Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dennisvd: 17 dagen SF - LA in juni

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dennisvd
Amerika-ontdekker

Reis Dennisvd: 17 dagen SF - LA in juni

Bericht door Dennisvd »

Hallo,

In juni ga ik met m'n vriendin 17 dagen naar Californië, maar bij het opstellen van een planning liep ik toch tegen enkele moeilijkheden aan.

Mogelijks intressant om te weten: we zijn beide rond de 25, redelijk sportief aangelegd maar geen fervente wandelaars. Lange afstanden rijden vind ik niet zo'n probleem, maar het moet natuurlijk een beetje aangenaam blijven... Zelf ben ik al een week naar Las Vegas geweest, met een 2 daagse uitstap naar LA en een daguitstap naar de Grand Canyon. (Grand Canyon Skywalk om precies te zijn, wat ik redelijk commercieel vond...)
We vliegen vanuit NY, waar we enkele dagen verblijven, naar SF. Dus qua jetlag zal het wel meevallen in SF. Alle vluchten liggen al vast.

Ik ben me ervan bewust dat 17 dagen té kort is om de 'standaard' route te doen, dus zal ik bepaalde dingen achterwege moeten laten. De plaatsen die we dan niet bezoeken doen we dan over een paar jaar wel :)

Volgend schema heb ik zelf al gemaakt:

Day 1 13u Aankomst SFO
Day 2 San Francisco
Day 3 San Francisco
Day 4 SF - Monterey
Day 5 Monterey - Big sur - Pismo beach/cambria
Day 6 Pismo beach -> Yosemite (Curry village)
Day 7 Yosemite ( Panorama trial)
Day 8 Yosemite (Curry village) - tioga road - lone pine ( of mammoth lakes)
Day 9 Lone Pine -> las vegas (via death valley)
Day 10 Las Vegas
Day 11 Las vegas -> ?
Day 12 ?
Day 13 ? -> LA
Day 14 LA dagje pretpark?
Day 15 LA
Day 16 LA
Day 17 14:00 LAX (inleveren auto + vlucht)

Zoals je kunt zien heb ik na LV nog enkele dagen die ik niet echt ingevuld krijg. Graag zou ik Bryce, Zion en eventueel de south rim van de grand canyon (+ helikoptervlucht) erbij doen, maar zoals al gezegd gaat het dan te hectisch worden.

Nu kwam ik pas op het idee om het stuk PCH ( Monterey - Pismo Beach) te skippen, alsook 1 dag LA (+ pretpark) en/ofe en dag SF te laten vallen. Dan zou ik 3 4 dagen winnen en mogelijks wel tijd hebben om Bryce, Page en de grand canyon te doen. Om vervolgens naar LA te rijden via kingsman/needles.
Als ik foto's zie van Big Sur en de rest van de coastal route, vind ik het zeker en vast mooi, maar ik denk dat bryce en zion ( en monument valley) toch nét iets spectaculairder zijn.
Een andere optie was SF helemaal over te slaan en enkel de huurauto op te halen, er van uit gaande dat we dan in de toekomst LA-SFO via de PCH doen met veel dagen strand en surf...

Verder had ik nog opmerkingen over indeling van de dagen in Yosemite NP:
In de late namiddag aankomen, inchecken in Curry Village, mogelijk een hike naar taft point en slapen. Vervolgens vroeg op om de bus naar Glacier Point te nemen en de panorama trial te wandelen. Dan zouden we terug zijn rond 16u, maar wat doen we dan? Waarmee kan ik onze avond nog 'nuttig' vullen tot we de dag nadien uitgerust verder kunnen rijden?

Zoals je ziet tast ik momenteel in het duister, hopelijk kan ik er een mooie planning van maken met wat hulp van de amerika experts hier :)

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Dennis - 17 dagen SF - LA in juni

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Zion en Bryce etc wilt moet je toch wel 4 of 5 dagen extra rekenen. Dus met alleen de twee dagen kust weglaten ben je er nog niet. Ik zou dan ook een dag minder LA doen. Wat zijn jullie plannen daar nu, behalve een pretpark?
Als jullie ervan uitgaan dat je nog wel eens gaat is het niet zo gek om je nu tot een deel te beperken. Met de vluchten die je nu hebt zit de hele kustroute er niet in, dus die zou je dan voor een volgende keer kunnen bewaren. Dan zou je ook de tijd voor SF en LA wat kunnen beperken.
Zoals je het nu hebt is het ook mooi; je zou een stop in Death Valley kunnen doen, en dan van Las Vegas in een keer, of via bijvoorbeeld Joshua Tree naar LA rijden.

De Panorama Trail (voor sommigen ook wel een trial :wink: ) is een mooie wandeling maar daar ben je wel een groot deel van de dag mee bezig. Er zijn daarna meer dan genoeg dingen te doen als je daar nog de energie voor hebt, bijvoorbeeld een korte wandeling naar Mirror Lake of naar de Lower Yosemite Fall, of met de auto naar Bridalveil Fall. Of bekijk de sequoia's in de Merced Grove of Tuolumne Grove. Je kunt ook even relaxen in het zwembad. Er zijn ook rangerprogramma's etc.
Wij waren in 2013 en 2015 meerdere dagen in juni in Yosemite, kijk eens naar onze verslagen om ideeën op te doen.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dennisvd: 17 dagen SF - LA in juni

Bericht door Doockles »

Ik denk dat een route SF - LA met hierbij ook nog Bryce, Zion,... moeilijk zal lukken met de tijd die je hebt. Zoals Marianne al zegt, je gaat dan wel wat meer moeten laten vallen dan enkel het stukje kustroute. Hieronder heb ik het even snel geschetst. Lijkt me toch wel een zeer drukke route zo. Misschien is dit iets wat je voor een volgende keer kan houden, bijvoorbeeld in combinatie met Monument Valley, omgeving Moab, Capitol Reef,...

Day 1 13u Aankomst SFO
Day 2 San Francisco
Day 3 San Francisco
Day 4 SF - Yosemite
Day 5 Yosemite
Day 6 Yosemite (Curry village) - tioga road - lone pine ( of mammoth lakes)
Day 7 Lone Pine -> las vegas (via death valley)
Day 8 Las Vegas
Day 9 Las Vegas - Zion
Day 10 Zion - Bryce
Day 11 Bryce - Page
Day 12 Page - Grand Canyon
Day 13 Grand Canyon - tussenstop naar LA
Day 14 Tussenstop naar LA - LA
Day 15 LA
Day 16 LA

Wat je wel kan doen is na Las Vegas naar de South Rim van de Grand Canyon rijden en van daar dan weer naar LA. Je kan dan eventueel nog een dag LA minder doen en die ergens anders bij zetten (Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas?).

Day 1 13u Aankomst SFO
Day 2 San Francisco
Day 3 San Francisco
Day 4 SF - Monterey
Day 5 Monterey - Big sur - Pismo beach/cambria
Day 6 Pismo beach -> Yosemite (Curry village)
Day 7 Yosemite ( Panorama trial)
Day 8 Yosemite (Curry village) - tioga road - lone pine ( of mammoth lakes)
Day 9 Lone Pine -> las vegas (via death valley)
Day 10 Las Vegas
Day 11 Las vegas -> Grand Canyon South Rim (niet de Skywalk dus ;-))
Day 12 Grand Canyon - tussenstop LA
Day 13 Tussenstop LA -> LA
Day 14 LA dagje pretpark?
Day 15 LA
Day 16 LA
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in de 1e route van Doockles dag 6 als je bodie en mono lake mee wilt pakken niet verder rijden dan Bishop.
Verder is het druk, maar niet ondoenbaar.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou kiezen voor de 2de optie van Doockles. Dan kun je bij een volgende trip vanuit Las Vegas Zion, Bryce, Page, MV bezoeken in combinatie met Moab en eventueel Yellowstone
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Helemaal eens met mijn naamgenote.

In de 2de optie van Doockles zou je op dag 13 naar Kingman of Needles kunnen rijden, dat geeft je in de voormiddag nog wat tijd voor de GC. Vanaf Seligman kan je via de oude Route 66 en Hackberry naar Kingman en vanaf daar via Oatman naar Topock, ook via de oude Route 66.
Op dag 14 is er dan de mogelijkheid om van Kingman/Needles via Joshua Tree NP naar LA te rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer