Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trip Coyote en hekkie

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

hekkie schreef:Aan het eind van de middag rijden we nog door naar Lancaster voor de overnachting en we willen kijken wat we hier kunnen zien en vinden over de Amish people. Heeft iemand hier nog tips voor?
In Lancaster zelf is inderdaad niet veel te beleven. Wij zijn toen wel gestopt bij een echt Amish dorp. Daar gaven ze een rondleiding langs oa de school en een echte woning. We werden door iemand rondgeleid die zelf geen Amish was maar wel veel met de Amish te maken had en er heerlijk over kon vertellen. Het enige wat je daar eigenlijk meer te weten komt zijn de kleine weetjes over de Amish zoals bv ze hebben geen electriciteit of tv, maar bij iemand anders mogen ze daar wel gebruik van maken. Het gaat erom dat ze het zelf niet in huis hebben. In de school hebben we nog hele oude boeken gezien met oud nederlands erin. Onze amerikaanse vriendin vroeg aan ons of we er iets van konden vertalen, maar ook wij werden er niet veel wijzer van.

Om een beetje een beeld te geven, wij hebben Lancaster gedaan in combinatie met de Harley Davidson fabriek in York en de King of Prussia mall.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik tijdens mijn Falltrip in 2005 al eens door Lancaster ben gereden. Ik was er toen aan het begin van de avond en Lancaster kwam bij mij over als een toeristisch gebeuren. Ik ben toen ook doorgereden (ik kwam uit Philadelphia) naar York waar ik toen overnacht heb.

Maar ook Lancaster had ik toen niet op het programma staan en ik heb er toen niet bij stil gestaan dat je hier de Amish vindt. Dat lijkt me toch wel interessant, vandaar dat we er nu een nacht willen doorbrengen en wellicht de andere ochtend meer van de "Amish omgeving" willen verkennen.

Gettysburg ben ik ook al geweest maar gaan we nu hoogstwaarschijnlijk ook bezoeken als we van Petra naar PeeJay rijden. E.e.a. hangt natuurlijk helemaal van het weer af.

Iedereen tot zover bedankt voor de tips. We gaan ze zeker doornemen. Meer tips zijn altijd welkom! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ziet er leuk uit, het programma.
Mocht je nog in of langs Boston komen, doe dan de 2,5 freedom trail door de stad. Boston vond ik, tijdens ons (flits) bezoek echt een hele leuke stad. Maar volgens mij hebben jullie een vrij strak schema :wink:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Staceybeesie schreef:Ziet er leuk uit, het programma.
Mocht je nog in of langs Boston komen, doe dan de 2,5 freedom trail door de stad. Boston vond ik, tijdens ons (flits) bezoek echt een hele leuke stad. Maar volgens mij hebben jullie een vrij strak schema :wink:
Hoi Petra,

Dat strakke schema klopt wel een beetje. We hebben vier volle dagen over om "toeristisch" te doen en zoals je kon lezen, is dat grotendeels ook al ingevuld.

Boston ligt teveel uit de route en bovendien zijn zowel Roland als ik daar al eens op bezoek geweest. Destijds heb ik de hele freedom trail gelopen, dus die is mij wel bekend. Maar je hebt volkomen gelijk dat dit een leuke stad is en waar een volkomen andere sfeer hangt dan in bijv. Washington en/of New York. Ik vind Boston jong, vrolijk, zelfs terrasjes, echt een studentenstad voor mijn gevoel.

En zo heeft elke stad zijn eigen charme. Wij hebben nu gekozen voor New York City, Philadelphia, Baltimore en Washington DC. De tijd is natuurlijk altijd te kort, maar voor beiden wordt dit, op Baltimore na, een hernieuwde kennismaking met genoemde steden.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Petra/VS schreef:Inderdaad, het aquarium en de Inner Harbor in Baltimore. Maar ook Fort McHenry niet overslaan!
... en onderweg van de Inner Harbor naar Fort McHenry kom je langs het American Visionary Art Museum (http://www.avam.org), één van mijn favoriete plekjes in mijn geboortestad Baltimore. Echt een uniek museum! Als ik mijn niet vergis kan je er ook met de watertaxi heen.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

hekkie schreef: Aan het eind van de middag rijden we nog door naar Lancaster voor de overnachting en we willen kijken wat we hier kunnen zien en vinden over de Amish people. Heeft iemand hier nog tips voor?
Neem de US30, de 322/340 en je komt door allerlei dorpjes waar Amish wonen. Het is er wel toeristisch opgezet, maar leuk om eens gezien te hebben. Als je van de doorgaande wegen afgaat dan kun je mooie plaatjes schieten van bijv. een Amish school, kleurige was aan de waslijn, buggies en Amish telefooncellen.
Als je er toch bent kan ik je aanraden eens te gaan eten in een Amish family style restaurant. Héérlijk eten!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

boeffie schreef:
hekkie schreef: Aan het eind van de middag rijden we nog door naar Lancaster voor de overnachting en we willen kijken wat we hier kunnen zien en vinden over de Amish people. Heeft iemand hier nog tips voor?
Neem de US30, de 322/340 en je komt door allerlei dorpjes waar Amish wonen. Het is er wel toeristisch opgezet, maar leuk om eens gezien te hebben. Als je van de doorgaande wegen afgaat dan kun je mooie plaatjes schieten van bijv. een Amish school, kleurige was aan de waslijn, buggies en Amish telefooncellen.
Als je er toch bent kan ik je aanraden eens te gaan eten in een Amish family style restaurant. Héérlijk eten!
Of je boekt een overnachting (B&B) bij de Amish, hebben mijn familie leden uit NL ook al een paar keer gedaan en erg goed bevallen. Kan het betreffende B&B wel even opzoeken als jullie interesse hebben.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

PeeJay schreef: Of je boekt een overnachting (B&B) bij de Amish, hebben mijn familie leden uit NL ook al een paar keer gedaan en erg goed bevallen. Kan het betreffende B&B wel even opzoeken als jullie interesse hebben.
Wat mij betreft mag je dat wel even doen. Ik ben erg benieuwd. Lijkt me wel weer een aparte ervaring.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

hekkie schreef:Wat mij betreft mag je dat wel even doen. Ik ben erg benieuwd. Lijkt me wel weer een aparte ervaring.

Gr. Marjan
Hoi Marjan, hier is de link naar de website van het B&B. Mijn ouders in September en later mijn zus in Februari hebben hier gelogeerd, en ze waren er allemaal goed over te spreken. Erg vriendelijk ontvangst en uitstekend ontbijt.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

PeeJay schreef:
hekkie schreef:Wat mij betreft mag je dat wel even doen. Ik ben erg benieuwd. Lijkt me wel weer een aparte ervaring.

Gr. Marjan
Hoi Marjan, hier is de link naar de website van het B&B. Mijn ouders in September en later mijn zus in Februari hebben hier gelogeerd, en ze waren er allemaal goed over te spreken. Erg vriendelijk ontvangst en uitstekend ontbijt.

/PeeJay
Dankjewel Peter. Dit ziet er erg leuk uit en de prijs vanaf $ 79 inclusief een full-course breakfast is ook niet verkeerd voor zoiets.

Ik kan alleen geen adres vinden waar B&B Frogtown zich bevindt (of ik kijk er overheen....).

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Our phone numbers are:

(888) 649-2333 (toll free)
(717) 768-7684 (local)

Our mailing address is:

Frogtown Acres
44 Frogtown Rd.
Paradise, PA 17562

Our E-mail addresses are:

joe@frogtownacres.com
gloria@frogtownacres.com
thefrogs@frogtownacres.com
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz je bent geweldig. Bedankt!!!!

Mijn computer deed "raar" (liep vast op de site). Daarom ging die bewuste pagina niet open. Na de pc opnieuw opgestart te hebben, kan ik de site wel lezen.

Gr. Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 11 jan 2007, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Anytime !! :D

En natuurlijk wens ik jou en Roland een geweldige en veilige trip naar
ons aller geliefde Amerika.
Geniet!
16x USA / 30 staten
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb Marjan en Roland - die vanochtend richting Virginia en Petra vertrokken zijn - beloofd dat ik een kleine update van hun verblijf hier zou plaatsen, dus bij deze! :D

Ze kwamen zaterdagmiddag bij mij in Louisville aan (het heeft van het begin van hun bezoek tot het eind helaas vrijwel continu geregend, trouwens). We hebben die eerste dag vooral gebruikt om bij te kletsen, want via het forum en e-mail met elkaar spreken is toch anders dan "live". 's Avonds zijn we gaan eten bij Tony Roma's, een BBQ-restaurant waar Roland verzot op is.

Op zondag zijn we (na het ontbijt te hebben genuttigd bij Bob Evans, een keten) naar Mammoth Cave gereden, waar we met een gids een toer door een klein deel van de grotten hebben gemaakt. De toer besloeg slechts 1,75 mijl maar duurde ca. 1,5 tot 2 uur, en dat terwijl de grotten bijna 400 mijl aan bekende gangen bezit! De toer eindigde bij de Frozen Niagara, een indrukwekkende groep stalactieten die gezamenlijk op een bevroren waterval lijken.

We zijn deels teruggeredenvia zijweggetjes, zodat Roland en Marjan ook de kans kregen om een deel van het minder bekende landschap van Kentucky te zien. 's Avonds gingen we weer uit eten, ditmaal naar Applebee's. Daarna zijn we naar Bardstown Road gegaan, dé uitgaansstraat van Louisville, waar we een aantal uren gezellig doorgebracht hebben in O'Shea's, een Irish pub.

Op de laatste dag van hun bezoek heb ik Roland en Marjan laten zien hoe Norton Commons eruit ziet en heb ik ze via binnenwegen naar downtown gebracht, waar we even een bezoekje hebben gebracht aan mijn werkplek en de uitgaansstraat die daar in de buurt is, genaamd "Fourth Street Live".

Vanuit downtown zijn we de rivier overgereden, Indiana in, om 80 mijl noordelijker naar de outlet stores bij Edinburgh te gaan. Hier hebben we (in de inmiddels snijdend koude wind van de aankomende winterstorm) een aantal uren geshopt. Daarna zijn we weer terug richting Kentucky gegaan; het plan was om een mooie route over de zijwegen te volgen en dat is alleszins geslaagd, alhoewel niet op de manier die we in gedachten hadden.

Onze geplande route leek vanaf vrijwel het begin onbegaanbaar: eenmaal we een mijl of 12 van de snelweg af waren, zagen we een bordje "Road Closed - High Water" staan. Omkeren dus? Nee, als eigenwijze Hollanders rij je dan natuurlijk door. En inderdaad: het beekje dat normaal gesproken naast de weg liep, was op enkele plekken compleet over de weg heengestroomd.

Roland was moedig met de huurauto en reed er dwars doorheen, wat het snelstromende water hoog deed opspatten. Na twee keer zo door het water gereden te zijn, vonden we het toch wel langzaamaan welletjes, maar gelukkig leek de weg daarna niet meer overstroomd te zijn.

We reden dus rustig aan nog zo'n 15 mijl door, waarna we - bij een kruising - weer bordjes zagen staan: "High Water - Road Closed". Even doorrijden om te kijken hoeveel water er stond, maar ditmaal besloten we er maar niet doorheen te rijden. De velden naast ons stonden namelijk blank en dat water was over zeker 150 meter over de weg heengespoeld, waardoor deze compleet onzichtbaar was geworden. We hadden geen idee meer hoe de weg liep en konden er duidelijk niet overheen, dus moesten we - na een paar foto's gemaakt te hebben, die je ongetwijfeld t.z.t. op AA zult zien - rechtsomkeert maken.

Helaas waren we ondertussen enkele tientallen mijlen van de snelweg verwijderd in het binnenland van Indiana en daar lopen weinig wegen. Roland besloot zijn TomTom de snelste route terug te laten kiezen, waaronder het systeem blijkbaar verstond "laten we op steeds kleinere weggetjes gaan rijden", want de wegmarkeringen verdwenen en de weg zelf werd smaller en smaller met elke bocht die we namen. Een leuke ervaring - dit waren wegen die ik zelf nooit had kunnen vinden!

Ik vroeg me al af of er een zandweg zou komen (terwijl Roland verhaalde van zijn avontuurlijke rit over gebrekkige zandweggetjes in de bergen met zijn gehuurde Mustang), maar gelukkig verbreedde de weg zich na een minuut of 20 weer en kwamen we even later weer bij I-65 aan, op zo'n 4 mijl afstand van onze startlocatie. Die 4 mijl had ons meer dan een uur gekost, maar wat een ervaring!

Die avond gingen we eten bij Outback Steakhouse in Louisville, wat absoluut een aanrader was. We hebben daarna nog even nagepraat, want de volgende ochtend moest ik weer aan het werk en zij weer terug naar Cincinnati om het vliegtuig naar Petra te nemen. Ze zullen hier inmiddels aangekomen zijn en zich ongetwijfeld goed vermaken in het tweede deel van hun reis.

Vanuit Louisville kan ik zeggen dat het ontzettend gezellig was om een aantal dagen met Marjan en Roland op te trekken, en ik hoop dan ook dat ze t.z.t. zullen besluiten om nog eens terug te komen! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Leuk dat je ons dit vertelt Dennis!! :lol:
Volgens mij hebben jullie veel plezier gehad.

Groetjes van Marloes
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Dennis, bedankt voor je update !
Zo leuk om te lezen hoe 't jullie allemaal vergaat daar.
Ben wel errug benieuwd naar de "High Water-Road Closed" foto's :wink:
16x USA / 30 staten
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Eindelijk een update ... ik was al aan het wachten ;)
Ik hoop dat alle moderators een stukje gaan schrijven : ))
Sandy
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk dit verslag Dennis. Het is goed om te lezen, dat jullie het gezellig hebben gehad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Zo te horen hebben jullie het erg gezellig gehad (ondanks de regen)
Groetjes ess.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ah, leuk om iets te horen! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht