Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalen in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
richard21
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Betalen in New York

Bericht door richard21 »

Hoi forumleden,

Vraagje:
We zijn van plan eind dit jaar een aantal dagen naar New York te gaan. Redden we ons met de wereldpas van de Rabobank of moeten we echt een creditcard aanschaffen voor die paar dagen?
mtl
Amerika-expert

Re: Betalen in New York

Bericht door mtl »

Een creditcard zou het makkelijker maken maar je kan best zonder. Alleen zul je het wel nodig hebben als je een auto huurt. En het reserveren van hotels gaat ook makkelijker.
richard21
Amerika-newbie

Bericht door richard21 »

Auto huren is voor deze reis niet van toepassing. Zeker in New York kunnen we beter met de Taxi of Metro. Wat betreft het reserveren van de hotels heb ik in mijn reis door het Zuidwesten (2009) ook niet altijd mijn CC hoeven laten zien. Inmiddels heb ik deze al niet meer.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Zorg ervoor dat je pas wereldwijd kunt gebruiken (staat bij veel banken default uit). Meestal een belletje.

Ik zou sowieso een creditcard nemen. Pinpas doet het vaak, maar niet altijd, zul je net zien

my $0.02
LA, LA, LA....
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ik heb idd al een paar keer gehad dat ik met mijn pinpas geen geld bij een ATM uit de muur kreeg en erg blij was met mijn cc, je kunt maar goed voorbereid zijn, ik heb er een van de bijenkorf (mastercard) en spaar bij elke uitgave ook nog weer eens €€, als zuinige Hollandse ook nooit weg, Zeker niet met wat je in een vakantie in de VS allemaal betaalt. :lol:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonder creditcard ben je in de USA een sukkelaar. Het is nagenoeg een "must" deze te hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Zoals aangegeven zorgen dat je met je pinpas in Amerika kan betalen. Standaard kan dat alleen binnen Europa.

Soms is het kijken bij welke bank je kan pinnen. Ik kon met mijn pasje van de ABN niet bij elke bank pinnen. Ik ben kwijt bij welke het wel en niet kon. Maar het kan in ieder geval zeker wel. Voor de zekerheid zou ik zeker een CC meenemen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Is het ook niet zo dat je in veel gevallen bij hotels een creditcard ter beschikking moet hebben voor de deposit? Heb je die niet, zal je die cash moeten betalen (je krijgt dat dan wel terug als alles ok is achteraf), dacht ik.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door newyorkgirl »

Niet elke pinautomaat accepteert een Europese pinpas en het is gewoon irritant om dat telkens uit te zoeken. Hoewel geld pinnen met je creditcard duurder uitvalt, zou je het wel kunnen gebruiken bij het betalen in restaurants, entreebewijzen en de metro. Ik zou er voor de zekerheid maar een aanschaffen, het maakt je reis een stuk relaxter op. Ik was in ieder geval erg blij dat ik er een had meegenomen naar New York.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Ik zou wel een CC nemen hoor. Wij hebben dit jaar wel eens in een winkel gestaan en daar wilde we dan pinnen. Deed de pas het niet. Zei de caissière 'je moet hem wel op wereld zetten hoooooor'. Ja, dat hadden we dus allang gedaan en in andere winkels deed hij het wel. Hadden we geen CC gehad op dat moment dan was het vrij lullig geweest. :D
Afbeelding
richard21
Amerika-newbie

Bericht door richard21 »

Bedankt voor jullie reacties. Op de 4 weken rondreis hadden we wel een CC maar voor n paar dagen vind ik dat een beetje zonde. Nu zag ik wel dat je een prepaid mastercard kon aanvragen waar je zelf geld op kan zetten en wat wel hetzelfde werkt als een CC. Iemand hier ervaring mee?
elloisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door elloisa »

Ik ben meerdere malen in de USA geweest, waaronder NY. Ik heb zelf ook geen CC maar je bent echt verloren. In veel winkels kun je niet pinnen zoals wij gewend zijn. De enige optie is om met heel veel cash rond te lopen dan.
Zelf hou ik daar niet van en heb ik gekozen voor een USD creditcard vanuit de GWK. Dit is een prepaid kaart waar je dus zelf geld op zet. Werkt perfect! Kost 10euro geloof ik 1-mailig en ik heb er al veel plezier van gehad. Ga hem over 3 maanden weer gebruiken :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de 4 weken rondreis hadden we wel een CC maar voor n paar dagen vind ik dat een beetje zonde.
Ook hier kan je er steeds meer mee betalen nu alles online verkocht wordt. Ik vind het ook hier gewoon heel handig om te hebben
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik vind het ook heel handig om te hebben. Mijn rabo wereldpas heeft me heel vaak in de steek gelaten in Florida afgelopen 2 jaar ;-)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik kan niet meer zonder CC. Niet thuis, niet op tripjes binnen Europa, en zeker niet in de VS. Ik neem er minstens 3 mee (de AmEx wordt nogal eens niet geaccepteerd en wat reserve is altijd handig).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Je kunt je op zich prima redden zonder credit card. Zelf heb ik dat probleem met pinnen (ING) nooit gehad .... wel was ik een keer vergeten om de pas op internationaal te zetten (kan bij ING gewoon via het internet) en snapte ik maar niet waarom het pinnen niet lukte ....

maar als je nou straks van tevoren dingen wil regelen, bijvoorbeeld kaartjes voor een bepaalde show, dan is een credit card onontbeerlijk ..... trouwens, vliegtickets koop ik ook alleen nog maar online, ik zou ook niet meer zonder mijn cc kunnen ,,,,
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik zou niet zonder CC gaan. Ik heb al te vaak gehad dat mijn (ING)pinpas niet wilde werken. Dan was het of cash of CC.
Ik weet niet of je lid bent van de ANWB maar daar kun je een visa aanvragen, eerste jaar gratis en ook nog eens 20 euro te goed er op.
Zeg je hem op na het eerste jaar heeft het je 20 euro opgeleverd, doe je het een jaartje later heeft het je nog 5,50 opgeleverd.
http://www.anwb.nl/creditcard?gclid=CMH ... Gwod0_INsQ
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JohanV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JohanV »

Ik heb naast mijn ING pas altijd de visa kaart bij mij.
Bijna overal waar ik ben geweest kon ik betalen met de ING pas (Indonesië, Costa Rica, Duitsland, Polen, Turkije, Griekenland).
Zelfs in de kleinste dorpen was de ING pas wel voldoende, alleen in Costa Rica moest ik wel eens zoeken naar een pinautomaat waar de ING pas werkte.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Met pinnen bij een geld automaat heb ik nooit problemen gehad met mijn ing pas, maar met betalen in een winkel met mijn ing pas is het de laatste tijd wel erg vaak mis gegaan in het buitenland (= USA en Canada).
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JohanV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JohanV »

Of het volgende ook in New York is weet ik niet, maar in verschillende landen ben ik het volgende tegengekomen tijdens het pinnen:

- Pinnen bij een automaat
Bij het pinnen bij een automaat heb ik regelmatig de volgende vraag gekregen tijdens de pintransactie: Wilt u pinnen tegen de koers van de bank of tegen de onbekende bankkoers?
Kies altijd voor de onbekende bankkoers, de koers van de bank kan tot 15% nadeliger uitpakken.
Deze vraag kreeg ik soms 2x tijdens de pintransactie.

- Pinnen in winkels
Bij pinnen in winkels heb ik regelmatig de volgende vraag gekregen: Wilt u pinnen in de lokale valuta of in Euro`s?
Kies altijd voor de lokale valuta, de koers van de winkel kan tot 10% nadeliger uitpakken.
Sommige winkels vullen voor jou al Euro`s in, ga hier niet mee akkoord.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer