Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer/bewaren van tickets/paspoorten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Slies1963
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vervoer/bewaren van tickets/paspoorten

Bericht door Slies1963 »

Het gaat onze eerste keer worden dat we met het gezin gaan vliegen, dat we zo'n reis maken. Andere jaren gaan we kamperen in Frankrijk. Nu vraag ik me af wat iedereen gedurende de reisweken doet met paspoorten en tickets. Draag je de papieren constant bij je: in handtas, heuptas, rugzak; wat is het makkelijks en veiligste? Laat je alles achter in hotel, evt. in kluis? In huurauto? Neem je nog een kopie mee?
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vervoer/bewaren van tickets/paspoorten

Bericht door Marjolijne »

Een ticket heb je niet meer, dus die hoef je ook niet meer mee te slepen.
Wij nemen de paspoorten altijd mee.
Aan een kopie heb je denk niks want het is geen wettelijk legitimatie bewijs.
Je kan wel een kopie in je mail bewaren, dan kan je er altijd nog bij als je hem wel nodig hebt.
Gast

Bericht door Gast »

Maak een digitale foto van al je documenten, en bewaar die ergens bij een cloud service, bijvoorbeeld Dropbox.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hier ook altijd een digitale kopie ergens achter de hand. Paspoorten gaan verder meestal mee, heel soms laten we ze in een hotel in de kluis, maar dan moet je al een hotel met kluis hebben en daar 2 nachten blijven. Ik vind het altijd wel een gesjouw (gezin van 5, vaak nog extra paspoorten ivm visum in oud paspoort of dubbele nationaliteit), maar het is niet anders. Echt veilig mee nemen (in een mapje aan de riem in je broek) kan met zo'n stapel ook niet, dus ze zitten gewoon in een mapje in de rugzak.
Terug in Texas!
Ben&Fin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ben&Fin »

Wij doen altijd alle belangrijke documenten/paspoorten in zo'n dunne maar harde plastic map met van die elastiek rond de hoeken (naam even kwijt :roll: ) en die achter in het hoofdvak van de rugzak die bij ons altijd overal mee naar toe gaat, want die rugzak dient ook meteen als rugzak voor het hiken. Ooit de tip gehad om in zo'n plastic map te bewaren omdat alles bij elkaar is en zo'n ding niet zo makkelijk uit een rugzak gejat wordt (blijft lekker steken bij de hoekjes). Zelf vind ik 't ook nog eens prettig omdat het meteen de rugzak aan de kant van rug stevig houdt, geen prikkend waterflesje of dergelijke in je onderrug ofzo :wink: Maar goed, tegenwoordig is bijna alles digitaal dus is het gesleep van papieren al stukke minder geworden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

hemmie schreef: Echt veilig mee nemen (in een mapje aan de riem in je broek)
Ik gebruik die methode al meer dan veertig jaar voor paspoorten, geld, bankpasjes en rijbewijzen. Voor twee personen is dat met een polstasje voor mij een ideale oplossing met een minimaal risico voor verlies of diefstal.
Polstasje.JPG
Polstasje.JPG (16.4 KiB) 2160 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Paspoorten heb ik altijd bij me net zoals mijn gsm en portemonnee met alle pasjes. Heb toch altijd een tas bij waar ook mijn fototoestel en filmcamera in past. Ik laat het nooit in hotel of auto achter.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij nemen alleen de portemonnee mee en voor de rest blijven alle papieren in de auto.
Ik heb alles in een klein tasje (de kinderen noemen dat mama's "met je leven bewaak-tasje" :lol: ) en leg dat altijd ergens in de auto weggestopt.
Ik acht de kans groter dat als ik alles meeneem ik ergens zo'n tas of rugzak laat staan dan dat ie weggehaald wordt uit de auto.
Verder heb ik wel alles digitaal opgeslagen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Net als veel anderen heb ik alles digitaal opgeslagen op Dropbox (scans van alle passen, paspoort, verzekeringsbewijzen, kassabonnen van dure spullen, reisplan, reserveringsbevestigingen, adressenlijst, noodnummers, etc).
Altijd bij me (in broekzak op rugtasje) een klein portemonneetje met wat cash en de belangrijkste passen (bankpas, 2 credit cards, rijbewijs, int. zorgpas).
Blijkbaar in tegenstelling tot vele anderen gaat mijn paspoort na aankomst onder in de reistas om er de dag voor de terugreis pas weer uit te komen. Deze blijft dus in het hotel of auto. Wellicht niet erg zeker, maar so far, so good (al 7 keer....).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

wij zijn al enkele keren tegengehouden voor een controle door border control,customs , police, highway patrol of anderen, enige wettelijke wijze van identificatie is paspoort, waarmee ze direct kunnen checken wanneer je binnenkwam in de usa en waar.

Na deze controle mag je na enkel minuten terug beschikken, hadden onze paspoorten ooit eens niet bij en was hele affaire om terug onze weg te mogen vervolgen, het is een overtreding om geen legitiem id bij je te hebben als buitenlander! Werden ongeveer een uur vastgehouden in big bend NP, in de buurt van de grens met mexico.

Ik geef toe dat we al een 30 -tal keer geweest zijn naar de usa en dus is de kans groter dat je eens gecontrolleerd wordt maar sinds stevige preek van officer altijd het paspoort bij ons nu.

Mijn advies is dus duidelijk!
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik vervoer mijn paspoort en creditcards in een achterzak van mijn broek in dit: http://bellroy.com/wallets/travel-wallet
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mij gaat mijn paspoort na aankomst ook ergens in om er op het vliegveld bij de terugreis weer even uitgehaald te worden. Ik stop dat vaak ook ergens in de auto. Ik ben onderweg al eens gecontroleerd en dan lijkt het me toch handig om het min of meer bij de hand te hebben dan in het hotel te hebben liggen.
Ik heb toch altijd het idee dat de kans dat er in een hotelkamer iets gejat wordt groter is dan onderweg. Maar aan de andere kant heb ik vaak ook een laptop en iPad bij me en die gaan gewoon een koffer in gedurende de dag en staan dus onbewaakt in een hotelkamer of auto. (kluisjes in de hotelkamers zijn vaak te klein)
Ik legitimeer me overal met mijn rijbewijspasje en dat gaat prima. Alle pasjes zitten in de portemonnee gedurende de vakantie of in een rugzak of in een broekzak. Voor de rest ook overal foto's van gemaakt en die gewoon in de cloud staan (foto met de telefoon stuurt het gelijk door).
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Na bijna een keer paspoort kwijt te zijn geweest, en het gezeik naderhand met (ondersteuning van) de reisverzekering bij verkrijgen van nieuw paspoort,
ben ik ook wel wat voorzichtiger geworden, en draag paspoort altijd mee nu in deze:
Samsonite Triple Pocket Neck Pouch Beige
Afbeelding
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Arno schreef:Ik vervoer mijn paspoort en creditcards in een achterzak van mijn broek in dit: http://bellroy.com/wallets/travel-wallet
Eerste wat ik "geleerd" heb is nooit iets in je achterbroekzak te stoppen, dat is de meest makkelijke plek om zo uit te halen.
Zelfs in Amerika, waar het relatief veilig reizen is.

Om antwoord te geven op de vraag:
ik heb de paspoorten bij elkaar in een mapje en dat gaat in een achtervak van de rugzak, die ik bijna overal mee naar toe neem omdat daar ook mijn portemonnee, telefoon etc in zit. Maar ook dient als rugzak voor wandelingen, de stad in etc. Als die tas weg is, heb ik dus wel een probleem. Dat is me 1 keer in Peru op dag 2 bijna overkomen. In een vlaag van verstandsverbijstering gaf ik iemand de gelegenheid om die tas ongemerkt mee te nemen. Overigens zijn ze daar in Peru erg kundig in, en waren we gewaarschuwd, maar even nonchalant. Nadien alles verdeeld over 2 body belts/ bh/sokken want ze weten daar werkelijk overal je spullen uit te toveren t/m opensnijden van je broekspijpen aan toe. Het advies was daar om, zodra je de spullen in hotelkamer/kluis kon leggen, het daar vooral te laten en juist niets mee de straat op te nemen behalve wat pocketmoney.
Maar goed terug naar de US/Canada: ik haal de rugzak wel uit de auto mee naar de hotelkamer. Als we 's avonds ergens gaan eten wil ik hem nog weleens gewoon in hotelkamer laten staan. Tijdens kamperen met tent laat ik juist alles in de auto liggen.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ik laat mijn paspoort in het hotel of app. in mijn koffer, die ik met een kabelslot aan iets "vasts" in de kamer of kast vastmaak.
Mijn verlopen paspoort laat ik altijd ongeldig maken (Ik heb intussen een hele stapel paspoorten) en neem dat in een zak van mijn cargopants achter stevig klittenband of rits mee. Daarnaast zit in mijn portemonnee mijn rijbewijs.
Uiteraard ook kopien van alles op Dropbox en op een beveiligde USB-stick.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom zou je een verlopen paspoort meenemen?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja, dat snap ik ook echt niet .... wat heb je daar nou aan?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij nemen de paspoorten altijd en overal mee naar toe. Als buitenlander is dit je bewijs dat je legaal in het land bent.
In een hotel laten liggen vinden wij geen succes zeker als er geen kluisjes zijn.
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik ook wel zakelijk voor langere tijd in de states ben geweest en toen liet ik mijn paspoort in de kluis van mijn hotel/appartement. Ik ben toen wel eens aangehouden ivm een verkeersovertreding en had alleen een rijbewijs bij me. Dat was toen voldoende, de agent vroeg niet naar mijn paspoort. Maar normaal gesproken heb ik mijn paspoort gewoon bij me. (
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

PSVwally schreef:Waarom zou je een verlopen paspoort meenemen?
Ik zou zeggen dat dit argwaan kan opwekken als ze dat in je bagage vinden. Ze zien je al aankomen met een stapel ongeldige paspoorten :D
Verlopen paspoorten worden door het gemeentehuis ongeldig gemaakt d.m.v. een gat als ik het goed heb.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

nieuwenoord schreef:Ja, dat snap ik ook echt niet .... wat heb je daar nou aan?
net zo veel/weinig als een kopie van een geldig paspoort.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer