lake trail / kamperen Grandell mtn CG
din 06/09: Waterton naar banff / Boodschappen, Lake Minnewanka, Banff ontdekken / kamperen Two jack lakeside CG
Woe 07/09: Banff / Healy Pass of Hoodoos Interpretive of Tunnel Mtn trail of rustdag / kamperen Two jack lakeside CG
Don 08/09: Banff naar Lake Louise / Johnston's Canyon / lake louise motel
Vri 09/09: lake louise / plain of six glaciers trail met beehive / lake louise motel
De rest is nog in te plannen. Maar zou eigenlijk graag dagje lake o hara doen en dan doorrijden naar jasper. We doen dus wel geen kottenay NP. Moeten we dit wel doen?
In jasper zou ik Cavel Meadows trail en spirit island willen doen.
Tips voor campgrounds zijn ook welkom. We zoeken rustige campgrounds.
Groetjes
Maa 29/08: everett naar north cascades / Sauk Mountain Road, cascade pass trail, Gorge Overlook Trail /kamperen Gorge lake CG
Woe 31/08: north cascades naar spokane valley / Highway 20, winthrop, riverfront park, spokane valley mall / motel
Don 01/09: spokane valley naar west glacier / Johns lake loop of Avalanche trail / kamperen sprague creek of avalanche CG
Zat 03/09: st mary naar Many Glacier / Grinnel glacier of ptarmigan of swiftcurrent pass / many glacier GC
Zon 04/09: many glacier naar waterton / Grinnel glacier of ptarmigan of swiftcurrent pass in many glacier. In waterton nog red rock canyon of cameron lake / motel in waterton
din 06/09: Waterton naar banff / Boodschappen, Lake Minnewanka, Banff ontdekken / kamperen Two jack lakeside CG
Woe 07/09: Banff / Healy Pass of Hoodoos Interpretive of Tunnel Mtn trail of rustdag / kamperen Two jack lakeside CG
Don 08/09: Banff naar Lake Louise / Johnston's Canyon / lake louise motel
Vri 09/09: lake louise / plain of six glaciers trail met beehive / lake louise motel
De rest is nog in te plannen. Maar zou eigenlijk graag dagje lake o hara doen en dan doorrijden naar jasper. We doen dus wel geen kottenay NP. Moeten we dit wel doen?
In jasper zou ik Cavel Meadows trail en spirit island willen doen.
Tips voor campgrounds zijn ook welkom. We zoeken rustige campgrounds.
Groetjes
Niets moet! Voor Lake O'hara heb je tickets nodig, die kan/moet je vooraf reserveren. Ik zou het daar van laten afhangen.Maar zou eigenlijk graag dagje lake o hara doen en dan doorrijden naar jasper. We doen dus wel geen kottenay NP. Moeten we dit wel doen?
Wij stonden op Snaring River campground, niet heel bijzonder, wel klein en rustig. Geen idee of die nog open is na 1 september.
Maar dat is gauw genoeg gevonden op de site:
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/jasper/visit.aspx
Planning is vervolledigd +wijziging in Banff. hebben Kotenay er toch in geplaatst.
Woe 07/09: Banff / Kootenay NP dagtrip / kamperen Two jack lakeside CG
Don 08/09: Banff naar Lake Louise / Johnston's Canyon / lake louise Inn
Vri 09/09: lake louise / plain of six glaciers trail met beehive / lake louise Inn
Za 10/09: Yoho / Lake O'hara of little yoho valley / Camping ter plaatse
Zo 11/09: Yoho naar Jasper / Icefield Parkway / Honeymoon Lake campground
Ma 12/09: Jasper / Patricia Lake - Pyramid Lake - Medicine Lake - Lake Beauvert - Lake Annette - Edith Lake / Snaring River CG
DI 13/09: Jasper / Cavell Meadows trail / Snaring River CG
Wo 14/09: Jasper / Maligne Lake Road - spirit island / Snaring river CG of BB
Do 15/09: Jasper naar Clearwater / TBD / Cedar Haven Cabin
Vri 16/09: Clearwater / Gray's Well PP / Cedar Haven Cabin
Zat 17/09: Clearwater naar Vancouver / Hotel
Zon 18/09: Vancouver/Stanley Park, stad verkennen / Hotel
Maa 19/09: Vancouver naar Victoria/ TBD /
Din 20/09: Victoria / Orca tour /
Woe 21/09: Victoria naar Tacoma / Ferry, Olympic misschien / Hotel
Don 22/09: Tacoma naar Frankfurt
Hebben nog volgende vragen:
- overnachten in Jasper is behoorlijk duur. Hebben echter site met logies bij mensen thuis gevonden. Maar krijgen dan mailtje dat het nog te vroeg is om te boeken. Mensen ervaring hiermee?
- moeten we Orca tour nu al vastleggen of kunnen we nog wachten? Mijn gevoel is dat we nog gerust wat kunnen wachten hiermee.
- Indien er tips zijn voor Vancouver (minder toeristisch) laat maar weten
- idem voor Victoria
- Tacoma willen we laatste avond nog cinemaatje doen en lekker eten
Woe 07/09: Banff / Kootenay NP dagtrip / kamperen Two jack lakeside CG
Don 08/09: Banff naar Lake Louise / Johnston's Canyon / lake louise Inn
Vri 09/09: lake louise / plain of six glaciers trail met beehive / lake louise Inn
Za 10/09: Yoho / Lake O'hara of little yoho valley / Camping ter plaatse
Zo 11/09: Yoho naar Jasper / Icefield Parkway / Honeymoon Lake campground
Ma 12/09: Jasper / Patricia Lake - Pyramid Lake - Medicine Lake - Lake Beauvert - Lake Annette - Edith Lake / Snaring River CG
Do 15/09: Jasper naar Clearwater / TBD / Cedar Haven Cabin
Vri 16/09: Clearwater / Gray's Well PP / Cedar Haven Cabin
Zat 17/09: Clearwater naar Vancouver / Hotel
Zon 18/09: Vancouver/Stanley Park, stad verkennen / Hotel
Maa 19/09: Vancouver naar Victoria/ TBD /
Din 20/09: Victoria / Orca tour /
Woe 21/09: Victoria naar Tacoma / Ferry, Olympic misschien / Hotel
Don 22/09: Tacoma naar Frankfurt
Hebben nog volgende vragen:
- overnachten in Jasper is behoorlijk duur. Hebben echter site met logies bij mensen thuis gevonden. Maar krijgen dan mailtje dat het nog te vroeg is om te boeken. Mensen ervaring hiermee?
- moeten we Orca tour nu al vastleggen of kunnen we nog wachten? Mijn gevoel is dat we nog gerust wat kunnen wachten hiermee.
- Indien er tips zijn voor Vancouver (minder toeristisch) laat maar weten
- idem voor Victoria
- Tacoma willen we laatste avond nog cinemaatje doen en lekker eten
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Beste Jess85,
wij zitten in dezelfde periode op Vancouver Island en ons is verteld dat het dan juist zalmentrek is met als gevolg veel toeristen. Daar het volgens ons alleen maar vol kan zitten of duurder hebben wij in ieder geval alvast geboekt voor zo'n toer. En toen bleek dat de dag die we wilden boeken al vol zat, dus moesten we de planning iets omgooien... wij zitten overigens wel een stuk noordelijker bij Campbell River!!
wij zitten in dezelfde periode op Vancouver Island en ons is verteld dat het dan juist zalmentrek is met als gevolg veel toeristen. Daar het volgens ons alleen maar vol kan zitten of duurder hebben wij in ieder geval alvast geboekt voor zo'n toer. En toen bleek dat de dag die we wilden boeken al vol zat, dus moesten we de planning iets omgooien... wij zitten overigens wel een stuk noordelijker bij Campbell River!!
Laatst gewijzigd door Robbie&Irene op 28 jan 2016, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Medicine lake op 12/9 zou ik alleen doen als je die dag tijd over hebt, op 14/9 als je naar Maligne Lake rijdt, dan kom je er onderweg sowieso langs.
Medicine lake op 12/9 zou ik alleen doen als je die dag tijd over hebt, op 14/9 als je naar Maligne Lake rijdt, dan kom je er onderweg sowieso langs.
Vergat nog te zeggen dat het een mooie route is geworden, en zo te zien duidelijk gekozen hebben om daar waar jullie heen gaan de tijd te nemen. En dan andere delen over te slaan (van Clearwater naar Vancouver nemen jullie waarschijnlijk de snelste weg en dus duidelijk het andere deel overslaan) en ook VI slaan jullie (op een dagje Victoria na) verder over. Prima want er komt (hopelijk) vast nog een vakantie die kant op en dan kan je daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Geen ervaring met logies in Jasper, maar wat is er mis met daar te kamperen?
Het verbaast me dat je op bepaalde plaatsen al kamperen hebt staan en bij andere al een hotel, (die in de stad begrijp ik wel), maar van sommige snap ik niet waarom daar wel kamperen en bv Lake Louise, waar hotels redelijk prijzig zijn, dan alvast een hotel geboekt. Ik zou minder vastleggen en ter plaatse zien wat het weer doet. Als het die dagen prachtig weer is, zit je in een (duur) hotel. Kan je je geld beter bewaren tot de dagen dat het met bakken uit de hemel komt of vreselijk koud is 's nachts of dat je toe bent aan een fatsoenlijke warme douche en dan in een gerieflijk hotel kruipen.
Kijk ook eens op de site van Hi-hostels. Misschien denk je "hostel synoniem voor slaapbarakken en gemeenschappelijke douches" maar dat is niet meer.
Daar je in Vancouver maar 1 volle dag hebt, zou ik het bij de standaard dingen houden.
Huur fietsen, niet alleen voor het rondje Stanley park, maar gewoon om er de hele stad mee te verkennen, zeker bij mooi weer een ideale manier om je sneller dan lopend voort te bewegen en toch veel te zien in 1 dag.
http://vancouver.ca/files/cov/map-cycling-vancouver.pdf
Tip voor de avond: rij Cypress Mnt op voor een prachtig uitzicht over Vancouver.
In Victoria is het Royal BC Museum echt een aanrader. Mooie displays, opgezette dieren, video's, alles behalve een saai museum.
Victoria is niet zo groot en kan je op 1 dag bewandelen, ook kan je gebruik maken van kleine ferry bootjes bijvoorbeeld als je niet naar Fisherman"s Wharf wilt lopen. In de meeste reisgidsen staan wel van die wandelroutes, of per plaatse een plattegrondje halen bij Visitor buro, ook vind je ze met een beetje googlen op internet, deze bijvoorbeeld.
http://www.frommers.com/destinations/victoria/709466
Orca Tours vanuit Victoria worden aangeboden met grotere boten en is een aardige lopende band business, met diverse afvaarten per dag. Dat is een heel ander verhaal (en ander soort tour) dan de tours vanuit Campbell River.
De ferry Victoria - Port Angeles zou ik wel reserveren, die is relatief klein en vaart maar paar keer per dag. Als je in de ochtend gaat, zou je de middag nog Hurricane Ridge op kunnen rijden (Olympic is niet een park waar je doorheen kunt rijden, er zijn een aantal wegen een stukje het park in. een daarvan is Hurricane Ridge, die weg loopt vanuit Port Angeles,dus makkelijk als je vanaf de ferry komt). http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/u ... 0x1100.jpg
Het plaatsje Port Townsend (iet voorbij Port Angeles) is een leuke (lunch/coffee) stop.
Mocht je in Tacoma geen passend hotel kunnen vinden (ik ken Tacoma niet) dan heb je iets verderop Federal Way, een afslag van de I-5 met een aantal hotels en een mall met bios.
Geen ervaring met logies in Jasper, maar wat is er mis met daar te kamperen?
Het verbaast me dat je op bepaalde plaatsen al kamperen hebt staan en bij andere al een hotel, (die in de stad begrijp ik wel), maar van sommige snap ik niet waarom daar wel kamperen en bv Lake Louise, waar hotels redelijk prijzig zijn, dan alvast een hotel geboekt. Ik zou minder vastleggen en ter plaatse zien wat het weer doet. Als het die dagen prachtig weer is, zit je in een (duur) hotel. Kan je je geld beter bewaren tot de dagen dat het met bakken uit de hemel komt of vreselijk koud is 's nachts of dat je toe bent aan een fatsoenlijke warme douche en dan in een gerieflijk hotel kruipen.
Kijk ook eens op de site van Hi-hostels. Misschien denk je "hostel synoniem voor slaapbarakken en gemeenschappelijke douches" maar dat is niet meer.
Daar je in Vancouver maar 1 volle dag hebt, zou ik het bij de standaard dingen houden.
Huur fietsen, niet alleen voor het rondje Stanley park, maar gewoon om er de hele stad mee te verkennen, zeker bij mooi weer een ideale manier om je sneller dan lopend voort te bewegen en toch veel te zien in 1 dag.
http://vancouver.ca/files/cov/map-cycling-vancouver.pdf
Tip voor de avond: rij Cypress Mnt op voor een prachtig uitzicht over Vancouver.
In Victoria is het Royal BC Museum echt een aanrader. Mooie displays, opgezette dieren, video's, alles behalve een saai museum.
Victoria is niet zo groot en kan je op 1 dag bewandelen, ook kan je gebruik maken van kleine ferry bootjes bijvoorbeeld als je niet naar Fisherman"s Wharf wilt lopen. In de meeste reisgidsen staan wel van die wandelroutes, of per plaatse een plattegrondje halen bij Visitor buro, ook vind je ze met een beetje googlen op internet, deze bijvoorbeeld.
http://www.frommers.com/destinations/victoria/709466
Orca Tours vanuit Victoria worden aangeboden met grotere boten en is een aardige lopende band business, met diverse afvaarten per dag. Dat is een heel ander verhaal (en ander soort tour) dan de tours vanuit Campbell River.
De ferry Victoria - Port Angeles zou ik wel reserveren, die is relatief klein en vaart maar paar keer per dag. Als je in de ochtend gaat, zou je de middag nog Hurricane Ridge op kunnen rijden (Olympic is niet een park waar je doorheen kunt rijden, er zijn een aantal wegen een stukje het park in. een daarvan is Hurricane Ridge, die weg loopt vanuit Port Angeles,dus makkelijk als je vanaf de ferry komt). http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/u ... 0x1100.jpg
Het plaatsje Port Townsend (iet voorbij Port Angeles) is een leuke (lunch/coffee) stop.
Mocht je in Tacoma geen passend hotel kunnen vinden (ik ken Tacoma niet) dan heb je iets verderop Federal Way, een afslag van de I-5 met een aantal hotels en een mall met bios.
@Robbie&Irene: Bedankt voor de tip. Eens gekeken en de tours in victoria lijken nog voldoende plaatst te hebben. maar zullen het dan zeker vroeg genoeg vastleggen
@JetUSA:
Bedankt voor de tip in Jasper van medicine lake. Zullen dat zo aanpakken.
We hebben inderdaad onze tijd genomen voor de parken Glacier, Waterton, Banff en Jasper (en Yoho en Kootenay) want dat is het voornaamste doel van onze reis. We merkten dat als we idd nog Whistler wilden doen en extra delen van VI we niet voldoende tijd zouden hebben voor de grote parken.
Enkele antwoorden
- We willen in feite max 3 a 4 dagen na elkaar kamperen. Dan hebben we liefst weer een douche en bed
? Bij Lake Louise overnachten we dus om in een bed te liggen en onze was eens te doen. Deze zijn idd ook niet goedkoop (115 er per nacht). In Jasper gaan we vooral kamperen en gaan we idd zien of we wel een hotel of B&B zullen boeken. Misschien inderdaad naar het weer kijken zoals je zegt.
- Vancouver: bedankt voor de tip. hebben SF indertijd ook met de fiets verkend, dus zullen dat hier ook doen als het weer goed is.
- Victoria: hebben een dag opgeofferd voor Jasper en Banff zodat we ook Kootenay konden doen. Zullen het dus inderdaad houden bij verkennende wandeling.
- Tacoma kennen we zelf ook niet, maar leek ons gewoon goed plaats om laatste nacht door te brengen in een goed hotel. veel keuze alleszins daar. Heb je soms ervaring met een hotel aan die afslag die je meegeeft?
@JetUSA:
Bedankt voor de tip in Jasper van medicine lake. Zullen dat zo aanpakken.
We hebben inderdaad onze tijd genomen voor de parken Glacier, Waterton, Banff en Jasper (en Yoho en Kootenay) want dat is het voornaamste doel van onze reis. We merkten dat als we idd nog Whistler wilden doen en extra delen van VI we niet voldoende tijd zouden hebben voor de grote parken.
Enkele antwoorden
- We willen in feite max 3 a 4 dagen na elkaar kamperen. Dan hebben we liefst weer een douche en bed

- Vancouver: bedankt voor de tip. hebben SF indertijd ook met de fiets verkend, dus zullen dat hier ook doen als het weer goed is.
- Victoria: hebben een dag opgeofferd voor Jasper en Banff zodat we ook Kootenay konden doen. Zullen het dus inderdaad houden bij verkennende wandeling.
- Tacoma kennen we zelf ook niet, maar leek ons gewoon goed plaats om laatste nacht door te brengen in een goed hotel. veel keuze alleszins daar. Heb je soms ervaring met een hotel aan die afslag die je meegeeft?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
wij vonden het Hilton Garden inn hotel in Renton heel goed (vlak bij Tacoma). Het was een aantal jaren geleden een van de goedkoopste die we in de buurt konden vinden.
We verbleven hier een eeste keer in 2011 en gingen terug in 2013 omdat het ons zo beviel.
http://hiltongardeninn3.hilton.com/en/h ... index.html
We verbleven hier een eeste keer in 2011 en gingen terug in 2013 omdat het ons zo beviel.
http://hiltongardeninn3.hilton.com/en/h ... index.html
Laatste nacht hotel is wel zo relaxed inderdaad, het zal maar net regenen op de ochtend dat je alles moet inpakken en dan naar het vliegveld moet, neah dat is niet echt prettig. Wel zo prettig om beetje relaxed de auto uit te ruimen, alles weer fatsoenlijk in de koffers te krijgen, even lekker badderen etc.
En Tacoma kan natuurlijk prima.
Gaf je de tip van Federal Way voor het geval je niets zou kunnen vinden. Wij kwamen daar terecht op aangeven van een hotelreceptioniste toen we bij de airport een hotel zochten en alles tsjokvol zat of mega duur was. Ik was er anders niet zo snel op gekomen om een afslag verder te gaan kijken. Ook daar was het aardig druk en hadden we weinig keus. Het werd toen de Courtyard by Marriott, niet heel goedkoop, maar voor dat moment uitstekend acceptabel. Er zit echter een hele stapel hotels in die buurt, tik eens 'federal way hotels' in op google. Ik vind dat trouwens een super handige (nieuwe) manier van snel even zoeken wat er zoal zit.
En Tacoma kan natuurlijk prima.
Gaf je de tip van Federal Way voor het geval je niets zou kunnen vinden. Wij kwamen daar terecht op aangeven van een hotelreceptioniste toen we bij de airport een hotel zochten en alles tsjokvol zat of mega duur was. Ik was er anders niet zo snel op gekomen om een afslag verder te gaan kijken. Ook daar was het aardig druk en hadden we weinig keus. Het werd toen de Courtyard by Marriott, niet heel goedkoop, maar voor dat moment uitstekend acceptabel. Er zit echter een hele stapel hotels in die buurt, tik eens 'federal way hotels' in op google. Ik vind dat trouwens een super handige (nieuwe) manier van snel even zoeken wat er zoal zit.
Onze laatste nacht een hotel geboekt op de Federal Way.
Nu willen we nog de ferry vastleggen vanuit Vancouver naar Vancouver Island (dichtst bij Victoria), maar deze lukt niet. Weet iemand vanaf wanneer je deze kan vastleggen? De andere ferry van Victoria naar Port Angeles konden we zonder problemen vastleggen.
Nieuwe blog is in de aanmaak.

Nu willen we nog de ferry vastleggen vanuit Vancouver naar Vancouver Island (dichtst bij Victoria), maar deze lukt niet. Weet iemand vanaf wanneer je deze kan vastleggen? De andere ferry van Victoria naar Port Angeles konden we zonder problemen vastleggen.
Nieuwe blog is in de aanmaak.
Hallo,
Ik heb eens alle wandelingen uitgelijst die we zouden doen. Planning is nog lichtjes gewijzigd in Yoho/jasper gezien we in blogs gezien hebben dat er heel mooie wandelingen te doen zijn. Mochten jullie echter menen dat er mooiere wandelingen te doen zijn, graag een seintje.
Maa 29/08: North cascades: Cascade pass trail, Gorge Overlook Trail
Din 30/08: north cascades: Maple pass trail
Woe 31/08: geen grote wandeling
Don 01/09: West glacier: Johns lake loop of Avalanche trail --> welke raden jullie aan?
Vri 02/09: West glacier naar st mary: Highline loop --> iemand deze al gedaan?
Zat 03/09: Many Glacier: Swiftcurrent pass --> op Kalaman blogs gelezen dat dit een van de mooiste is, maar wel lang 27 km.
Zon 04/09: Many glacier: Grinnel glacier
Maa 05/09: Waterton: Crypt lake trail
din 06/09: Banff: Grassi Lakes en healy pass interpr trail
Woe 07/09: Kootenay: Stanley Glacier
Don 08/09: Banff naar Lake Louise: Eifel Lake trail
Vri 09/09: Lake louise: plain of six glaciers trail met beehive
Za 10/09: Yoho: Lake O' hara alpine circuit
Zo 11/09: Yoho: Iceline field trail --> hebben deze dag extra in Yoho genomen voor deze wandeling
Ma 12/09: Icefield park way: Parker Ridge
DI 13/09: Jasper: Path of the Glacier + Cavell Meadows trail
Wo 14/09: Jasper: geen grote wandeling
Do 15/09: Jasper naar Clearwater: Kinney lake trail
Vri 16/09: Clearwater: watervallen
Zat 17/09: Clearwater naar Vancouver: geen grote wandeling
Zon 18/09: Vancouver: geen grote wandeling
Maa 19/09: Vancouver naar Victoria: geen grote wandeling
Din 20/09: Victoria: geen grote wandeling
Woe 21/09: Victoria naar Tacoma: geen grote wandeling
In totaal zo een 190 km wandelen.
We hebben bij Lake louise ook een upgrade gevraagd na het lezen van de blog van kalaman.
Op 20 april gaan we lake o'hara vastleggen.
Indien iemand vindt dat we een bepaalde wandeling moeten switchen met een andere, laat maar weten.
Ik heb eens alle wandelingen uitgelijst die we zouden doen. Planning is nog lichtjes gewijzigd in Yoho/jasper gezien we in blogs gezien hebben dat er heel mooie wandelingen te doen zijn. Mochten jullie echter menen dat er mooiere wandelingen te doen zijn, graag een seintje.
Maa 29/08: North cascades: Cascade pass trail, Gorge Overlook Trail
Din 30/08: north cascades: Maple pass trail
Woe 31/08: geen grote wandeling
Don 01/09: West glacier: Johns lake loop of Avalanche trail --> welke raden jullie aan?
Vri 02/09: West glacier naar st mary: Highline loop --> iemand deze al gedaan?
Zat 03/09: Many Glacier: Swiftcurrent pass --> op Kalaman blogs gelezen dat dit een van de mooiste is, maar wel lang 27 km.
Zon 04/09: Many glacier: Grinnel glacier
Maa 05/09: Waterton: Crypt lake trail
din 06/09: Banff: Grassi Lakes en healy pass interpr trail
Woe 07/09: Kootenay: Stanley Glacier
Don 08/09: Banff naar Lake Louise: Eifel Lake trail
Vri 09/09: Lake louise: plain of six glaciers trail met beehive
Za 10/09: Yoho: Lake O' hara alpine circuit
Zo 11/09: Yoho: Iceline field trail --> hebben deze dag extra in Yoho genomen voor deze wandeling
Ma 12/09: Icefield park way: Parker Ridge
DI 13/09: Jasper: Path of the Glacier + Cavell Meadows trail
Wo 14/09: Jasper: geen grote wandeling
Do 15/09: Jasper naar Clearwater: Kinney lake trail
Vri 16/09: Clearwater: watervallen
Zat 17/09: Clearwater naar Vancouver: geen grote wandeling
Zon 18/09: Vancouver: geen grote wandeling
Maa 19/09: Vancouver naar Victoria: geen grote wandeling
Din 20/09: Victoria: geen grote wandeling
Woe 21/09: Victoria naar Tacoma: geen grote wandeling
In totaal zo een 190 km wandelen.
We hebben bij Lake louise ook een upgrade gevraagd na het lezen van de blog van kalaman.
Op 20 april gaan we lake o'hara vastleggen.
Indien iemand vindt dat we een bepaalde wandeling moeten switchen met een andere, laat maar weten.
Tickets voor bus o hara zijn geboekt. Wel voor zondag 11 sep gezien za 10 al snel vol zat.
Laat maar weten of we nog wandelingen missen of moeten switchen.
Groetjes
Laat maar weten of we nog wandelingen missen of moeten switchen.
Groetjes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves