Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mapi: Noord Oost USA en Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mapi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Mapi: Noord Oost USA en Canada

Bericht door Mapi »

Hallo allemaal,

Volgend jaar willen wij onderstaande reis gaan maken.

Graag jullie reacties en evt tips op hetgeen wij bedacht hebben :-)

Dag 1 Amsterdam Toronto
Dag 2/3 Algonquin Provincial Park
Dag 4/5 Montreal
Dag 6/7 Quebec
Dag 8/9 Bar Harbor
Dag 10/11 White Mountains
Dag 12/13 Boston
Dag 14-17 New York
Dag 18/19 Washington DC
Dag 20 Lancaster
Dag 21/22 Niagara at the Falls
Dag 23 Toronto
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Mapi: Noord Oost USA en Canada

Bericht door analogkid »

Het is ongeveer een combi van de reizen die wij in 2010 en 2012 gemaakt hebben. Een hele mooie route, maar wel behoorlijk druk om dit in 3 weken te stoppen. Het schema is me niet helemaal duidelijk maar als je bijv. zegt

Dag 10/11 White Mountains
Dag 12/13 Boston
Dag 14-17 New York

Bedoel je dan dag 12 naar Boston rijden, dag 13 daar en dag 14 naar New York rijden? Je hebt dn overal vrij kort de tijd om wat te bekijken. Ik zou er denk ik voor kiezen om iets meer tijd in te lassen en een deel te skippen en dan bijv. na NYC naar Finger Lakes te rijden en dan naar de Niagara Falls. Dan hier en daar iets langer blijven. Overigens is tussen Quebec en Bar Harbor het gebied rond Moosehead Lake echt prachtig. En in de Finger Lakes heb je prachtige parken zoals Watkins Glen SP. De Niagara Falls heb je wel redelijk vlot gezien. Een overnachting daar is genoeg. Zie ook onze reisverslagen voor ideeën.
Succes met de voorbereidingen!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Mapi
Amerika-ontdekker

Bericht door Mapi »

Dank voor je reactie.

Qua routedagen is het inderdaad zoals jij het begrepen hebt.

We zullen je adviezen ter harte nemen en er nog eens kritisch naar kijken. :thumbup:
Robert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Robert1987 »

Mooie route, lijkt op de reis die mijn vriendin en ik gaan doen volgend jaar juni, maar dan beginnen jullie in Toronto en wij in Philadelphia.

Een paar opmerkingen/vragen:
- In welke periode willen jullie gaan?
- Is er een speciale reden om naar Algonquin te gaan? Wij rijden via Kingston/1000 Islands naar het oosten, aangezien 1000 Islands boat tour ons erg mooi lijkt. Vervolgens via de Adirondacks naar White Mountains.
- Het lijkt me een erg strak schema met vrij vaak hooguit een volle dag op bestemming. Is het niet een idee om bijvoorbeeld Quebec te schrappen en gelijk door te gaan naar Bar Harbor?
- Wij hebben van velen advies gekregen naar Finger Lakes (Watkins Glen) te gaan. Wellicht kan je deze nog opnemen in je route?

Ik zal dit topic ook goed in de gaten houden, wellicht komen er voor ons ook nog interessante dingen voorbij :) In ieder geval alvast veel plezier met de voorbereidingen!
2013 - West USA
2014 - New York
2016 - Noordoost USA
Mapi
Amerika-ontdekker

Bericht door Mapi »

Bedankt voor je bericht Robert, leuk dat jullie ook gaan!

We gaan in september :) mooie tijd met alle prachtige kleuren in de natuur.
Algonquin zit erin omdat dit een groot natuurpark is en we dit een must vonden op deze reis.

Quebec eigenlijk ook, zo'n mooie oude stad en ja...dan moet je kiezen...blijft altijd moeilijk...

We lazen dat Niagara best te doen is in 1 dag, terwijl we hier 2 zijn...misschien schuiven we daar iets mee.
Weet iemand toevalig of Lancaster mooi is voor 2 dagen ivm Gettysburg en de Amish?
Daar hebben we nu 1 dag nl
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik del je mening v.w.b. het Algonquin Nat SP, een geweldig mooi SP. Wij hebben daar toe van de Canadese Canoe's gehuurd en zo de wildernis ingetrokken. Toen nog geen digitale foto's, van onze reis in door het Noordoosten 2012 wel. (zie onder)

Lancaster en de Amish zou ik laten schieten voor het Watkins Glenn SP. Daar in de buurt overnachten en dan door naar The Fall's. Na een middag/nacht aan de Fall's heb je het daar wel gezien en kan je die extra dag gebruiken voor Toronto of een extra dag Washington. Naast Washington zelf, heb je daar ook het Great Fall's SP. Erg mooi daar met een spectaculair wandelpad langs de Potomac River.

http://www.algonquinoutfitters.com

http://www.nps.gov/grfa/index.htm
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bluelagoon
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluelagoon »

Afgelopen jaar een groot deel van je route gereden en Algonquin Park was bij mij één van de hoogtepunten van de reis. Net als ruud2004 adviseer ik je om een kano te huren en een dagdeel de binnenlanden van dit prachtige park in te gaan.

Niagara is leuk voor maximaal 1 dag, dan heb je het echt wel gezien (incl. een boottochtje) en ik zou die tijd extra inzetten in washington.

Wij hebben vanaf Washington in één dag Gettysburg en Lancaster (en omgeving Bird in Hand, Intercourse) bezocht en doorgereden tot ongeveer 100 km onder Watkins Glenn. Dit is heel goed te doen.....

Vergeet geen tussenstopje te maken in Ottawa. Een vaak vergeten stad, die wij vooral heel verrassend vonden. Je kunt met de auto heel makkelijk tot het centrum komen, een wandeling maken langs de highlights en binnen 2 uur weer in de auto zitten.

Heel veel plezier met jullie voorbereidingen en nog een leuke tip als je facebook hebt: algonquin park heeft een facebookpagina met dagelijks prachtige foto's en verhalen van bezoekers.
2015: Washington - Niagara - Algonquin (CA) - Ottawa - Montreal - Boston - Cape Cod - NY

2016: LA - joshua NP - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Valley of fire - LV - Death Valley - Yosemite - SF - Santa Monica - LA
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wanneer ga jij precies in september?
Eind september begint het vaak te verkleuren, in het uiterste noorden, daarna zakt het naar beneden. Kusten zijn vaak ook later.
Kijk eens in ons 2014 verslag.
http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
Wij begonnen op 21 sep. Begin oktober waren wij in de White Mountains.
In Acadia, we waren daar 4-5 oktober, begon het net te verkleuren maar voor een peak foliage duurde het daar nog wel twee / drie weken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je voor het VS-deel iets aan ons 2012-verslag (Niagara Falls, Lancaster, Washington, White Mountains, Great Falls, Watkins Glen, ...)
Schriujf je route eens uit per dag, in een van/naar schema, dat maakt het voor jezelf ook wat overzichtelijker.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer