Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Curry Village of toch Housekeeping Camp?
Curry Village of toch Housekeeping Camp?
In september 2016 gaan wij onze vierde reis naar Amerika maken en dit maal zullen wij voor het eerst naar Yosemite gaan. Wij zullen daar in totaal 4 nachten verblijven.
Ik heb al veel gelezen op dit forum en ook op internet maar vraag me toch nog af waar het leuker is om te overnachten: in Camp Curry of toch Housekeeping Camp? Ik kan natuurlijk ook twee nachten bij de één en twee nachten bij de ander boeken.
Wat vinden jullie?
Ik heb al veel gelezen op dit forum en ook op internet maar vraag me toch nog af waar het leuker is om te overnachten: in Camp Curry of toch Housekeeping Camp? Ik kan natuurlijk ook twee nachten bij de één en twee nachten bij de ander boeken.
Wat vinden jullie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Curry Village of toch Housekeeping Camp?
Wij zijn fan van Housekeeping Camp. Je zit daar erg mooi aan de rivier en je hebt een picknicktafel en een vuurring bij de tent. Je kunt er ook koken als je dat zou willen. Kijk eens in ons 2002- en 2006-verslag voor HKC.
Curry village heeft veel meer dan alleen tenten, dus als je wat meer luxe wilt zou je daar een cabin of de stoneman room kunnen kiezen. Zie daarvoor ons 2008 en 2013-verslag. Dit jaar zaten we in een tent in CV. Is op zich een wat nettere tent dan die in HKC maar je hebt buiten eigenlijk niets, en onze auto stond op grote afstand wat voor onze 2 nachten niet echt handig was.
Ik zou zeker niet verhuizen, want CV en HKC liggen vlak bij elkaar, en het kost je veel tijd met in- en uitchecken.
Het is natuurlijk wel de vraag of je iets kunt vinden voor 4 nachten.
Marianne
Curry village heeft veel meer dan alleen tenten, dus als je wat meer luxe wilt zou je daar een cabin of de stoneman room kunnen kiezen. Zie daarvoor ons 2008 en 2013-verslag. Dit jaar zaten we in een tent in CV. Is op zich een wat nettere tent dan die in HKC maar je hebt buiten eigenlijk niets, en onze auto stond op grote afstand wat voor onze 2 nachten niet echt handig was.
Ik zou zeker niet verhuizen, want CV en HKC liggen vlak bij elkaar, en het kost je veel tijd met in- en uitchecken.
Het is natuurlijk wel de vraag of je iets kunt vinden voor 4 nachten.
Marianne
Er is nog plek voor 4 nachten in Housekeeping Camp. Zou dat niet te koud zijn half september? In Camp Curry is een heater.
Ik heb je verslagen al (meerdere malen
) gelezen, Marianne! En weet ook dat jij eerder voor Housekeeping Camp zou kiezen.
Wel goed om te weten dat het in- en uitchecken zoveel tijd kost. Dan kies ik niet voor beide. Waarschijnlijk wordt het dan Housekeeping Camp.
Ander vraagje: we willen ook 1 dag de Panorama Trail gaan lopen. Als ik me goed heb ingelezen moeten we dan met de auto naar Yosemite Village, daar parkeren en dan de shuttle nemen naar Yosemite Lodge om vervolgens met de hikersbus naar Glacier Point te gaan. Parkeren bij Yosemite Lodge kan niet want dat is alleen voor gasten?? En wat als we daar nu 's morgens gaan ontbijten, zijn we dan misschien ook gasten?

Ik heb je verslagen al (meerdere malen
Wel goed om te weten dat het in- en uitchecken zoveel tijd kost. Dan kies ik niet voor beide. Waarschijnlijk wordt het dan Housekeeping Camp.
Ander vraagje: we willen ook 1 dag de Panorama Trail gaan lopen. Als ik me goed heb ingelezen moeten we dan met de auto naar Yosemite Village, daar parkeren en dan de shuttle nemen naar Yosemite Lodge om vervolgens met de hikersbus naar Glacier Point te gaan. Parkeren bij Yosemite Lodge kan niet want dat is alleen voor gasten?? En wat als we daar nu 's morgens gaan ontbijten, zijn we dan misschien ook gasten?
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou zeggen Housekeeping Camp. Probeer wel een "river side" te boeken, je zit dan aan de buitenrand bij de rivier.
Je heb een vuurring, stopcontact, lamp binnen en buiten. Beddengoed kan je bij huren. Is best basic maar een mooie ervaring.

PS. shutlle bus stopt net buiten HKC
Je heb een vuurring, stopcontact, lamp binnen en buiten. Beddengoed kan je bij huren. Is best basic maar een mooie ervaring.

PS. shutlle bus stopt net buiten HKC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet zeker of je de auto mag parkeren bij de Lodge; toen wij er overnachtten was het alleen voor gasten maar dat is alweer wat jaren geleden. Ik zou zelf de bus nemen, want nog afgezien van het feit of het mag of niet zal het ook wel aardig vol zijn daar. Je zou kunnen lopen vanaf Housekeeping Camp naar de Lodge, maar je kunt ook de shuttlebus nemen. Of lopen naar CV en daar de bus nemen om een extra loop te vermijden. Zie hier voor een kaart van de route.
Ik weet niet of het te koud is in september. wij hebben er wel eens gekampeerd in september, dat ging prima, maar we hadden goede slaapzakken. Misschien extra dekens vragen of zelf iets kopen bij een walmart of zo.
Ik weet niet of het te koud is in september. wij hebben er wel eens gekampeerd in september, dat ging prima, maar we hadden goede slaapzakken. Misschien extra dekens vragen of zelf iets kopen bij een walmart of zo.
Heb geboekt: 3 nachten een river unit!
En neem een warme slaapzak mee voor de zekerheid
En neem een warme slaapzak mee voor de zekerheid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3713 Weergaves
-