Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verzekeringen
Re: Verzekeringen
---
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 aug 2015, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah via OOM - ik dacht dat je het over een 'gewone' begrafenispolis had.
Dat is riant !
Ik wil ook graag in Ned. worden begraven, maar vanwege de kosten denk ik dat ik die wens maar moet vergeten.
Totalisatie - wellicht voor straks, om eventueel Soc. Sec. rechten en AOW rechten samen te voegen.
Mbt. verz. nog een ding: ga ieder (begin van het) jaar naar de website van de Soc.Sec. Admin. en controleer of de bedragen op jouw naam genoteerd, kloppen.
Dat is riant !
Ik wil ook graag in Ned. worden begraven, maar vanwege de kosten denk ik dat ik die wens maar moet vergeten.
Totalisatie - wellicht voor straks, om eventueel Soc. Sec. rechten en AOW rechten samen te voegen.
Mbt. verz. nog een ding: ga ieder (begin van het) jaar naar de website van de Soc.Sec. Admin. en controleer of de bedragen op jouw naam genoteerd, kloppen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarom zou je social security en AOW samenvoegen? Ik krijg ze gewoon beide apart. Social security krijg je door langer dan 10 jaar in de VS te werken (en is gebaseerd op wat je verdiend/aan belasting betaald hebt). Soc sec kun je tussen je 62e en 70e beginnen, later aanvragen, betekent meer vangen. AOW krijg je op basis van hoeveel jaar je in Nederland ingeschreven bent geweest na je 15e. Begint automatisch op je 65e en is een vast bedrag, onafhankelijk van je verdiensten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Niet meer op je 65e, Bennogr, die tijd is voorbij voor ons 'jonkies'...
Terug in Texas!
Misschien lukt de G.K. niet, misschien besluit E. na een aantal jaren terug te gaan naar Ned., misschien wordt haar een opportunity aangeboden in een ander land ?
Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor iemand uiteindelijk deel-rechten heeft in een aantal landen.
Dan kun je voor deel-betalingen uit die landen kiezen, of je kunt voor totalisatie gaan - als er overeenkomsten bestaan.
Ieders situatie is anders en ieder moet doorrekenen wat voor hem/haar de beste optie is.
Temeer omdat de US voor Soc.Sec. monies de WEP heeft - Windfall Elimination Provision.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor iemand uiteindelijk deel-rechten heeft in een aantal landen.
Dan kun je voor deel-betalingen uit die landen kiezen, of je kunt voor totalisatie gaan - als er overeenkomsten bestaan.
Ieders situatie is anders en ieder moet doorrekenen wat voor hem/haar de beste optie is.
Temeer omdat de US voor Soc.Sec. monies de WEP heeft - Windfall Elimination Provision.
-
Fellow2012
Ik vraag me af hoe de "gemiddelde Amerikaan" zich verzekerd. Mijn indruk is dat mensen in Nederland onnodig bang worden gemaakt en daarom maar 'voor de zekerheid' zich over-verzekeren, het is langzamerhand een typisch Nederlands fenomeen geworden. Ik denk dat verzekeren meer met psychologie te maken heeft dan met doordachte kansberekeningen en kosten/baten analyse.
Toen ik in Nederland woonde had ik geen enkele verzekering behalve ziektekostenverzekering. Ik had een collega freelancer, in Nederland, die in paniek uit de freelance markt stapte tijdens de recessie en mij vroeg om zijn kostbare arbeidsongeschiktheidsverzekering over te nemen wellicht om een boete te vermijden... niet wetend dat ik allergisch was voor verzekeringen. Ik had eens voor de grap naar zijn premie gekeken en wat de verzekering precies zou dekken, ik schrok ervan dat iemand €400-500 premie p/m zou betalen om slechts 6 maanden inkomstenverlies te dekken!
Ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het slechts om het 'warm and fuzzy' gevoel gaat voor een betere nachtrust.
Toen ik in Nederland woonde had ik geen enkele verzekering behalve ziektekostenverzekering. Ik had een collega freelancer, in Nederland, die in paniek uit de freelance markt stapte tijdens de recessie en mij vroeg om zijn kostbare arbeidsongeschiktheidsverzekering over te nemen wellicht om een boete te vermijden... niet wetend dat ik allergisch was voor verzekeringen. Ik had eens voor de grap naar zijn premie gekeken en wat de verzekering precies zou dekken, ik schrok ervan dat iemand €400-500 premie p/m zou betalen om slechts 6 maanden inkomstenverlies te dekken!
Ik kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het slechts om het 'warm and fuzzy' gevoel gaat voor een betere nachtrust.
Verzekeren heeft ook te maken met verantwoordelijkheid nemen jegens je medemens.
Mijn autoverz. geeft een max van $ 800,000 voor een event waarbij een persoon gedood, ernstig gewond, of gehandicapt raakt.
Mijn paraplu doet daar $ one million bij.
Ik hoop en bid hier nooit een claim op te hoeven maken. Maar zo het gebeurt heb ik tenminste de max gedaan van wat voor ons mogelijk was.
Ik denk dat je jong bent. Ik niet. Ik weet derhalve - uit ervaring - hoe snel vreselijke dingen kunnen gebeuren.
Ik ben met je eens dat je altijd moet kijken naar wat je gaat dekken en wat je ervoor zult betalen.
Maar ik hoop dat je verz. 'allergie' zich beperkt tot eigen leven, have, en goed. Niet tot die van anderen.
Mijn autoverz. geeft een max van $ 800,000 voor een event waarbij een persoon gedood, ernstig gewond, of gehandicapt raakt.
Mijn paraplu doet daar $ one million bij.
Ik hoop en bid hier nooit een claim op te hoeven maken. Maar zo het gebeurt heb ik tenminste de max gedaan van wat voor ons mogelijk was.
Ik denk dat je jong bent. Ik niet. Ik weet derhalve - uit ervaring - hoe snel vreselijke dingen kunnen gebeuren.
Ik ben met je eens dat je altijd moet kijken naar wat je gaat dekken en wat je ervoor zult betalen.
Maar ik hoop dat je verz. 'allergie' zich beperkt tot eigen leven, have, en goed. Niet tot die van anderen.
-
ElizabethJennings
- Amerika-ontdekker
Inmiddels heb ik mijn rijbewijs gehaald en wil ik een auto aanschaffen. Ik heb mijn verzekeringsmaatschappij (Geico/travellers, die waren het goedkoopste voor alles wat ik tot nu toe nodig had) opgebeld en heb quotes gekregen. Maar hemel, wat een prijzen! Volgens hen was dit het minimale en als ik kijk naar wat erbij in zit is het inderdaad erg minimaal:
Bodily Injury Liability(BI) $25,000/$50,000
Property Damage Liability(PD) $25,000
Uninsured Motorist $25,000/$50,000
Personal Injury Protection(PIP)
2015 HONDA CIVIC GX OPT-A
In totaal zo'n $2500 voor 6 maanden; ruim $400 per maand. Is dit normaal? Die Honda Civic is een voorbeeld, geen idee in hoeverre dat de quote beïnvloed heeft. Ik wilde eigenlijk een wat oudere auto kopen, wel een sedan. Dit omdat een all-risk verzekering helemaal niet te betalen is (voor diezelfde Honda civic ruim $900 per maand) en ik liever niet onverzekerd in iets duurs rondrij (en ik ook niet even $20,000 heb liggen voor een nieuwe auto).
Maar goed, mijn vraag dus: Zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet thuis in de materie, maar de mogelijke vergoedingen lijken nogal laag, vooral tegenover de prijs die je ervoor betaalt. Of is de prijs standaard voor iemand zonder Amerikaanse rijervaring?
Bodily Injury Liability(BI) $25,000/$50,000
Property Damage Liability(PD) $25,000
Uninsured Motorist $25,000/$50,000
Personal Injury Protection(PIP)
2015 HONDA CIVIC GX OPT-A
In totaal zo'n $2500 voor 6 maanden; ruim $400 per maand. Is dit normaal? Die Honda Civic is een voorbeeld, geen idee in hoeverre dat de quote beïnvloed heeft. Ik wilde eigenlijk een wat oudere auto kopen, wel een sedan. Dit omdat een all-risk verzekering helemaal niet te betalen is (voor diezelfde Honda civic ruim $900 per maand) en ik liever niet onverzekerd in iets duurs rondrij (en ik ook niet even $20,000 heb liggen voor een nieuwe auto).
Maar goed, mijn vraag dus: Zie ik iets over het hoofd? Ik ben niet thuis in de materie, maar de mogelijke vergoedingen lijken nogal laag, vooral tegenover de prijs die je ervoor betaalt. Of is de prijs standaard voor iemand zonder Amerikaanse rijervaring?
- goldenhills
- Amerika-expert
Oef, wat een bedrag. Ben je onder de 25?
Wij betalen al vanaf het begin rond de $1000 per jaar voor onze (toen nieuwe) auto, met een behoorlijk goede dekking en $750 eigen risico. Schadevrije jaren telt hier niet zo zwaar (ik geloof dat hier vooral penalties worden gegeven als je schade en/of bekeuringen oploopt).
Ik zou zeker bij andere verzekeringen informeren. Wij zijn verzekerd bij Farmers Insurance via een agent. Geen klachten, maar we hebben nog geen claim hoeven indienen.
Wij betalen al vanaf het begin rond de $1000 per jaar voor onze (toen nieuwe) auto, met een behoorlijk goede dekking en $750 eigen risico. Schadevrije jaren telt hier niet zo zwaar (ik geloof dat hier vooral penalties worden gegeven als je schade en/of bekeuringen oploopt).
Ik zou zeker bij andere verzekeringen informeren. Wij zijn verzekerd bij Farmers Insurance via een agent. Geen klachten, maar we hebben nog geen claim hoeven indienen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waar je woont en welke andere verzekeringen je hebt, plus hoe lang al, het maakt allemaal verschil. Wij hebben onze autoverzekering, extra aansprakelijkheidsverzekering en condo-verzekering allemaal bij Geico, scheelt een stuk. Verder: in Brooklyn betaalden we $160 in de maand voor de auto, in de voorsteden: $60 per maand.
Mijn zoon heeft bij zijn eerste autoverzekering ook een levensverzekering genomen, scheelde fors.
Doorvragen dus en met meerdere bedrijven praten.
Mijn zoon heeft bij zijn eerste autoverzekering ook een levensverzekering genomen, scheelde fors.
Doorvragen dus en met meerdere bedrijven praten.
-
ElizabethJennings
- Amerika-ontdekker
Ik ben begin 30, dus dat kan het niet zijn.
Ja, ik ga maar naar een insurance agent denk ik. Ben gewend om overal mijn verzekeringen zelf af te sluiten (ook in andere landen waarin ik heb gewoond), maar het Amerikaanse systeem begrijp ik geloof ik niet helemaal. Misschien heeft het te maken met een slechte credit score ofzo? Ik ben hier ook pas vanaf augustus en heb verder alleen maar een credit card.
Hoe werken de agents hier over het algemeen? Betaal je ze een eenmalig bedrag? Of maandelijks/jaarlijks?
Ja, ik ga maar naar een insurance agent denk ik. Ben gewend om overal mijn verzekeringen zelf af te sluiten (ook in andere landen waarin ik heb gewoond), maar het Amerikaanse systeem begrijp ik geloof ik niet helemaal. Misschien heeft het te maken met een slechte credit score ofzo? Ik ben hier ook pas vanaf augustus en heb verder alleen maar een credit card.
Hoe werken de agents hier over het algemeen? Betaal je ze een eenmalig bedrag? Of maandelijks/jaarlijks?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Volgens mij regelen verzekeringsagenten alles en je betaalt dan rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappij (die de agent provisie geeft). Je kunt maandelijks, halfjaars of jaarlijks betalen, automatisch maandelijks afschrijven van je bankrekening (ja dat kan tegenwoordig in Amerika!) is voor mij het makkelijkst.
Je kunt een paar verzekeringsmaatschappijen zelf gaan bellen en vragen hoe of wat. Of je kunt naar een agent toe, maakt volgens mij niet uit.
Vergeet niet om te zeggen dat je meer dan 1 verzekering wilt (bijvoorbeeld auto en inboedel, of zoiets), maakt alles wat goedkoper.
Je kunt een paar verzekeringsmaatschappijen zelf gaan bellen en vragen hoe of wat. Of je kunt naar een agent toe, maakt volgens mij niet uit.
Vergeet niet om te zeggen dat je meer dan 1 verzekering wilt (bijvoorbeeld auto en inboedel, of zoiets), maakt alles wat goedkoper.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Check of je korting krijgt als je het bedrag in 1 keer betaalt i.p.v. maandelijks.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heb je vermeld dat je in Nederland x aantal jaren je rijbewijs hebt en schadevrij rondgereden hebt? De eerste quote die ik van Geico kreeg was ook bizar hoog, maar dat was op basis van 0 jaar rijervaring in Amerika. Toen ik vermeldde dat ik al 5+ jaar in Nederland probleemloos verzekerd was werd ik opeen eens "preferred customer". Betaal nu zo'n 130 dollar per maand en heb ongeveer de dubbele dekking van wat jij noemt. Je premie ligt aan veel factoren, maar over het algemeen (afhankelijk per staat) is het bij wet verboden voor verzekeraars om je quote te baseren op je credit score.
-
smittenimmigrant
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij maakt je auto inderdaad een hoop uit. Wij zitten ook bij Geico en betalen met hogere verzekeringsbedragen maar 40 dollar p.m. Onze auto is een sedan van vier jaar oud (en is geheel afbetaald - dat scheelt denk ik ook een hoop, als je geen autolening hebt). Laat in elk geval zeker weten de volledige geldigheidstermijn van je Nederlandse rijbewijs meenemen, want een schone rijgeschiedenis scheelt ook een hele hoop
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2673 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg