het is nog lang, te lang
Vorige keer rondje zuidwesten, dit keer, in korte termen, Las Vegas, Grand Teton, Yellowstone, Black Hills, Denver, Moab, Las Vegas.
Ik heb een route uitgestippeld, wat zeker voor verandering vatbaar is. Ik ben er ook nog niet uit of we deze route met de klok of tegen de klok maken, dit zal afhangen van jullie reacties. Hopelijk zijn alle wegen open, maar dat weet je nooit. Net zoals vorige keer zouden we half hotel, half camping overnachten, dit was ons goed bevallen. Misschien maken we er 3/4 camping van maar ik ben er mij van bewust dat het wel es koud kan gaan worden 's nachts dus ben er nog niet uit.
Hieronder kan je een eerste planning terugvinden.
Dag 1: Zaventem – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Zion NP ( The Narrows of Angel’s Landing )
Dag 3: Zion NP – Salt Lake City ( SLC als tussenstop op weg naar Grand Teton NP )
Dag 4: Salt Lake City – Grand Teton NP
Dag 5: Grand Teton NP
Dag 6: Grand Teton NP – Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone NP – Cody ( Via Beartooth Hwy )
Dag 11: Cody – Black Hills ( Auto dag )
Dag 12: Black Hills NF ( Mt Rushmore en Crazy Horse ) – Custer State Park ( Langs Needles hwy )
Dag 13: Custer State Park ( Wildlife Loop en wandelingen )
Dag 14: Custer State Park ( Trails )
Dag 15: Custer State Park – Badlands NP
Dag 16: Badlands NP
Dag 17: Badlands NP – RMNP
Dag 18: RMNP ( Trail nabij Moraine Park of Bear Lake)
Dag 19: RMNP (Trail Ridge Road of Old Fall River Road tot aan Lake Granby)
Dag 20: RMNP – Grand Junction ( Colorado National Monument)
Dag 21: Grand Junction - Moab
Dag 22: Moab ( Arches NP )
Dag 23: Moab ( Canyonlands NP )
Dag 24: Moab – Capitol Reef ( Langs Goblin Valley SP )
Dag 25: Capitol Reef – Escalante ( Langs Notom Bullfrog Rd en Burr Trail )
Dag 26: Escalante – Zion NP ( Angel’s Landing of The Narrows )
Dag 27: Zion NP – Las Vegas
Dag 28: Las Vegas – Zaventem
Dag 29: Thuis
Kleine toelichting bij bepaalde dingen.
- De keuze voor Las Vegas is gewoon omdat ik opmerk dat het vliegen van Zaventem - Las Vegas meestal goedkoper ligt dan Denver. En ik merk ook op dat de autohuur Las Vegas - Las Vegas goedkoper uitkomt dan Denver - Denver, gebaseerd op modellen van 2016.
- En we gebruiken Las Vegas bewust als start- en stopplaats zonder er te blijven. Dit beviel ons niet zo de vorige keer en we gaan volop voor de natuur.
- Weinig tijd in Zion misschien maar dit deden we reeds is 2015. Toen deden we Angel's Landing en niet The Narrows. Nu gaan we zeker The Narrows doen en misschien nog eens Angel's Landing.
- Dit is slechts een ruwe planning dus we kunnen veel veranderen, opmerkingen zijn welkom.
Wouter