Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto kopen NY State
-
ot_en_sien
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Auto kopen NY State
Hoi iedereen,
Ik trek een jaar naar Canada en Amerika (visa allebei in orde), en wou graag een wagen kopen en op het eind weer verkopen. Ik weet ondertussen dat de regels in alle staten en Canadese provincies anders zijn, maar het zou in de staat NY kunnen als buitenlander.
Ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft? Specifiek dus in NY state (of Toronto), maar ervaringen uit andere staten of uit Canada zijn ook welkom.
Ik heb zeker een international rijbewijs, maar geen Amerikaans of Canadees.
Van de DMV-site:
Can I register a vehicle in New York State if I am not a resident of the US?
Yes, but you must comply with the requirments to register a vehicle and title a vehicle in New York State.
You must have New York State liability insurance. If you apply for New York State insurance coverage, but you do not have a driver license from the US or Canada, the application process can be difficult. The DMV recommends that you contact several US insurance companies to get information about New York State liability insurance.
Ondertussen ook contact gehad met een insurance company uit Niagara Falls. Voor hem geen problem dat ik een verzekering wil afsluiten als non-us-citizen.
Wat ik me vooral ook afvraag. Mijn permanent adres blijft natuurlijk in België staan. Ik ben niet van plan om op 1 plaats te gaan wonen, ik wil een road trip doen. Ik las ook al dat je soms een hotel kan opgeven als adres? Klopt dit?
Als ik een maand wat huur, kan ik dit adres dan gebruiken?
Ik hoorde ook dat je kan vragen alle papierwerk via mail te laten komen?
Ik heb geen familie of vrienden daar, dus niet meteen iemand op wiens adres ik het kan zetten.
Kan ik alles best zelf regelen (goekoper) of via een dealer een auto kopen in dit geval?
Alle info welkom...
Ik trek een jaar naar Canada en Amerika (visa allebei in orde), en wou graag een wagen kopen en op het eind weer verkopen. Ik weet ondertussen dat de regels in alle staten en Canadese provincies anders zijn, maar het zou in de staat NY kunnen als buitenlander.
Ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft? Specifiek dus in NY state (of Toronto), maar ervaringen uit andere staten of uit Canada zijn ook welkom.
Ik heb zeker een international rijbewijs, maar geen Amerikaans of Canadees.
Van de DMV-site:
Can I register a vehicle in New York State if I am not a resident of the US?
Yes, but you must comply with the requirments to register a vehicle and title a vehicle in New York State.
You must have New York State liability insurance. If you apply for New York State insurance coverage, but you do not have a driver license from the US or Canada, the application process can be difficult. The DMV recommends that you contact several US insurance companies to get information about New York State liability insurance.
Ondertussen ook contact gehad met een insurance company uit Niagara Falls. Voor hem geen problem dat ik een verzekering wil afsluiten als non-us-citizen.
Wat ik me vooral ook afvraag. Mijn permanent adres blijft natuurlijk in België staan. Ik ben niet van plan om op 1 plaats te gaan wonen, ik wil een road trip doen. Ik las ook al dat je soms een hotel kan opgeven als adres? Klopt dit?
Als ik een maand wat huur, kan ik dit adres dan gebruiken?
Ik hoorde ook dat je kan vragen alle papierwerk via mail te laten komen?
Ik heb geen familie of vrienden daar, dus niet meteen iemand op wiens adres ik het kan zetten.
Kan ik alles best zelf regelen (goekoper) of via een dealer een auto kopen in dit geval?
Alle info welkom...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Auto kopen NY State
Misschien moet je eens graven (ik ga op de gsm nu even niet zoeken) met uitgebreid zoeken op posts van Martin & Marianne en dan zoeken op het woord dochter en auto? Ik meen me te herinneren dat hun studerende dochter ooit een (rammelbak van een) auto heeft gekocht in de USA. Misschien staat daar meer info in over het hoe en wat?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn dochter heeft inderdaad samen met een vriendin een auto gekocht, maar dat was in Riverside, Californië, en ze studeerde daar een jaar en had daar dus een adres. Eigenlijk heeft ze er twee gekocht; de eerste had het het hele studiejaar volgehouden maar toen ze na afloop van de studie een rondreis gingen maken begaf de auto het al nog voordat ze Kingman hadden bereikt. Ze waren toen gedwongen een nieuwe te kopen omdat ze te jong waren om te huren en OV geen optie was. Wat ik er nog van weet is dat het nog een heel gedoe was om een in AZ gekochte auto te verkopen in Californië (waar hun reis weer eindigde).
Ik denk dat een internationaal rijbewijs geen nut heeft, dat heeft geen enkele status.
Marianne
Ik denk dat een internationaal rijbewijs geen nut heeft, dat heeft geen enkele status.
Marianne
-
ot_en_sien
- Amerika-newbie
Dag Marianne,
Had jouw dochter een Amerikaans rijbewijs of lukte dit steeds op een Europees? Die auto's registreren en verzekeren bedoel ik dan.
Groetjes
Had jouw dochter een Amerikaans rijbewijs of lukte dit steeds op een Europees? Die auto's registreren en verzekeren bedoel ik dan.
Groetjes
Even snel een Google search kom ik er achter dat een auto kopen geen probleem gaat worden. Je auto verzekering gaat een ander verhaal worden omdat je een adres in de VS nodig hebt. Kijk dus even goed of dit geen probleem gaat zijn voor je verzekeringmaatschappij die je hebt gevonden.
http://www.carinsuranceguru.org/is-it-p ... n-the-u-s/
Hier nog wat informatie: http://drivinglaws.aaa.com/category/us- ... /new-york/
Dit is een site met redelijk wat goede informatie er op. Als ik het zo zie:
1. auto kopen gaat geen probleem zijn. Van een dealer of particulier.
2. Auto verzekering kan wat lastig worden omdat je geen vast adres hebt. Geen idee over je hotel adres (er zijn hotels waar mensen permanent wonen) maar omdat dit niet jouw huidige adres is kan het wellicht een beetje moeilijk worden.
3. Je auto registreren zoals je zelf ook al aangaf met de informatie van DMV
4. Je auto verkopen na je reis kan wellicht wat langer duren (of als je niet erg vind om wat flink wat verlies te maken) zou ik een CarMAX opzoeken en je auto hier verkopen.
Succes met je reis en wellicht laat ons weten hoe het afgelopen is met je verzekering etc.
http://www.carinsuranceguru.org/is-it-p ... n-the-u-s/
Hier nog wat informatie: http://drivinglaws.aaa.com/category/us- ... /new-york/
Dit is een site met redelijk wat goede informatie er op. Als ik het zo zie:
1. auto kopen gaat geen probleem zijn. Van een dealer of particulier.
2. Auto verzekering kan wat lastig worden omdat je geen vast adres hebt. Geen idee over je hotel adres (er zijn hotels waar mensen permanent wonen) maar omdat dit niet jouw huidige adres is kan het wellicht een beetje moeilijk worden.
3. Je auto registreren zoals je zelf ook al aangaf met de informatie van DMV
4. Je auto verkopen na je reis kan wellicht wat langer duren (of als je niet erg vind om wat flink wat verlies te maken) zou ik een CarMAX opzoeken en je auto hier verkopen.
Succes met je reis en wellicht laat ons weten hoe het afgelopen is met je verzekering etc.
-
nancywittebols
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Is reeds een aantal jaren geleden (in British Columbia Canada in 1996 en in Californië in 2004), maar wij hebben in beide landen een auto gekocht en op het einde terug verkocht. Zoals men hier reeds vermeldde is het kopen van een auto geen enkel probleem (verkopen trouwens ook niet). Je Belgisch of Nederlands rijbewijs is voldoende. Voor de verzekering hadden we het geluk lid te zijn van een internationale organisatie ( Servas ). Hun motto is dat wanneer men vrienden maakt in het buitenland, door zelf gastheer (of gezin) te zijn, of bij een gastgezin te logeren in het buitenland, er meer verdraagzaamheid en vrede is. Waarschijnlijk zijn er nog vele andere organisaties. Het voordeel is dat je de cultuur en de mensen beter leert kennen. Zij kunnen je ook goede tips geven. Het is wel niet de bedoeling om lang bij hetzelfde gezin te verblijven (meestal 2 à 3 dagen). In Canada hebben we het grote geluk gehad dat ons gastgezin juist hun oude mobilhome verkocht (wat zijn de kansen?), in Californie hebben we een campervan gekocht van een particulier nabij ons gastgezin in Los Angeles. Ook hier mochten wij het adres van onze 'hosts' gebruiken. Misschien hebben we wel geluk gehad met deze vriendelijke mensen?
Het gemakkelijkst zou zijn dat je iemand is de VS of Canada kent en dat als vast adres opgeeft. Uit ervaring weet ik dat, zelfs al wisten de medewerkers van de verzekering dat je een toerist bent, dat toch wel heel belangrijk is.
Hopelijk lukt het je, want dat drukt de kosten toch serieus.
Ken je niemand in de US of Canada? Want als je een vast adres hebt, is de rest geen probleem.
Het gemakkelijkst zou zijn dat je iemand is de VS of Canada kent en dat als vast adres opgeeft. Uit ervaring weet ik dat, zelfs al wisten de medewerkers van de verzekering dat je een toerist bent, dat toch wel heel belangrijk is.
Hopelijk lukt het je, want dat drukt de kosten toch serieus.
Ken je niemand in de US of Canada? Want als je een vast adres hebt, is de rest geen probleem.
-
ot_en_sien
- Amerika-newbie
Dank je allebei voor de informatie!
Ja, die verzekering en dmv vragen allebei een vast adres. + in sommige staten mag je alleen met een US driver's license hebben. Maar in NY zou dit dus niet zo zijn.
Ik ken niemand in Amerika, maar hopelijk als we met Air Bnb wat vinden, dat we van die mensen hun adres mogen gebruiken...
Ja, die verzekering en dmv vragen allebei een vast adres. + in sommige staten mag je alleen met een US driver's license hebben. Maar in NY zou dit dus niet zo zijn.
Ik ken niemand in Amerika, maar hopelijk als we met Air Bnb wat vinden, dat we van die mensen hun adres mogen gebruiken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1091 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 4 Reacties