Komende zomer gaan we met ons gezin (2 volw- 3 kinderen 14/12/8) naar het zuidwesten van Amerika. We hebben een campervan (17 ft) gehuurd waarbij we evt een klein tentje voor erbij kopen. Het liefst willen we zoveel mogelijk op de bonnefooi. Ik vind het fijn om van te voren al campings uitgezocht te hebben waar we evt naar toe zouden kunnen, maar eigenlijk leg ik liever niets vast. Terplekke zou ik dan willen kijken waar we ongeveer uitkomen om dan langs te rijden en te kijken of er een plekje is ( of evt de dag ervoor of 's morgens te bellen). We stellen eigenlijk niet veel eisen aan een camping. (WC/douche) We houden wel erg van wat meer natuurlijke campings. Van die RV-campings waarbij alle campers rijtje aan rijtje staan vind ik echt sfeerloos. Ik hoop eigenlijk dat de campervan bij een 'gewone' tentplaats zou kunnen staan. Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met het rondreizen in jul/aug in het zuidwesten die ook op deze manier gekampeerd hebben? Lukt dit zonder vooraf reserveren en je hele reisschema 'dichttimmeren' of hebben we dan weinig kans op een campingplek ( behalve bij de first come -first serve campings)???
En tips voor leuke, natuurlijke campings zijn natuurlijk altijd welkom
Groeten Arianne
Lukt dit zonder vooraf reserveren en je hele reisschema 'dichttimmeren' of hebben we dan weinig kans op een campingplek ( behalve bij de first come -first serve campings)???
Ik denk dat je in de nationale parken echt al wel geluk moet hebben. Daar zullen in de zomermaanden ook de first come first served campings snel vol zitten, maar de andere campgrounds zitten grote kans al helemaal vol. Het is tegenwoordig een pak drukker dan pakweg 5-10 jaar geleden.
Ik zou in de zomermaanden toch al het een en ander vastleggen. Met dat wat je allemaal van plan bent in je voorsteltopic heb je je 4/5 weken gewoon puur qua afstand al wel bijna helemaal vol zitten. Parken als Grand Canyon, Bryce, Zion, yosemite (als je daar heen gaat?) zijn erg druk. De te reserveren campings zitten daar nu al vrij vol, dus de fcfs campings zullen op de dagen zelf snel vol lopen. Let overigens op dat je niet vanuit death valley zomaar Sequoia NP in kunt. Er zit daar aan de oostkant geen ingang naar dat park. Maar in het zuidwestrouteforum een topic aan met een routeplan, ook al wil je op de bonnefooi. Een beetje een correcte route is toch wel handig.
Ik zou toch echt wat reserveren. Desnoods annuleer je eens wat, maar lang moeten zoeken naar een plekje lijkt me geen feest.
Veel campings kunnen nu nog niet gereserveerd worden. Voor Yosemite komt het heel precies en is het heel lastig (de regels gelden niet alleen voor de Pines campings). Oefen daar een maand van te voren eens mee.
En zet je route hier eens neer. Zo te zien willen jullie bijvoorbeeld niet via de TIoga Pass rijden, maar dat zou toch wel jammer zijn.
Kijk eens naar de campings in de State Parks. Die zijn vaak veel mooier dan die in de National Parks. Wel kleiner maar super mooi gelegen en meestal niet zo druk bezocht door de gemiddelde South-West reiziger.
Gaan jullie richting Moab: daar liggen er zó veel direct aan de rivier.
Fijn dat er zo snel en uitgebreid gereageerd wordt, bedankt hiervoor alvast. Ik weet dat onze route inderdaad nog niet 'klopt' . Het is een globale route en ik zal de tip opvolgen om hem in het de routetoppic van het zuidwesten te zetten. De tips van de campings ga ik allemaal bekijken en de leuke bewaar ik zodat als de route wat meer vast staat evt. te gaan reserveren als uit deze topic blijkt dat dat echt nodig is. De campings in de stateparks had ik inderdaad ook gevonden en dat de campings kleiner zijn vind ik eerder een voordeel dan een nadeel
Leuke plannen! Ervaring leert dat je in het hoogseizoen toch wel beter kunt reserveren. Vooral als je campings in de parken wilt.
ArianneV schreef: We stellen eigenlijk niet veel eisen aan een camping. (WC/douche)
Als dit je eisen zijn vallen er al veel campings af. In de parken is het eerder regel dan uitzondering dat er geen douches zijn. Soms zijn ze er tegen betaling. Ik let er ook meestal op dat er flush toiletten zijn. Dan is er tenminste stromend water en hoef je niet naar een vault toilet (gat in de grond )
Even voor de duidelijkheid: wij hoeven echt niet elke dag een douche en ook een wc wat een gat in de grond is hebben we geen moeite mee.
Dus dat vergroot de mogelijkheden weer
Ik zou aan de hand van je route eens kijken wat de mogelijkheden zijn overal. Bij sommige parken heb je buiten de parken veel uitwijkmogelijkheden zoals in state parks of commerciële campings, maar state parks kunnen ook druk zijn, zeker aan de kust is reserveren een must denk ik.
Wij reizen altijd in oktober, dus naseizoen. Dit jaar stonden alle campgrounds in de parken vol, en ook de campgrounds in LA en omgeving waren vol. En al lang van te voren vol. 5/4 maanden van te voren waren er soms nog maar een paar plekken beschikbaar. Zeker in de weekenden. Ook de state parken lopen dan snel vol. Ik reserveer tegenwoordig zo veel mogelijk, omdat ik geen tijd kwijt wil zijn aan het zoeken naar een plek, en daardoor soms wel 1,5 per dag verspil, en veel km.
Camping tips kun je misschien wel van onze website halen (zie onderschrift)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.