Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Latsilla: Advies gevraagd Las Vegas-Crand canyon-Death Valley-San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Latsilla
Amerika-ontdekker

Reis Latsilla: Advies gevraagd Las Vegas-Crand canyon-Death Valley-San Francisco

Bericht door Latsilla »

Dag allen,
Ben al een paar dagen forum aan heg doorspitten voor de nodige info, veel tegen gekomen, veel suggesties.
Heb me inmiddels voor gesteld en vindt het een schitterend forum!

Hier m'n vragen:

Wat is de beste route (zeker niet de snelste) als ik dit rondje wil doen:

Las Vegas-Grand canyon-Death Valley-San Francisco-Santa Cruz-LA.
Wil eigenlijk max. 300-350 km per dag rijden, gaat mij eigenlijk om wegnummers en plaatsen die ik op de route echt moet hebben gezien
Oja, wat is nu beter, een camper huren (voor: vrijheid, geen slaapplaats hoeven zoeken, tegen: log, lastig in de stad) of een SUV/pick up huren?

Bedankt voor evt. suggesties! :thumbup:
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis Latsilla: Advies gevraagd Las Vegas-Crand canyon-Death Valley-San Francisco

Bericht door Ronald46 »

Misschien handig om er een tijdsbestek bij te noemen? De route hangt daar sterk vanaf :)
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Latsilla
Amerika-ontdekker

Re: Reis Latsilla: Advies gevraagd Las Vegas-Crand canyon-Death Valley-San Francisco

Bericht door Latsilla »

Hoi Ronald je hebt gelijk.
Voor de pure reis ongeveer 2,5 week. (4 weken vakantie, 2,5 week Zuid-west, 3 dagen New York, paar dagen thuis acclimatiseren)
Dus: Las Vegas 2 dagen, Grand Canyon 2 dagen, van Grand Canyon naar SF. 4-5 dagen, SF. 2-3 dagen, Santa Cruz 1-2 dagen en dan drie dagen LA.

De route staat min of meer vast, gaat mij om de route (globaal) welke wegen moet ik hebben en wat moet ik beslist
Zien.
Verder gaat m'n voorkeur uit boven SUV/pick up in combinatie met motel dan een camper.

Groet,
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Als je al een route hebt dan kun je die het beste hier plaatsen, dan kunnen we met je meekijken! De dagen naar New York kun je het beste als eerste doen, i.p.v. na je rondje zuidwest, anders verlies je behoorlijk veel tijd door het tijdsverschil.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zeker NY aan het begin doen. Je moet wel onderscheid maken tussen dagen en nachten. 3 nachten NY, vooral met de vliegreis vanaf Vegas, betekent eigenlijk maar 2 dagen. Dat is wel erg kort. Als je echt maar 2 dagen NY doet zou ik dat eerlijk gezegd een andere keer doen en die dagen nu juist bij het zuidwesten pakken. Je doet nu voornamelijk de steden aan, terwijl de natuur juist zo enorm mooi is daar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar wil je gaan? Dat maakt nogal wat uit want in de lente kunnen sommige passen nog gesloten zijn.
Ik zou de route eens uitschrijven, wnat ik ben wel benieuwd hoe je van de Grand Canyon naar SF wilt rijden. Nu was dat wellicht ook net je vraag :wink: , maar iets meer input is toch wel handig. Wil je bijvoorbeeld niet naar Yosemite? Ik mis ook parken als Bryce en zion.
Ik raad altijd aan om een kaart te kopen zoals de Hallwag nr 5. Daarop kun je de hele route bekijken. Je zult dan ook snel zien dat je vaak maar weinig alternatieven hebt.
Maar voor de wegnummers is toch eerst wel een schema van dag tot dag handig. Verder is het goed om te weten waar je van houdt; natuur, steden, wandelen, etc.
Voor de parken en bezienwaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl.

En ja, NY in het begin doen.

Marianne
Latsilla
Amerika-ontdekker

Bericht door Latsilla »

Hallo allen,

Goed, New York dus in het begin, wilde eigenlijk doen als afsluiting van de reis, maar goed als jullie dat met klem adviseren...
Ik vlieg dan waarschijnlijk eerst naar NY. Daar verblijf ik drie dagen, binnenlandse vlucht naar LV.
Hier wil ik dan 1-2 dagen blijven.
Ik heb Google map bestudeert, maar er gaan maar weinig wegen richting Grand Canyon....is het handig om een excursie te boeken vannuit LV?
Terug in LV. Auto oppikken op naar SF.
Via 160 naar Pahrump, door richting Death Valley junction via de Bell Vista road, via 190 naar Furnace Creek, verder naar Stovepipe Wells.
Naar Panamint Springs, via de 136 naar Lone Pine, via de 395 naar Big Pine.
Nog steeds de 395 naar BIschop en Mammoth Lakes.
Via June Lake junction naar Lee Vinnig.
Dan de 120 door Yosemite NP.
De 120 volgen tot Moccasin, Oakdale, Mantecca en San Francisco.

Onderweg dus vast motels reserveren, ik ben met m'n vrouw en zoon (11jaar) en houden zeker van natuur, maar het is niet zo dat we dagenlang gaan hiken, we zullen in Yosemite vaak zat uitstappen en van het natuurschoon genieten, maar in het dagelijks leven ben ik militair, dus ik sjouw al genoeg :thumbup:
Ik denk dat de rit van LV naar SF al avontuurlijk genoeg is...vooral Death Valley lijkt me prachtig.
Dus geen andere parken dan: Grand Caynon, Death Valley en Yosemite.
Iemand enig idee van de duur van de route? (LV-SF zoals boven beschreven)

Iemand nog de gouden tip of het een camper wordt (log, langzaam, en lastig in de stad-geen motels nodig, vrijheid)
Of een SUV/pick-up in combinatie met motels.

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt nog niet aangegeven wanneer je gaat, maar ik ga er nu maar even van uit dat je in de zomervakantie gaat.
Je moet je dan niet verkijken op de drukte: voor zowel camper als motels zulk je op de meeste plaatsen (ruim) van te voren moeten reserveren.
Het nadeel van een camper is in jouw geval dat je er in de zomer niet mee door DV mag rijden. Camper of auto is verder een erg persoonlijke keuze.

De GC zou ik met de auto bezoeken, met een overnachting in het park. Dat is de goedkoopste en mooiste manier om het park te zien. Het lijtk mij jammer om in Yosemite enkel wat uitzichtpunten te doen; het lopen daar zal toch erg anders zijn dan wat je gewend bent. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.
Voor de rit van Las Vegas naar SF kun je eens ons 2004- en 2006-verslag bekijken. Toen waren we er met onze dochters. Dit jaar hebben we SF - LV in juni gedaan, met een wat andere indeling qua overnachtingen. Kijk ook eens in dat verslag om te zien wat de mogelijkheden zijn. Onderweg kun je ook nog Bodie en Mono Lake meenemen, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij vonden een camper fantastisch, omdat we overal tegen een lage prijs in de parken konden staan, midden in de natuur. Maar in de zomer kan je met een camper niet door DV. Wij vonden dat niet erg (genoeg andere prachtige parken bezocht), maar als DV hoog op je lijstje staat, zou ik met een auto gaan. Als je met 3 reist, is het zeker niet goedkoper met een camper.
Wij vonden het ook een voordeel om niet telkens bagage (voor 6 personen) in en uit de auto te moeten sleuren. Is met 3 waarschijnlijk ook minder gedoe.
En het was ook gemakkelijk dat de kinderen veel ruimte hadden tijdens het rijden, maar met 1 kind op de achterbank speelt dat waarschijnlijk ook niet.
Een camper is inderdaad log in de steden, maar als je in LV start en in SF eindigt, heb je daar geen last van. In LV haal je de camper pas op, als je de stad verlaat. En in SF lever je hem in. Je kan dan nog gerust in SF verblijven zonder eigen vervoer. De stad leent zich daartoe.
Latsilla
Amerika-ontdekker

Bericht door Latsilla »

@ Marianne.
Ik heb jullie verslag gelezen (Denver-San Fransico) daar beschrijf je het stuk vannaf LV naar SF, dat is ongeveer dezelfde route die ik wil rijden!
Bedankt daarvoor! Ik ga idd. In zomervakantie kan gewoon niet anders.

Ik ga denk ik toch voor een SUV, is er eigenlijk iets van pech-service geregeld bij een auto-huur?
Stel dat ik pech krijg midden in Death Valley, wat dan?

Groet.
Latsilla
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Death Valley altijd zorgen dat je voldoende water (of iig drinken en wat eten) in je auto hebt. Ik koop altijd een 12-pak met flesjes water. Dat komt gedurende de vakantie wel op. Verder gewoon bij of beter in je auto blijven en iemand aanhouden mocht je pech hebben die dat ergens door kan geven. Normaal gesproken boek je verzekeringen bij je autohuur :wink: Je kan ook extra pechhulp ter plekke bijkopen (roadsafe), maar eigenlijk heb je dat niet echt nodig (of je moet niet weten hoe je een band moet vervangen en regelmatig je sleutels in je auto laten zitten en alles op slot doen). Er rijd daar genoeg volk rond. Het is wat anders als je echt offroad gaat, maar ik denk niet dat jullie dat op een 1e reis zullen doen. Als je gewoon normaal doet is Death Valley geen probleem. En het is er gewoonweg te warm om niet normaal te doen :wink:

De meeste excursies uit LV komen uit bij Grand Canyon West. Dit wordt beheerd door indianen. Behalve dat het niet echt in het Nationale Park ligt en je dus veel meer geld kwijt bent is het ook niet het mooiste stuk van de GC.
Ik zou ook gewoon minimaal 1 nacht bij Grand Canyon village of Tusayan overnachten. Dat geeft in principe genoeg tijd voor de GC. Op de heenweg zou je dan een stop kunnen maken bij de hoover dam.
Ik zou overigens heen en terug wel een andere weg nemen, rij bv heen via de hoover dam en vanaf Kingman de snelweg naar Williams en dan omhoog naar de south rim. En rij terug vanaf Williams/Seligman via route66 door Kingman en Oatman en dan vanaf daar een stukje middle of nowhere de 153 oatman road naar Mesquite Creek en dan de 95 naar Laughlin. Laughlin is een soort Mini Las Vegas. Dan de dag erna de 95 naar Boulder City en door naar Death Valley. Beide dagen wel vroeg vertrekken. Dan heb je een middag en een ochtend voor de Grand Canyon en dan kan je een redelijk goed beeld krijgen.
Goed, New York dus in het begin, wilde eigenlijk doen als afsluiting van de reis, maar goed als jullie dat met klem adviseren...
Je hebt een kind bij je. Ik ben zelf niet vies van een nachtje overslaan en dan zou een nachtvlucht van het westen naar het oosten kunnen. Maar met kinderen zou ik dat niet doen. Van NY naar Las Vegas is 5.5u vliegen. 1.5u vooraf inchecken. Maar 3u tijdverschil in je voordeel. Dus je verliest zeg maar 4uur. Las Vegas - NY is 5u vliegen. 1.5u vooraf inchecken. Maar 3u tijdverschil in je nadeel. Je verliest dus 9.5u. Dus stel je vertrekt om 9u 's morgens naar NY, dan sta je om 20.00 NY-tijd op zn vroegst buiten. Daarom is het dus verstandig om eerst de oostkust en dan de westkust te doen.
Latsilla
Amerika-ontdekker

Bericht door Latsilla »

Hoi Paul,

Dank, dankje wel!

Je geeft precies antwoord op m'n vragen!
Was ongeveer ook de bedoeling om zo terug te rijden van de GC.
Neem aan dat het verstandig is om zoveel mogelijk hotels/motels te boeken onderweg?
Vooral in GC. (Gc.village) en de verschillende plaatjes in DV.
Groeten,
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe bedoel je verschillende plaat(s)jes in Death Valley? Het is lastig als je het niet, zoals in andere reistopics, per dag uitschrijft. Dat voorkomt vaak misverstanden. Je moet als je terugkomt van de Grand Canyon gewoon een keuze maken waar je overnacht. Of dat weer Vegas is of Laughlin of een voorstad van Vegas dat maakt nu even niet zoveel uit. Maar daarna zou ik toch echt maar 1 nacht Death Valley doen. En dan zou ik een keuze maken tussen Furnace Creek, waar de meeste highlights relatief in de buurt liggen. Of Stovepipe Wells, welke wat centraler ligt. Panamint Springs ligt al meer tegen de westkant van het park aan, wat verder van alles af. Je hebt die dag al tijd genoeg voor de meeste highlights van DV. Dan de dag erna zou ik naar Mammoth Lakes rijden en nog wat laatste dingen in het park bekijken en dan evt Mt. Whitney portal bij Lone Pine en dan doorrijden naar het noorden.
Latsilla
Amerika-ontdekker

Bericht door Latsilla »

Hoi,

het plan is om na overnachting in GC-village (worden er dan waarschijnlijk 2) door te rijden via Laughlin, Pahrump en Furnace Creek dan hier overnachten, volgende dag door naar Lee Vinnig en dan hier ook weer ergens slapen, of misschien wat verder op 120. Volgende dag hele dag in Ynp.
Daarop volgende dag verder 120 afrijden richting SF.

Groet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je twee nachten voor de GC hebt kun je iderdaad wel in een keer doorrijden naar Death valley. De volgende dag Lee Vining of Mammoth Lakes. Verder dan Lee Vining kun je eigenlijk niet zitten zonder in Yosemite zelf te gaan overnachten. Er is wel de Tioga Pass Resort, daar zaten wij dit jaar en dat is ons goed bevallen. Officieel valt dat onder Lee Vining denk ik, maar je zit ver van het dorp.
Voor Yosemite kun je het beste zo snel mogelijk kijken naar accommodatie. Met je planning nu zou ik in het park gaan zitten, anders blijft er helemaal weinig tijd over voor Yosemite. Zie voor de mogelijkheden in het park http://www.yosemitepark.com.
Probeer toch eens een route van dag tot dag uit te schrijven, dan zie je beter of je overal voldoende tijd hebt en dan kunenn we ook zien welke wegen je het beste kunt nemen.
Is het niet een idee om van NY naar Phoenix te vliegen? Dan ben je sneller bij de GC, via een mooie route, en je kunt dan Las Vegas tussen de GC en DV plannen. Afhankelijk van de vluchttijden zou je zelfs nog van Phoenix naar Sedona kunnen rijden en dan de volgende ochtend naar het Slide Rock SP gaan.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou wel kiezen voor 1 nacht tussen GC en Death Valley of een lange rit van GC naar Death Valley en dan daar misschien 2 nachten doen.
Vergis je niet in de rit. Die is verder dan je denkt en met wat stops ben je daar zo 7u mee zoet.

Overigens is er in Laughlin niet zo veel te doen, behalve als je daar dus overnacht in zo'n resort. Anders zou ik niet via Laughin rijden. Dat is om.
In Pahrump kan je goedkoop tanken, maar verder is het nou niet bepaald een wervelende stad. Evt. tanken of snel wat eten en dan snel verder.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Paul, je bedoelt toch niet 2 nachten Death Valley?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je tijdens de rit van de Grand Canyon naar Furnace Creek bv route66 meepakt tot Needles dan ben je al bijna de hele dag kwijt met de rit naar Death Valley, dan zou je best de dag erna ook nog daar kunnen overnachten en die dag alles in DV bekijken. Als je de dag erna al door moet naar Mammoth Lakes heb je iig voor de highlights van Death Valley niet erg veel tijd. Misschien die 2e nacht dan wel buiten het park in Lone Pine doen, maar ik heb me prima vermaakt in de Furnace Creek ranch (zowel het hotel als zwembad) dat ik daar ook geen moeite mee zou hebben.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Is beginnen in Phoenix nog een optie? Je kunt dan de dag na aankomst via Flagstaff en Cameron Trading Post bij Desert View Grand Canyon N.P. binnenrijden en die dag de uitzichtpunten aan de East Rim Drive doen. Na een hele dag G.C. kun je dan via een of meer stukken Route 66 en/of Hoover Dam naar Las Vegas rijden.
Het begin van je route zou er dan zo uit kunnen zien.
1 Naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon (via Desert View)
3 Grand Canyon - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas (via Route 66 en/of Hoover Dam)
5 Las Vegas - Las Vegas
6 Las Vegas - Death Valley
7 Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes
8 Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
9 Yosemite -

Het is al vaker gezegd. Zet (de rest van) je route eens op deze manier op het forum. Dat praat wat handiger.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Latsilla
Amerika-ontdekker

Bericht door Latsilla »

Hoi,

Ja ik zal dat gaan doen, alles dag voor dag op papier zetten, kan even duren want zit in heel drukke periode, en moet natuurlijk overleggen met m'n vrouw.
Ik heb er idd. over gedacht om in Phoenix te beginnen. Nadeel vindt ik dan wel dat als ik in LV. ben de auto wel 2 dagen stil staat in LV. Wil hier wel graag twee dagen blijven, vind ik toch wel zonde, of is dat overdreven? Snap ook dat alles is gericht op de auto in de US maar openbaar vervoer + taxi kom je toch een eind?
Als ik eerst vlieg naar LV. en daar 2 dagen blijf en dan pas auto ga ophalen, scheelt dat me twee dagen autohuur + parkeer kosten.
Ben er nog niet uit hoor, maar dat zijn ook van die vagen.

Eerst maar eens dag voor dag op papier zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer