Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida 9 dagen in jan/febr: natuur, wildlife en wandelen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Florida 9 dagen in jan/febr: natuur, wildlife en wandelen

Bericht door RonaldMiranda »

Vanaf 27-01 gaan wij (stel van 35 en 38) onverwachts 9 dagen naar de omgeving van Orlando (voor de eerste keer). Zoals meer mensen is overkomen keken we eigenlijk voor een wandelvakantie op Tenerife maar zagen zo'n mooie aanbieding van een fly-drive langs komen dat we die niet konden weer staan natuurlijk :thumbup:.
We houden van natuur, wildlife en wandelen, van afwisseling en een kanotocht maken daar lijkt ons ook heel leuk.
We plukken de dag en gaan altijd op pad van 's ochtends vroeg tot 's avonds.
Op basis van bovenstaande komen we na het door spitten van dit forum, het lezen van reisgidsen en googlen tot de onderstaande parken die ons de moeite lijken.

Graag horen we van jullie welke jullie hiervan in een reis van 9 dagen (7nachten) zouden doen. En misschien zijn we nog parken vergeten?

Op basis van jullie advies gaan we dan bekijken hoe de afstanden zich verhouden en of we 1 acco gaan boeken of meerdere.

De parken die ons mooi lijken zijn:
- Merritt island wildlife refuge
- Tibet Butler Preserve
- Blue Spring State Park
- Crystal River State Park
- Wekiwa Springs State Park
- Ocala National forest, o.a. Juniper Springs en Alexander Springs
- Silver Springs
- Homosassa Springs
- Hillsborough River State Park
- Honeymoon Island State Park
- Myakka
- Highlands Hammock
- Lake Louisa State Park

Misschien zijn er ook parken die je op 1 dag kan combineren?

Groeten, Ronald & Miranda
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Florida 9 dagen in jan/febr: natuur, wildlife en wandelen

Bericht door Trails »

Wij gaan in dezelfde periode (vanaf 2 feb.) en gaan ook veel wandelen in diverse State Parks en andere natuurgebieden.
Tibet Butler behoort tot onze favorieten en ook Highlands Hammock SP, Honeymoon Island SP en Robinson Preserve. Blackpoint Wildlife Drive op Merritt Island is ook schitterend.
Ook wij plukken de dag en maken maximaal gebruik van het daglicht. Zeker ook omdat we gaan kamperen.
Dit is onze planning en zoals je kunt zien doen wij ook diverse State Parks op dezelfde dag.

1. Vlucht: NTE-CDG-ATL-MCO
2. Premium Outlets - Winter Garden Village - Citrus Tower - Boma tour
3. Merritt Island (boardwalk en Blackpoint Wildlife Drive) – Tomoka SP – Bulow Plantation Ruins Historic SP –Gamble Rogers Memorial State Recreation Area
4. Washington Oaks Gardens SP – Fort Matanzas - St. Augustine – Faver-Dykes SP
5. Fort Mose Historic SP - Ferry over St. John’s River – Kingsley Plantation – Fort Clinch SP – Fernandina Beach -Little Talbot Island SP
6. Lange rit naar Big Lagoon SP (Pensacola) met onderweg: Fanny Bay trail – Falling Creek Falls - Ponce de Leon Springs SP
7. Fort Pickens – Navarre Beach – Naval Live Oaks Preserve – Fort Barrancas – Naval Aviation Museum – Pensacola Lighthouse – Trout Point Nature trail
8. Pascagoula (Mississippi) – Bellingrath Gardens (AL.) – USS Alabama
9. Diverse wandelingen in en bij Pensacola
10. Henderson Beach SP – Fred Gannon Rocky Bayou SP – Topsail Hill Preserve SP – Eden Gardens SP – Grayton Beach SP
11. Destin: paardrijden - Harborwalk Village - boottochtje - Silver Sands Premium Outlets
12. Camp Helen SP - St. Andrews SP – St. George Island SP – Bald Point SP – Ochlockonee River SP
13. St. Mark's Lighthouse - Cedar Key - Rainbow Springs SP
14. Fort Cooper SP - Chinsegut Wea - Pine Island / Bayou Drive - Homosassa Springs Wildlife SP - Crystal River
15. Carney Island - The Villages - Fort De Soto
16. Weedon Island State Preserve – Tampa Premium Outlets – Kissimmee
17. Disney Springs – Premium Vineland - Yellow Dog Eats - rondje Lake Apopka - Tibet Butler Preserve
18. Lake Lotus Park - Wekiwa springs SP – Kelly Park
19. Wandelen Kissimmee - wandelen Lake Runnymede - wandelen Lake Lizzie - Back to Nature Wildlife Refuge - MCO, terug naar huis om 17:30 uur
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

We hadden dan ook een deel van onze route al 'gestolen' van jullie verslagen :thumbup:

We gaan jullie route en bezienswaardigheden eens goed bekijken, zo op het eerste oog valt ons op dat we best veel voorbij zien komen dat we nog niet eerder hebben gezien. Waar halen jullie die info daar over vandaan?
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Wat leuk dat jullie iets aan onze verslagen hebben gehad.

Wij zijn altijd best wel lang bezig met een voorbereiding. Ja mag maar een hobby hebben... :wink:

Dit zijn 2 van de websites die we heel veel gebruiken:
https://www.floridastateparks.org/
http://floridahikes.com/
Je kunt op beide sites ook op kaart zoeken.
Verder gebruiken we Google heel veel en we maken meestal een globale route en kijken dan goed op Google maps. Als we ergens iets (meestal groen) tegenkomen waar we op kunnen klikken dan doen we dat en van de ene site kom je weer op een andere.

"Nadeel" is dat we onze route dan nogal eens veranderen.
We plannen best veel. We vinden het zonde van onze tijd (en geld, want zo'n reis is toch duur zat) om onze tijd te verlummelen. We zijn meestal met de kippen op en gaan ook meestal weer met de kippen op stok. We zijn wel flexibel. Lukt iets niet of hebben we er ter plekke geen zin in of geen tijd voor dan bewaren we dat voor een andere keer. Want, ja hoor, we zijn ook al weer aan het plannen voor volgende vakanties. Nogmaals, je mag maar een hobby hebben...

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Houden jullie een verslag bij?
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie hulp!

Ook wij zijn planners en willen ter plekke alleen nog maar tijd besteden aan het genieten van alles.
Nu dus druk met de route zodat we de overnachtingen kunnen gaan zoeken en boeken.

We zijn benieuwd of onderstaande route haalbaar zou zijn:

Vrijdag 29-01 - we landen om 19.45, auto ophalen en naar hotel omgeving airport Orlando Sanford
Zaterdag 30-01 - Merritt Island + ? (Cape Caneveral?)
Zondag 31-01 - Wekiwa en Blue Springs, om 18u naar basketbal Orlando Magic
Maandag 01-02 - Juniper Springs en ?
Dinsdag 02-02 - Silver Springs en Homosassa
Woensdag 03-02 - Hillsborough River en Honeymoon Island
Donderdag 04-02 - Myakka en Highlands Hammock
Vrijdag 05-02 - Lake Louisa en Tibet Butler, vlucht om 20.50

Wat vinden jullie van deze indeling?
De 1e 4 nachten zouden we dan op 1 plek kunnen overnachten, toch? omgeving orlando sanford of raden jullie een andere omgeving aan?
De dagen daarna twijfelen we wat het slimst is: afzonderlijke overnachtingen Homosassa/Honeymoon island/Highlands Hammock of daar tussen in 1 centrale plek nemen en vanuit daar op pad? wat raden jullie aan?

Overigens rijden we de route nu tegen de klok in, maar als iemand denkt dat het slimmer is om het met de klok mee te doen horen we dat graag (het basketbal is geen 'must' maar als we toch een keer in de buurt zijn lijkt het ons erg leuk).
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Op Merritt Island kun je de Blackpoint wildlife Drive rijden. Die vonden wij vorig jaar zó mooi dat we hem in februari weer gaan doen. Er zijn ook wat korte en mooie wandelingen op Merritt Island en Canaveral National Seashore. Je kunt die dag veel meer doen. Je bent (door het tijdverschil) vroeg wakker. Als je kans hebt moet je gaan lunchen bij Boondocks in Port Orange: http://boondocks-restaurant.com/
Een leuke zaak waar veel locals komen en bij ons staat dat ook weer op de planning. Wij houden ook van picknicken. De meeste restaurants (zeker die van grote ketens) zien er allemaal hetzelfde uit en ook de menu's zijn zowat hetzelfde. Dan kopen wij liever ergens een lekker broodje en gaan in de mooie natuur zitten (en genieten).

Blue Springs SP zou ik NIET in het weekend doen. Vorig jaar hadden we daar geen rekening mee gehouden en we wisten niet hoe snel we daar weer weg moesten. Zo'n kermis bedoening terwijl we het in 2012 wel mooi vonden.

Met Silver Springs zijn ze nog bezig. Dat zijn ze nog aan het "verbouwen" naar SP.

Tibet Butler moet je zeker doen. Zó mooi en zo divers en ook zeker Highlands Hammock. Daar hebben ze een wandeling die over een boardwalk gaat met maar aan 1 kant een railing. Heel apart. Goed je oren open houden in de natuur. Als je iets hoort dan zit er meestal wel iets van wildlife. Slangen zijn wat moeilijker te vinden maar als je goed om je heen kijkt dan lukt dat ook wel.

De eerste 4 nachten zit je goed in de buurt van Sanford. Voor de andere nachten zou ik afzonderlijke hotels boeken want het zijn anders toch wel afstanden en dat is zonde van je tijd. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan. De laatste weken zaten we in een townhouse in Kissimmee maar omdat we ook aan de kust wilden gaan wandelen hadden we voor 1 nacht tussendoor een hotel geboekt via Hotwire in St. Petersburg.

Het maakt verder niet zo veel uit in welke richting je gaat rondrijden.
Als jullie van natuur en wandelen houden moet je echt de Floridahikes site bekijken. Je kunt daar ook op kaart zoeken. We hebben daar ook diverse boekjes van en gebruiken ze héél veel.

Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen maar als er nog vragen zijn...

Even dit: wij gaan niet zoals de meesten op vakantie en zijn vaak een beetje "tegendraads". Als "de meute" (sorry, klinkt heel oneerbiedig, maar bedoel ik niet zo) ergens heen gaat dan hoeven wij al niet meer. We houden van Florida en gaan steeds meer het Andere Florida ontdekken, zeker nu onze meiden niet meer meegaan. Er is zo veel meer te zien en te doen dan het geijkte in Orlando/Kissimmee.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben in Florida gewoond, en ik vind het altijd super als mensen meer willen zien dan alleen de outlets en het strand. In het algemeen vind ik Florida een erg saaie staat met weinig afwisseling, maar als je je ogen open houdt kan je er toch prima genieten van natuur en wildlife enz. Zelfs in onze achtertuin heb ik me prima vermaakt met planten en beestjes. En als je naar een park gaat zie je nog veel meer.

Zo heb ik een keer gekampeerd met de Girl Scouts in Hugh Taylor Birch State Park. Dat is een miniparkje, en als je op het verkeerde moment omhoog kijkt zie je mensen op hun balkon in hun dure high rise aan het strand. Maar als je de gebouwen negeert is er ook zoveel moois te zien! Vond het prachtig om zo midden in de stad een stukje natuur te vinden en zo veel bijzonder beestjes en planten te ontdekken.

Picknicken zou ik ook zeker aanraden, maar gebruik je gezond verstand en voer het wildlife NIET! Hartstikke schattig zo'n eekhoorntje dat naast je tafel komt zitten, maar wilde dieren horen zelf hun eten te zoeken en dieren die bij picknick plaatsen rondhangen kunnen gevaarlijk zijn. Zo is er stuk gras naast de vijver in m'n favoriete park waar mensen steeds de eenden en eekhoorns bleven voeren. En omdat die beesten daar steeds rondhingen kregen de gators het idee dat dat een goede plek was om te jagen. En dat werd gevaarlijk. Gelukkig was het enige slachtoffer een hond, maar het had net zo goed een kind kunnen zijn.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Natuurlijk moet je de wildlife niet voeren want dat kan inderdaad totaal verkeerd uitpakken voor de mensen die daar wonen.

Hugh Taylor Birch SP vonden wij ook mooi, vooral die gigantische fig tree. Dat is ook het verrassende aan Florida: je hebt de mooiste parken die zo dicht bij de bebouwing liggen.
FrozenPlutonium
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door FrozenPlutonium »

Trails schreef:Wij gaan in dezelfde periode (vanaf 2 feb.) en gaan ook veel wandelen in diverse State Parks en andere natuurgebieden.
Tibet Butler behoort tot onze favorieten en ook Highlands Hammock SP, Honeymoon Island SP en Robinson Preserve. Blackpoint Wildlife Drive op Merritt Island is ook schitterend.
Ook wij plukken de dag en maken maximaal gebruik van het daglicht. Zeker ook omdat we gaan kamperen.
Dit is onze planning en zoals je kunt zien doen wij ook diverse State Parks op dezelfde dag.

1. Vlucht: NTE-CDG-ATL-MCO
2. Premium Outlets - Winter Garden Village - Citrus Tower - Boma tour
3. Merritt Island (boardwalk en Blackpoint Wildlife Drive) – Tomoka SP – Bulow Plantation Ruins Historic SP –Gamble Rogers Memorial State Recreation Area
4. Washington Oaks Gardens SP – Fort Matanzas - St. Augustine – Faver-Dykes SP
5. Fort Mose Historic SP - Ferry over St. John’s River – Kingsley Plantation – Fort Clinch SP – Fernandina Beach -Little Talbot Island SP
6. Lange rit naar Big Lagoon SP (Pensacola) met onderweg: Fanny Bay trail – Falling Creek Falls - Ponce de Leon Springs SP
7. Fort Pickens – Navarre Beach – Naval Live Oaks Preserve – Fort Barrancas – Naval Aviation Museum – Pensacola Lighthouse – Trout Point Nature trail
8. Pascagoula (Mississippi) – Bellingrath Gardens (AL.) – USS Alabama
9. Diverse wandelingen in en bij Pensacola
10. Henderson Beach SP – Fred Gannon Rocky Bayou SP – Topsail Hill Preserve SP – Eden Gardens SP – Grayton Beach SP
11. Destin: paardrijden - Harborwalk Village - boottochtje - Silver Sands Premium Outlets
12. Camp Helen SP - St. Andrews SP – St. George Island SP – Bald Point SP – Ochlockonee River SP
13. St. Mark's Lighthouse - Cedar Key - Rainbow Springs SP
14. Fort Cooper SP - Chinsegut Wea - Pine Island / Bayou Drive - Homosassa Springs Wildlife SP - Crystal River
15. Carney Island - The Villages - Fort De Soto
16. Weedon Island State Preserve – Tampa Premium Outlets – Kissimmee
17. Disney Springs – Premium Vineland - Yellow Dog Eats - rondje Lake Apopka - Tibet Butler Preserve
18. Lake Lotus Park - Wekiwa springs SP – Kelly Park
19. Wandelen Kissimmee - wandelen Lake Runnymede - wandelen Lake Lizzie - Back to Nature Wildlife Refuge - MCO, terug naar huis om 17:30 uur
Thanks! Hier zitten toch weer een aantal dingen tussen waar ik nog niet was geweest :)
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Bedankt weer voor de tips!

Na heel wat puzzelen komen we tot de volgende indeling en route:

Zat. Blue Spring - Wekiwa - Kelly Park - Rock Spring
Zon. Merritt Island - American Police Hall (optioneel) - Enchanted Forest - Boottocht Winter Park - Basketbal Orlando Magic 18.00
Ma. Clearwater lake - Alexander springs - Juniper Springs - Salt Springs - Lake Eaton - Silver Springs
Di. Paynes Prairie - Rainbow Springs - Homosassa
Wo. Hillsborough Park - Honeymoon Island
Do. Robinson preserve - Myakka - Highlands Hammock
Vr. Lake Louisa - Tibet Butler - airport (vlucht om 20.50)

De eerste 3 nachten zullen we verblijven in Deltona of Orange City. Voor de andere overnachtingen kijken we nog, het liefst zouden we daar 2 x 2 overnachtingen van maken maar qua reisafstand lijkt het toch een stuk slimmer om daar losse overnachtingen van te maken.

Uiteraard lazen we dat er werd aangegeven om Blue Spring te mijden in het weekend, echter kregen we dat moeilijk voor elkaar.
Nu gaan we zorgen dat we er om 8u zijn en hopen we dat het iets mee valt....

Op zondag hebben we Canaveral National seashore laten vervallen omdat dat dan nog best wel een stuk rijden was vanaf Merritt en omdat de boottocht in Winter Park ons ook leuk lijkt voor de afwisseling. Mochten jullie dat anders zien horen we het graag.

Trails gaf aan dat Silver Springs nu verbouwd wordt, zouden we daar (veel) last van hebben?

Maandag is misschien te vol zo, Lake Eaton en/of Salt Springs laten vallen? Dinsdag en donderdag ook te vol?

Alvast weer bedankt voor het mee denken!
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Mooi hoor!!!
En lekker veel natuur. Of jullie last krijgen van de veranderingen die ze nu aan het doen zijn in Silver Springs weet ik niet maar jullie hebben die dag al hele mooie andere Springs op de planning staan. Silver Springs zou ik inderdaad dan op het laatst van de dag doen en als dat niet meer lukt: geen ramp.

Heel veel plezier. Nog maar een paar weekjes wachten... (voor ons ook) :thumbup:
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

We gaan natuurlijk aardig wat parken zien in die week en we zijn benieuwd welke parken jullie zouden aanraden om te kayakken?

En van welke parken zouden jullie zeggen : daar moet je juist gaan wandelen?

@ Trails :ja, het is bijna zover...jullie ook alvast heel veel plezier gewenst!
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Hele goede reis. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Houden jullie een verslag bij?
Wij hebben weer het e.e.a. veranderd... (diepe zucht)...

Wat betreft wandelen hebben jullie hele mooie parken in de planning.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Even een beetje off-topic :offtopic: Maar ik wordt wel enthousiast van dit topic!

Ik ben onlangs een reis voor een vriend van mij aan het plannen geweest (volgens mij reageerde Trails daarin ook al :thumbup:) en mijn tegenstrijdige gevoelens over Florida groeiden daardoor alleen maar. Vroeger wilde ik nooit naar Florida en de keer dat we er waren zijn we er ook weer zo snel mogelijk weggereden (vanuit Sanford de dag na aankomst direct de grens over naar Georgia) :lol:

Maar door het plannen van zijn reis, én door dit topic, zie ik toch dat er een hoop moois te zien is. En het voordeel is ook dat de afstanden in FL vrij klein zijn. Daarbovenop de kortere reistijd vanuit NL en de aanbiedingen die er vaak zijn voor Florida....moeten we misschien toch maar eens iets doen zoals jullie hier beschreven hebben.

Het enige enorme nadeel blijft voor mij dat de meest perfecte tijd in het jaar om erheen te gaan (voorjaar, wanneer het nog koud is in NL) het duurst is in Florida. Ik ben me echt rot geschrokken van de prijzen die mijn vriend, voor wie ik de reis plande, betaald voor bijvoorbeeld een simpel motel ten zuiden van Sarasota.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Florida is inderdaad zoveel meer dan pretparken en stranden! De natuur, niet zo divers als in het Zuid Westen van de VS natuurlijk, is prachtig en overal zijn er wel leuke state parken te vinden die weer wat unieks brengen. We zijn pas geleden naar ZW-Florida verhuisd na het afwegen van veel factoren. De oostkust van de staat trekt ons toch een stuk minder, en het noorden wordt te koud. We lijken hier de ideale balans gevonden te hebben van de dingen die we belangrijk vinden :)

Wat betreft de prijzen in het voorjaar, gewoon goed zoeken! Vandaag zag ik nog een reis van AMS-Tampa, 2 weken in begin maart voor 360 euro! Hotel prijzen kunnen inderdaad duur zijn, maar vaak zijn er steden in de buurt die goedkoper zijn. Bijv. voor Sarasota, kijk dan naar Bradenton (noordelijk). Zuidelijker onderweg naar Fort Myers zou dan Port Charlotte vaak een goedkoper alternatief zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zijn pas geleden naar ZW-Florida verhuisd na het afwegen van veel factoren.
Jij woont daar echt in een geweldige omgeving ja. Dat is zeker. Al vond ik Sarasota wel erg prijzig.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wááát???? Zijn jullie na al die jaren in het noordoosten ineens verhuisd naar Florida? Wat een life changing event! :shock: :lol:

Overigens is het motel wat hij uiteindelijk geboekt heeft niet in Sarasota zelf, want dat was helemaal onbetaalbaar. Hij heeft nu een motel in Bradenton inderdaad, voor iets van €150. Als ik dan naar de kwaliteit ervan kijk en dat vergelijk met wat wij zoal betaalden tijdens onze verschillende reizen door verschillende regio's in de VS, dan denk ik dat het bijna 2x zo duur is dan wat ik op basis van mijn ervaringen zou hebben verwacht. Alhoewel de ongunstige dollarkoers daar nu ook wel een rol in speelt natuurlijk.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Sorry RonaldMiranda, wil niet jullie topic kapen natuurlijk! Maar em... Jep, na bijna 5 jaar Buffalo was het wel genoeg geweest :D

Er moet bijna iets gaande zijn rond die dagen dat je vriend een hotel zoekt, of is dat voor >2 dagen? Dat soort bedragen ben ik nog nooit tegen gekomen en we hebben vaak genoeg in het voorjaar daar een hotel geboekt. Via priceline/hotwire enzo ook gekeken?
RonaldMiranda
Amerika-ontdekker

Ja, lekker zijn jullie zeg - beetje ons topic kapen :wink: . Geen probleem uiteraard. Wel jammer dat jullie dan geen tips hebben qua wandelen/kajakken..... :lol:

@ RiverCola : wij wisten ook niet zo goed of we in Florida zouden gaan vinden wat we leuk vinden maar door met name de verslagen en reacties van Trails (waarvoor super dank!) zagen we al snel dat dit best eens wat voor ons kon gaan zijn. Door de goede sites van de parken en van floridahikes worden we met de dag enthousiaster. Dat de natuur niet zo spectaculair zal gaan zijn als in bijvoorbeeld Canada en West Amerika weten we, maar het lijkt ons een leuke bestemming voor deze tijd van het jaar waarin we normaal gaan wandelen op een Canarisch eiland. Dan is iets anders toch wel weer eens heel leuk. De hotelprijzen zijn in ons geval normaal (vinden wij tenminste), we betalen gemiddeld zo'n 65 euro per nacht - waarschijnlijk doordat onze route zich voornamelijk afspeelt rondom het midden van Florida. Moet wel gezegd worden dat we niet gaan voor de meest luxe hotels, maar ze moeten wel een goede beoordeling hebben op o.a. tripadvisor.

@ Trails : we houden geen verslag bij...alleen kort wat aantekeningen voor onszelf. We zouden het graag net zo mooi en uitgebreid bijhouden als jullie doen, echter hebben wij van andere reizen geleerd dat we echt van 's ochtends tot 's avonds op pad zijn en daarna geen zin/puf meer hebben voor een mooi verslag.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik hoop inderdaad niet dat RonaldMiranda het erg vindt dat we even een zijweggetje inslaan, maar als hij/zij nog vragen heeft dan is daar natuurlijk nog ruimte zat voor :wink:

@SemJes: ben benieuwd hoe het jullie bevalt daar, zeker nadat ik door research voor mijn reizende vriend inmiddels een beetje weet wat voor omgeving het is. Goede banen gevonden daar? Jullie werkten toch op een universiteit?
Anyway, heb even gekeken en hij komt in Sarasota aan op maandag 28 maart, vanuit West Palm Beach. Hij heeft de hele reis pas kort geleden geboekt en aangezien het daar hoogseizoen is, was het natuurlijk wel een tikkeltje kort dag (en daardoor het meest betaalbare aanbod misschien uitverkocht?). Maar dan nog.... Op Airbnb was het aanbod zeer mager in deze omgeving, en Hotwire of Priceline wilde ik hem niet aandoen, hij vindt het al zo spannend allemaal. Ik heb hem overigens aangeraden deze overnachting om te boeken voor een vergelijkbaar hotel (qua prijs) ten zuiden van Sarasota, omdat dat gunstiger op zijn route ligt. In de planning voor die dag zit een bezoek aan Myakka River SP (dank voor de tip Trails!!!) en daarna en loop over Anna Maria Island en Longboat Key.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer