Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Wij deden zelf ooit Cody-Deadwood in 1 rit. Het was zwaar en we kwamen pas rond 20u aan.
Mag ik eens vragen wat je hier precies 'zwaar' aan vind/vond? Afstand, Lange dag, nog veel doen/zien onderweg?
Ik heb de rit Cody - Spearfish (ook via Devils Tower en een omrit vanwege afgesloten wegen in Bighorn NF) gedaan. Ja, het is een lange rit, vooral als je alles alleen moet rijden. Maar typeer eens wat je met zwaar bedoelt?

Overigens ben je in Bighorn NF inderdaad een stuk trager met de camper. Als je er net als mij ook nog zeer dichte mist (soms minder dan 20meter zicht) bij hebt scheelt dat ook heel veel in tijd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor ons was de rit in het 2de deel van de reis, dan ben je al meer vermoeid.
's Ochtends nog even terug naar het Buffalo Bill Center en om 10 u vertrokken. Een korte stop bij Shell Falls, later nog een lunchpauze van een klein uur, en nog ergens een stop van 15'. Mijn zoon lag te slapen en echt spannend is de I-90 niet. Bij Devil's Tower zijn we ongeveer 2 u gebleven (en nog een half uur bij de prairie dogs onderaan Devils Tower). Het was net geen 20u toen we in Deadwood aankwamen.

Dus met zwaar bedoel ik niet letterlijk bv 500 kg maar wel een vermoeiende, een lange dag, dat wordt ook met zwaar aangeduid.

http://www.encyclo.nl/begrip/Zwaar
zwaar bijv.naamw.Uitspraak: [zwar]
1) als iets veel weegt Voorbeelden: `een zware tas met boodschappen`, `Ik ben ongeveer tien kilo te zwaar.`Antoniemen: licht (2, 1)
2) als iets veel moeite en energie kost

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bedoel je met SD Sheridan, Ingrid?
Ik vind het veel moeilijker om deze route uit te stippelen dan die van onze eerste reis (klassiek rondje) :? . Straks eindig ik nog met het hele stuk South Dakota eruit te gooien :D .
Ik denk dat we in Bighorn National Forest gaan overnachten. Daar lijken mooie campings midden in de natuur te zijn. Mooier dan Sheridan. En dan kunnen we daar eventueel nog wat wandelen. We winnen dan wel geen dag voor Yellowstone. Maar als we op tijd in Cody aankomen, kunnen we daar nog wat bekijken en dan de volgende dag vroeg vertrekken zodat we toch bijna een hele dag in YS hebben. Dan hebben we 3 dagen YS.
We zouden dan nog het voorstel van Marianne kunnen volgen en pas dag 13 naar GT vertrekken. Daar moeten we toch vroeg naartoe om een campingplaats in het park zelf te bemachtigen (first come, first served campgrounds). Nog even bekijken of we dan wel genoeg tijd hebben om GT te bezoeken, want op dag 14 vertrekken we waarschijnlijk beter niet te laat om op tijd in Vernal te zijn en onderweg nog Flaming Gorge te kunnen bekijken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

SD = South Dakota

Ik zou dat er echt niet uitgooien. Ik vond zeker de Black Hills een leuke omgeving. Alleen ligt het een beetje in het niets vergeleken met de rest. En die afstand moet je gewoon overbruggen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vind ook dat je een mooie route hebt en zou er zeker South Dakota niet uithalen. Persoonlijk vind ik 3 overnachtingen voor een eerste bezoek aan Yellowstone prima. Kijk eens in ons 2007 verslag waar wij ook 3 nachten Yellowstone en 2 nachten Grand Teton hadden voor een idee van een dagindeling.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

SD bedoel ik South Dakota. En ik zou dit ook niet laten vallen.

Ik quote mezelf even
ingrid14 schreef:Maar zoals jij de route oorspronkelijk had kan natuurlijk ook je hebt dan wat meer tijd voor SD en voor Cody.
Dus je route van 22.10 - 22.17 kan prima.

Als je nog iets verder doorrijdt dan Sheridan naar Bighorn NF creëer je inderdaad wat meer ruimte voor de dagen erna.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Hier ben ik nog eens. Met jullie tips krijgt onze route steeds meer vorm. Heel fijn!
Ik ben nu het stuk Moab in elkaar aan het puzzelen. We blijven daar 3 nachten. Ik vraag me af of we het best vanaf 1 camping de verschillende parken bezoeken of elke nacht elders gaan staan om te vermijden dat we te veel heen en weer rijden.

Bijvoorbeeld:

Vernal - Arches
Arches - Moab: ochtend hopelijk Fiery Furnace, overdag wat bijtanken aan een zwembad met wi-fi, 's avonds nog een wandeling in Arches Moab - Canyonlands: overnachten in Island in the Sky of The Needles? Welk van de 2 gebieden bezoeken? Of allebei?
Canyonlands - Bryce: 's ochtends nog een wandeling, voor we naar Bryce vertrekken om daar de zonsondergang te kunnen zien

Nadeel is dat de campings in Arches en in Canyonlands geen elektriciteit hebben. Is dat wel doenbaar in de zomer?
Andere mogelijkheid zou zijn om de 3e nacht te overnachten in Dead Horse Point State Park. Daar is er wel elektriciteit.

Wat denken jullie? En hebben jullie nog aanraders voor een eerste bezoek aan Moab en omstreken? Ik heb al zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :). Er lijkt genoeg te zien en te doen om een reis op zich te vullen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik dacht, maar dat weet ik niet meer zeker dat Horsethief campground (ligt ongeveer tegenover de ingang van Dead horse point state park) wel electra had.
edit: nog even nagekeken, maar blijkt toch van niet :)
Laatst gewijzigd door Marenko op 02 nov 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Iedereen is altijd enthousiast over Devils Garden in Arches. Dat past echter niet met jouw planning. Misschien toch daar overnachten en dan fiery Furnace 's middags doen? Je loopt daar in de schaduw; je kunt dan 's morgens vroeg Devils Garden lopen. Wil je een zwembad dan zou ik de andere 2 nachten in Moab blijven. Zo ver is het niet naar de parken. Als een zwembad niet echt een must is, is kamperen bij Dead Horse Point SP wel mooi.
Het Needles deel ligt erg uit de richting, daar heb je niet echt tijd voor. Vanuit Moab kun je het beste naar het Island in the Sky. Kijk eens in ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Moab met de kinderen, en in ons 2013-verslag voor wat meer wandelingen. en het Needles-district.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Marianne, de eerste nacht wou ik Devils Garden in Arches reserveren. Dan kunnen we hopelijk nog een wandeling maken, zonsondergang zien. En dan de volgende ochtend Fiery Furnace doen en daarna naar Moab rijden, naar een camping met zwembad. Dat zwembad is geen must, maar zou voor 1 nacht wel leuk zijn met de temperaturen daar, denk ik.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vonden het altijd erg gezellig om midden in Moab te zitten. Het is een gezellig stadje, je loopt eens naar wat winkels, kan te voet uit eten (de Brewery is leuk!) en altijd in de natuur gaat ook vervelen.

Canyonlands RV Park midden in Moab is altijd onze favoriet geweest! Het zwembadje is klein, maar de rest maakt veel goed. Ja, het is er vaak druk, maar het is ook heel gaaf om te zien met wat voor auto´s, motoren en alle andere dingen op wielen de Amerikanen naar Moab komen. Want naast natuur heeft Moab ook een hele bijzondere outdoor sportcultuur.

Het allermooiste is om daar een Jeep te huren en met de Jeep Canyonlands in te gaan :wink: Drie keer gedaan, onvergetelijk!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet niet om als je vanuit Vernal naar Moab gaat (ik weet niet welke route je wilde rijden) om in ieder geval de UT12 vanaf Cisco mee te pakken.
Pak je vanaf Vernal de 191, dan moet je even een stukje omrijden en bij Green River de snelweg nemen. Als je vanuit Vernal nog Dinosaur aandoet of via Rangely en de 139 gaat rij je er bijna recht op. Die weg is alleen op sommige plaatsen niet al te best, ik zeg het maar even.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

En ik blijf maar vragen stellen...

Voor de dagen South Dakota heb ik intussen het volgende bedacht:

Dag 4: RMNP - Wind Cave NP
overnachten op Elk Mountain CG (first come, first served, maar op de site staat dat er altijd wel plaats is)

Dag 5: Wind Cave NP - Custer SP
Wind Cave NP: Natural Entrance Tour of Fairgrounds Cave Tour
Sylvan Lake: de Sundy Gulch Trail
Wildlife Loop Road
overnachten op Game Lodge CG

Dag 6: Custer SP - ?
naar Mt Rushmore via de Iron Mountain Road
Badlands
overnachten ?

Mijn vragen:
1. Is dit doenbaar?
2. En vooral, waar kunnen we overnachten na Badlands? In Badlands is er Cedar Pass CG, maar eigenlijk zou ik al een stukje richting Bighorn National Forest / Cody willen rijden. Anders wordt dag 7 een erg lange dag, zeker als we nog bij Devils Tower willen stoppen.
3. En is het haalbaar om geen campings te boeken en gewoon te kijken hoe ver we kunnen rijden? Of lopen we dan het risico overal bij volle campings aan te komen?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij combineerden Needles Highway en Iron Mountain Road met de Wildlife loop. Wij bezochten diezelfde dag ook Mount Rushmore en maakten een korte wandeling bij Sylvan Lake. Wij zijn niet naar Wind Cave geweest. Kijk even of je met je camper door de tunnels kunt.
Scenic Byways: http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... rives.aspx
Tunnels: http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... er-map.pdf

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dank je, Old Faithful. Die tunnels had ik al bekeken en de Needles Highway kunnen we niet doen met een camper. De Iron Mountain Road net wel, al ben ik er niet zo scheutig op. Maar het schijnt een erg mooie weg te zijn en ik heb in het verslag van Isis gelezen dat het hen gelukt is met een camper...
We kunnen Sylvan Lake via een andere weg bereiken.
Wind Cave heb ik erop gezet omdat het iets minder ver is vanuit RMNP en omdat de cave tour misschien wel leuk is voor de kinderen.

Vraagje aan de moderator: ik weet niet of er camperreizigers meelezen in dit topic. Mag ik eventueel een nieuw topic met specifieke campingvragen openen? Toen ik een tijdje geleden een nieuw topic opende met een specifieke vraag, werd die door de moderator aan dit topic toegevoegd. Vandaar mijn vraag.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Het wordt tijd dat de herfstvakantie voorbij is en ik een pak minder tijd zal hebben om te lezen :wink: . Vandaag heb ik nog wat zitten puzzelen aan het laatste stuk van onze reis en ik heb meerdere opties die ik even aan jullie wil voorleggen:

Optie 1:
14 GT - Flaming Gorge
15 Flaming Gorge - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Bryce of Zion
19 Bryce of Zion - VoF
20 VoF - LV

Optie 2:
14 GT - Craters of the Moon
15 Craters of the Moon - Antelope Island SP
16 Antelope Island SP - Moab
17 Moab
18 Moab
19 Moab - Bryce of Zion
20 Bryce of Zion - LV

Optie 3:
14 GT - Craters of the Moon
15 Craters of the Moon - Lava Hot Springs
16 Lava Hot Springs - Moab
rest zelfde als optie 2

Optie 2 en 3 zijn ontstaan omdat dit meer afwisseling in de reis brengt, denk ik. Ik heb het idee dat we in Flaming Gorge weer vooral bos zullen zien, maar misschien vergis ik me daar in. Als we voor optie 2/3 kiezen, kunnen we ook de scenic byway 128 naar Arches niet nemen, en dat vind ik dan weer jammer.
Wat denken jullie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is al heel lang geleden dat wij langs Flaming gorge zijn gereden maar ik kan me geen bossen herinneren daar.
Wij vonden dit jaar Antelope Island een leuke (ongeplande) verrassing. Waarom zou je Ut128 dan niet kunnen rijden?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan vanuit Moab ook gewoon de ut128 inrijden en dan tot je over de Colorado rijd en daar omkeren. :wink:
Vraagje aan de moderator: ik weet niet of er camperreizigers meelezen in dit topic. Mag ik eventueel een nieuw topic met specifieke campingvragen openen? Toen ik een tijdje geleden een nieuw topic opende met een specifieke vraag, werd die door de moderator aan dit topic toegevoegd. Vandaar mijn vraag.
Ik zie dat Marko op de vorige pagina een post in dit topic heeft gezet. Die vraag is toch echt meer een routevraag rond Salt Lake City. Als je echt specifieke campingvragen hebt staat het je natuurlijk vrij om dat in een ander forumdeel te vragen. No problemo.
Optie 2 en 3 zijn ontstaan omdat dit meer afwisseling in de reis brengt, denk ik. Ik heb het idee dat we in Flaming Gorge weer vooral bos zullen zien.
Het is al heel lang geleden dat wij langs Flaming gorge zijn gereden maar ik kan me geen bossen herinneren daar.
flg.jpg
Aan de ene kant is het wat meer struik, aan de andere kant is het inderdaad wat meer bebost, maar toch weer compleet andere bossen dan elders. Prachtig gebied. En je kan ook Dinosaur NM meepakken. Ook een uniek stuk op de reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben een vergelijkbare foto in ons 1991-verslag zie ik nu. :wink: Inderdaad wel een beetje groen, maar niet te veel.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1991..dat waren de tijden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves