Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Bedankt voor de uitleg over WhatsApp, zo werkt het dus. Ik vond het al heel handig altijd dat er niks aan de hand was, omdat ik regelmatig mijn Spaanse en Nederlandse SIM-kaart omwissel in mijn iPhone.

Wat betreft je suggestie voor de USA-sim: je betaalt dan 10c/MB, dus heb je 300MB beschikbaar in het pakket van 30 dollar? Een kaartje van 1GB kost bij de meeste providers ongeveer 45 dollar. Is dat niet goedkoper en makkelijker? Gewoon ter plaatse naar een winkel van een provider gaan en in je MIFI-router of telefoon laten zetten als het vooral om datagebruik gaat?
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

@Nieuwenoord

Ik heb het over het H2Owireless "Monthly Unlimited Plan" en niet "Pay As You Go plan". Daarin krijg je voor $30 500MB (6c/MB) aan highspeed 4G data en gratis bellen (vast & mobiel-> Europa). Bij het duurste pakket $60 krijg je zelfs 4 GB (1,5c/MB) (en kan je mobiel Internetten wanneer je dat maar wilt.

In ieder geval zijn deze pakketten dan altijd voordeliger zeker als bellen ook een wens is.

Grtz AVusa
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind eigenlijk 500 MB voor 30 dollar niet eens zo´n goed deal, maar die van 60 dollar gaat er meer op lijken! Daar ga ik eens goed naar kijken. Maar monthly unlimited betekent niet dat je een abonnement hebt? Wij hebben namelijk genoeg aan een maand voor onze vakantie en Jacqueline vraagt het volgens mij zelfs maar voor een paar weken.

Bellen is voor ons in elk geval niet zo heel belangrijk.

Edit: ik zie het al, geen plan. Ik ga eens een BestBuy zoeken in de buurt van ons eerste hotel. Lijkt me een goede deal!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Toch wordt het geen h2owireless.com. In hun voorwaarden en op diverse fora las ik dat ze geen tethering toestaan en dat is precies wat je doet als je een MIFI-router gebruikt of je iPhone als hotspot gebruikt. Jammer!
tethering to another device for data transmission, or any other usage that interferes with H2O service/network resources
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dank voor het uitzoeken Monique, dan hoef ik me daar niet meer in te verdiepen. Dank voor de antwoorden tot nu toe!
Onze aankomende reis duurt ongeveer 3 weken, maar mijn lief is zo'n 4 keer per jaar in Amerika, meestal voor een week of 10 dagen, soms iets korter. Als we kiezen voor een blijvende oplossing, is zo'n kaartje dat nooit verloopt wel handig....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

Hey!
Ik ga iets langer als 3 maanden naar Santa Cruz en omgeving. Ik zou graag onbeperkt internet hebben op mijn iPhone 6.
Mijn GSM is sim-lock vrij, heb het dus zonder enige abonnement gekocht, een sim kaart plaatsen zou dus geen probleem moeten geven.

Bij welke operator heb ik zéér goed bereik in California, ik ga in natuurparken gaan werken dus mijn ontvangst zal niet al te best zijn, maar ik zou wel graag de beste operator nemen.

Ik hoef geen gratis belwaarde omdat ik toch via iMessage of whatsapp kan bellen.

Heb genoeg tijd om het daar na te gaan, maar zou graag op voorhand al een idee hebben hoe het daar in mekaar zit.

Verder ook, in Turkije krijg je na 2 maand automatisch een blokkering op je service, dus als je een sim-kaart van daar koopt, wordt je geblokkeerd na 2 maanden om tegen te gaan dat er toestellen uit het buitenland gekocht worden, is dat daar ook het geval of niet?

Groetjes

T-Mobile is niet zo bekend in België maar ik vond toch http://prepaid-phones.t-mobile.com/simp ... paid-plans.

Ik lees het toch niet verkeerd, voor 95 dollar onbeperkt internet of 4G? Begrijpt dat niet zo goed:
Unlimited 4G LTE Data on your smartphone, with up to 14GB
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Voor in de natuurparken zou ik naar Verizon kijken. T Mobile vergeet het maar. Leuke dekking en wat leuke perken zoals onbeperkt streamen van muziek zonder dat dat van je data plan af gaat. Maar de dekking is bar slecht.

Kijk hier naar de dekking:
http://opensignal.com/

Trouwens $95 dollar voor een persoon is aan de hoge kant! Ik betaal $95 per maand voor twee lijnen beide 3GB data, onbeperkt sms en 1000 gedeelde belminuten.

Overigens beetje off topic-Je zat dat hotels duur kunnne zijn en wilde in je auto slapen tijdens het rond reizen aan de west kust. Als je nou op je telefoon bespaart kan je wellicht een hotel boeken :lol:
Ataturk007
Amerikafan

Bedankt voor je tip, zal ik zeker eens bekijken, handig site.

Moet ik dat nu elke kéér zeggen? Met hotel dacht ik elke nacht, 150-200 euro, maar een motel kost maar 30 en dat wist ik niet, hoef je niet elke keer te herhalen. Bedankt
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

avusa schreef:@Nieuwenoord

Ik heb het over het H2Owireless "Monthly Unlimited Plan" en niet "Pay As You Go plan". Daarin krijg je voor $30 500MB (6c/MB) aan highspeed 4G data en gratis bellen (vast & mobiel-> Europa). Bij het duurste pakket $60 krijg je zelfs 4 GB (1,5c/MB) (en kan je mobiel Internetten wanneer je dat maar wilt.

In ieder geval zijn deze pakketten dan altijd voordeliger zeker als bellen ook een wens is.

Grtz AVusa
Met dit pakket kan ik onbeperkt bellen naar een Nederlandse vaste lijn?
Ik zit op de website te kijken maar zie ook gewoon tarieven staan.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Naar Nederland bellen zit inbegrepen als je voor hun Unlimited plan gaat. Voor elke andere plan betaal je 4.3c per minuut.

Fineprint:
2. Unlimited International Talk: Unlimited landline calls to 50+ countries ; select countries also include unlimited calls to cell phones. Each monthly plan account can dial up to 10 unique international telephone numbers each month which resets upon the 1st of each month, regardless of plan expiration. Calls to countries other than the U.S. will be terminated at 60 minutes, but you may re-initiate the call thereafter.

https://www.h2owirelessnow.com/mainCont ... e=intRates

test het telefoon nummer 011 31 (rest van het nummer na 31). Ik probeerde mijn vaders huis telefoon en ik krijg dit te zien:
For Unlimited Plan users: Your destination is qualified for UNLIMITED Int'l Talk
For other plan users: Your destination rate is 4.3¢/minute

Nog een tip wanneer je naar Nederland belt: 011 31 en dan het telefoon nummer. 011 geeft aan dat je buiten de VS wilt bellen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

is er trouwens iemand bereid om een micro simcard van AT & T pay as you go mee te nemen uit de US. Ik zoek er een voor april 2016
Ataturk007
Amerikafan

Kun je een verizon sim kaart van iemand anders gebruiken?
Een nieuw kost 50 dollar, niet dat het véél is maar 1 euro is een euro eh! :-)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Je zal naar een verizone winkel moeten of wellicht online om de kaart te onlocked als deze al een poos niet gebruikt is.
Ataturk007
Amerikafan

Klopt, heb ze gecontacteerd en ik moet eerst bij hen gaan om 1 kaart te unlocken, kost iets van 50 dollar, vervolgens zit daar ook een pakket in.
Dan kan ik gewoon herladen.

Kost toch véél meer als hier in BE hoor
Elize8
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Elize8 »

Hoi allemaal!

Heeft er iemand ervaring met USMobile? Ik ga binnenkort naar de VS voor 4 maanden dus ik zou graag zo'n prepaid abonnement aanschaffen. USMobile biedt 500 mb + 100 min voor $14, veruit de goedkoopste die ik kon vinden (die maandelijks aanpasbaar blijft). Als ik het goed begrijp werken ze over GSM, dus prima icm met mijn Nederlandse telefoon. Ik vraag me alleen af of ik dan een fatsoenlijke snelheid heb met internetten? (Ik heb een HTC One M7)

Bij Ting kon ik bijvoorbeeld mijn IMEI code intikken en dan zag ik dat ik slechts 2G internet kreeg als ik een simkaart bij hun zou afnemen. Volgens mij hebben ze wel 3G en 4G. In Nederland kan ik gewoon 4G ontvangen, dus ik vraag me af waarom ik dan alleen 2G zou kunnen krijgen bij Ting? Ik begrijp niet zo goed hoe het met die telefonie technologie werkt in de VS. Er is CDMA en GSM. Dat verschil kan ik nog begrijpen, maar daarbovenop heb je ook weer LTE. Werkt LTE ook met mijn Nederlandse toestel? Of is dat weer iets totaal anders?

Vragen zijn schuingedrukt :).
2-2-2016 stage met J1 visum
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Is dit een sim only ding?

In theorie kan de telefoon 4G aan. Maar als jouw telefoon Sim Lock heeft heeft het voor jou ook geen nut om een sim only te gaan halen. Probeer dat eerst even uit te vinden alsvoorens je een sim kaart aanschaft.
Overigens ik heb zelf ook een HTC One M7 en deze werkt gewoon over de wereld met 4G
Elize8
Amerika-ontdekker

Bericht door Elize8 »

Ja, SiM ONLY inderdaad. Mijn telefoon is niet gelockt, dus dat is geen probleem. :thumbup:
Thanks voor je reactie!
2-2-2016 stage met J1 visum
Toetie013
Amerika-ontdekker

usasim.net Ervaringen?

Bericht door Toetie013 »

Iemand ervaring met

http://www.usasim.net/

Zij bieden voor 50 euro een sim aan met onbeperkte data (4Gb op 4G daarna lagere snelheid) en onbeperkt bellen in USA en geen verzendkosten.

Kan echter geen ervaringen terugvinden via google.

Carrier is T-mobile USA.

Iemand ervaring met deze site? Ik heb geen idee of het te vertrouwen is, dus doe voorlopig niks.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

is iets goedkoper als att die ik vorige keeer heb gebruikt
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html

5Gb voor 60 usd ook als deze op is terug naar lagere snelheid
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves