Ik wil je best wel laten weten waarom ík Las Vegas niet zo leuk vond, of 'wij'....want voor mijn vriend gold hetzelfde (en dan hoop ik niet op een reeks reacties van forumleden die dat dan weer gaan analyseren, want het is onze ervaring en mening over Vegas en niets meer dan dat).
De eerste keer dat we Vegas bezochten was tijdens onze eerste rondreis door het zuidwesten, waarin we min of meer het traditionele rondje deden. Wij houden erg van grote steden (cultuur, lekker eten, musea/galeries, shoppen), maar ook van natuur. Als we een natuurpark bezoeken doen we wat langere hikes want we houden van actief zijn (zo hebben we ook weleens gemountainbiked bv). We houden kortom van heel afwisselende reizen. Waarom vonden we Vegas niet zo leuk? We hadden een reeks natuurparken en dorpen achter de rug toen we daar aankwamen en vonden de sfeer in Vegas wat grimmig. De mensen waren ineens niet meer zo vriendelijk, grappig en relaxt als de mensen die we tot dan toe tijdens onze reis waren tegengekomen. Ineens zagen we toeristen (naast Amerikanen ook veel Britten kan ik me herinneren) die over straat liepen met meters bier, lallend en blaffend. Een beeld waar ik al niet zo vrolijk van wordt (en de reden dat ik bepaalde plekken in Europa ook mijd als ik op vakantie ga). We zijn toen 's middags langs de strip gaan wandelen en bekeken een aantal hotels, Ceasars, Bellagio, Venetian etcetera. Leuk om te zien hoor, maar ik wordt daar verder niet heel wild van. Ik hoef ook zeker niet álle hotels te zien. Waar we gegeten hebben weet ik niet meer, misschien was het een buffet? We zijn toen ook nog naar de outlet ten zuiden van Vegas geweest, niet zo'n beste outlet. 's Avonds zijn we wederom de strip op gegaan. Het heeft allemaal niet heel veel indruk gemaakt want ik kan me niet eens meer herinneren wat we allemaal precies gedaan hebben. Behalve de fontein van Bellagio, wat we tof vonden.
De tweede keer dat we in Vegas waren was het twee nachten. We zijn toen in de fashionmall geweest die centraal op de strip zit. Beetje rondgewandeld, kleine dingetjes gekocht. Ik kan me herinneren dat het redelijk duur was. De shops in de hotels zelf zijn een beetje boven ons budget, ik koop geen Hermés tas of Rolex horloge tijdens mijn vakantie

Maar dat is wel zo'n beetje het aanbod in de hotels. Leuk om je even aan te vergapen, maar meer ook niet.
We sliepen toen in The Mirage, hadden een mooie, ruime kamer met een goddelijk bed. We hebben een poging gewaagd naar het zwembad te gaan die middag, maar ik kan me herinneren dat het vreselijk druk was daar en dat je voor van alles moest bij betalen. Van beide factoren raak ik dan weer geïrriteerd. Dus laat maar.... het is maar een zwembad

We zijn toen ook naar de outlet mall gegaan die net ten noorden van de strip ligt, erg leuke mall. Lekker een beetje geshopt ook. De volgende dag kwamen toen onze Amerikaanse vrienden. Met hen zijn we uit eten gegaan bij Stripsteak in Mandalay Bay. Hier hebben we fantastisch gegeten. Daarna zijn we met een limo (had de man van mijn vriendin geregeld) naar Tryst gegaan, 1 van de clubs in The Wynn. Hier hadden we table service besteld. Dan hoef je niet in de rij te staan om de club binnen te komen (en die rij was laaaaaang!) en heb je binnen je eigen tafel met waitress die de hele avond drankjes voor je maakt (je dus dronken voert

). Dronken waren we dus ook vrij snel

Het is een vrij epische nacht geworden.
Die tweede keer hebben we zeker plezier gehad, vooral doordat we met onze vrienden uitgegaan zijn. Maar zou ik Vegas volgende keer weer aandoen? Als tussenstop voor een nacht misschien wel, maar een must voor mij? Nee, zeker niet.
Ik hou niet van gokken, ik hou niet van overmatig drinken en van dronken mensen om me heen, ik hou niet van enorme rijen en grote crowds aan de rand van het zwembad, ik hou gewoon niet zo van oppervlakkig vermaak. En dat is toch wat Las Vegas in essentie is.
De dingen die Vegas te bieden heeft die ik wel leuk vind, zoals shoppen, live-muziek zien of een keer naar een club, lekker eten in een bijzonder restaurant, kan ik ook allemaal krijgen in elke willekeurige grote stad. En dat vind ik dan een veel leukere context dan de context van Vegas.