Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Serge&Annemieke: juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Reis Serge&Annemieke: juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Beste allemaal,
Sinds enige tijd zijn we een rondreis aan het plannen, waar bij voorkeur ook een bezoek aan Yellowstone zit. Buiten 3 weken all inclusive op ressorts verblijven hebben we geen reiservaring - bij voorkeur nemen we een dus een pakket af bij een reisbureau, in plaats van alles zelf regelen. Nu hebben wij bij EXIT Reizen een rondreis gevonden, waarvan ik het schema met jullie wil delen. Omdat hij enigszins afwijkt van de doorsnee reizen, ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden.
USA grand west Tour
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA --Pismo Beach (340km)
Dag 4: Pismo Beah -- SF (390km)
Dag 5: SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF -- Lake Tahoe (300km)
Dag 8: Lake Tahoe
Dag 9: Lake Tahoe -- Fresno via Yosimity NP (450km)
Dag 10: Fresno -- Bakersfield via Sequoia NP (180km)
Dag 11: Bakersfield -- Las Vegas (590km)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -- St George via Zion NP (200km)
Dag 14: St George -- Salt Lake City via Bryce Canyon (500km)
Dag 15: Salt Lake City -- Yellowstone NP (500km)
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP -- Cody (80km)
Dag 18: Cody -- Rock Springs (450km)
Dag 19: Rock Spring -- Moab via Arches NP (540km)
Dag 20: MOAB
Dag 21: MOAB
Dag 22: MOAB -- Cortez via Meza Verde NP (190km)
Dag 23: Cortez -- Page (350km)
Dag 24: Page -- Sedona Grand Canyon (400km)
Dag 25: Sedona -- Scottsdale (200km)
Dag 26: Scottsdale
Dag 27: Scottsdale -- Laughlin (400km)
Dag 28: Laughlin -- LA (450km)
Dag 29: LA -- NL
Alvast dank voor jullie reacties.
Sinds enige tijd zijn we een rondreis aan het plannen, waar bij voorkeur ook een bezoek aan Yellowstone zit. Buiten 3 weken all inclusive op ressorts verblijven hebben we geen reiservaring - bij voorkeur nemen we een dus een pakket af bij een reisbureau, in plaats van alles zelf regelen. Nu hebben wij bij EXIT Reizen een rondreis gevonden, waarvan ik het schema met jullie wil delen. Omdat hij enigszins afwijkt van de doorsnee reizen, ben ik erg benieuwd wat jullie er van vinden.
USA grand west Tour
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA --Pismo Beach (340km)
Dag 4: Pismo Beah -- SF (390km)
Dag 5: SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF -- Lake Tahoe (300km)
Dag 8: Lake Tahoe
Dag 9: Lake Tahoe -- Fresno via Yosimity NP (450km)
Dag 10: Fresno -- Bakersfield via Sequoia NP (180km)
Dag 11: Bakersfield -- Las Vegas (590km)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas -- St George via Zion NP (200km)
Dag 14: St George -- Salt Lake City via Bryce Canyon (500km)
Dag 15: Salt Lake City -- Yellowstone NP (500km)
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP -- Cody (80km)
Dag 18: Cody -- Rock Springs (450km)
Dag 19: Rock Spring -- Moab via Arches NP (540km)
Dag 20: MOAB
Dag 21: MOAB
Dag 22: MOAB -- Cortez via Meza Verde NP (190km)
Dag 23: Cortez -- Page (350km)
Dag 24: Page -- Sedona Grand Canyon (400km)
Dag 25: Sedona -- Scottsdale (200km)
Dag 26: Scottsdale
Dag 27: Scottsdale -- Laughlin (400km)
Dag 28: Laughlin -- LA (450km)
Dag 29: LA -- NL
Alvast dank voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door SergeF op 10 nov 2015, 20:51, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Keuzehulp
Zoals bij de meeste georganiseerde reizen, zit het schema veel te vol. Heb je de voorbeeldroute al bekeken?:http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
De voorbeeldroute is wel zonder Yellowstone. Als dat een must is, zou ik me aan de rechterkant van LA houden en dus geen Death Valley, Yosemite, San Francisco, kustroute enz. Een vlucht op Denver, Salt Lake City of Las Vegas (zonder LA) zou dan eigenlijk interessanter zijn. Een one way zou eventueel ook nog een optie zijn. Dan moet je wel rekening houden met eventuele drop off kosten van de huurauto. Welke periode zouden jullie willen reizen? Want niet alles is altijd even makkelijk te bereiken in bepaalde seizoenen.
Voor Yellowstone zou ik toch minimum 3 volle dagen rekenen. Eveneens voor Moab en Arches.
De voorbeeldroute is wel zonder Yellowstone. Als dat een must is, zou ik me aan de rechterkant van LA houden en dus geen Death Valley, Yosemite, San Francisco, kustroute enz. Een vlucht op Denver, Salt Lake City of Las Vegas (zonder LA) zou dan eigenlijk interessanter zijn. Een one way zou eventueel ook nog een optie zijn. Dan moet je wel rekening houden met eventuele drop off kosten van de huurauto. Welke periode zouden jullie willen reizen? Want niet alles is altijd even makkelijk te bereiken in bepaalde seizoenen.
Voor Yellowstone zou ik toch minimum 3 volle dagen rekenen. Eveneens voor Moab en Arches.
Re: Reis SergeF juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Dank voor je tips Kristel. De bedoeling is dat we in juli 2016 gaan en door een wat langere vakantie te boeken (30dg) had ik de hoop dat het enigszins acceptabel is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis SergeF juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Hallo, welkom op het forum!
Denk er eens goed over na of je alles georganiseerd wilt doen. Stippel in elk geval zélf de route uit, want deze reis bijvoorbeeld laat je overal alleen maar langsrijden (Yosemite, Sequoia, Zion) en laat je op oninteressante plaatsen meer tijd doorbrengen (Scottsdale). Ook vreemde keuzes: St George via Zion, Wel Cody maar geen Grand teton, etc etc.
Lees je goed in, en kijk wat je wil. Waar houden jullie van, heb je enig idee wat je je bij de nationale parken kunt voorstellen?
Een volle dag voor Yellowstone is wel het absolute minimum, je zou er eigenlijk minimaal 3 nachten voor uit moeten trekken om de belangrijkste bezienswaardigheden te kunnen zien.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden, en lees eens wat reisverslagen.
Zelf boeken is niet moeilijk, boek eventueel vlucht en auto via een reisbureau als je dat pretitg vindt, maar boek de andere accommatie zelf. daar kun je mee beginnen zodra je route een beetje vorm heeft gekregen. zelf je accommodatie boeken betekent namelijk dat je ook nog kunt annuleren. Via exit reizen zit je er aan vast zodra je geboekt hebt.
Een one way is handig en hoeft niet duurder te zijn. In de Exit reis zou je bijvoorbeeld veel beter in Phoenix kunnen eindigen want die laatste dagen voegen helemaal niets toe behalve veel kilometers.
Kijk eens in onze reisverlagen (bijvoorbeeld die van 2015 en 2008 voor een reis met Yellowstone erin) om te zien hoe het ook kan.
Marianne
Denk er eens goed over na of je alles georganiseerd wilt doen. Stippel in elk geval zélf de route uit, want deze reis bijvoorbeeld laat je overal alleen maar langsrijden (Yosemite, Sequoia, Zion) en laat je op oninteressante plaatsen meer tijd doorbrengen (Scottsdale). Ook vreemde keuzes: St George via Zion, Wel Cody maar geen Grand teton, etc etc.
Lees je goed in, en kijk wat je wil. Waar houden jullie van, heb je enig idee wat je je bij de nationale parken kunt voorstellen?
Een volle dag voor Yellowstone is wel het absolute minimum, je zou er eigenlijk minimaal 3 nachten voor uit moeten trekken om de belangrijkste bezienswaardigheden te kunnen zien.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden, en lees eens wat reisverslagen.
Zelf boeken is niet moeilijk, boek eventueel vlucht en auto via een reisbureau als je dat pretitg vindt, maar boek de andere accommatie zelf. daar kun je mee beginnen zodra je route een beetje vorm heeft gekregen. zelf je accommodatie boeken betekent namelijk dat je ook nog kunt annuleren. Via exit reizen zit je er aan vast zodra je geboekt hebt.
Een one way is handig en hoeft niet duurder te zijn. In de Exit reis zou je bijvoorbeeld veel beter in Phoenix kunnen eindigen want die laatste dagen voegen helemaal niets toe behalve veel kilometers.
Kijk eens in onze reisverlagen (bijvoorbeeld die van 2015 en 2008 voor een reis met Yellowstone erin) om te zien hoe het ook kan.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Serge&Annemieke juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Ondanks dat je aangeeft via een reisbureau te willen boeken toch de vraag of je daar bereid bent van af te stappen? Je kan met behulp van dit forum makkelijk je eigen reis samenstellen. Maar dan moet je er wel een beetje tijd in steken. Lees vooral veel topics door en de reisverslagen onder de posts van de leden. Gebruik dese samen met http://www.allesamerika.com en http://www.ontdek-amerika.nl als basisinformatiebron voor je reis. Als je maar veel leest en vraagt, boek je net zo makkelijk je eigen reis zelf. Reiservaring heb je in principe helemaal niet nodig. Wel een beetje gezond verstand.
Soms loont het om bv de vliegreis in combinatie met autohuur wel via een reisbureau te boeken.
Een voorbeeld met Yellowstone:
Dag 01: aankomst LA
Dag 02: LA
Dag 03: LA
Dag 04: LA - Pismo Beach
Dag 05: Pismo Beach - Monterey
Dag 06: Monterey - SF
Dag 07: SF
Dag 08: SF - Yosemite
Dag 09: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Salt Lake City
Dag 16: SLC - Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone
Dag 19: Yellowstone - Grand Teton
Dag 20: Grant Teton - Vernal
Dag 21: Vernal - Moab
Dag 22: Moab
Dag 23: Moab
Dag 24: Moab - Monument Valley
Dag 25: Monument Valley - Page
Dag 26: Page - Grand Canyon south rim
Dag 27: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas - NL
Dag 30: aankomst NL
Met betrekking tot autohuur is in dit geval de 2e bestuurder altijd gratis en je hebt geen dropoff kosten omdat je de auto in Las Vegas inlevert.
Afhankelijk van wat je er allemaal wilt doen zou je een dag LA minder kunnen doen. Je kan die stad overigens nooit in 1 of 2 dagen helemaal zien, maar dat geldt ook voor de andere steden onderweg. Je kan er een beeld van krijgen. Vergis je alleen echt niet in de afstanden die je af gaat leggen. Pure dagafstanden zijn echt wel doenbaar, maar je rijd in parken en LA ook nog makkelijk 1000km extra op de totale reis. Wat er bij sommigen voor kan zorgen dat ze tegen het einde vd vakantie een beetje verzadigd raken.
Soms loont het om bv de vliegreis in combinatie met autohuur wel via een reisbureau te boeken.
Een voorbeeld met Yellowstone:
Dag 01: aankomst LA
Dag 02: LA
Dag 03: LA
Dag 04: LA - Pismo Beach
Dag 05: Pismo Beach - Monterey
Dag 06: Monterey - SF
Dag 07: SF
Dag 08: SF - Yosemite
Dag 09: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 11: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Salt Lake City
Dag 16: SLC - Yellowstone
Dag 17: Yellowstone
Dag 18: Yellowstone
Dag 19: Yellowstone - Grand Teton
Dag 20: Grant Teton - Vernal
Dag 21: Vernal - Moab
Dag 22: Moab
Dag 23: Moab
Dag 24: Moab - Monument Valley
Dag 25: Monument Valley - Page
Dag 26: Page - Grand Canyon south rim
Dag 27: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas - NL
Dag 30: aankomst NL
Met betrekking tot autohuur is in dit geval de 2e bestuurder altijd gratis en je hebt geen dropoff kosten omdat je de auto in Las Vegas inlevert.
Afhankelijk van wat je er allemaal wilt doen zou je een dag LA minder kunnen doen. Je kan die stad overigens nooit in 1 of 2 dagen helemaal zien, maar dat geldt ook voor de andere steden onderweg. Je kan er een beeld van krijgen. Vergis je alleen echt niet in de afstanden die je af gaat leggen. Pure dagafstanden zijn echt wel doenbaar, maar je rijd in parken en LA ook nog makkelijk 1000km extra op de totale reis. Wat er bij sommigen voor kan zorgen dat ze tegen het einde vd vakantie een beetje verzadigd raken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Serge&Annemieke juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Niet zo lang geleden heb ik een bekende geholpen met een 25-daagse route Salt Lake City - San Francisco. Daarin zaten de bekendste bezienswaardigheden van het zuidwesten plus Yellowstone en Grand Teton. Door die route uit te breiden met de kustweg en Los Angeles, zou je zoiets kunnen krijgen.
1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion - Zion
14 Zion - Page
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas - Las Vegas
19 Las Vegas - Death Valley
20 Death Valley - Mammoth Lakes
21 Mammoth Lakes - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite - San Francisco
24 San Francisco - San Francisco
25 San Francisco - Monterey
26 Monterey - Pismo Beach
27 Pismo Beach - Los Angeles
28 Los Angeles - Los Angeles
29 Los Angeles - Terugreis
30 Aankomst thuis
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Bryce
12 Bryce - Zion
13 Zion - Zion
14 Zion - Page
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas - Las Vegas
19 Las Vegas - Death Valley
20 Death Valley - Mammoth Lakes
21 Mammoth Lakes - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite - San Francisco
24 San Francisco - San Francisco
25 San Francisco - Monterey
26 Monterey - Pismo Beach
27 Pismo Beach - Los Angeles
28 Los Angeles - Los Angeles
29 Los Angeles - Terugreis
30 Aankomst thuis
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Reis Serge&Annemieke: juli 2016 - 30 dg incl Yellowstone
Dank voor jullie bruikbare feedback! We gaan er even goed voor zitten om de juiste route te plannen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voorgestelde routes kunnen wel, maar persoonlijk zou ik toch een dagje meer uittrekken voor Yellowstone. Als jullie dan toch in de omgeving zijn, zou ik zeker de Beartooth Pass erin opnemen richting Cody. Google eens naar de verschillende locaties om te zien wat jullie het meeste aanspreekt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Ik moet me inderdaad aansluiten bij bovenstaande, het is erg vol. Wij zijn net terug van een reis van vier weken en ondanks dat wij een groot gedeelte van jouw voorgestelde route niet hebben gedaan hebben we ook een deel wel gedaan. Als je meer een nationale parken type bent dan is het denk ik qua steden wel goed zo, maar wij houden erg van steden dus wij hebben in LV en LA vier dagen gehad en in SF drie dagen. Ook vonden wij Bryce Canyon echt geweldig (mooier dan Grand Canyon) en wij waren daar één volle dag. Er op terug kijkend had ik daar nog wel een extra dag gewild om te hiken. Dus als jullie daar van houden, zou ik dat zeker doen. Ook zijn de afstanden in de VS inderdaad erg groot en aan de route te zien hebben jullie erg veel rijdagen achter elkaar, wellicht dat je dit nog iets kan aanpassen zodat je wat meer rust heb tussendoor.
Je kan de route inderdaad ook zelf makkelijk plannen en boeken. Wat je ook eventueel nog kunt doen is kijken bij FOX Reizen, zij hebben vanaf dit jaar iets nieuws: privéreizen die je zelf kunt aanpassen. Niet bij alle reizen kan dit, maar bij een aantal wel, dus je kan even rondneuzen op hun website!
Je kan de route inderdaad ook zelf makkelijk plannen en boeken. Wat je ook eventueel nog kunt doen is kijken bij FOX Reizen, zij hebben vanaf dit jaar iets nieuws: privéreizen die je zelf kunt aanpassen. Niet bij alle reizen kan dit, maar bij een aantal wel, dus je kan even rondneuzen op hun website!
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Puur voor de basisdingen zijn die routes van Old Faithful en mij goed te doen. Ik zou persoonlijk Yellowstone helemaal uit deze reis laten hoor, maar aangezien TS aangaf dit graag erbij te willen. Ik zou het zelf houden of op echt het zuidwesten, dus zeg maar de hoek LA (evt san Diego) - SF - Yosemite - Vegas - Moab - Phoenix/Tucson. En dan in een volgende reis of Yellowstone meepakken met het noordwesten of met een stuk van bv zuid Arizona tot aan de black hills.
Het hangt er ook een beetje vanaf van wat mensen willen en kunnen. Het is altijd heel makkelijk om te zeggen, je gaat het zo leuk vinden dat je wel een keer terugkomt, maar misschien is dat door omstandigheden wel niet het plan of onmogelijk. Dan kan je ook een vakantie houden waarin je tot op zekere hoogte best veel ziet en toch niet alleen maar in de auto zit.
Verder blijft het ook allemaal zo persoonlijk van wat mensen wel of niet leuk vinden. Ik kan makkelijk een week in LA of Las Vegas doorbrengen en elke dag nieuwe dingen ontdekken, waar anderen er bij wijze van spreken na een nacht of dag al schreeuwend weg willen.
Het hangt er ook een beetje vanaf van wat mensen willen en kunnen. Het is altijd heel makkelijk om te zeggen, je gaat het zo leuk vinden dat je wel een keer terugkomt, maar misschien is dat door omstandigheden wel niet het plan of onmogelijk. Dan kan je ook een vakantie houden waarin je tot op zekere hoogte best veel ziet en toch niet alleen maar in de auto zit.
Verder blijft het ook allemaal zo persoonlijk van wat mensen wel of niet leuk vinden. Ik kan makkelijk een week in LA of Las Vegas doorbrengen en elke dag nieuwe dingen ontdekken, waar anderen er bij wijze van spreken na een nacht of dag al schreeuwend weg willen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Ja daar ben ik het inderdaad mee eens. Ik vond Las Vegas heerlijk, maar mijn vriendin wilde er echt wel weer weg. Wij beiden konden LA niet zo goed aan en hebben daar vooral pretparken en dergelijke gezien en minder van de stad zelf. Ik denk dat je gewoon per stad ook moet kijken wat je echt graag wilt zien, en wat ik zeg als je meer een natuurparken-mens bent dan hoef je ook niet al je dagen te ''verdoen'' in de steden!
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
Nogmaals dank voor al jullie reacties - echt super tof dat we zoveel feedback krijgen. Door de routes van Old Faitfull en PSVwally te combineren komen we uit op onderstaand schema. Zoals hierboven vermeldt zit er hoogstwaarschijnlijk 1 reis USA in, dus willen we toch alle hoogtepunten (incl. YS) doen. Wat ik ook nog vergeet te melden is dat we twee kinderen meenemen (6/8 jaar) - hierdoor willen we aan het eind een aantal dagen pretpark in LA doen.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
1 Aankomst LA
2 LA – Pismo Beach
3 Pismo Beach – SF
4 SF
5 SF – Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite – Mammoth Lake
8 Mammoth Lake – Death Valley
9 Death Valley – Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas – Zion
12 Zion
13 Zion – Bryce Canyon
14 Bryce Canyon – Salt Lake City
15 SLC – Yellowstone
16 YS
17 YS
18 YS – Grand Teton
19 Grand Teton – Vernal
20 Vernal – Moab
21 Moab
22 Moab
23 Moab – Monument Valley
24 Monument Valley – Page
25 Page – Grand Canyon
26 Grand Canyon – Mojave
27 Mojave – LA
28 LA
29 LA
30 LA - Terugreis
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
1 Aankomst LA
2 LA – Pismo Beach
3 Pismo Beach – SF
4 SF
5 SF – Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite – Mammoth Lake
8 Mammoth Lake – Death Valley
9 Death Valley – Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas – Zion
12 Zion
13 Zion – Bryce Canyon
14 Bryce Canyon – Salt Lake City
15 SLC – Yellowstone
16 YS
17 YS
18 YS – Grand Teton
19 Grand Teton – Vernal
20 Vernal – Moab
21 Moab
22 Moab
23 Moab – Monument Valley
24 Monument Valley – Page
25 Page – Grand Canyon
26 Grand Canyon – Mojave
27 Mojave – LA
28 LA
29 LA
30 LA - Terugreis
Laatst gewijzigd door SergeF op 12 nov 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ga er wel vanuit dat het een fikse reis is. Er zit dus wel een redelijk strak tempo in.
Ik zou persoonlijk 2 dingen aanpassen:
1: Dag 2 kan je vroeg weg uit LA. Ik zou daar zeker doorrijden tot Cambria. Het stuk tussen Cambria en Carmel by the Sea is het mooiste stuk van de kustroute, daar heb je dan op dag 3 genoeg tijd voor.
2: Dag 26/27. Als je naar Mojavo gaat zit je al vlakbij LA. Maar je tijd bij de Grand Canyon en evt. voor de lange rit richting LA is dan misschien wat beperkt of te snel. Ik zou uiterlijk stoppen bij Needles. Dan heb je de ochtend nog voor de Grand Canyon en zou je vanaf Williams tot Needles over route66 kunnen rijden. Toch leuker dan de saaie interstate.
Kies verder in LA voor maar 1 pretpark. Dan heb je 1 dag en een deel vd dag als je aankomst vanuit Needles voor de stad en 1 dag voor een pretpark.
Verder vind ik het er prima uitzien.
Ik zou persoonlijk 2 dingen aanpassen:
1: Dag 2 kan je vroeg weg uit LA. Ik zou daar zeker doorrijden tot Cambria. Het stuk tussen Cambria en Carmel by the Sea is het mooiste stuk van de kustroute, daar heb je dan op dag 3 genoeg tijd voor.
2: Dag 26/27. Als je naar Mojavo gaat zit je al vlakbij LA. Maar je tijd bij de Grand Canyon en evt. voor de lange rit richting LA is dan misschien wat beperkt of te snel. Ik zou uiterlijk stoppen bij Needles. Dan heb je de ochtend nog voor de Grand Canyon en zou je vanaf Williams tot Needles over route66 kunnen rijden. Toch leuker dan de saaie interstate.
Kies verder in LA voor maar 1 pretpark. Dan heb je 1 dag en een deel vd dag als je aankomst vanuit Needles voor de stad en 1 dag voor een pretpark.
Verder vind ik het er prima uitzien.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor 30 dagen, is het wel heel wat. Zeker voor de kinderen zou dat best kunnen doorwegen. Onderschat het niet. Wij zijn over het algemeen zeer drukke reizigers en we hebben al twee vakanties gehad waarin mijn vriend zijn jongste dochter (9 jaar ondertussen) ziek werd door het te hoge reistempo. Een keer na een week en een keer na twee weken. Zijn zoon (12 jaar nu) heeft er minder problemen mee. Mss zijn jullie kinderen beter bestand tegen een druk programma, maar hou er in ieder geval rekening mee. Voordeel is mss wel dat ze onderweg in de auto kunnen bijslapen. Als jullie denken dat het reistempo voor jullie geen probleem vormt, zou ik dezelfde aanpassingen doen als PSVwally. In Monterey is trouwens een leuk aquarium voor kinderen (en volwassenen). Mss iets voor dag 3?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het valt toch wel mee met de drukte?
Ik ben het wel met PSVwally eens dat ook nog 2 dagen pretpark aan het einde wat veel van het goede is. Ik zou 1 dagje pretpark doen en misschien een middagje strand?
Ik ben het wel met PSVwally eens dat ook nog 2 dagen pretpark aan het einde wat veel van het goede is. Ik zou 1 dagje pretpark doen en misschien een middagje strand?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is het een idee om er een one way van te maken, bijvoorbeeld van SF naar LA. Je mist dan wel de kustroute maar het geeft je wat meer ruimte overal. Onze kinderen vonden het altijd prettig om op meerdere plaatsen wat langer te blijven. Lees eens wat van onze verslagen door. In 2002 waren onze dochters 7 en 9, wij deden toen een kleiner rondje maar misschien heb je toch iets aan dat verslag.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op zich kan het inderdaad wel, maar iedereen reageert anders op continu rondreizen en dingenmichelly schreef:Het valt toch wel mee met de drukte?
bezichtigen, zeker kinderen. Dat wou ik gewoon even meegeven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben het met je eens dat dat voor de kids misschien een leuke toevoeging is. Alleen of je dat op deze dag nog gaat halen is maar de vraag. Dan moet je onderweg namelijk niet erg veel stoppen. Wij hebben die dag amper gewandeld en kwamen pas tegen 16u in Monterey aan. Ik denk dat als ze niet doorrijden naar SF de tijd daar weer te kort gaat zijn. Ik denk dat als je het aquarium aandoet je hier moet overnachten....maar dat kost dan elders een nacht.In Monterey is trouwens een leuk aquarium voor kinderen (en volwassenen). Mss iets voor dag 3?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eventueel als ze de overnachting in Pismo Beach omzetten naar Monterey? Wij deden het omgekeerd en hebben op de dag dat we van SF kwamen het aquarium nog bezocht. Ook de 17-mile drive hadden wij nog gereden en een flitsbezoek aan Point Lobos. Inderdaad wel 's morgens vroeg uit SF vertrokken. Dan blijft er inderdaad maar 1 volle dag over voor SF. Veel hangt af van de interesses. In ieder geval zullen er op de volledige route veel keuzes moeten gemaakt worden.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik vind het ook een mooie route zo en aan lange rijdagen ontkom je soms niet. Vanaf de GC zou ik via route 66, Kingman, Oatman en Joshua Tree terugrijden naar LA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 18565 Weergaves
-
Laatste bericht door peacelord
-
- 13 Reacties