Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indiana of Virginia?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Indiana of Virginia?

Bericht door Petra/VS »

Ja, die muggen komen voornamelijk rond zonsondergang en vinden mij erg lekker. Maar er zitten hier geen extreem aantal muggen, hoor. Daarvoor moet je in Minnesota zijn, mijn hemel, lek geprikt werd ik daar. Richmond heeft wel een echt zuidelijk klimaat, hoewel het er ook kan sneeuwen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

De knoop doorgehakt: het wordt VA. Nu nog wachten op de "background checks"; ze willen dat zowel in de VS (standaard) als in NL doen (daar ik pas na m'n zeventiende ben geëmigreerd).

Bedankt allemaal voor jullie tips en informatie!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Big Al: is dat graven in je achtergrond voor werk voor de federale overheid? Want dan kan je in de problemen komen als je twee paspoorten heb. Ik ben indertijd (onder meer) besnuffeld door het federale ministerie van justitie of ik wel echte geheimen zou mogen vertalen. Uiteindelijk mag ik maar kleine geheimpjes vertalen omdat ik ze heb uitgelegd dat ik het Nederlandse deel van mijn ziel niet toeliet om mijn Nederlandse paspoort op te geven om volledig "betrouwbaar" te worden. Alleen Amerikanen met 1 paspoort zijn immers de enigen die toegang mogen krijgen tot echte geheimen en die dan openbaar kunnen maken. Zie Snowdon en de FBI topman die in plaats van de toen nog Sovjet spionnen in de VS op te sporen hen geheimen verkocht. Hadden beide maar 1 paspoort!

PS. In Minnesota gaan af en toe voorstellen rond om de mug tot de officiele "vogel" van de staat te benoemen. Ze komen af en toe met helicopters overvliegen om de beestjes te besproeien.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 26 sep 2015, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Voor het bankwezen. Ik heb echter maar één paspoort (VS) daar de mogelijkheid van een civiele baan bij Defensie een van de beweegredenen voor mijn naturalisatie was.

Ik ook ben benaderd voor een vergelijkbare baan bij een andere grote bank, maar dan via een "consulting firm". Het gekke is dat die volgens mij veel minder strenge voorwaarden aan hun personeel stellen. Toegang tot bankgegevens zou hetzelfde geweest zijn (d.w.z. toegang tot al het bankverkeer).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Big Al schreef:De knoop doorgehakt: het wordt VA.
Gefeliciteerd! Ik ben bevooroordeeld, want vind Virginia een prachtige staat, dus ik denk dat je de juiste beslissing genomen hebt :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Als kersverse "Virginian" ben ik het natuurlijk van harte met je eens! :lol:

In elk geval zullen we weer wat aan cultuur kunnen doen. Colorado is een beetje karig in dat departement (Indiana is niet veel beter). We zien ook naar de bossen uit. In Colorado hadden we twee grote bomen in de voortuin die allebei het loodje hebben gelegd omdat we ze geen water gaven. Wie had dat ooit gedacht?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Waarom gaf je ze geen water ?!
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

USInsider schreef:Waarom gaf je ze geen water ?!
We hadden er nooit bij stilgestaan dat volwassen bomen extra water nodig zouden hebben. Gras, groenten, e.d. besproeiden we natuurlijk. Maar bomen?
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

bizar inderdaad. Dat zou je toch redelijk op tijd moeten zien aankomen? Eerdere dorheid van bladeren etc.
Ach ja. Ik weet ook niet wat de bodemgesteldheid waarin de bomen stonden.

OT: Ik zou denk ik voor Virginia gaan. Puur voor de outdoor mogelijkheden. Ik ben er zelf nog niet geweest en in Indiana ook niet. Maar een aantal willekeurige streetview 'steekproeven' en wat google searches zouden voor mij de doorslag geven. Omgeving is toch iets waar je dagelijks tegen aan kijkt.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Gast

Bericht door Gast »

Virginia is for Lovers! :D
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Ik heb een dode palmboom die genoeg water heeft gekregen. Soms is het gewoon een ziekte of ouderdom.
NL88
Amerika-ontdekker

Bericht door NL88 »

Gefeliciteerd met je keuze! Wij wonen sinds een half jaar in Virginia en het bevalt ons goed! Prachtige natuur, dicht bij DC (wij wonen in Alexandria), de zee, Shenadoah National Park. Ik moet bekennen dat ik NL eigenlijk helemaal niet mis :oops:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

We zien er erg naar uit!

Het wachten is nu op de 'background check'. Het bureau dat door het bedrijf is ingeschakeld weet van toeten noch blazen m.b.t. buitenlandse checks. Ik moet een doodgewone Verklaring Omtrent Gedrag (VOG NP) van Justis hebben. Ze hebben het verkeerde informatie, eisten dat ik een oud formulier gebruik (waarvan op de website van Justis staat dat het al niet meer door de gemeenten geaccepteerd wordt), dat ik het volledig invul (inclusief het gedeelte waar staat "Door Justitie in te vullen"), eisten een kopie van mijn Nederlandse paspoort (terwijl ik al jaren geen Nederlands staatsburger meer ben), klaagden over de gaten die het consulaat in mijn oude paspoort had geknipt, en maken de claim dat ze de aanvraag weken geleden verstuurd hebben. Echter, Justis heeft mij nu tweemaal verzekerd dat ze niets hebben ontvangen.
Nu zeggen ze dat ze er bijna zijn - nog slechts drie weken. Echter, Justis zegt dat het maar twee weken in beslag neemt als er om spoed verzocht wordt (geen extra kosten).

Intussen zit ik nog bij een huidige werkgever die nog van niets weet...

Wel alles gereed maken natuurlijk. Huis verkopen, verhuizing regeling, nieuwe woning zoeken - maar allemaal zonder datum!

Tot zover mijn smartlap :lol:
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Goed voorbeeld van gebrek gezond verstand bij bepaalde Amerikanen / Amerikaanse organizaties.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Doet me denken een aan background check die mijn echtgenoot hier in Canada had: de naam van zijn middelbare school in Belgie was 'Sint-Franciscus College'. Waar hij dus 6 jaar zat, tot hij naar de universiteit ging. Dat woordje 'college' zorgde hier toch echt wel voor problemen, want ze vonden die school niet terug in de lijst (en dus: mijn echtgenoot zou liegen over zijn opleiding). Tot mijn man er hun attent op maakte dat hij echt geen child prodigy was die op 12-jarige leeftijd toegelaten was op College (maar er dan wel 6 jaar over deed vooraleer hij door mocht stromen naar de universiteit). :lol:
We hebben toen even een schets bijgevoegd van de structuur van het onderwijs in Belgie, en de naamgeving.

Veel succes met de afhandeling van de background check!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik hoop dat dit bij mij geen problemen gaat geven. Mijn havo heette "College" en mijn hbo heette "High School"...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Gisteren Justis maar weer gebeld. Vertelden ze me toch doodleuk dat ze net afgelopen woensdag de verklaring (VOG) hebben afgegeven! Al is dat natuurlijk positief, het is wel heel raar dat ze me op maandag nog hadden verzekerd dat de aanvraag nog niet eens binnen was.

De medewerker zei ook dat ze de verklaring naar "uw adres in Frankrijk" gestuurd hadden. First Advtantage (het bureau dat het achtergrondonderzoek doet op verzoek van mijn nieuwe werkgever) heeft daar blijkbaar een kantoor.

Heel vreemd allemaal.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ben ooit eens 'gekeurd' of ik wel betrouwbaar genoeg was om voor het federale ministerie van justitie te werken. Het besnuffelen was uitbesteed aan een aparte organisatie. Ik werd ondervraagd door iemand die militair geweest was. Mijn vraag natuurlijk: wat heb je in het leger gedaan? Antwoord: ik was kok! Een zeer doorgebakken onderzoek dus.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer