Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Maartnn »

Mijn 25-daagse roadtrip door West-Amerika samen met 3 vrienden ligt vast (26 juli t/m 19 augustus). Vliegtuig en hotels zijn reeds geboekt, enkel de huurauto en het reserveren/bestellen van tickets voor activiteiten volgt nog.

Dit is onze eerste keer dat we zo'n grote en lange reis doen. Nu vraag ik me af hoe jullie zo'n reis verder voorbereiden?
Ikzelf was namelijk reeds begonnen met het opstellen van een Word-document met hierin heel wat info per dag: een kaartje met de rijroute (+ afstand en reistijd), stops onderweg die de moeite zijn, alle info m.b.t. het hotel, alle info over de geplande activiteit, ... Onze dagen in de steden plannen we niet volledig vol, en we hebben hier en daar wel bepaalde wandelroutes in de nationale parken die we zeker willen doen. Maar we houden ook ruimte over in ons schema zodat we ter plekke een beetje kunnen kiezen wat we willen. Hierdoor probeerde ik ook in mijn Word-document allerlei 'randinformatie' van de steden en parken te zetten.

Nu merk ik dat ik al aan heel wat pagina's kom, wat als gevolg heeft dat er heel wat papier meegezeuld zal worden. Daarmee vroeg ik me af hoe jullie zo'n voorbereiding maken? Of zeulen jullie ook heel wat documenten (buiten de tickets en vouchers) mee?

Alvast bedankt voor jullie tips!!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Marcopstal »

Voor 25 dagen had ik toch ook wel een 100 bladzijden papier mee.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen meestal ook wel een planning mee op papier, maar niet veel meer dan een pagina per dag, en dan betreft het meestal een routebeschrijving. Voor de activiteiten is het een kwestie van een korte opsomming. Zorg dat je weet wat de mogelijkheden zijn; ter plekke kun je altijd informatie vragen bij een visitor center, ook voor eventuele afsluitingen, kaarten van het gebied etc.
Als je een laptop meeneemt kun je de uitgebreidere documenten op je laptop opslaan. En als je een verslag gaat bijhouden kun je de planning ook al in je blog zetten, met handige links.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt ook alvast een online blog opzetten, en daar al je informatie zetten.

Bijvoorbeeld een website of een online reisblog.

Hiervan zijn op internet vele voorbeelden te vinden.

Later kun je dan ook bv het reisverslag erbij zetten, foto's plaatsen en mensen in je omgeving mee laten lezen met je avonturen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik had ook een enorm roadbook voor Australië vorig jaar. Alles in PDF gezet en opgeslagen in de iPhone en iPad. Kon ik zo openen in iBooks, scheelde veel papier meenemen.

Ga ik voor Amerika ook weer zo doen, maar ook op papier, wordt ook een heel pak, maar mijn man vindt het heerlijk om gewoon te bladeren. Wel gaat het in een ringband en per dag geordend. Wat achter de rug is, gooi ik weg, de map wordt zo elke dag dunner, alles staat toch ook in PDF. Een papiertje neemt wel makkelijk even mee in de broekzak.
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Josje99 »

Leuk hè al die voorbereidingen!

Ik ben ook druk bezig met een roadbook in Word.
Als die klaar is is, ga ik het omzetten naar PDF en dan in mijn blog zetten. Zo kan ik het daar ter plekker makkelijk raadplegen.
Ik zal het ook vast van tevoren uitprinten en in een mooi mapje meenemen.
Voor 4 weken zit ik nu aan de 60 pagina's maar als ik mee tips of bezienswaardigheden tegenkom, zet ik die er ook nog bij. Het kan alleen maar meer worden dus.....
Ook is het leuk om alvast wat plaatjes erbij te zetten!
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Niet vergeten dat het vakantie is, he? Ik heb een insteekmapje met alle reserveringen op volgorde en een lijstje met steekwoorden (attracties, restaurant tips), maar daar kan van afgeweken worden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier kan je een aantal voorbeelden vinden van roadbooks die leden van dit forum hebben opgesteld.

Ik neem 2 mapjes mee (al stop ik gedurende de dag gewoon bij elkaar). Één map waar alle informatie en vouchers inzitten omtrent vliegtickets, autohuur en vooraf gereserveerde zaken. Ook alle reserveringen van de hotels zitten in dit mapje, zodat ik het altijd kan overleggen mochten ze er om vragen. Ik heb al een paar keer gehad dat ze mijn gegevens niet konden vinden bij een hotel. 1x hadden ze gewoon iemand ingecheckt onder mijn naam terwijl ik er nog niet eens was. In dit mapje zitten dan bv ook de tickets voor Alcatraz. Deze map neem ik altijd 's avonds mee uit de auto naar de hotelkamer. Ik merk alleen dat ik vooraf vaak al zoveel weet hierover dat dit gedurende de vakantie steeds vaker in de handbagagekoffer bleef.
Dan een 2e deel met wat routegegevens per dag. Ook meestal 1 pagina per dag waarop een klein routekaartje en wat hoogtepunten die je onderweg tegenkomt. Ik plan het allemaal (op datgene zoals bv Alcatraz wat je echt maanden vooraf moet reserveren voor een bepaalde tijd) niet echt op tijdsbestek. Als ik ergens geen zin in het sla ik het over. Vooral naarmate het einde van de vakantie merk ik toch dat ik soms toch iets langer wil blijven liggen of iets korter in de auto wil zitten en wat eerder in het hotelzwembad.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij maken ook een opsomming per dag van mogelijke activiteiten. Per activiteit een korte omschrijving en het adres (voor de auto gps). Eventueel ook routebeschrijving, openingstijden. Dit is bij elkaar slechts een paar pagina's.

Daarnaast twee kartonnen mapjes.
Een mapje met uitgeprinte reserveringen (vliegtickets, huurauto, overnachtingen)
En een tweede mapje met uitgeprinte informatie, zoals gedownloade plattegrondjes, foldertjes, beschrijvingen van hikes.

De inhoud van de kartonnen mapjes is losbladig. Ik kan dan makkelijk een los printje (bijvoorbeeld een beschrijving van een wandeling, of een reservering van een motel) in de rugzak meenemen. Gaandeweg de reis worden de mapjes steeds dunner.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Ook wij nemen een roadbook mee, zowel op papier als op de laptop. Heel makkelijk om in de auto bij je te hebben en nog even na te kunnen lezen wat je allemaal tegen komt. Ook heb ik altijd een uitdraai bij me van het NP waar we naar toe gaan, met hierin allerlei wandelingen en informatie van http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html, een geweldige site. Ik vind dit toch makkelijker dan digitaal. Aan het eind van de dag gaat het gedeelte wat we achter de rug hebben weg, dus het roadbook wordt naarmate de vakantie eindigt steeds dunner.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb ook de PDF´s uitgedraaid van ontdek-amerika.nl. Hans en Henriëtte hebben echt een fantastische site!
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Voorbereiden is voor mij lezen, lezen, planning bijstellen, hotels opnieuw boeken (als ze goedkoper zijn geworden) en nog meer lezen. Tot ik de planning ongeveer een week voor vertrek print.
Alles per locatie in 1 document. Klein lettertype gebruiken, dan past er veel op een blad. Alle achtergrond info laat ik op de laptop staan, dat scheelt ruimte.
In een document heb ik de adressen, afstanden, wat we kunnen doen en soms een plaatje van streetview waar we moeten zijn.
Dat stop ik met de bijbehorende vouchers in een mapje. En zo heb ik per dag 1 of 2 mapjes in een dunne ringband.
Ik zou het niet alleen digitaal willen hebben.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb ook een word en excel document maar in mijn voorbereidingen gebruik ik vooral Google Earth. Ik zet alles vol met pinnetjes en tracks: overnachtingsplekken, wandelingen, interessante stopplaatsen, zelfs parkeerplaatsen. Michel zet dit dan vlak voor vertrek om in TomTom punten. Zo hoeven we op de desbetreffende dag alleen maar onze favoriet aan te klikken en Tommie stuurt ons er feilloos naar toe.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Ook wij hadden in september voor onze eerste reis alles uitgeprint.
Per dag de hotel overnachting, route en alles wat we onderweg eventueel konden bezoeken.
Heel veel uitgeprint van Ontdek Amerika!! Daar stond nagenoeg alles in wat we nodig hadden.
En een aantal wandelingen van de site van Marianne.
Aan het eind van de dag ging het in de prullenbak.
Dit beviel prima.
We hadden het ook digitaal, maar we hebben toch wel op plekken gezeten waar de wifi moeizaam was. Dus erg blij met het papier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zetten ook alles offline, omdat er vaak geen internet is. In een goed leesbaar PDF document.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Ik zoek thuis ook uit wat er allemaal te doen is onderweg. Heb op reis ook een kartonnen map bij waar alles in zit. Reserveringen, auto, tickets en hotels. Daarnaast een excel en wordbestand uitgeprint met alle adressen van dingen die we kunnen bezoeken, winkels en restaurants. Ook wat prints van google maps met routes erop. Al met al toch een flinke map, maar wel handig.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik maak zelf ook altijd een roadbook in word (en voeg wat foto's toe, dat oogt mooier)

Voor vertrek gaat alles in Atoma kaftjes (handig, je kan er het plastic hoesje van de betreffende dag uithalen) Ik gooi de voorbije dagen wel niet weg maar ik zet ze vol met aantekeningen en verbeteringen. Ik voeg zelfs nog documenten bij per dag zoals plannetjes, info blaadjes, ...

Voor afreis maak ik ook een pdf van mijn roadbook en zet dit op de iPad.

Om de pdf-file in mijn blog te krijgen, zet ik hem in Google Drive en daarna plaats ik de link in mijn blog.

Een roadbook maken, geeft je al veel voorpret en ter plaatse is het ook gemakkelijk om snel iets op te zoeken.
Ik probeer een roadbook niet als iets vasts te zien, ik bekijk het meer als een leidraad. Per dag weet ik waar ik 's avonds uitkom maar hoe we onze dag besteden, moet niet per minuut vastliggen. Vb toen we in Yellowstone een moeder hert met een pasgeboren jong, nog wankel op de poten, zagen, hebben we er meer dan een uur naar zitten kijken, uiteraard kan je dan andere dingen van je planning niet doen. Een andere keer in Yellowstone 3 pogingen moeten doen om West Thumb Geyser Basin te kunnen bezoeken, het gebied was opgeëist door een moeder hert met jong en dus hadden de rangers het basin afgesloten. Het kan ook zijn dat het weer roet in het eten (de planning) gooit. Wel altijd handig om dan snel een alternatief voor handen te hebben.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maartnn »

Heel erg bedankt voor al jullie tips!!! Nu heb ik op z'n minst een idee van hoe ik het opstellen van een roadbook het best aanpak. De tips om de blaadjes weg te gooien na een dag is zeer handig, dit maakt dat je natuurlijk niet de hele reis met een bundel van heel wat pagina's rondloopt.
Het liefst hou ik ook alles offline bij, je weet maar nooit: geen internet, iPad plat, ...

Heel erg bedankt!! :thumbup:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik maak 3 mappen, 1 voor de route, 1 voor de reserveringen en 1 voor de informatie over wat we gaan doen. Elke dag haal ik alle info voor de volgende dag uit de map (meestal heb ik ook nog wel iets op reserve voor als een dirt road bijvoorbeeld niet te berijden is ). Aan het eind van de dag gooi ik alles weg van die dag. Aan het eind van de vakantie is alleen het mapje met de route nog over. Ik heb alles ook op de laptop staan maar vindt papier wel erg handig, meestal neem ik de papieren beschrijving ook mee tijdens de wandelingen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik print ook alles uit en neem het mee in een map (met daarin een ringband).
Vind het prettig om alles op papier te hebben aangezien ik onderweg geen internet heb (uiteraard wel in de hotels).

De pagina's die niet meer relevant zijn gooi ik weg dus de map is op de terugweg heel wat lichter :).

Groetjes,

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer