Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstappen in Atlanta
overstappen in Atlanta
Wij vliegen volgend jaar met KLM/Delta naar San Francisco voor een topprijs( €600,-) in het hoogseizoen. Er is een maar, de overstaptijd is maar 1.40 uur.
Heeft er iemand ervaring met overstappen op Atlanta? Ik heb begrepen dat als je de aansluiting mist dat je overgeboekt wordt maar ik hoop niet dat dit nodig is.
Heeft er iemand ervaring met overstappen op Atlanta? Ik heb begrepen dat als je de aansluiting mist dat je overgeboekt wordt maar ik hoop niet dat dit nodig is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: overstappen in Atlanta
Het is inderdaad wat krap maar wat je zegt, als je de aansluiting mist word je overgeboekt.
Wij hadden afgelopen zomer 3 uur en dat had wel iets korter gekund maar we hadden toch best wel wat tijd nodig. Lees hier maar hoe het allemaal ging.
Op de terugweg overigens waren we in 2 minuten bij onze vervolgvlucht. De vertrekgate lag letterlijk naast de aankomstgate.
Wij hadden afgelopen zomer 3 uur en dat had wel iets korter gekund maar we hadden toch best wel wat tijd nodig. Lees hier maar hoe het allemaal ging.
Op de terugweg overigens waren we in 2 minuten bij onze vervolgvlucht. De vertrekgate lag letterlijk naast de aankomstgate.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij hebben dezelfde overstap daar ook een keer gehad, wel gehaald. Maar dat geeft geen garantie natuurlijk, het ligt aan de drukte en of alles op tijd gaat. Je wordt omgeboekt mocht je het niet halen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook Delta wil haar vluchtschema's nog wel eens aanpassen. Er kan dus nog van alles veranderen; dus ga voor de beste prijs.
(anders boek je tegen meerkosten een andere vlucht met langere overstaptijden waar dan na x schemawijzigingen ook nog maar 1.40u van over blijft).
Niet op Atlanta, maar op Detroit, Minneapolis en Salt Lake City heb ik ook wel eens overstappen gehad (en gehaald!) binnen 1.45u.
(anders boek je tegen meerkosten een andere vlucht met langere overstaptijden waar dan na x schemawijzigingen ook nog maar 1.40u van over blijft).
Niet op Atlanta, maar op Detroit, Minneapolis en Salt Lake City heb ik ook wel eens overstappen gehad (en gehaald!) binnen 1.45u.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Atlanta is een immens grote luchthaven, maar erg praktisch om over te stappen naar mijn ervaring.
Zal je het halen? Waarschijnlijk wel. Maar er is geen ruimte voor onvoorziene dingen. Denk maar aan vertraagde aankomst van je eerste vlucht, grote wachtrijen aan immigration, vertraagde bagages op de band, etc.
Maar ik zou me niet te druk maken, want ATL is meestal wel goed georganiseerd en zoals anderen reeds gezegd hebben, in het geval dat je het niet haalt, zal je naar een volgende vlucht worden omgeboekt. Dit wel op voorwaarde dat je er alles aan gedaan hebt om op tijd aan de gate van je connectievlucht te geraken, ofc.
Zal je het halen? Waarschijnlijk wel. Maar er is geen ruimte voor onvoorziene dingen. Denk maar aan vertraagde aankomst van je eerste vlucht, grote wachtrijen aan immigration, vertraagde bagages op de band, etc.
Maar ik zou me niet te druk maken, want ATL is meestal wel goed georganiseerd en zoals anderen reeds gezegd hebben, in het geval dat je het niet haalt, zal je naar een volgende vlucht worden omgeboekt. Dit wel op voorwaarde dat je er alles aan gedaan hebt om op tijd aan de gate van je connectievlucht te geraken, ofc.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
Gast
Moet lukken, deze zomer waren we binnen een uur bij de volgende gate (inclusief het treintje).
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Tja als, als, als, als. Wanneer je een ticket boekt en de luchtvaartmaatschappij vindt dat je het moet kunnen halen dan zal het wel goed komen. Niet te druk om maken en gewoon doen. Gaat het mis, dan word je omgeboekt. Zolang je er maar voor zorgt dat het één ticket is. Dus niet zelf iets samen stellen en apart boeken want dan heb je wel een probleem wanneer je je vlucht mist.
Mijn ervaringen op Atlanta zijn niet echt geweldig, lang moeten wachten bij immigrations, gelukkig geen aansluitende vlucht maar goed. JE kunt zelf natuurlijk wel het een en ander doen om je overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zorg dat iedereen van het reisgezelschap helemaal “ready to go” is. Dus alles gepakt en in je handbagage bij elkaar voordat de deuren van het vliegtuig open gaan. Zodra het kan lopen, lopen en nog eens lopen. Niet stoppen waar het niet nodig is, geen sanitaire stop (dat doe je voor de landing in het vliegtuig). Wil je nog meer zekerheid boek een stoel voorin, zodat je dichter bij de uitgang zit. Maar dan nog, vertragingen komen voor, het weer kan tegen zitten of weet ik niet wat. Maar alles kan ook heel soepel verlopen en voor je het weet heb je nog een uur voordat je volgende vlucht gaat terwijl je al bij de vertrek gate zit.
Mijn ervaringen op Atlanta zijn niet echt geweldig, lang moeten wachten bij immigrations, gelukkig geen aansluitende vlucht maar goed. JE kunt zelf natuurlijk wel het een en ander doen om je overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zorg dat iedereen van het reisgezelschap helemaal “ready to go” is. Dus alles gepakt en in je handbagage bij elkaar voordat de deuren van het vliegtuig open gaan. Zodra het kan lopen, lopen en nog eens lopen. Niet stoppen waar het niet nodig is, geen sanitaire stop (dat doe je voor de landing in het vliegtuig). Wil je nog meer zekerheid boek een stoel voorin, zodat je dichter bij de uitgang zit. Maar dan nog, vertragingen komen voor, het weer kan tegen zitten of weet ik niet wat. Maar alles kan ook heel soepel verlopen en voor je het weet heb je nog een uur voordat je volgende vlucht gaat terwijl je al bij de vertrek gate zit.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
1u40 min is een overstap die ik persoonlijk op geen enkel vliegveld in de VS zal nemen. Minimaal 2 uur om enorme stress te voorkomen.
Uiteraard zijn er verhalen dat je het wel kan halen, maar over het algemeen zijn dit uitzonderingen en is er altijd wel iets dat een vertraging oplevert.
Maar ik zou voorlopig nog even wachten met zorgen maken. Ik neem aan dat de vlucht van Atlanta naar San Francisco word uitgevoerd door Delta? Nou die gaan de vluchttijden vast nog een flink aantal keer veranderen.....
Ik heb vorige maand voor februari een vlucht geboekt (na jaren met United te hebben gevlogen) naar San Diego. De route en de tijden zijn in een maand tijd al 4 keer gewijzigd.....
Als dit een onacceptabele wachttijd oid oplevert (langer dan 90 minuten of kans op missen van de vlucht) dan ben je gerechtigd om de vlucht te wijzigen.
Uiteraard zijn er verhalen dat je het wel kan halen, maar over het algemeen zijn dit uitzonderingen en is er altijd wel iets dat een vertraging oplevert.
Maar ik zou voorlopig nog even wachten met zorgen maken. Ik neem aan dat de vlucht van Atlanta naar San Francisco word uitgevoerd door Delta? Nou die gaan de vluchttijden vast nog een flink aantal keer veranderen.....
Ik heb vorige maand voor februari een vlucht geboekt (na jaren met United te hebben gevlogen) naar San Diego. De route en de tijden zijn in een maand tijd al 4 keer gewijzigd.....
Als dit een onacceptabele wachttijd oid oplevert (langer dan 90 minuten of kans op missen van de vlucht) dan ben je gerechtigd om de vlucht te wijzigen.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben in maart anderhalf uur op Chicago. Zal ook wel krap zijn maar het is 1 ticket bij United dus als we het niet kunnen halen zien we het wel. Doe je best om het te halen, zo niet wordt je ook wel verder geholpen.
Er gaan zoveel vluchten per dag van Atlanta naar SF dat ik me niet druk zou maken om een eventuele overboeking. Als je nou naar een bestemming ging die één keer per dag werd aangevlogen is het een ander verhaal.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat kan wel zo zijn, maar als je voor jezelf rust in kan bouwen door een boeking te hebben op een latere vlucht. Het is niet altijd een garantie dat als je je vlucht mist dat er op latere vluchten ook gewoon plek is. Als het een drukke reisdag is en alle vluchten zijn volgeboekt dan kan je toch pech hebben.....
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Da's waar, Vince. Maar omgekeerd kan je het ook bekijken. Is de overstaptijd doenbaar, dan zou ik toch gaan voor de vroegere vlucht. En al zeker in de mega-hub van Delta in Atlanta. Neem je de latere vlucht, en is je eerste vlucht toch een stuk vertraagd, verklein je je kans om diezelfde dag alsnog op je eindbestemming te geraken. Delta heeft vanuit Atlanta zoveel bestemmingen binnen de States dat ze je zelfs met een overstap op een andere luchthaven op je eindbestemming krijgen. Dit gaat natuurlijk niet op als je weet dat je op een outstation vliegt of als je weet dat de vluchten naar je uiteindelijke bestemming beperkt zijn.
En het aantal mensen die niet komen opdagen bij een vlucht (zeker op domestic vluchten) is toch aanzienlijk hoor. Hangt er natuurlijk van af met hoeveel personen je reist. Ik weet niet hoe Delta hier in te werk gaat, maar er zijn wel airlines die in zekere mate voorrang geven (of toch een zekere prioriteit) voor mensen die hun aansluiting, buiten hun wil om, hebben gemist, zogenaamde miscon (missed connection) passagiers.
En het aantal mensen die niet komen opdagen bij een vlucht (zeker op domestic vluchten) is toch aanzienlijk hoor. Hangt er natuurlijk van af met hoeveel personen je reist. Ik weet niet hoe Delta hier in te werk gaat, maar er zijn wel airlines die in zekere mate voorrang geven (of toch een zekere prioriteit) voor mensen die hun aansluiting, buiten hun wil om, hebben gemist, zogenaamde miscon (missed connection) passagiers.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vorige week nog op Atlanta overgestapt. Ik heb het tijdstip van de berichten met het thuisfront effe gecheckt en tussen landing en aankomen op de gate voor de connecting flight zat iets meer dan een uur, waarvan ik ongeveer 30 min nodig had om door immigrations te geraken. (Wij moesten eerst in de gewone rij aanschuiven en werden pas daarna naar een automatische paspoort controle gedirigeerd.)
1u40 is niet veel overschot, maar in principe moet het lukken. Atlanta is inderdaad goed georganiseerd. Vermeld zeker aan iemand van het personeel bij de rij aan immigrations dat je een korte overstap tijd hebt, misschien laten ze je dan voorgaan. De gate voor je connecting flight gaat ook pas vlak voor vertrek dicht.
1u40 is niet veel overschot, maar in principe moet het lukken. Atlanta is inderdaad goed georganiseerd. Vermeld zeker aan iemand van het personeel bij de rij aan immigrations dat je een korte overstap tijd hebt, misschien laten ze je dan voorgaan. De gate voor je connecting flight gaat ook pas vlak voor vertrek dicht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht