Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Patricia84: Reisschema Juni/Juli 2016
-
- Amerika-ontdekker
Reis Patricia84: Reisschema Juni/Juli 2016
Mijn zus en ik gaan in juni/juli een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika. We beginnen de reis met vijf dagen NY en zullen dan doorvliegen naar SF. We hebben bijna een maand de tijd en willen het reistempo niet te hoog leggen. Wij hebben de voorbeeldreis van de allesamerika site gebruikt en hebben er hier en daar wat dagen aan vast geplakt. Ik zou graag van jullie horen of er misschien iets weggehaald of juist toegevoegd kan worden, (bijvoorbeeld San Diego, is dat de moeite?) misschien zien we nog iets over het hoofd..? Er zou namelijk best een dag van SF af kunnen.
vr. 24 juni JFK-SF
za. 25 juni SF
zo. 26 juni SF
ma. 27 juni SF-Yosemite
di. 28 juni Yosemite
wo. 29 juni Yosemite
do. 30 juni Yosemite- Mammoth Lakes
vr. 1 juli Mammoth Lakes- Death valley
za. 2 juli Death Valley - LV
zo. 3 juli LV
ma. 4 juli LV
di. 5 juli LV- Zion
wo. 6 juli Zion
do. 7 juli Zion-Bryce Canyon
vr. 8 juli Bryce Canyon
za. 9 juli Bryce Canyon-Page
zo. 10 juli Page-Grand Canyon
ma. 11 juli Grand Canyon
di. 12 juli Grand Canyon
wo. 13 juli Grand Canyon- Kingman
do. 14 juli Kingman - LA
vr. 15 juli LA
za. 16 juli LA
zo. 17 juli LA- Pismo Beach
ma. 18 juli Pismo Beach- Monterey
di. 19 juli Monterey- SF
wo. 20 juli SF
do. 21 juli SF
vr. 22 juli SF- AMS
We hebben ook al wat hotels bekeken. We willen het een beetje budget houden, dus het liefst rond de 100 euro per nacht per kamer.In sommige gevallen zal dat niet lukken helaas. We hebben nu de volgende hotels/lodges gevonden. Ik hoor graag of dit goede opties zijn.
Yosemite -> Curry village (tent)
Mammoth Lakes -> motel 6 mammoth lakes
Bryce canyon -> Bryce view lodge
Grand Canyon -> Bright angel
Kingman -> Travelodge Kingman
Pismo beach -> Oceans Palms motel
Zion -> Quality inn Zion
Page -> Quality inn Lake Powell)
Voor een hotel in Vegas zijn we van plan te bieden via Priceline. En voor LA en SF en Monterey hebben we nog niets (betaalbaars) kunnen vinden. Misschien hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
vr. 24 juni JFK-SF
za. 25 juni SF
zo. 26 juni SF
ma. 27 juni SF-Yosemite
di. 28 juni Yosemite
wo. 29 juni Yosemite
do. 30 juni Yosemite- Mammoth Lakes
vr. 1 juli Mammoth Lakes- Death valley
za. 2 juli Death Valley - LV
zo. 3 juli LV
ma. 4 juli LV
di. 5 juli LV- Zion
wo. 6 juli Zion
do. 7 juli Zion-Bryce Canyon
vr. 8 juli Bryce Canyon
zo. 10 juli Page-Grand Canyon
ma. 11 juli Grand Canyon
di. 12 juli Grand Canyon
do. 14 juli Kingman - LA
vr. 15 juli LA
za. 16 juli LA
di. 19 juli Monterey- SF
wo. 20 juli SF
do. 21 juli SF
vr. 22 juli SF- AMS
We hebben ook al wat hotels bekeken. We willen het een beetje budget houden, dus het liefst rond de 100 euro per nacht per kamer.In sommige gevallen zal dat niet lukken helaas. We hebben nu de volgende hotels/lodges gevonden. Ik hoor graag of dit goede opties zijn.
Yosemite -> Curry village (tent)
Mammoth Lakes -> motel 6 mammoth lakes
Bryce canyon -> Bryce view lodge
Grand Canyon -> Bright angel
Kingman -> Travelodge Kingman
Pismo beach -> Oceans Palms motel
Zion -> Quality inn Zion
Page -> Quality inn Lake Powell)
Voor een hotel in Vegas zijn we van plan te bieden via Priceline. En voor LA en SF en Monterey hebben we nog niets (betaalbaars) kunnen vinden. Misschien hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Patricia84: Reisschema Juni/Juli
Het tijdstip van aankomst valt alvast wat ongelukkig mbt het week-end. De volle dagen SF zet je immers best achteraan samen. In jullie opzet zou ik er nu toch eentje houden en dan eerst Sequoia aandoen. en Vegas een dagje doorschuiven. Toekomen op zaterdag of zondag is een groot prijsverschil !!
In Bryce zou ik slechts één nacht blijven.
Monument Valley vind ik echt wel ontbreken en wat gaan jullie 2 volle dagen aan de Grand Canyon doen ????? Tenzij je tot aan de rivier wil afdalen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik houd er nu één volle dag over, maar je zou die evengoed bij Page kunnen zetten als je enkel voor de viewpoints gaat.
Aangepast dus:
vr. 24 juni JFK-SF
za. 25 juni SF
zo. 26 juni SF - Sequoia/ Kings Canyon
ma. 27 juni SEKI
di. 28 juni SEKI - Yosemite
wo. 29 juni Yosemite
do. 30 juni Yosemite
vr. 1 juli Yosemite- Mammoth Lakes
za. 2 juli Mammoth Lakes- Death valley
zo 3. juli Death Valley - LV
ma 4. juli LV
di. 5 juli LV
wo 6. juli LV- Zion
do. 7 juli Zion
vr. 8 juli Zion - Bryce Canyon
zo. 10 juli Page-Monument Valley
ma. 11 juli Monument Valley - Grand Canyon
di. 12 juli Grand Canyon
do. 14 juli Kingman - LA
vr. 15 juli LA
za. 16 juli LA
di. 19 juli Monterey- SF
wo. 20 juli SF
do. 21 juli SF
vr. 22 juli SF- AMS
De hotels lijken me OK.
Let op met priceline in Vegas, North strip zit je al snel in de Trump Tower en die ligt wel wat uit de weg en niet op de strip. In Vegas zijn vaak goede deals te vinden.
SF en Monterey zijn vrij duur. Daar moet je ook wat geluk mee hebben.
Voor LA hangt het af van de plannen. Hollywood area heeft wel een aantal hotels aan een redelijke prijs.
In Bryce zou ik slechts één nacht blijven.
Monument Valley vind ik echt wel ontbreken en wat gaan jullie 2 volle dagen aan de Grand Canyon doen ????? Tenzij je tot aan de rivier wil afdalen, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik houd er nu één volle dag over, maar je zou die evengoed bij Page kunnen zetten als je enkel voor de viewpoints gaat.
Aangepast dus:
vr. 24 juni JFK-SF
za. 25 juni SF
zo. 26 juni SF - Sequoia/ Kings Canyon
ma. 27 juni SEKI
di. 28 juni SEKI - Yosemite
wo. 29 juni Yosemite
do. 30 juni Yosemite
vr. 1 juli Yosemite- Mammoth Lakes
za. 2 juli Mammoth Lakes- Death valley
zo 3. juli Death Valley - LV
ma 4. juli LV
di. 5 juli LV
wo 6. juli LV- Zion
do. 7 juli Zion
vr. 8 juli Zion - Bryce Canyon
zo. 10 juli Page-Monument Valley
ma. 11 juli Monument Valley - Grand Canyon
di. 12 juli Grand Canyon
do. 14 juli Kingman - LA
vr. 15 juli LA
za. 16 juli LA
di. 19 juli Monterey- SF
wo. 20 juli SF
do. 21 juli SF
vr. 22 juli SF- AMS
De hotels lijken me OK.
Let op met priceline in Vegas, North strip zit je al snel in de Trump Tower en die ligt wel wat uit de weg en niet op de strip. In Vegas zijn vaak goede deals te vinden.
SF en Monterey zijn vrij duur. Daar moet je ook wat geluk mee hebben.
Voor LA hangt het af van de plannen. Hollywood area heeft wel een aantal hotels aan een redelijke prijs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Patricia84: Reisschema Juni/Juli
Erg mooie en rustige reis. Drie nachten/2 volle dagen Grand canyon: gaan jullie helemaal naar beneden hiken ? anders is dat wel wat veel. Dan zou ik daar een dag bij Page zetten of tussen page en GC een dag Monument Valley doen. In totaal 4 dagen is SF is ook wel ruim. Dat kan zeker wel een dagje minder en dan heb je ruimte om Joshua Tree aan te doen tussen Kingman en LA. Bryce kan zeker wel een dag minder. Dat is meer een park voor in de (vroege) ochtend en late middag.
Vwb Priceline boekingen, daar zit je aanvast en kan je niet meer annuleren als je wat anders vindt. smartervegas.com of lasvegasdirect.com hebben ook vaak goede deals. Via Tripadvisor, Trivago etc zijn soms ook mooie deals te vinden. let dan wel op de annuleerbaarheid.
In Zion hebben we goede ervaringen met Quality Inn & Suites Montclair Hotel (2014) en Canyon Ranch Motel (201). De meeste zijn daar toch wel wat duurder.
Nogmaals: erg mooie en rustige route
Vwb Priceline boekingen, daar zit je aanvast en kan je niet meer annuleren als je wat anders vindt. smartervegas.com of lasvegasdirect.com hebben ook vaak goede deals. Via Tripadvisor, Trivago etc zijn soms ook mooie deals te vinden. let dan wel op de annuleerbaarheid.
In Zion hebben we goede ervaringen met Quality Inn & Suites Montclair Hotel (2014) en Canyon Ranch Motel (201). De meeste zijn daar toch wel wat duurder.
Nogmaals: erg mooie en rustige route

-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Patricia84: Reisschema Juni/Juli 2016
Bedankt voor jullie reacties, heel fijn! Ik denk dat we dan een dag minder naar de Grand Canyon en SF gaan en een extra overnachting in (de buurt van) Monument Valley en Joshua tree boeken. Dat laatste kende ik nog niet, maar ziet er mooi uit! Over Seqouia heb ik wisselende verhalen gelezen. Is dit echt de moeite waard?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Jullie hebben er de tijd voor dus ik zou zeker Sequoia in de route laten.
En vergeet daar ook niet om Kings Canyon te bezoeken, het ligt vlak naast Sequoia.
SF-Sequoia : bezoek Sequoia NP
Sequoia : bezoek aan Kings Canyon en terug
Een centrale overnachtingsplaats is Grant Grove Cabins.
De aangepaste route van Marcopstal zit eigenlijk perfect in elkaar.
Joshua Tree kan je bezoeken op de dag dat je van Kingman naar LA rijdt, een extra stop is niet echt nodig.
Het is een prachtig park maar erg heet in juli dus je zal daar waarschijnlijk enkel maar wat viewpoints doen en korte wandelingen.
Groetjes,
Ingrid
En vergeet daar ook niet om Kings Canyon te bezoeken, het ligt vlak naast Sequoia.
SF-Sequoia : bezoek Sequoia NP
Sequoia : bezoek aan Kings Canyon en terug
Een centrale overnachtingsplaats is Grant Grove Cabins.
De aangepaste route van Marcopstal zit eigenlijk perfect in elkaar.
Joshua Tree kan je bezoeken op de dag dat je van Kingman naar LA rijdt, een extra stop is niet echt nodig.
Het is een prachtig park maar erg heet in juli dus je zal daar waarschijnlijk enkel maar wat viewpoints doen en korte wandelingen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Mooie route! Lekker ruim de tijd, genieten!
Kijk voor de hotels even op mijn blog. Onze hotels waren allemaal rond de 50 dollar pppn.
Voor SF kan ik je de Cow Hollow Motor Inn aanbevelen. Goede prijs, gunstige ligging (aan Lombard St) en gratis parkeergelegenheid.
Kijk voor de hotels even op mijn blog. Onze hotels waren allemaal rond de 50 dollar pppn.
Voor SF kan ik je de Cow Hollow Motor Inn aanbevelen. Goede prijs, gunstige ligging (aan Lombard St) en gratis parkeergelegenheid.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sequoia en Kings Canyon zijn zeker de moeite. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide parken in juni.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2233 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne