Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Optionele camperrondreis Yellowstone e.o.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Optionele camperrondreis Yellowstone e.o.

Bericht door RuudAFCA »

Hallo,

Onderstaand reisvoorstel is van een reisorganisatie. Mijn vraag is of deze route niet te gehaast is en de meeste hoogtepunten kent.
Eventueel willen we dit doen in combinatie met 3/ 4 dagen New York waardoor deze camperrit verkort wordt tot 15/ 16 dagen.
Graag jullie advies. Alvast bedankt.

Dag: Dagindeling / Activiteit / Bestemming: Accommodatie: Afstand (KM):
1 Vliegreis Amsterdam - Denver Airporthotel
2 Camper ophalen Denver - installeren + boodschappen doen KOA Denver 60
3 Rijden naar Estes Park (Rocky Mountain NP) KOA Estes Park 150
4 Bezoek Rocky Mountain NP KOA Estes Park 80
5 Rijden naar Casper - via Cheyenne KOA Casper/KOA Cheyenne 410
6 Rijden van Casper naar Rapid City (Mount Rushmore + Custer State) KOA Rapid City 450
7 Rijden van Rapid City naar Badlands NP KOA Rapid City 270
8 Rijden naar Sheridan (Devils Tower) KOA Sheridan 520
9 Rijden naar Cody - avond: bezoek Cody Rodeo KOA Cody 345
10 Rijden naar Yellowstone NP Yellowstone NP 175
11 Bezoek Yellowstone NP Yellowstone NP 100
12 Bezoek Yellowstone NP Yellowstone NP 100
13 Rijden naar Grand Teton NP Grand Teton NP 75
14 Bezoek Grand Teton NP Grand Teton NP 50
15 Bezoek Grand Teton NP Grand Teton NP 50
16 Rijden naar Rock Springs KOA Rock Springs 370
17 Rijden naar Cheyenne KOA Cheyenne 445
18 Rijden naar Denver - camper opruimen en koffers pakken KOA Denver 160
19 Camper inleveren - bezoek Denver Airporthotel 60
20 Terugvlucht Denver naar Amsterdam
21 Aankomst in Amsterdam Totaal aantal km 3870

Groeten, Ruud
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Optionele camperrondreis Yellowstone e.o.

Bericht door michelly »

De route vind ik zo gek nog niet. Alleen die KOA's zou ik skippen. Er zijn zoveel meer mooie campings. Gaat jullie voorkeur uit naar full hook-ups of naar kamperen in de parken zonder faciliteiten? Dat laatste heeft by far onze voorkeur :D
Als je niet per sé KOA's wilt kun je bijv. Casper als overnachtingsplaats vervangen door bijv. Scottsbluff en pik je het NM daar ook nog mee.

Ik zou hier niet kiezen voor New York, dan wordt het allemaal wat gehaast of je moet de South Dakota hoek eruit laten.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Qua route snap ik niet helemaal waarom je via Casper naar Rapid City zou moeten rijden? Ik zou eerder dag 5 een rijdag naar South Dakota maken, zodat je dag 6 de hele dag voor het black hills deel hebt.

Ik zou NY hier ook niet toevoegen, ik denk dat je dat met alleen het eruit halen van south dakota niet kunt doen in 15/16 dagen, dan moet je nog ergens wat opofferen
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

De tip om Casper te vervangen voor Scottsbluff vind ik een goede opmerking.
Die zal ik aanpassen in het schema. We denken nu ook om de camperreis rond 20/21 dagen te laten en New York aan de voorkant eraan vast te plakken, dus totaal een reis van 26 dagen.

Mocht iemand nog suggesties hebben voor mooie highlights die niet in de route beschreven zijn, die horen wij graag.
Hopelijk is de route dus in orde, lijkt me.

Groet, Ruud
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je meer tijd hebt, spendeer deze dan in het westen en voeg er niet New York bij. Nu kan het net, maar een beetje meer rust in de route kan zeker welkom zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je de mogelijkheid hebt om extra dagen toe te voegen voor New York is dat natuurlijk helemaal prima!
Edit: Marcopstal en ik hebben hier wel vaker een verschil van mening over :lol: :lol:

Om nog even terug te komen op die KOA's, IN Rocky Mountain NP zijn prachtige campings. Bijv. de Moraine campground.
In welke tijd van het jaar ga je eigenlijk?
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

De reisperiode is vanaf 14 juni t/m 6 juli 2016.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je vanaf 14 Juni gaat kan je misschien beter RMNP op het einde doen. Grote kans dat je daar ergens nog wel last zou kunnen hebben van sneeuw, afgesloten wegen of afgesloten wandelpaden en dergelijke. Aan de andere kant zal het meeste waarschijnlijk al wel open zijn en het ook nog relatief rustig zijn.

NY ervoor doen lijkt me goed te doen hoor
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Met RMNP aan het eind van de reis ben je ook meer gewend aan de hoogte.

Ik snap de overnachting in Casper ook niet goed. Het is een omweg van ruim voor 250km en waarvoor? De dag dat je de camper ophaalt zou ik al een stuk richting Black Hills rijden, zodat je daar de volgende dag al kunt aankomen en je drie overnachtingen hebt in South Dakota. Met de twee overnachtingen nu lijkt me de tijd in de Black Hills te kort, zeker als je ook naar Badlands N.P. wilt. Dit park overslaan zou ik jammer vinden. Overigens lijkt me Rapid City ook niet de beste overnachtingsplaats daar. Ik vond Custer wel leuk en ik lees ook goede berichten over Hill City. Van Cheyenne naar Custer of Hill City is in één dag goed te doen. Je zou ook één van de drie nachten bij Badlands N.P. kunnen plannen.
Weet je trouwens dat je in de Black Hills op enkele wegen op moet letten of de tunnels breed en hoog genoeg zijn voor jullie camper?: https://gfp.sd.gov/state-parks/director ... er-map.pdf

Als je RMNP aan het einde van de reis plant, rijd je van Grand Teton naar Estes Park i.p.v. naar Denver. Je plant daar nu twee overnachtingen. Dat zou ik met één overnachting doen. Ik ken Rock Springs alleen van op doorreis; het leek mij daarbij niet de meest aangename plek.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik blijf altijd bij het advies om de dag van het ophalen van de camper hooguit 2 rij-uren in te plannen. Je weet niet hoe snel je weg bent bij de verhuurder, moet boodschappen doen, je camper inrichten en wennen aan het rijden met zo´n bak. Neem je tijd daarvoor!

Ik zou in dit geval tot Cheyenne gaan, maar inderdaad een andere campground zoeken. Het reisbureau adviseert allemaal KOA´s en dat zijn soms hele leuke campings, maar vaak ook niet en ver uit de richting. Voor mij is altijd een groot deel van de pret geweest om op websites als Allstays.com en RVparkreviews.com zelf te zoeken naar leuke campings. Websites van de campings erbij en kijken wat bij ons past.

De volgende camping zou ik rond Hill City of Keystone nemen, een daguitstap naar de Badlands is dan ook goed te doen.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Hallo,

We zijn net terug van reisbureau en hebben nu de reis vanaf vertrek 15 juni tot en met 8 juli in optie staan en laten New York vervallen.
Zoals gemeld gaan we via Scottsbluff en niet via Casper.
We hebben 1,5 jaar geleden het rondje LA/ LV/ SF/LA gedaan dus een beetje ervaring met rijden met camper is er.

Hebben jullie ervaring met het reserveren met campgrounds voor campers (25 feet)? Bij de reis van 1,5 jaar geleden is het ons met stress gelukt om in Yosemite een site te boeken, toen was binnen 30 seconden alles weg.

Ik hoor graag, komende week gaan we de route verder uitstippelen en campgrounds reserveren.

Groet, Ruud
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Voor de duidelijkheid, alleen vluchten en camper is nu in optie geboekt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, ja, wij hebben zes keer met een 32 ft. gereisd, maar de stress van Yosemite hebben wij altijd laten gaan. Nooit in het park gestaan. Moet eerlijk zeggen dat wij altijd erg van de luxe waren. WIFI was een vereiste bijvoorbeeld en dan sta je meestal niet in de parken. Veel mensen zoeken dat juist wel, dat is gewoon heel persoonlijk.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Het hangt er ook vanaf hoeveel je van natuur tegenover Amerikaanse cultuur snuiven houdt:

Ben je meer van de natuur, zou ik zoveel mogelijk de NP's aandoen en middenin de parken kamperen: meteen ter plekke, fijne natuurlijke sfeer en bovenal... wat gaat er boven verhalen van beren die 's nachts ronddwalen, heerlijk! :D houdt je daarentegen meer van luxe...

Ik snap niet zo goed waarom je 2 dagen Yellowstone en 2 dagen Grand Teton zou doen: zou zelf opteren voor 3 tegenover 1. Misschien zelfs wel 4 tegenover 0 (wel door GT rijden en evt. nachtje slapen op Grosventre cg). Yellowstone is by far het mooiste NP wat wij ooit hebben gezien (wij zijn dan ook zware dierenliefhebbers). Wij hebben er 4 volle dagen doorgebracht en dat was net genoeg...

Voor cg's ben je ruim op tijd en zul je geen rare ervaringen hebben, zoals in Yosemite het geval is. Yellowstone gewoon boeken zodra je je route hebt uitgezet.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

In 2014 hebben wij vaak op cg's gestaan in de NP's en dat was supergoed bevallen, zoals Yosemite, Zion en Bryce.
Dat willen we nu ook weer doen. Goed om te horen dat het reserveren In Yellowstone dan niet zo'n gekkenhuis is als Yosemite.

Heeft iemand nog tips voor deze route met mooie campgrounds (25 feet) (hoeft geen Government te zijn)?

@ Old Faithfull: Onze camper is 3,75 meter hoog en 2,60 meter breed. Voorzie jij dat dan de tunnels bij Black Hill een probleem vormen?

Alvast bedankt.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

De campings in Yellowstone kan je nu al reserveren. Hier vind je een kaartje met de afmetingen van de tunnels: http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... er-map.pdf
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

RuudAFCA schreef: @ Old Faithfull: Onze camper is 3,75 meter hoog en 2,60 meter breed. Voorzie jij dat dan de tunnels bij Black Hill een probleem vormen?
In mijn vorige bericht staat een link naar een kaartje met daarop de tunnels en hun afmetingen. Enkele zul je zeker niet kunnen nemen, bij de andere hangt het af van je durf en stuurmanskunst. :wink: [youtube]po5UCZZyf54[/youtube]
Groet,

Old Faithful
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Voorlopig is dit de reisroute die we gaan doen, heeft iemand nog adviezen hierop? In hoofdlijn zullen we aangrenzende NP's van de reisroute bezoeken en campground boeken.

Alvast bedankt.

@ Old Faithfull, bedankt voor het filmpje met de bus door de tunnel, deze is wel erg krap.
We gaan ons dus goed bedenken of deze route mogelijk is.
Bijlagen
Route USA 2016.pdf
(135.69 KiB) 46 keer gedownload
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kun je de route niet hier plaatsen in een schema per dag? Dan is het beter te beoordelen (en het is makkelijker voor degenen die mee willen denken :wink: ). Hoeveel tijd heb je overal gepland? Waarom rij je via Idaho naar grand teton? Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de verdeling Yellowstone/Grand Teton; je hebt nog niet gereageerd op de vraag daarover. Ik zou zeker wat meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Zie voor beide parken in juni ons 2015-verslag.
Voor een route vanaf Denver heb je misschien ook iets aan ons 2004-verslag.

Wat het reserveren van campings betreft: het is nergens zo erg als in Yosemite, maar ik zou toch zeker Yellowstone zo snel mogelijk vastleggen. Wij vonden het erg druk daar in juni.

Marianne
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Bericht door RuudAFCA »

Onderstaand een iets gewijzigde route, wat vinden jullie hiervan?

Dag Datum Van Naar
1 15-6-2016 woensdag Amsterdam Denver
2 16-6-2015 donderdag Denver Cheyenne
3 17-6-2015 vrijdag Cheyenne Hill City
4 18-6-2015 zaterdag Hill City
5 19-6-2015 zondag Hill City
6 20-6-2015 maandag Hill City
7 21-6-2015 dinsdag Hill City Sheridan
8 22-6-2015 woensdag Sheridan Cody
9 23-6-2015 donderdag Cody Yellowstone
10 24-6-2015 vrijdag Yellowstone
11 25-6-2015 zaterdag Yellowstone