Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis hennyenjaap: Denver-Yellowstone

Bericht door hennyenjaap »

Sorry, dat was de verkeerde smiley!!!, :lol: die bedoelde ik!
Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutch Dunes »

Vanuit SF: Point Reyes National Seashore vonden wij erg mooi en is goed te doen als dagtrip vanuit de stad. Pinnacles National Park is ook zeker de moeite waard (wij bezochten in 2013 de oostkant van het park op onze route SF- Monterey). Neem wel een zaklantaarn mee als je daar gaat wandelen ivm donkere grotten/doorgangen.

Dirk
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Wij hebben in de RMNP gekampeerd met onze tent. We hadden besproken. Gelukkig maar, stond alle dagen vol. Tip is om deze camping ook vast te leggen.

groetjes,
Monique
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

@ Monique, zijn we ook zeker van plan om te reserveren. Nu de vlucht geboekt is zullen we dit zo gauw mogelijk doen, ook omdat dit de eerste camping is en er dus nog niet zoveel zal veranderen in onze plannen. Bovendien is het ook nog weekend, dus zal het wel druk zijn. Bedankt voor je reactie.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

@Dirk, ook dank voor je reactie. Inderdaad is Point Reys een mooie plek, we waren er in 2008 op onze eerste reis. Mijn man wil graag weer naar het noorden, ik liever naar het zuiden en iets opzoeken waar we nog niet eerder waren. De kust blijft me trekken, de zeeolifanten nog niet gezien maar inderdaad Pinnacles lijkt me ook wel wat. Zullen ons er nog eens wat meer in verdiepen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een boterham of een kluif, dat is heel andere koek. :wink:
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, dat is een koek(je) van eigen deeg :mrgreen: :offtopic:
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Hallo, ik heb weer een vraagje over onze route: Toevallig las ik in het forum iets over de Sturgis motorcyclerally.
Deze is in 2016 van 8-14 augustus, toevallig als wij net in het gebied van de Black Hills hopen te zijn. Heeft iemand ervaring met dit evenement?? Zijn er plaatsen die je beter kunt mijden of is het alleen in de omgeving van Sturgis? We zijn niet echt motorliefhebbers , maar vrezen meer de overvolle campings. Wel reserveren dus?
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ik heb net een wat hotels in die regio geboekt voor juni 2016 (Rapid City en Custer). Daarvoor gebruik ik meestal de reviews op Tripadvisor/Expedia etc. Ik heb geen ervaring met dat event, maar lees toch bij diverse reviews wel klachten over drukte, lawaai en overlast door de aantallen motoren. Ik hoop voor je dat het meevalt :wink:
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker reserveren en er vanuit gaan dat er door heel het Black Hills gebied ontiegelijk veel motoren rijden. Vorig jaar (75e keer, dus wel speciaal) waren er tussen de 700.000 en 1 miljoen bikers en toeschouwers.
De Black Hills zijn gewoon voor motoren prachtige wegen en gebieden om doorheen te rijden. Beetje als in de Ardennen. Dus ga er vanuit dat het echt enorm druk zal zijn, ook in de andere stadjes en dorpjes in dit gebied.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Ja dank je, ik was er al bang voor! Kwam het toevallig tegen en las er nu al weer meer over op het forum. Weet echter niet hoe ik de route logisch kan veranderen zonder dit gebied te missen. Wagen het er dus denk ik maar op. Denver ligt nl al vast.
Maar snel wat reserveren dus.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zolang je maar wat reserveert zit je denk ik wel goed. Misschien, als je echt helemaal niet om die motorrijders geeft zou je echt wat zuidelijker kunnen gaan zitten in het gebied, maar ontlopen kan je het denk ik nooit. Ik zou het er juist maar gewoon van nemen en er ook eens gaan kijken. Waar zie je elders op de wereld 10000-den motoren op en langs de kant vd weg staan? En het zijn vaak hele 'kleurrijke' figuren.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

:thumbup: Ja ik denk dat we er maar gewoon van gaan genieten!
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Hebben ondertussen 3 nachten gereserveerd op camping Blue Bell.
Blij dat dat geregeld is.
Nu verder met voorbereiden en lezen van allerlei reisverslagen.
Zie steeds meer mooie dingen!! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ziet er prima uit die camping, lekker tussen de bossen. Op google streetview staan er 2 blauwe bolletjes waar je het kunt zien.
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Zuperboer »

De Black Hills tijdens Sturgis is goed te doen. 99% van de motorrijders cruisen rond, weliswaar in grote groepen, maar ze rijden echt om te genieten van de omgeving. Je zult zien dat je er als je wilt leuke ervaringen aan over houdt, veel motorrijders zijn in voor een gesprek.Interessant om te horen waar ze vandaan komen en uit wat voor beroepsgroepen. Niet te vergelijken met de motorbende's die je in EU ziet. Dit zijn echte liefhebbers van hun Harley's.
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

Nu een heel andere vraag, weet ook niet goed of ik deze nu in dit topic moet stellen of iets nieuws openen in West? Mijn vraag betreft de loneliest Road. Is het te doen om deze in 1 dag te rijden van Baker naar Lake Tahoe of is er genoeg te zien om bijv een nacht in Eureka of ergens anders te verblijven. Willen het niet" afraffelen" .
Graag jullie mening hierover.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben dat in 2002 in twee etappes gedaan, van Lake Tahoe naar Fallon en van Fallon naar Baker. Zie hier voor het 2e stuk. Het kan ook wel in één keer, zoveel is er niet te zien.

Marianne
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

15 Augustus rijden we vanaf de Bluebellcampground in Custer via Spearfish en Belle Fource naar de Devils tower. Daarna twijfelen we over een overnachting op een camping in Buffalo of Sheridan. Wat raden jullie ons aan???
hennyenjaap
Amerika-ontdekker

En opnieuw een vraag: 24 augustus hadden we gepland om vanuit SLC naar Vernal te rijden, dan 25 aug naar Black Gunnison en dan 26 aug naar Moab. Deze dag staat vast omdat de camping daar ondertussen gereserveerd is. Hebben jullie misschien nog ideeën voor een alternatief voor deze dagen?
.Het lijkt me opeens zover rijden , het is nogal een uithoek lijkt me. Hebben we dan nog wel tijd die dagen om wat te zien of te wandelen? Of zeggen jullie dat het wel zeer de moeite waard is?
Graag jullie reactie of advies.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer