Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Juni 2016: Yellowstone en?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Juni 2016: Yellowstone en?

Bericht door Anneke_88 »

Afgelopen jaar hebben we een fantastische reis gemaakt door het zuidwesten. Vooral Yosemite vonden we zooo prachtig, heeft echt ons hart gestolen. Elk park wat we bezochten had wel iets unieks en achteraf als je de fotos ziet is het zo bijzonder wat je allemaal hebt meegemaakt.

Maar goed nu ook dit jaar willen we weer naar Amerika toe en dan specifiek naar Yellowstone.We hebben in de periode van 6 juni tot en met 25 juni vakantie, dus een kleine 3 weken. Afgelopen jaar hebben we voor ons gevoel meer dan genoeg rode rots gebieden gezien (Zion, Bryce, Sedona enz). Dus onze voorkeur gaat nu uit naar mooie berg gebieden, meren en watervallen. Maar wat ik wel overal lees is dat juni nog in veel gebieden heel koud is. In eerste instantie dacht ik aan een rondje Seattle - Vancouver - Banff - Jasper- Yellowstone. Maar nu heb ik toch mijn twijfel of dit niet te koud wordt of teveel risico op instabiel weer? Vooral omdat ik lees dat zelfs Yellowstone nog heel erg sneeuwig kan zijn zou ik die dus al zo laat mogelijk in de reis willen plannen.

Kortom: ik weet het gewoon even niet meer :D . Wellicht toch het hele Seattle gebied laten schieten? Of welke stukjes zouden we wel goed mee kunnen pakken?

We zitten ook nog te denken om te beginnen in Los Angeles en eerst de kustroute naar SF te doen. Maar welke route naar Yellowstone kan ik dan het beste volgen? Wat is dan interessant om te zien?
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Juni 2016: Yellowstone en?

Bericht door Mrvanilla »

In 2014 deden wij een route met Yellowstone (vergeet het aangrenzende Grand Teton niet!) en California. Misschien heb je iets aan dat verslag. Veel mensen combineren een reis met Yellowstone met de omgeving Moab (Arches en Canyonlands) maar als je aangeeft dat je genoeg rode rotsen hebt gezien (wel zonde hoor, schitterende omgeving :wink: ) zou je ook kunnen kiezen om een rondje Denver te doen. Je kunt dan parken als Rocky Mountain NP meepikken en via South Dakota (Mount Rushmore, Badlands) naar het Yellowstone gebied reizen. Eventueel kun je dan voor de afwisseling alsnog Moab toevoegen.
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben wel een rondje Banff / Jasper / Glacier / Yellowstone gedaan eind mei begin juni.
Lake Louise was nog bevroren en lag onder de sneeuw, waardoor we daar niet echt konden wandelen maar verder was het prima te doen.
Ik vind het wel heel veel kilometer als je ook nog Vancouver erbij zou doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden vorig jaar heel goed weer in Yellowstone medio juni. Kijk eens naar ons verslag voor mogelijke combinaties.
Juni kan vroeg zijn voor Glacier.
Een rondje vanaf Denver met Souh Dakota is ook erg mooi. Zie daarvoor ons 2004-verslag.

Marianne
pckoek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pckoek »

Wij gaan ook in deze periode weer terug naar Yellowstone. Juist deze periode maakt de trip nog veel mooier. De natuur is dan nog lekker fris dus is alles nog mooi groen. Ook de sneeuw die er dan soms nog ligt maakt de uitzichten veel spectaculairder.
Daarnaast trekken de dieren trekken vanuit de bergen naar de dalen dus de kans om wildlife te zien is veel groter.
Tevens zijn de parken dan nog niet zo heel extreem druk dus wat dat betreft is juni een uitstekende tijd om te gaan.
18 & 19 juni is in Cody de jaarlijkse PowWow.
Tevens kan ik South Dakota in deze trip aanbevelen.
Een route via Big Horn Canyon, Medicin Wheel, Devils Tower, Deadwood, Custer SP, Badlands, Crazy Horse is werkelijk prachtig en heel divers.
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-ARZ
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2014 Deep South & Panhandle
2016 Ca-Nev-Ut-Co-Mt-Wy-CO
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij zijn 2 x in Yellowstone geweest, beide keren was in het begin van juni.
De eerste keer lag er erg veel sneeuw (in 2011), er waren veel wandelpaden afgesloten en het was behoorlijk koud. Zo koud dat we niet hebben gekampeerd maar in een cabin hebben overnacht. Wel was het erg mooi!

De tweede keer was in 2013. Geen sneeuw meer te vinden, alles mooi groen. Ook alle wandelpaden waren open en we hebben gewoon gekampeerd.

Je kan het weer dus niet voorspellen. beide keren was Yellowstone prachtig! Ik zou dus gewoon gaan. Ik heb ook het idee dat als er sneeuw ligt, je meer wild ziet.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

In 3 weken de hele ronde Vancouver - Jasper - Yellowstone - Seattle - Vancouver wordt echt teveel van het goede.
Vanuit Calgary zou je een mooie route kunnen maken (via Banff - Jasper, stukje terug, via Yoho of Kootenay en Glacier naar Yellowstone en dan weer terug omhoog
Ander optie is min of meer zelfde route vanuit SLC naar Yellowstone en een stuk Canada meepakken en dan terug naar SLC.
Van SLC via Tetons, Yellowstone, Craters of the Moon en dan doorsteken naar Mnt St Helen, Mnt Rainier en Seattle is nog een one-way mogelijkheid.

Kijk even in de rubriek interregionaal, daar staat ook een topic over een route in juni van Yellowstone naar Glacier en Banff.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ook ik zou kiezen voor een rondje Denver-South Dakota-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Rocky Mountain N.P.-Denver. Een zeer afwisselende route.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Wij plannen ook een reis naar Yellowstone in juni (31 mei - 21 juni).
Daarna gaan we omhoog naar Glacier en de grens over naar Banff en Yoho en daarna langs Vancouver naar Seattle.
Het is inderdaad een beetje hopen op goed weer, maar wij wagen het er op.
Twee jaar geleden waren we midden-eind mei in RMNP en hadden we prachtig weer op redelijke grote hoogte.

Ik ga je topic allesinds even volgen, misschien kunnen we elkaar nog tips geven :)
Anneke_88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anneke_88 »

Moab lees ik veel in jullie reacties. Die hebben wij echter afgelopen jaar al gedaan. Vonden we een leuke plaats met prachtige omgeving maar daar zijn we nu wel uitgekeken.

Het weer is inderdaad niet te voorspellen, maar ik denk dat we beter 2 weken later kunnen zitten dan eerder in principe. Dus we zullen dan eindigen in Denver of Salt lake city met grand teton en Yellowstone. Dat staat sowieso vast. Ik zal eens rustig kijken naar alle routes die jullie aangeven :thumbup:
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer