Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Linde: Camperreis LAS - LAX apr/mei 2016 met 3 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Linde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Linde: Camperreis LAS - LAX apr/mei 2016 met 3 kids

Bericht door Linde »

Ik heb het er in het topic van Maggie al over gehad, dat ik me afvraag hoe jullie nu bepalen welke loop of plek het mooiste of fijnste is om te reserveren in de parken / op de campings?

Ik zag voor Mather campground voornamelijk maple loop en aspen loop voorbij komen. Er zijn echt nog maar een paar plekjes over.
Wie heeft er ervaring met Fir Loop? Dit is de loop na aspen loop. Waar kan ik de verschillen vinden? Of moet ik dat echt ervaren ;-)?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zag op Mather niet zoveel verschillen tussen de verschillende loops. Het is een grote camping, dus je kan eventueel je keuze laten afhangen van de afstand tot de bushalte.
In Yosemite mag je al blij zijn met wat je te pakken krijgt.
Je kan ook bekijken of je dichtbij of net wat verder weg van het sanitair zit. Of liever aan de binnenkant van een loop of aan de buitenkant. Of aan het water of niet. Of dichtbij een weg of wat verder weg van de weg.
Je kan op de reservatiesites soms ook foto's zien van de plaatsen, maar dat zegt niet altijd veel.
Soms lees je ook in een review dat een bepaalde plek een geweldig uitzicht had, en dan kan je daarvoor kiezen.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Die campings in de parken zijn gewoon mooi. Daar midden in de natuur zitten vond ik op zich al heerlijk.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is precies zoals ik het ook doe. Bovendien kijk ik naar de afmetingen. Niet alle plekken zijn geschikt voor bijv. een grote camper of een grote tent. Met name een grote tent heeft wat beperkingen omdat ie vaak op zo'n grindbak moet passen.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik zou zeggen, volgorde belangrijkheid, maar dat is een persoonlijk mening:
1 afmeting camper
2 /3 loop meest dicht bij de bushalte,
of plek dichtst bijzijnde in de lus aan de wandelroute naar de bushalte toe.
Je reist met een camper, sanitair heb je in principe niet direct nodig.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Sanitair heb je in principe niet nodig met een camper (al gebruiken wij het meestal toch wel - dan doe je wat langer met je water), toch kijk ik ernaar omdat ik liever niet vlakbij een sanitair blok zit. Dan zit je toch iets rustiger.
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Die gedachte over het sanitairblok heb ik dus ook! Liever niet te dichtbij. Ik heb nu op Mather site 92 geboekt. We zullen het zien!

Boeken jullie Wahweap ook al vooraf trouwens?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die sanitairblokken toch :wink: :mrgreen: al kan dit ook in restaurants voorkomen zoals onderstaand filmpje

[youtube]7skCdp5oTIE[/youtube]
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hadden Wahweap ook vooraf geboekt. Als ik het me goed herinner, was die camping goed bezet, dus ik weet niet of het te riskeren is om daar zonder reservatie naartoe te gaan. Er stonden daar redelijk wat Amerikanen met enorme campers met boten en jetski's en dat soort dingen, die er hun volledige vakantie doorbrengen.
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Dinsdag moet ik Yosemite gaan boeken! Die dag komt nu erg snel dichterbij. Daarom ben ik me nu goed aan het oriënteren op de verschillende campings en plekken.

Nu vroeg ik me af of hier mensen ervaringen hebben met (het boeken van) Lower Pines. Bij een aantal campsites kom ik namelijk de volgende tekst tegen op de boekingssite:

"Due to the possibilities of high water levels and river flooding that occur every May and June, this site in Lower Pines will not be available for advanced reservation for arrival dates of May 1-July 1 until we are sure the river will be at a safe level. When these sites are able to be released for sale, they will only be made available during one of the Yosemite on-sale dates. Please check for availability to reserve these sites at 7am Pacific time on March 15 and April 15."

Begrijp ik het goed en zijn de sites waar dit bij staat niet te boeken voor de periode dat wij gaan? (3 mei - 6 mei) Ivm kans op overstromingen van de rivier. Het vreemde is dat ik bij een aantal plekken het meest dicht bij de rivier juist, deze tekst niet tegenkom. Zou dit een foutje zijn of zijn deze plekken wél te boeken?

Of kan ik maar betere helemaal het zekere voor het onzekere nemen en voor een andere camping gaan zoals Upper of North?

Hoop dat iemand me meer kan vertellen! Bedankt alvast voor de moeite!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou voor Upper gaan. Mooie camping en meer plaatsen dus meer kans om een plekje te bemachtigen. Wij zijn afgelopen zomer door Lower gewandeld tijdens een wandeling met een ranger en ik vond die camping niet speciaal mooier dan degene waar wij zaten. Ik had zelfs de indruk - maar ik kan me vergissen - dat de plekken daar dichter bij elkaar lagen of kleiner waren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is in mei inderdaad nog mogelijk dat er delen van de camping onder water staan. Dit hoeven niet perse de plaatsen te zijn die naast de rivier liggen, het zal afhangen van hoe hoog het ligt. Het maakt verder weinig uit waar je staat.
Heb je al een account op www.recreation.gov? Regel dat van te voren.

Marianne
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie, jij ook Anneleen!
Ik heb inderdaad al een account bij recreation.gov. Hier heb ik Mather en Watchman al geboekt.

Heb de instructies op deze site ook al goed doorgenomen, dus hopelijk ben ik goed voorbereid.

Misschien is het dan makkelijker om voor upper te gaan. Als jullie zeggen dat het vrij weinig uitmaakt.
Bedankt voor de adviezen!
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Het is gelukt!!!

Super bedankt voor de tips op deze site!

We hebben een plekje op Lower Pines kunnen boeken. Had er 2 in het mandje, dus toen nog moeten kiezen ;-).

Dat zit er weer op... Komt steeds dichter bij!

Groetjes
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

:thumbup:
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Aah, twijfel, nu zit ik te kijken en er is nog een plekje beschikbaar op de upper pines campground. Plekje nummer 17. Ziet er ook erg mooi en ruim uit. Aan de kant van de meadow.

Nu heb ik op lower pines plek nummer 23. Zag er ook prima uit volgens mij, maar misschien iets drukker?

Wie kent deze plekken/campgrounds en welke zou de voorkeur hebben?

Oftwel, omboeken naar upper of lekker op lower gaan staan?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Lekker laten staan. Wij stonden afgelopen zomer ook op Lower (nr 60). Volgens mij zijn er geen verkeerde plekken daar. Eerder stonden we al eens op North dat was ook prima. Het maakt allemaal niet zoveel uit.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou het ook gewoon laten voor wat het is. De campings in Yosemite zijn mooi, je zit er midden in de natuur, onder de dennenbomen, het is er echt heerlijk, waar je ook staat.
Linde
Amerika-ontdekker

Bericht door Linde »

Heb het inderdaad lekker laten staan!

Totaal ander vraagje: Zouden jullie wandelschoenen aanraden? We zullen met de kids (bijna 3, 5 en 8 ) geen moeilijke hikes of hele lange wandelingen gaan doen, maar we zullen wel wandelingen gaan maken uiteraard.
Daarom dacht ik er toch aan om wandelschoenen aan te schaffen voor allemaal. Of is dit echt totale onzin?

Ik wil gewoon als we gaan wandelen goeie grip hebben en de kinderen goede en comfortabele schoenen zodat het niet na de eerste wandeltocht al huilen is.. ;-)

Wat doe jij Maggie? En wat zouden de anderen voor advies geven?

De rede dat ik hier nu mee kom is dat we deze week allebei vrij zijn en op pad kunnen voor dit soort dingen. ;-)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je geen lange of moeilijke wandelingen gaat doen zou ik zeker niet veel geld gaan uitgeven aan dure wandelschoenen. Ze nemen enorm veel ruimte in de bagage in (en zitten niet fijn in een vliegtuig). Op zich zijn wandelschoenen wel een investering, maar als je ze niet nodig gaat hebben is ook weer zonde. Wij hebben de eerste twee amerikareizen op sneakers gedaan (inclusief 'gevaarlijke' wandelingen als Angels Landing). Pas later hebben we speciale schoenen aangeschaft, omdat we ook lange wandeling gingen ondernemen. Dan is het wel fijn.

Kortom: ik zou het niet doen. Zeker niet voor die kids die er over drie maanden al weer uitgegroeid zijn. :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou wel zorgen voor degelijke schoenen. Maar als je geen echte lange wandelingen maakt zou ik ook niet gaan voor de dure wandelschoenen. Ik heb alle wandelingen gewoon gemaakt op mijn sportschoenen en dat ging prima. Alleen de wandeling naar het Hollywoodsign op mijn cheap-ass sneakers en dat leverde dus direct blaren op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer