Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen in Central Park
Fietsen in Central Park
Hallo,
Eind maart/begin april ga ik met mijn familie voor een week naar New York. Hier willen wij een aantal uur een fiets huren en hiermee in Central Park fietsen (zonder gids). Ik ben een kleine route aan het uitstippelen met enkele zaken die we kunnen gaan bezichtigen. Nu ben ik op verschillende sites de verkeersregels voor fietsers aan het lezen. Door de hoeveelheid aan informatie zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer, en snap ik bijvoorbeeld ook niet wat recreation lanes zijn.
Kan iemand mij helpen waar ik op welke tijdstippen mag fietsen en/of heeft iemand ervaring met fietsen in Central Park? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Eind maart/begin april ga ik met mijn familie voor een week naar New York. Hier willen wij een aantal uur een fiets huren en hiermee in Central Park fietsen (zonder gids). Ik ben een kleine route aan het uitstippelen met enkele zaken die we kunnen gaan bezichtigen. Nu ben ik op verschillende sites de verkeersregels voor fietsers aan het lezen. Door de hoeveelheid aan informatie zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer, en snap ik bijvoorbeeld ook niet wat recreation lanes zijn.
Kan iemand mij helpen waar ik op welke tijdstippen mag fietsen en/of heeft iemand ervaring met fietsen in Central Park? Alvast bedankt voor jullie hulp!
-
marrob
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Fietsen in Central Park
Afgelopen jaar hebben we dat met onze kinderen gedaan. Was echt een aanrader! We hadden een fietsverhuurder vlak bij het park (kortingsbonnen zijn vast te vinden op internet) en hebben de grote ronde door Central Park gedaan. Dat is dacht ik ongeveer 10 kilometer. Die grote ronde bestaat uit een weg met een fietsstrook. Er rijden door de week dus ook auto's. Wij waren op een doordeweekse dag, maar zijn amper auto's tegen gekomen. In Central Park zijn ook heel veel wandelpaden, hier mag je niet op fietsen en moet je dus (als je over het pad wilt) met de fiets aan de hand lopen. Het ligt er aan hoe veel je lopend in het park wilt bekijken. Wij hebben diverse stops gemaakt, maar niet veel gelopen. Twee uur huren was voor ons voldoende. Onze fietsverhuurder lag een paar straten van Central Park af en dat stuk hebben we wel met de fiets aan de hand over het trottoir gelopen.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je mag altijd fietsen in Central Park, alleen niet overal. Eigenlijk komt het neer op een soort rondweg om het park heen en als je iets wilt bezoeken (bijv. Belvedère, of Lennon monument), moet je een stukje met de fiets aan de hand er naar toe lopen.
Wij hebben 2 uur gefietst en hebben het hele rondje om het park gefietst en de meeste bezienswaardigheden gezien. Echt een heerlijke manier om het park te verkennen!
Wij hebben 2 uur gefietst en hebben het hele rondje om het park gefietst en de meeste bezienswaardigheden gezien. Echt een heerlijke manier om het park te verkennen!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Dus gelden de uren op deze site enkel voor auto's? Of gelden deze ook voor fietsers? Want op de kaart onderaan deze site worden deze wegen gemarkeerd als wegen met 'speciale uren'. http://www.nycbikemaps.com/maps/central-park-map/
En het rondje waarover jullie het hebben; dat is de combinatie van West Drive en East Drive? Deze lijkt me super interessant!
En het rondje waarover jullie het hebben; dat is de combinatie van West Drive en East Drive? Deze lijkt me super interessant!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zoals eerder geschreven, je mag altijd in CP fietsen, je mag alleen niet overal fietsen .... of liever, je mag alleen maar op de rondweg fietsen ... dat houdt in dat je voor bijna alles wat je wilt zien, af moet stappen ..... Zelf ben ik een voorstander van lekker wandelen door het park
dit is mijn vaste fiestverhuuradres
dit is mijn vaste fiestverhuuradres
Oké, dat is duidelijk dan, bedankt voor de info
En bedankt voor de link van de verhuur!
En bedankt voor de link van de verhuur!
- meyem
- Amerika-expert
Geen idee waarom die bike lanes met aparte tijden staan aangegeven ... de tijden zijn voor de automobilisten ....
Dit zijn de gegevens van het park zelf
Dit zijn de gegevens van het park zelf
Heel erg bedankt, de bike map is een kaart waarnaar ik opzoek was!
- meyem
- Amerika-expert
Zelf vind ik de route langs de Hudson naar beneden, over de Brooklyn Bridge (oppassen, de meeste toeristen hebben het fietspad niet in de gaten en stappen continu voor je wielen voor een fotomoment!!), door Brooklyn rondtuffen en dan via de Wililamsburg Bridge terug naar Manhattan de leukste fietsdag.
Het is wel een volle dag, dat wel
Je kunt bijvoorbeeld hier even afstappen en naar de 1e etage gaan en even naar de trapeze leerlingen te kijken. wel je fiets goed op slot doen!
Het is wel een volle dag, dat wel
Je kunt bijvoorbeeld hier even afstappen en naar de 1e etage gaan en even naar de trapeze leerlingen te kijken. wel je fiets goed op slot doen!
Jaaaaa, fietsen in NY is zoveel meer dan alleen CP. Wij zijn verzot op fietsen in NY en ik heb al op veel posts over fietsen in NY op een gelijke manier een reactie gegeven. Net nog ff een terug gelezen en deze zou ik zo weer kunnen schrijven (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p963386).
Hoe dan ook, heel veel plezier
Hoe dan ook, heel veel plezier
Grote Amerika fan
-
moon29
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gaan ook fietsen in New York (eind april).
Ik twijfel nog tussen:
- op 1 dag fietsen in Central Park en de rest van de dag wat anders doen, en op een andere dag fietsen bij Battery Park, Brooklyn Bridge, Dumbo etc.
- fietsen huren bij Central Park en al bovenstaande dingen op de fiets doen en ze dan inleveren in de buurt van de Brooklyn Bridge (bijvoorbeeld via deze organistatie http://centralparkbiketours.com/bike-rental/)
In het laatste geval: welke route, waarbij we dus geen volledig rondje fietsen, via welke weg zouden jullie dan van Central Park naar Battery Park fietsen? Langs de Hudson River?
Ik twijfel nog tussen:
- op 1 dag fietsen in Central Park en de rest van de dag wat anders doen, en op een andere dag fietsen bij Battery Park, Brooklyn Bridge, Dumbo etc.
- fietsen huren bij Central Park en al bovenstaande dingen op de fiets doen en ze dan inleveren in de buurt van de Brooklyn Bridge (bijvoorbeeld via deze organistatie http://centralparkbiketours.com/bike-rental/)
In het laatste geval: welke route, waarbij we dus geen volledig rondje fietsen, via welke weg zouden jullie dan van Central Park naar Battery Park fietsen? Langs de Hudson River?
Moon29,
heb je mijn eerdere reacties over het onderwerp "fietsen" al gevonden/gelezen?
Hierboven in dit draadje iig maar deze ook, http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p962013
En dat ik niet anders reageer dan met een verwijzing is niet omdat ik niets te zeggen heb maar als ik nu inhoudelijk ga reageren ga ik herbeleven en wordt ik emotioneel
Zoveel zin heb ik om zelf ook weer te gaan..helaas , nu ff niet... Slechts een beetje jaloers 
Hoe dan ook, onwijs veel plezier gewenst!
heb je mijn eerdere reacties over het onderwerp "fietsen" al gevonden/gelezen?
Hierboven in dit draadje iig maar deze ook, http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p962013
En dat ik niet anders reageer dan met een verwijzing is niet omdat ik niets te zeggen heb maar als ik nu inhoudelijk ga reageren ga ik herbeleven en wordt ik emotioneel
Hoe dan ook, onwijs veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Tomaat85,
Haha Ik heb je post inderdaad ook gelezen. Het moeilijke is dat de ene zegt dat Central Park en Brooklyn (bridge) het leukste zijn om te lopen en de ander om te fietsen. Blijkt dus sowieso iets heel persoonlijks, zoals met veel dingen. Maar zelf denk ik wel dat het ter afwisseling van het vele lopen wat we vast ook zullen doen fijn is om ook wat te fietsen.
Ik heb er net nog even met mijn dochter (waar ik de trip mee ga doen) over gehad en ik denk nu toch dat het voor ons (haar) geen goed plan is Central Park en Brooklyn etc te combineren in 1 fietsdag. Ik denk dat ze het dan op een gegeven moment zo beu is dat we de laatste helft voorbij sjeezen zonder iets nog echt te bekijken. Dus ik denk dat het voor ons wellicht toch beter is om 2x een halve dag te fietsen. De ene keer bij Central Park en de andere keer Brooklyn Bridge en omgeving.
Naar Coney Island fietsen lijkt me overigens ook leuk zoals je in dat andere topic schreef, maar ik vrees dat we daar niet genoeg tijd voor hebben....er moeten veel keuzes gemaakt worden. Iets waar ik niet zo goed in ben haha 
Haha Ik heb je post inderdaad ook gelezen. Het moeilijke is dat de ene zegt dat Central Park en Brooklyn (bridge) het leukste zijn om te lopen en de ander om te fietsen. Blijkt dus sowieso iets heel persoonlijks, zoals met veel dingen. Maar zelf denk ik wel dat het ter afwisseling van het vele lopen wat we vast ook zullen doen fijn is om ook wat te fietsen.
Ik heb er net nog even met mijn dochter (waar ik de trip mee ga doen) over gehad en ik denk nu toch dat het voor ons (haar) geen goed plan is Central Park en Brooklyn etc te combineren in 1 fietsdag. Ik denk dat ze het dan op een gegeven moment zo beu is dat we de laatste helft voorbij sjeezen zonder iets nog echt te bekijken. Dus ik denk dat het voor ons wellicht toch beter is om 2x een halve dag te fietsen. De ene keer bij Central Park en de andere keer Brooklyn Bridge en omgeving.
Moon29,
laat je niet gek maken! Jullie hebben een mooie trip in het vooruitzicht waar je "op zeker" van gaat genieten.
Waar je ook voor kiest, het is altijd een goede keuze want jij/jullie hebben hem gemaakt. De BB is zowel op de fiets als te voet een feestje en erg indrukwekkend dus hier kan je iig geen foute keuze maken. Waar je dochter wel of niet warm voor loopt zal zelfs voor jou als moeder al niet altijd makkelijk zijn om in te schatten, laat staan voor mij...daar ga ik me al helemaal niet aan wagen
Zelf heb ik (nog) geen ervaring met de citibikesny (https://www.citibikenyc.com) maar hoor/lees wel veel goede verhalen. Dat zou een alternatief plan kunnen zijn. Gewoon sommige verplaatsingen met zo'n fiets....Idee, nog niet uitgezocht maar het lijkt erop dat je voldoende plekken heb ik Brooklyn zodat je heen kan lopen en terug fietsen oid??
Hoe dan ook, heel veel plezier!!!
laat je niet gek maken! Jullie hebben een mooie trip in het vooruitzicht waar je "op zeker" van gaat genieten.
Waar je ook voor kiest, het is altijd een goede keuze want jij/jullie hebben hem gemaakt. De BB is zowel op de fiets als te voet een feestje en erg indrukwekkend dus hier kan je iig geen foute keuze maken. Waar je dochter wel of niet warm voor loopt zal zelfs voor jou als moeder al niet altijd makkelijk zijn om in te schatten, laat staan voor mij...daar ga ik me al helemaal niet aan wagen
Hoe dan ook, heel veel plezier!!!
Grote Amerika fan
-
moon29
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel Tomaat!
Het wordt waarschijnlijk fietsen in Central Park en Brooklyn Bridge en Dumbo lopend en we doen dan nog een Hop on Hop off tour door Brooklyn. Meteen even een rustmomentje
Zojuist ontdekt dat we vanuit Queens per East River Ferry naar Dumbo kunnen. Voor $4 pp lijkt me dat een mooi alternatief voor de metro, waarmee we anders toch ook wel een uurtje onderweg zijn als ik het goed z.ie. Je schijnt vanaf de ferry mooie uitzichten op de bruggen te hebben.
Het wordt waarschijnlijk fietsen in Central Park en Brooklyn Bridge en Dumbo lopend en we doen dan nog een Hop on Hop off tour door Brooklyn. Meteen even een rustmomentje
-
Nick Roiled
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hier kan je het al eens bekijken, heb deze in 2013 ook rond gefiets, en wie weet dit jaar weer.
http://www.kinomap.com/watch/k6fs7p
Fiets het regelmatig op mijn hometrainer nu, zo beleef ik het weer.
http://www.kinomap.com/watch/k6fs7p
Fiets het regelmatig op mijn hometrainer nu, zo beleef ik het weer.
- meyem
- Amerika-expert
wat een leuke link!! ik ga volgende keer eens kijken of ik die op mijn sportschool ook kan zien 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 5354 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties