Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuring Parkeren USD 293

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Troetelberr11
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bekeuring Parkeren USD 293

Bericht door Troetelberr11 »

Goedemiddag allemaal,

Allereerst bedankt voor deze top site, ik heb hier zoveel info vanaf gehaald voor mijn road trip West Coast afgelopen november !

Maar nu ik terug ben heb ik nog een nare na smaak, er is een bedrag van USD 293 afgeschreven, na veel email verkeer ben ik erachter dat het om een parkeerboete gaat ( Hollywoud boulevard), maar vindt hem nog al erg hoog, klopt het dat de boetes voor fout parkeren zo hoog zijn ?
Nu wil ik zo ie zo bezwaar maken, maar heb geen idee of dat kan en zo ja hoe kan ik dat doen.

Het verhaal is namelijk dat wij niet geparkeerd hebben , maar zijn even gestopt om op de navigatie te kijken waar we precies moesten zijn.
Er stond gelijk een agent op ons raampje te tikken en zijn ook meteen weg gereden. We hebben daarna de auto in een parkeer garage gezet en zijn gaan kijken over het hoe en wat, want wij hadden nergens een verbodsbord gezien en er stonden meerdere auto's waardoor wij de aanname hebben gedaan dat we even konden stoppen om op de navigatie te kijken en geen gevaarlijke situatie op de weg zouden vormen or dit al rijdend te doen.
Maar bij het checken stond dat er niet geparkeerd mocht worden , maar wij zijn alleen even gestopt en zaten beide in de auto (we hebben er nog geen minuut gestaan) want de beste man stond al meteen op ons raampje te tikken.
Later zagen we een bord op een ander deel van Hollywood boulevard , no stopping allowed (dan snap ik dat we een bekeuring had gekregen),

Kunnen we nog iets van bezwaar maken, zo ja , hoe kunnen we dat doen ?

Dank je wel alvast voor het meedenken.

Miranda
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Bekeuring Parkeren USD 293

Bericht door LittlePhoenix »

Als de boete automatisch betaald is door de verhuurder kan een deel van dat bedrag hun administratiekosten zijn. Een vriendin had dat toen ze een auto in Nederland hadden gehuurd. De boete op zich viel mee, maar de adminkosten waren gigantisch hoog.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij hebben 1 keer een boete gehad in San Fransisco. Dit omdat we de auto niet in de richting van het verkeer hadden geparkeerd.
Tja, dat schijnt in Nederland ook niet te mogen, maar hier wordt er niks mee gedaan.
Ik heb de agent nog ingehaald en gevraagd waarom ik een boete had. Toen hij het uitlegde begreep ik het pas. We hadden immers gewoon betaald en waren op tijd terug. Er stond op de bon " Facing Wrong Way" .
Boete was $35. Die we aangezien we de volgende naar huis vlogen, maar snel via internet betaald hebben om niet bij de douane opgepakt te worden ofzo. We wisten niet of ze dat daar zouden weten. Maargoed $35 was gelukkig ook geen top bedrag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het probleem is een beetje dat je geen bon hebt gekregen. Hoe komen die mensen aan jouw gegevens? Dat zal wel via de autoverhuur zijn gegaan, maar ik zou toch graag de bon willen zien eigenlijk als het mij zou overkomen.
Op die bon staat meestal bij welk courthouse je zou moeten betalen. Dan kan je ook info over de boete vinden.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dit is misschien een hele rare theorie, maar misschien dat de mensen na jullie een boete hebben gekregen?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als je goed is heb je van je verhuurder een citation letter gekregen.
Daarin staat het nummer etc van je bekeuring vermeld.
Je hebt wel een dikke bekeuring gekregen.
Zeker weten dat het op dat stopverbod slaat ???
Ter vergelijk; een parkeerovertreding op dezelfde Hollywood Blvd kost $ 68
Alamo rekent $ 13 administratiekosten.
Alle info over bekeuringen in LA vind je hier http://www.ladot.lacity.org/HowDoI/HowD ... /index.htm
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer