Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zaken doen in Amerika
-
kodiakbrown
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 50
zaken doen in Amerika
Misschien dat iemand wat informatie heeft betreffende het volgende.
We (vrouw en ik) kunnen een motelletje kopen in Alaska en willen dat. Ik wil het onroerend goed via mijn Nederlandse
vastgoed bv kopen. Deze bv huurt 2 personen in (mijn vrouw en ik) om dit motel te runnen, we worden dus door de
nederlands bv betaald (eigenlijk zijn we expats).
Iemand ervaring met zo'n constructie?
We (vrouw en ik) kunnen een motelletje kopen in Alaska en willen dat. Ik wil het onroerend goed via mijn Nederlandse
vastgoed bv kopen. Deze bv huurt 2 personen in (mijn vrouw en ik) om dit motel te runnen, we worden dus door de
nederlands bv betaald (eigenlijk zijn we expats).
Iemand ervaring met zo'n constructie?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: zaken doen in Amerika
Niet met de constructie. Maar willen jullie dat zelf ter plekke gaan runnen dan zijn daar wel allerlei regels voor waarvoor ik zou aanraden een immigratie advocaat in de arm te nemen
Ik ben geen immigratie lawyer of iets dergelijks.
Moet jij niet aan kunnen tonen voordat jij überhaupt iemand vanuit het buitenland haalt dat jij echt niemand in de VS kan vinden die jou motel kan runnen? Ik denk persoonlijk dat het echt wel een stukje moeilijker zal zijn dan hoe je dit idee hier presenteert.
Moet jij niet aan kunnen tonen voordat jij überhaupt iemand vanuit het buitenland haalt dat jij echt niemand in de VS kan vinden die jou motel kan runnen? Ik denk persoonlijk dat het echt wel een stukje moeilijker zal zijn dan hoe je dit idee hier presenteert.
- goldenhills
- Amerika-expert
Dat mag niet... Je mag in de VS niet werken op deze manier. Vergaderen, trainen, supervisen, etc mag in beperkte mate en voor beperkte periodes op het VWP of B-visum, maar zo gauw het naar structureel werk neigt mag het niet zonder een werkvisum, en dat zul je in deze situatie niet krijgen. Het meest in de buurt komt een investeerdersvisum of -greencard, maar daar komt ook heel wat bij kijken.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... reaty.html
http://www.uscis.gov/green-card/green-c ... investment
http://travel.state.gov/content/visas/e ... reaty.html
http://www.uscis.gov/green-card/green-c ... investment
Noorwegen heeft hetzelfde landschap als Alaska (min of meer). Daar mag je zo naar toe als EU burger.
Succes!
Succes!
Ik snap dit soort posts nooit zo goed. Je bent bereid geld uit te gaan geven, wellicht zelfs veel geld, aan een buitenlands avontuur, maar zodra het aankomt op alles regelen klop je op een anoniem internet forum aan om gratis advies te krijgen van amateurs. Daar spendeer je geen geld aan, aan het juist juridisch regelen van de zaken.kodiakbrown schreef:Iemand ervaring met zo'n constructie?
Als je hier eerste informatie komt inwinnen dan is hier posten een goede stap, maar ik lees niet in jouw post dat je ook naar een accountant en een immigratieadvocaat gaat.
Dus hier is mijn advies: Gebruik dit forum en andere fora om je enigszins voor te bereiden en ga daarna naar een goede immigratieadvocaat om alles juridisch perfect te regelen. Je wil niet een paar ton uitgeven aan een hotel, om vervolgens te proberen te besparen op juridisch advies en dan alles in het water te zien vallen omdat jouw plannen niet mogen.
Nou ja, topicstarter heeft direct al het goede antwoord gekregen: deskundige hulp erbij halen. Dus veel valt er niet meer te vertellen.
Hier krijg je nooit een visum voor, je zult het dus anders aan moeten pakken.Iemand ervaring met zo'n constructie?