Nou, met 6 personen zou ik het misschien nog kunnen snappen als je bij wijze van spreken €100/200 pp meer zou moeten betalen om naar Phoenix en terug van LA te vliegen ipv een retour LA?Ja, ik begrijp die start in LA niet,
TS gaat pas in 2017 lees ik. Maar ik heb voor de gein eens met kayak gezocht op tickets AMS-PHX,LAX-AMS in de zomer (18-7/6-8) en op dezelfde data een retour LA (4 volw, 2kinderen).
AMS-PHX-LAX-AMS = €7011
AMS-LAX-LAX-AMS =€5810
Nu zegt dit niets over de prijzen van 2017 en evt. goede aanbiedingen die je tegen gaat komen natuurlijk. Ik ben tot nu toe altijd goedkoper uit geweest met een multicity ticket dan met een retour ticket. Maar die €1200 is wel een bedrag waarvoor ik er toch ook eens goed over na zou denken als ik nu zou moeten boeken. Zo ben ik tot nu toe altijd stukken goedkoper uit als ik op Las Vegas zoek ipv Phoenix.
Nogmaals, je gaat pas in 2017, dus probeer eens allerlei variaties waar je dezelfde route (ongeveer) kunt gebruiken. Een retour SF of Las Vegas zou in principe bv hetzelfde rondje op moeten leveren als deze hierboven, alleen in een andere volgorde.
De enige lokatie waar ik meestal een one way qua route niet fijn vind lopen is als je een 'standaard' route wilt doen en begint in SF. Dan zit je altijd met die kronkel tussen Yosemite en (al dan niet via de kust naar LA), of dat 'relatief' saaie stuk tussen de Grand Canyon en LA.
Maar naar LA vliegen en de dag erop gelijk die misschien wel 10u durende rit naar de Grand Canyon zou ik echt afraden. Doet dat met minimaal 1 tussenstop, zeker als je nog moet wennen aan die 9u tijdverschil.