Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eén nacht Las Vegas genoeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
reusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eén nacht Las Vegas genoeg?

Bericht door reusa »

@sanfran: nee hoor, ik vind de reacties op dit forum meestal zo vriendelijk en behulpzaam van aard, dat ik het prima vind om te vertellen wat het nu eindelijk wordt. Zeker omdat er zoveel mensen meedenken :lol:
Maar ook weer heel vriendelijk dat RiverCola er even op wijst dat het niet hóeft :thumbup:

@PSVwally: we laten de eerste nacht LV vervallen. Daardoor kunnen we een stop maken halverwege Redwood Meadow en Las Vegas. Dat wordt ws Barstow. Ik weet dat daar niet zoveel te doen is maar ik las iets over een Route 66 museumpje en dat zou wellicht iets zijn. We gaan daar naar de KOA camping en daar is in ieder geval genoeg te doen om het een leuke stop te laten zijn. We kunnen dan de volgende ochtend op tijd naar LV.
Idd willen we dan de dag erna van LV via VoF naar Zion. In Zion staan we 2 nachten dus niet erg als we daar laat aankomen.

We rijden overigens allebei.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zat nog eens naar je reisplan te kijken maar waarom doe je niet 1 nacht San Diego minder?
Imo ben je daar verhoudingsgewijs wel lang. Ik zou een nacht San Diego opofferen ten gunste van Las Vegas.
Gast

Bericht door Gast »

RiverCola schreef:Blijkbaar moet je je hier op het forum verantwoorden als je niet zo geïnteresseerd bent in Vegas, en daarna nog eens als je het er niet erg leuk vond.
Da's niet alleen met Las Vegas, hoor :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Precies, ik word ook altijd afgeschoten vanwege mijn mening over Zion :lol:
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

RiverCola schreef:Nou Reusa, ik geloof dat je hier een beetje een bommetje hebt neergegooid. Blijkbaar moet je je hier op het forum verantwoorden als je niet zo geïnteresseerd bent in Vegas, en daarna nog eens als je het er niet erg leuk vond.
Kennelijk snap je het punt nog niet. Ik heb persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets met Disney, maar als iemand toch naar een park gaat zal ik nooit zeggen dat een ochtendje meer dan voldoende is. Wij nemen Japanners die "Nederland" in één dag doen niet helemaal serieus. Het lijkt me dan ook niet dat je zoiets aan andere vakantiegangers zou moeten adviseren. Dat heeft dus niets met een persoonlijke voor-/afkeur voor een stad of iets dergelijks te maken.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ja, maar tomhster, er zijn toch verschillende mensen die adviseren dat 1 nacht voor hen voldoende was? Dat doen ze toch op basis van hun eigen ervaring? Dat kan toch ook, dat je dat voldoende vond? Net zoals sommige mensen vinden dat je het best meerdere nachten in Zion / Yosemite / LA / ... doorbrengt, en andere mensen dat niet vinden.
Reusa heeft hier nu kunnen lezen waarom sommigen 1 nacht voldoende vinden en andere mensen meerdere nachten adviseren, en op basis daarvan een keuze kunnen maken. Dat vind ik net zo leuk aan dit forum: je leest verschillende opinies en je maakt je eigen keuze.
En als je helemaal uit Japan komt, is een dagje Amsterdam misschien meer dan genoeg, en wil je daarna graag andere highlights in Europa zien. Zoals ik al schreef, Amerikanen gaan ook een week of 2 weken in Yosemite zitten, of brengen hun hele vakantie aan Lake Powell door. Dat doen wij ook niet. De meeste forumleden willen toch heel wat zien op 3-4 weken, op zijn Japans dus :wink: .
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Leuke discussie. Wij waren er twee dagen. Bij ons was de een er na een dag wel redelijk klaar mee en wilde de andere er nog een bij. Toch zou ik wel minimaal twee nachten adviseren.
Gast

Bericht door Gast »

Anneleen schreef:De meeste forumleden willen toch heel wat zien op 3-4 weken, op zijn Japans dus :wink: .
If it's Tuesday, this must be Zion :D
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Alle 48 berichten nog eens doorgelezen hebbende....gaan we toch twee nachten naar Las Vegas.... :thumbup:

We gaan dan toch off strip (Westgate Flamingo Bay Resort) en vandaar met de shuttle (of anders een taxi) naar de strip. We komen op dag 1 aan, kunnen dan 's avonds al gaan, relaxen dan de dag er na bij een fijn zwembad (en een rustig hotel voor een mooie prijs) en gaan 's avonds weer naar de Strip. De volgende ochtend LV weer uit. Zo hebben we een mooie combi van rust en toch 2x naar de Strip.

Dit voelt goed, het past denk ik het beste bij ons. Maar geboekt via Booking.com incl annuleringsmogelijkheid dus... :lol:
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

ps de lange rit van redwood naar Las vegas blijven we omzeilen door toch in Barstow te overnachten. Dan pas 2 nachten LV. Alles er na schuift dan 1 nacht op (of daar skippen we nog iets).
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Vergeet Fremont Street niet te bekijken dan. 's Avonds is het daar de max! Veel plezier alvast!
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Nou Reusa, ik geloof dat je hier een beetje een bommetje hebt neergegooid. Blijkbaar moet je je hier op het forum verantwoorden als je niet zo geïnteresseerd bent in Vegas, en daarna nog eens als je het er niet erg leuk vond.
Het gaat niet om verantwoorden, maar het is puur nieuwsgierigheid waarom iemand het niet leuk lijkt.
msschien komt dit ook wel omdat ik benieuwd ben naar de grotere vraag ;) waarom mensen bijvoorbeeld niet naar Amerika op vakantie willen. Want waardoor komt dit? Zijn er vooroordelen en waar komen die vooroordelen vandaan? Dat vind ik echt heel interessant. Omdat ik een Amerika blog heb en toch meerdere mensen wil aanspreken en ook vooroordelen wil wegnemen, ben ik hier best wel geinteresseerd in. That's it.
En het gaat er dan niet op om mensen iets te laten verantwoorden. Absoluut niet. Sorry als dat zo overkwam. :roll:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik wil je best wel laten weten waarom ík Las Vegas niet zo leuk vond, of 'wij'....want voor mijn vriend gold hetzelfde (en dan hoop ik niet op een reeks reacties van forumleden die dat dan weer gaan analyseren, want het is onze ervaring en mening over Vegas en niets meer dan dat).

De eerste keer dat we Vegas bezochten was tijdens onze eerste rondreis door het zuidwesten, waarin we min of meer het traditionele rondje deden. Wij houden erg van grote steden (cultuur, lekker eten, musea/galeries, shoppen), maar ook van natuur. Als we een natuurpark bezoeken doen we wat langere hikes want we houden van actief zijn (zo hebben we ook weleens gemountainbiked bv). We houden kortom van heel afwisselende reizen. Waarom vonden we Vegas niet zo leuk? We hadden een reeks natuurparken en dorpen achter de rug toen we daar aankwamen en vonden de sfeer in Vegas wat grimmig. De mensen waren ineens niet meer zo vriendelijk, grappig en relaxt als de mensen die we tot dan toe tijdens onze reis waren tegengekomen. Ineens zagen we toeristen (naast Amerikanen ook veel Britten kan ik me herinneren) die over straat liepen met meters bier, lallend en blaffend. Een beeld waar ik al niet zo vrolijk van wordt (en de reden dat ik bepaalde plekken in Europa ook mijd als ik op vakantie ga). We zijn toen 's middags langs de strip gaan wandelen en bekeken een aantal hotels, Ceasars, Bellagio, Venetian etcetera. Leuk om te zien hoor, maar ik wordt daar verder niet heel wild van. Ik hoef ook zeker niet álle hotels te zien. Waar we gegeten hebben weet ik niet meer, misschien was het een buffet? We zijn toen ook nog naar de outlet ten zuiden van Vegas geweest, niet zo'n beste outlet. 's Avonds zijn we wederom de strip op gegaan. Het heeft allemaal niet heel veel indruk gemaakt want ik kan me niet eens meer herinneren wat we allemaal precies gedaan hebben. Behalve de fontein van Bellagio, wat we tof vonden.

De tweede keer dat we in Vegas waren was het twee nachten. We zijn toen in de fashionmall geweest die centraal op de strip zit. Beetje rondgewandeld, kleine dingetjes gekocht. Ik kan me herinneren dat het redelijk duur was. De shops in de hotels zelf zijn een beetje boven ons budget, ik koop geen Hermés tas of Rolex horloge tijdens mijn vakantie :wink: Maar dat is wel zo'n beetje het aanbod in de hotels. Leuk om je even aan te vergapen, maar meer ook niet.
We sliepen toen in The Mirage, hadden een mooie, ruime kamer met een goddelijk bed. We hebben een poging gewaagd naar het zwembad te gaan die middag, maar ik kan me herinneren dat het vreselijk druk was daar en dat je voor van alles moest bij betalen. Van beide factoren raak ik dan weer geïrriteerd. Dus laat maar.... het is maar een zwembad :wink: We zijn toen ook naar de outlet mall gegaan die net ten noorden van de strip ligt, erg leuke mall. Lekker een beetje geshopt ook. De volgende dag kwamen toen onze Amerikaanse vrienden. Met hen zijn we uit eten gegaan bij Stripsteak in Mandalay Bay. Hier hebben we fantastisch gegeten. Daarna zijn we met een limo (had de man van mijn vriendin geregeld) naar Tryst gegaan, 1 van de clubs in The Wynn. Hier hadden we table service besteld. Dan hoef je niet in de rij te staan om de club binnen te komen (en die rij was laaaaaang!) en heb je binnen je eigen tafel met waitress die de hele avond drankjes voor je maakt (je dus dronken voert :wink: ). Dronken waren we dus ook vrij snel :lol: Het is een vrij epische nacht geworden.

Die tweede keer hebben we zeker plezier gehad, vooral doordat we met onze vrienden uitgegaan zijn. Maar zou ik Vegas volgende keer weer aandoen? Als tussenstop voor een nacht misschien wel, maar een must voor mij? Nee, zeker niet.

Ik hou niet van gokken, ik hou niet van overmatig drinken en van dronken mensen om me heen, ik hou niet van enorme rijen en grote crowds aan de rand van het zwembad, ik hou gewoon niet zo van oppervlakkig vermaak. En dat is toch wat Las Vegas in essentie is.

De dingen die Vegas te bieden heeft die ik wel leuk vind, zoals shoppen, live-muziek zien of een keer naar een club, lekker eten in een bijzonder restaurant, kan ik ook allemaal krijgen in elke willekeurige grote stad. En dat vind ik dan een veel leukere context dan de context van Vegas.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik ben tijdens mijn eerste reis aan de westkust begonnen me 2 nachten Vegas en geindigd met 3 nachten,
De tweede reis aan de westkust eindigde met 4 nachten Vegas
En in juni eindig ik weer met 4 nachten Vegas.

Dus kort samengevat ik ben echt een Vegas fan en wat is het geweldig om na al die prachtige natuur in deze stad een geweldige vakantie spetterend te eindigen :)
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het gaat niet om verantwoorden, maar het is puur nieuwsgierigheid waarom iemand het niet leuk lijkt.
misschien komt dit ook wel omdat ik benieuwd ben naar de grotere vraag ;) waarom mensen bijvoorbeeld niet naar Amerika op vakantie willen. Want waardoor komt dit? Zijn er vooroordelen en waar komen die vooroordelen vandaan? Dat vind ik echt heel interessant. Omdat ik een Amerika blog heb en toch meerdere mensen wil aanspreken en ook vooroordelen wil wegnemen, ben ik hier best wel geinteresseerd in. That's it.
En het gaat er dan niet op om mensen iets te laten verantwoorden. Absoluut niet. Sorry als dat zo overkwam.
Ik denk dat je over de vooroordelen een dik boek kan schrijven.

edit
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Leuk om te lezen @ Rivercola! Helemaal duidelijk :lol:
Ik raak geïrriteerd van lange rijen.. en helaas heb je die in de USA best vaak ;)
En dat boek vol vooroordelen, ik denk dat ik het af en toe bij een blogje houd ;)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
eniwouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door eniwouw »

Mijn mening: 1 nacht is niet genoeg, zelfs 2 nachten niet :D

De eerste keer zijn we er een week geweest, vonden een aanbieding op internet en met 3 vrienden daarheen, geweldige tijd gehad, moet zeggen dat we vanuit vegas wel 2 dagen een dagtrip hebben gemaakt met een huurauto. alle andere dagen zoveel mogelijk gedaan en bekeken in vegas, en toen nog niet alles gezien! Hebben nu de 4e en 5e trip al op de planning staan.

wat ik je wel aan zou raden als je er toch voor kiest om maar zo kort gaat, is eigenlijk om toch savonds een keer naar downtown te gaan dit is toch wel echt een leuke ervaring en een hele andere sfeer dan op de strip. mocht je voor 1 nacht kiezen, zou je ook eind middag, begin avond kunnen gaan, dan is het nog niet zo mega druk, maar als het donker begint te worden heb je toch de freemontstreet experience gezien :-) verder inderdaad een paar grote hotels bekijken van binnen en buiten. aanraders zijn dan venetian, ceasers, bellagio, flamingo vond ik de tuin ook leuk om te zien met de flamingos en het ruizenrad op de achtergrond. Het straatje bij de LinQ vind ik ook erg gezellig!

Wij zijn ook een keer wezen schieten in Vegas, ook een mega ervaring!! maar dit kan waarschijnlijk wel op meer plaatsen in USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer