Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
autohuur SFO 2 personen
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
autohuur SFO 2 personen
Beste AA leden,
Ik ben op zoek naar een auto voor 2 personen in de periode mei in SFO.
Nu heb ik al verschillende topics gelezen over autohuur wie/wat/waar maar ik zag nog nergens specifiek het autotype voor 2 personen?
Tijdens Europese vakanties pak ik vrijwel altijd de meest zuinige/compacte auto, maar hier hoefde ik niet met koffers te slepen aangezien ik op dezelfde locatie verbleef en zijn de wegen relatief smal en reed ik geen lange stukken (max 6u).
Wat is het beste advies voor een rondje Zuid-Westen in Amerika? Ik ben op zicht wel onder de indruk van die SUVs maar het moet natuurlijk niet te gek worden voor maar 2 personen.
Ik zag al een MID-SUV staan voor 575 euro, is dit de richting die ik moet zoeken?
Bedankt alvast!
Ik ben op zoek naar een auto voor 2 personen in de periode mei in SFO.
Nu heb ik al verschillende topics gelezen over autohuur wie/wat/waar maar ik zag nog nergens specifiek het autotype voor 2 personen?
Tijdens Europese vakanties pak ik vrijwel altijd de meest zuinige/compacte auto, maar hier hoefde ik niet met koffers te slepen aangezien ik op dezelfde locatie verbleef en zijn de wegen relatief smal en reed ik geen lange stukken (max 6u).
Wat is het beste advies voor een rondje Zuid-Westen in Amerika? Ik ben op zicht wel onder de indruk van die SUVs maar het moet natuurlijk niet te gek worden voor maar 2 personen.
Ik zag al een MID-SUV staan voor 575 euro, is dit de richting die ik moet zoeken?
Bedankt alvast!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: autohuur SFO 2 personen
Dat is een goede keuze voor dat bedrag.
Je moet je afvragen wat behalve genoeg bagageruimte (voor 2 personen hebben bijna alle auto's wel genoeg ruimte) ook comfortabel is om in 2/3 weken 1000-en kms te rijden. Je brengt nl altijd best veel tijd in de auto door. In principe zou normaal gesproken een fullsize auto ook wel voldoen, het hangt ook een beetje van je eigen wensen af
Je moet je afvragen wat behalve genoeg bagageruimte (voor 2 personen hebben bijna alle auto's wel genoeg ruimte) ook comfortabel is om in 2/3 weken 1000-en kms te rijden. Je brengt nl altijd best veel tijd in de auto door. In principe zou normaal gesproken een fullsize auto ook wel voldoen, het hangt ook een beetje van je eigen wensen af
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik reis alleen en minimaal in een Mid-size SUV (als het prijsverschil meezit liever nog een Standard of Full-size Cross-over).
Ik vind een hogere zit ideaal en wat power onder de motorkap ook. Zodra je de stad uit rijdt, kan een huurauto niet snel te groot zijn.
En zoals al gezegd: je zit een redelijk tijd van je road-trip vakantie in je huurauto. Dat mag dan wel wat ruimte en comfort bieden.
Ik vind een hogere zit ideaal en wat power onder de motorkap ook. Zodra je de stad uit rijdt, kan een huurauto niet snel te groot zijn.
En zoals al gezegd: je zit een redelijk tijd van je road-trip vakantie in je huurauto. Dat mag dan wel wat ruimte en comfort bieden.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben inmiddels met zijn tweeen al aardig wat auto's in de VS gereden en een midsize SUV is toch altijd wel fijn als je iedere nacht op een andere plek verblijft.
De bagage kan dan gewoon in de kofferbak en is dan redelijk aan het zicht onttrokken. De achterbank blijft dan vrij voor een koelbox en overige dagelijkse dingetjes (camera's/maps).
In principe kan dit ook wel met een fullsize sedan, maar dan moet het er wel een zijn met een grote achterbak waar de koffers gewoon goed in passen. (ben er daar nog weinig van tegen gekomen)
Daarnaast is het in de VS gewoon fijn om een grote auto te rijden. Er is toch ruimte genoeg voor
De bagage kan dan gewoon in de kofferbak en is dan redelijk aan het zicht onttrokken. De achterbank blijft dan vrij voor een koelbox en overige dagelijkse dingetjes (camera's/maps).
In principe kan dit ook wel met een fullsize sedan, maar dan moet het er wel een zijn met een grote achterbak waar de koffers gewoon goed in passen. (ben er daar nog weinig van tegen gekomen)
Daarnaast is het in de VS gewoon fijn om een grote auto te rijden. Er is toch ruimte genoeg voor

Ik heb het idee dat de gemiddelde mens op dit forum denkt dat je - wat de situatie ook is - altijd een SUV nodig zou hebben. Wij hebben afgelopen jaar zelf een full-size sedan (Chrysler 200) gehuurd en daar pasten met gemak in de achterbak:
- 3 grote koffers
- 1 grote koelbox
- houtblokken voor kampvuur
Verder was hij veel zuiniger dan een een SUV en met zijn 2.4 liter motor cruiste hij fantastisch de bergen door.
En ik heb ook de trail door Monument Valley ermee gereden.
- 3 grote koffers
- 1 grote koelbox
- houtblokken voor kampvuur
Verder was hij veel zuiniger dan een een SUV en met zijn 2.4 liter motor cruiste hij fantastisch de bergen door.
En ik heb ook de trail door Monument Valley ermee gereden.
- badeUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik denk dan toch dat ik voor de mid-SUV ga aangezien de prijs bijna net zo hoog (aanbieding) is als de full-size sedan.
@Amboly, ik was inderdaad ook van plan de trail door Monument Valley te doen, dus ik ben al positief verrast dat het met jouw auto ook gelukt is
@Amboly, ik was inderdaad ook van plan de trail door Monument Valley te doen, dus ik ben al positief verrast dat het met jouw auto ook gelukt is

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben een week rondgereden met een koffer + koelbox op de achterbank van een cabrio, als je je erop instelt is veel mogelijk (en eerst koffer erin / eruit daarna kap open /dicht). Dit was vnml in en rond de steden (sf, la,dv,lv).
Voor de lange ritten buiten de steden prefereer ik een (mid)SUV, geeft mij iets veiliger gevoel. Zelfde als in Europa rondrijden met een aygo, prima auto maar als je de e19 naar Brussel rijdt tussen het vrachtverkeer toch liever een passat oid.
Voor de lange ritten buiten de steden prefereer ik een (mid)SUV, geeft mij iets veiliger gevoel. Zelfde als in Europa rondrijden met een aygo, prima auto maar als je de e19 naar Brussel rijdt tussen het vrachtverkeer toch liever een passat oid.
@Amboly Daar ging best veel in!
Ik zie ook voornamelijk SUV's die worden gehuurd. Wij hebben voor 2 personen 4weken zuidoosten een midsize/intermediate car genomen. We hopen dat er 2 koffers in de achterbak passen, maar is geen ramp als dat niet kan. Verder zijn we zelf een hele klein auto gewend, dus het gaat sowieso al groter zijn!
Ik zie ook voornamelijk SUV's die worden gehuurd. Wij hebben voor 2 personen 4weken zuidoosten een midsize/intermediate car genomen. We hopen dat er 2 koffers in de achterbak passen, maar is geen ramp als dat niet kan. Verder zijn we zelf een hele klein auto gewend, dus het gaat sowieso al groter zijn!

Eerste keer Amerika in 2016 - Florida & de zuidelijke staten
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat er zoveel (Mid-size) SUV's worden gehuurd is mede omdat ze niet veel duurder zijn dan een intermediate.
Scheelt soms paar een paar tientjes voor drie weken verhoogd rijgenot.
Scheelt soms paar een paar tientjes voor drie weken verhoogd rijgenot.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ah dat zou kunnen. Voor de prijs die ik nu heb, heb ik nog niks kunnen vinden wat ook maar in de buurt komt. Maar ik ben wel benieuwd, ik heb nog weinig ervaring met auto's huren dus ik hou de prijzen in de gaten tot we vertrekken!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo AnneRobin,AnneRobin schreef:@Amboly Daar ging best veel in!
Ik vroeg mij af of jullie al gereisd hebben en hoe jullie dit ervaren hebben?
Onze keuze valt nu via Cardelmar op een middenklasse (Dodge Avender bijvoorbeeld) voor €600 3weken.
Is dit afdoende?
Wij denken dat dit genoeg comfort biedt (tevens is een mid-size goedkoper dan een SUV en verbruik je veel minder brandstof), echter zijn we bang dat onze koffers niet allebei in de kofferbak passen.
Indien wij onze auto parkeren op parkeerterreinen heb ik graag dat de koffers niet zichtbaar zijn in de auto.
Kun jij of misschien iemand anders hier meer over vertellen.
Ik heb al 80 forums gelezen, maar antwoord op deze vraag kan ik nergens vinden.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Benzine is zo goedkoop, dat ik me over het verbruik geen zorgen zou maken.
Verder is voor mij persoonlijk AWD /4X4 een voorwaarde, ivm dirtroads,maar het grootste voordeel van een SUV is toch in mijn ogen de hogere zitpositie, waardoor je gewoon een veel mooier zicht hebt op al het moois waar je aan voorbij rijdt.
Verder heb je met twee personen (althans, afgaande op onze situatie) gewoon heel weinig ruimte in een standaard sedan, en moeten er al snel koffers of tassen op de achterbank.
Verder is voor mij persoonlijk AWD /4X4 een voorwaarde, ivm dirtroads,maar het grootste voordeel van een SUV is toch in mijn ogen de hogere zitpositie, waardoor je gewoon een veel mooier zicht hebt op al het moois waar je aan voorbij rijdt.
Verder heb je met twee personen (althans, afgaande op onze situatie) gewoon heel weinig ruimte in een standaard sedan, en moeten er al snel koffers of tassen op de achterbank.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Helemaal eens met Pete Z. Een SUV lijkt erg groot, maar je zit veel hoger en comfortabeler en het verbruik valt reuze mee. Tijdens vier weken rondreis verzamel je ook best wat spullen en dan is extra ruimte erg comfortabel.
Beetje een late reactie! Maar we zijn inderdaad al weer terugrolinda schreef:
Hallo AnneRobin,
Ik vroeg mij af of jullie al gereisd hebben en hoe jullie dit ervaren hebben?
Onze keuze valt nu via Cardelmar op een middenklasse (Dodge Avender bijvoorbeeld) voor €600 3weken.
Is dit afdoende?
Wij denken dat dit genoeg comfort biedt (tevens is een mid-size goedkoper dan een SUV en verbruik je veel minder brandstof), echter zijn we bang dat onze koffers niet allebei in de kofferbak passen.
Indien wij onze auto parkeren op parkeerterreinen heb ik graag dat de koffers niet zichtbaar zijn in de auto.
Kun jij of misschien iemand anders hier meer over vertellen.
Ik heb al 80 forums gelezen, maar antwoord op deze vraag kan ik nergens vinden.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht