Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groupon

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Marileen
Amerika-newbie

Groupon

Bericht door Marileen »

Hallo,

ik ga binnenkort naar NYC en wil een aantal leuke deals aanschaffen via Groupon New York. Ik kwam op dat idee via dit forum. Nu heb ik er een aantal gevonden, o.a. een tour door Brooklyn en korting op een leuk restaurant, Nu lukt het me niet ze aan te schaffen, omdat ik niet in de USA woon. Om je creditcard te koppelen moet je nl. aangeven in welke staat in the USA je woont
Ik heb de vraag gesteld aan Groupon en zij geven als antwoord:

We are so sorry that we haven't had a chance to get to your email yet! We're working as quickly as we can to respond to everyone, and we promise a real person will get back to you soon. We really appreciate your patience and apologize again for the delay.

If you have any additional information to include in your request, please reply directly to this email.

Regards,
The Groupon Customer Support Robot

Mijn vraag is nu natuurlijk; hoe kan ik dan een Groupon voor NYC aanschaffen? Het moet toch mogelijk zijn aangezien ik via dit forum op het idee kwam.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Groupon

Bericht door Frasi »

Om gebruik te kunnen maken van Groupon USA (en vele andere webwinkels) moet je een Amerikaans adres hebben.

Voor de aankoop van vouchers of artikelen die je afhaalt, zou je een fake adres kunnen verzinnen.
Wat vaak een betere methode is om je eigen adres in het Amerikaanse format te gieten.
Af. van de site wordt de ZIP code wel of niet gecheckt (of deze bestaat). In dat geval zal je een bestaande ZIP moeten verzinnen. Anders de 4 cijfers van je postcode +0.
Staat verzin je ook. Ik woon in Utrecht dus kies dan vaak voor Ut (Utah).
Dan je plaatsnaam aanvullen met je postcode en NL.

Dan wordt het zoiets als:
Marileen
Verzonnen straat 35
10100
Amsterdam 1010AA-NL
NY

(dit werkt dus niet niet met artikelen die verzonden gaan worden)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Ik heb pas ook een Groupon aangeschaft voor New York. Ik heb mijn eigen straat en woonplaats ingevuld en de postcode van het hotel gebruikt. Als staat heb ik gewoon New York gekozen. Dit werkte prima, het bedrag is van de credit card afgeschreven.

Het ging om vouchers, dus ook geen problemen met het opsturen van zaken. Dat geldt waarschijnlijk voor de meeste aanbiedingen die voor ons toeristen interessant zijn :D
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben al verschillende keren vouchers via Groupon gekocht, ook voor onze komende reis hebben we er weer verschillende en zelfs een paar hotelovernachtingen.
Wij geven altijd Delaware als staat op met 12345 als zipcode werkt prima.
WimrEm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door WimrEm »

Vanavond weer goed gegeten in Cupertino met een voucher van Groupon. Gewoon in Nederland aangeschaft met de methode zoals in de reacties hierboven beschreven.
nelievanderslot
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Groupon whale watching amerika

Bericht door nelievanderslot »

Hoi allen

Ik heb nu op 5 manieren een groupon van een walvis cruise in californie proberen te kopen, maar het lukt me echt niet.
Delware 12345 lukt niet. Postcode van hotel ...lukt niet..
Wie weet er nog een andere oplossing...het scheelt wel heel veel geld als we een voucher kunnen kopen.
Hoor graag oplossing.....
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik heb in mijn adres het volgende ingevoerd.
Gewoon mijn eigen plaatsnaam en adres met een willekeurige staat. Achter mijn eigen postcode heb ik een 0 gezet.

Voorbeeld:
Hoofdstraat 1, Plaatsnaam, Afkorting staat, Eigen postcode cijfers met daarachter 0, US
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Ik gebruik altijd het adres (of een van mijn adressen) van mijn verblijfplaats in de USA. Werkt altijd.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Groupon whale watching amerika

Bericht door Big Al »

nelievanderslot schreef:Hoi allen

Ik heb nu op 5 manieren een groupon van een walvis cruise in californie proberen te kopen, maar het lukt me echt niet.
Delware 12345 lukt niet. Postcode van hotel ...lukt niet..
Wie weet er nog een andere oplossing...het scheelt wel heel veel geld als we een voucher kunnen kopen.
Hoor graag oplossing.....
Veel websites gebruiken "address verification", dus de gegevens moeten wel bij elkaar passen. ZIP-code 12345 is voor een adres in Schenectady, NY en niet voor "Delware" (bedoel je Delaware?). Als je het volledige adres van je hotel gebruikt zou het moeten lukken.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Frasi schreef:Om gebruik te kunnen maken van Groupon USA (en vele andere webwinkels) moet je een Amerikaans adres hebben.

Voor de aankoop van vouchers of artikelen die je afhaalt, zou je een fake adres kunnen verzinnen.
Wat vaak een betere methode is om je eigen adres in het Amerikaanse format te gieten.
Waarom zou je een adres moeten verzinnen?
Ik heb gewoon mijn eigen adres ingegeven. Kan volgens mij ook niet anders, aangezien betaling via creditcard loopt en volgens mij controleren ze dan of adresgegevens kloppen. Mijn postcode heb ik gewoon bij het adres gezet (dus niet op de regel voor postcode want dat pakt het systeem niet omdat het bij ons geen 5 cijfers is).
Op de plek waar je de postcode moet invullen heb ik 12345 gezet en zomaar een staat aangeklikt.
Nooit problemen mee gehad en heb meerdere Groupons gekocht en gebruikt.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Annet2009:
Volgens mij zijn we het met elkaar eens, toch?
Wat ik zei (1,5 jaar geleden): Wat vaak een betere methode is om je eigen adres in het Amerikaanse format te gieten.
En dat is precies wat jij ook beschrijft.
En als postcode 12345 invullen en een willekeurige staat neigt naar een verzonnen fake adres.

Ik ga het binnenkort eens proberen voor de meivakantie naar New York. :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Dan zijn we het inderdaad eens (eigen adres in Amerikaanse format gieten).
Ik zou alleen nooit een volledig fake adres gebruiken, zoals je daarboven schreef, zoals ik zei: omdat ze dat volgens mij checken met de creditcardgegevens.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer