Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rdieteren: Roadtrip Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rdieteren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis rdieteren: Roadtrip Zuidwesten

Bericht door rdieteren »

Na wat tegenvallers dit jaar, ben ik toch van plan om ondanks mijn vakantieangst (zie offtopic gedeelte) de stap te zetten om richting Amerika te gaan.
Momenteel ben ik voor mezelf op de goede weg om dit te bereiken. Mijn passie voor het reizen, in het bijzonder Amerika, is zeker weer sterk aanwezig. Ik heb middels verschillende tips & tricks die ik de afgelopen tijd hiervoor heb geleerd het idee het aan te kunnen.
Ik was al een tijdje bezig met het maken van een route en heb eigenlijk 2 routes uitgedacht. Ik ben niet helemaal zeker wat het beste is, gezien ik aan beide wel wat voor/nadelen heb.

Route 1
Dag 1 - Amsterdam-Phoenix-Scottsdale
Dag 2 - Scottsdale - Grand Canyon
Dag 3 - Grand Canyon
Dag 4 - Page
Dag 5 - Bryce Canyon
Dag 6 - Zion
Dag 7 - Zion
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Mammoth Lakes
Dag 11 - Yosemite
Dag 12 - Yosemite
Dag 13 - San Francisco
Dag 14 - San Francisco
Dag 15 - Monterey
Dag 16 - Santa Barbara
Dag 17 - Disneyland
Dag 18 - Disneyland
Dag 19 - Universal Studios
Dag 20 - Los Angeles
Dag 21 - Los Angeles - Amsterdam

Twijfel
*Dag 1: doorrijden naar Sedona of toch overnachten Scottsdale?
*Dag 10: in één keer door naar Mammoth Lakes is dat te doen? Ik vind het zonde een nacht in Death Valley te doen. Of toch doen en bijvoorbeeld 1 nacht weghalen bij Grand Canyon (we willen hier aan de South Rim de viewpoints voornamelijk bekijken en evt. helikopter vlucht)
*Dag 13 & dag 14: Een luchthaven hotel nemen, auto neer zetten en per BART naar centrum. Of toch een hotel in het centrum en meer parkeerkosten betalen?
*Dag 16: Overnachten in Pismo Beach of Santa Barbara?
*Dag 17: Van Santa Barbara naar Disney is dat te doen? En heb je genoeg tijd over om die dag in Californië Adventure door te brengen?
of is het beter: dag 17 Universal Studios, dag 18 + 19 Disneyland en dag 20 + 21 Los Angeles?
*Is 1,5 dag in Los Angeles voldoende voor Hollywood/Santa Monica?

Voordeel
*21 dagen vind ik perfect
*Laatste dagen doorbrengen langs de kust en eindigen in Disneyland
*Ik vind zelf het stuk minder tussen Phoenix en Los Angeles (zoals route 66 etc.). Lijkt me mooi, maar voor mij niet noodzakelijk. Op deze manier heb ik hier geen dagen voor nodig, omdat ik aankom in Phoenix.
*Goede verbinding vanuit Nederland met Phoenix en Los Angeles om aan te vliegen.

Nadeel
*De hotels in San Francisco is zijn best prijzig. Als je dan ook met de auto de stad in moet rijden, kost je dit vaak extra parkeergeld. Plus het is een drukke stad, maar dat zal Los Angeles ook wel zijn. Met mijn 2de route kom ik aan in San Francisco en zou ik de auto pas ophalen bij het vertrek uit San Francisco.
*Je komt Los Angeles binnen aan de kant van Santa Barbara en moet dus nog een eindje naar Disneyland. Met mijn 2de route kom je binnen vanuit de kant waar Anaheim ligt. Of is dit allemaal niet zo'n probleem?

Route 2
Dag 1 - Amsterdam-San Francisco
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - Monterey
Dag 4 - Pismo Beach
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite
Dag 7 - Mammoth Lakes
Dag 8 - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Zion
Dag 11 - Zion
Dag 12 - Bryce Canyon
Dag 13 - Page
Dag 14 - Grand Canyon
Dag 15 - Grand Canyon
Dag 16 - Scottsdale
Dag 17 - Palm Springs
Dag 18 - Disneyland
Dag 19 - Disneyland
Dag 20 - Universal Studios
Dag 21 - Los Angeles
Dag 22 - Los Angeles - Amsterdam

Nadeel
*Misschien wat onlogische route langs de kust.
*Flink stuk tussen Grand Canyon en Disneyland. Maar wel ook tijd om te relaxen in Scottsdale en Palm Springs. Het gedeelte Route 66/Lake Havasu is voor mij namelijk geen must.

Ik heb bij route 2 de twijfel/nadelen niet genoemd, omdat die gelijk zijn aan route 1.
Mocht iemand tips hebben of een betere route, ik hoor het graag.
Belangrijk zijn voor mij: Yosemite, Zion, Grand Canyon, Kustplaatsen en Disneyland.
Voor mij is Monument Valley + zoals genoemd Route 66/ Lake Havasu geen must in deze reis.
Deze reis zou rond juni zijn, dus dan is de Tiago Pass meestal open. Hier heb ik in de route dan ook rekening mee gehouden.
Het reisgezelschap zou 3 tot 4 volwassenen zijn.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis rdieteren: Roadtrip Zuidwesten

Bericht door Jerre »

En als je nu eens vertrok in LA en aankwam in SF?

de route die je wilt maken is op 22 dagen wel te doen hoor, daar niet van. Kijk eens op men 2009 blog onderaan in de handtekening. Wij deden in 2009 voor de eerste keer ook soortgelijke route ongeveer het zelfde aantal dagen. Over het algemeen was ik toen best tevreden met de tijd die we hadden op Yosemite na en de rit langs de kust.

dag 1. AMS - LA
dag 2. LA
(Je bent vroeger wakker omwille van jetlag dus je zou normaal gezien makkelijk Hollywood, Beverly Hills, Mulholland Drive, Santa Monica & Venice kunnen doen)
dag 3. Universal Studios
(hier heb je 's avonds nog tijd voor eventueel Hollywood of uitzicht over de stad vanaf Griffith Observatory, je kan daarna doorrijden naar Anaheim zodat je normaal geen files meer hebt)
dag 4. Anaheim, Disney
dag 5. Disney
dag 6. Anaheim - Grand Canyon
(doe deze rit gewoon in een stuk, je kan dan tussen Needles en Kingman het stukje Route 66 langs Oatman nog meenemen, Ik zou men tijd niet spenderen in Palm Springs eerlijk gezegd)
dag 7. Grand Canyon
(volledige dag voor de viewpoints en de helivlucht)
dag 8. Grand Canyon - Page
(vertrek op tijd, dan kan je de middag uitstap naar Antelope Canyon doen)
dag 9. Page - Bryce
(Rij indien je een SUV huurt via de Cottonwood Canyon Rd. Bespaart je een rit over dezelfde baan als je van Bryce naar Zion gaat en het is een mooie, goed toegankelijke dirtroad. Met een middag heb je voldoende in Bryce voor een leuke wandeling en viewpoints)
dag 10. Bryce - Zion
dag 11. Zion
dag 12. Zion - Las Vegas
dag 13. Las Vegas
dag 14. Las Vegas - Lone Pine (Als je toch niet wenst te overnachten in de DV maar toch wat tijd er wilt spenderen zou ik max tot Lone Pine rijden. Volgens maps 4u40 vanuit Vegas zonder stops)
dag 15. Lone Pine - Yosemite
dag 16. Yosemite
dag 17. Yosemite
dag 18. Yosemite - Morro Bay
dag 19. Morro Bay - Monterey
dag 20. Monterey - SF
dag 21. SF
(Je tijd voor SF is vrij kort, een dagje extra zou geen kwaad kunnen. Ik weet niet wat je allemaal plant langs de kust maar wij zijn eens in Oakhurst vertrokken, in Cambria de kustweg opgereden en in een ruk naar SF waar we 's avonds aankwamen. Monterey zijn we gewoon eens door gereden...)
dag 22. SF - AMS
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet niet dat je dag 22 (dag 23 in de route van Jerre) pas thuis aankomt.
Ik snap niet helemaal wat je ket goede verbinding op Phoenix bedoelt? Je hebt voor Phoenix in ieder geval altijd een overstap nodig. Alleen LA en San Francisco zijn vanaf Amsterdam directe vluchten. Of je dus nog door kan/ moet rijden naar Sedona hangt echt af van het aankomstuur. Of je dat na 15u reizen en 9u tijdverschil moet doen betwijfel ik.

Dag10. Vegas - Mammoth Lakes boven Death Valley door kan op 1 dag. Door Death Valley kan overigens ook, maar als je onderweg wat wilt zien heb je echt wel een extra nacht hier nodig. Behalve death valley heb je bv ook de Alabama Hills/Mt. Whitney Portal bij Lone Pine.

Monterey - Santa Barbara is ook echt een dagtocht waar je geen tijd meer hebt om SB te bekijken. Ik zou al stoppen in Morro Bay of uiterlijk Pismo Beach.

Ik zou de dag erna overigens niet naar Disney rijden. Ik zou naar Universal rijden. Dat ligt in het noorden van LA (pak dus de 101 en niet de 1). Naar Disney is een risico. Daar kan je 2,5u op rijden, maar je kan er ook zomaar 5u op doen. Ik zou eerst universal doen, dan die dag LA en dan 2 dagen disney.
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

Bedankt Jerre & PSVwally voor de waardevolle tips.

@Jerre; je route is inderdaad erg gaaf. Ik wil zelf echter graag eindigen in LA ipv starten.
We willen in San Francisco voornamelijk zien; Golden Gate Bridge, Pier 39, Fishermans Warff, Lombard Street en Alcatraz. De rest is mooi meegenomen. Met een hotel in de buurt van Fishermans Warff, heb ik het idee dat 1,5 voldoende is. Aangezien shoppen etc. niet echt nodig is, dat komen we onderweg wel tegen. Tijdens de kust route hebben voornamelijk als doel om wat te relaxen en de prachtige route langs Big Sur te rijden.

@PSVwalley; Het klopt inderdaad dat er geen rechtstreekse vlucht is naar Phoenix. Ik vind zelf de rechtstreekse vlucht op LA of SFO ook erg duur van de KLM. Met een overstap ben je gemiddeld 400 euro goedkoper uit. Nu zijn er wel vaak acties, maar dan nog denk ik dat de rechtstreekse vluchten van KLM nooit rond de prijs van een vlucht met tussenlanding (ook voor LA en SFO) gaan komen. Aangezien deze nu gemiddeld tussen 550 - 650 euro p.p. liggen.
De verbinding Amsterdam-London-Phoenix is prima denk ik, die wordt uitgevoerd door British Airways. En bij route 2 zou ik voor Lufthansa gaan denk ik met de verbinding Amsterdam-Frankfurt-San Francisco (en retour het zelfde vanuit LA)
Misschien toch een overweging om dan 1 nacht bij Grand Canyon te doen en 1 nacht in Death Valley of is dit niet zo een slim plan en heb je dan in beide te weinig tijd en kan ik beter voor één gaan (zou dan Grand Canyon zijn)
Je tip vanaf Montery is erg fijn, vooral als we eerst naar Universal Studios dan zouden gaan, dan lijkt me Pismo Beach ook beter. Ik zelf dacht ook al dat met een beetje pech de afstand naar Disney te ver zou zijn en je beter eerst kunt stoppen in Universal Studios.

Bedankt voor jullie tips zover!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van wat je plan op dag 2 zou zijn als je vanuit Phoenix komt is het 1 of 2 nachten bij de GC. Wil je bij wijze van spreken een stuk van de Apache trail, Montezuma's castle en omgeving Sedona/Slide rock SP ook nog bekijken dan heb je die dag amper tijd voor de GC en moet je echt 2 nachten doen. Wil je dat allemaal niet en rij je vanuit Phoenix direct naar de south rim, dan sta je bij wijze van spreken 3.5u later aan dat gat in de grond en heb je aan 1 nacht genoeg.

Je kan het ook zo doen dat je ipv in death valley en in mammoth lakes van Las Vegas door death valley naar Lone Pine, Big Pine of Bishop rijd. En de dag erna evt. met Bodie en Mono Lake erin via de tioga pass naar Yosemite gaat. Dat kan wel zoals in de route van Jerre.

Als je de afstanden in google maps zet. Zet dan voor grand canyon south rim 'Grand Canyon village' neer en voor Yosemite NP 'Yosemite Village of 'Curry Village'. Dan zit je op de plekken waar de shuttlebussen of het centrum van die parken echt is.

Ook zo'n rit Monterey - Santa Barbara zal door de meesten, vooral als het een 1e reis is, al te ver worden aangegeven. Maar het is natuurlijk wel altijd afhankelijk van een aantal zaken. Is er zeemist, dan zie je echt helemaal niets. En dan wil je echt wel sneller doorrijden.
Ben je geen wandeltype, dan zal je grote kans iets als Big Sur/Julia Pfeiffer SP voorbij rijden en gewoon af en toe eens even langs de weg stoppen waar het kan om snel van het uitzicht wat mee te pakken. Een attractie als de zeeolifanten is iets voor zeg 30min, maar wil je het beroemde Hearst Castle van binnen bekijken, dan ben je daar uren mee zoet. En ook heel belangrijk, hoe druk is het op de weg? Zijn er wegwerkzaamheden?
Wij deden de rit van Pismo naar Monterey en zijn rond 830 vertrokken en kwamen rond 1600 aan in Monterey. Op zich hadden we dus ook nog makkelijk door kunnen rijden naar San Francisco (ware het niet dat we de dag erna wat zaken in Monterey gepland hadden) en andersom hadden we dus misschien best nog, al dan niet in het donker, Santa Barbara gehaald. De dag ervoor zijn we net in de middag vanuit Santa Monica vertrokken naar Pismo Beach, onderweg even gestopt in Malibu, bij de outlet stores in Camarillo en een aantal uren in Santa Barbara en we kwamen pas rond 2030 in het pikdonker bij ons hotel in Pismo aan. Als je dus niet direct rijd, kan je ook nog een hele tijd doen op de rit naar LA. Maar als je dat laatste direct doet doe je er een uur of 2.5 a 3u over. Tip: zet eens het verkeer aan in google maps en kijk rond 15-17u een naar de rit Pismo - Universal of Santa Barbara Universal. Je ziet dan nl vaak dezelfde file.
Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:Alleen LA en San Francisco zijn vanaf Amsterdam directe vluchten.
En Salt Lake City.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar dat noem ik nou niet echt zuidwest meer
gastxyz

Bericht door gastxyz »

PSVwally schreef: Is er zeemist, dan zie je echt helemaal niets. En dan wil je echt wel sneller doorrijden.
Pardon?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:Ja, maar dat noem ik nou niet echt zuidwest meer
Misschien niet, maar het is wel een directe vlucht die er dicht bij in de buurt komt. En SF en LA zijn eigenlijk ook geen onderdeel van het zuidwesten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En SF en LA zijn eigenlijk ook geen onderdeel van het zuidwesten.
pardon?? :shock: tegenwoordig toch echt wel
https://www.dezwerver.nl/media/products ... fornie.jpg

Maargoed, we gaan wel erg offtopic.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Voor het verblijf in San Francisco. Mensen uit mijn kennissenkring hebben inderdaad enkele keren een luchthavenhotel genomen om met de shuttle bus naar SFO en vandaar met BART naar San Francisco te reizen. De laatste keer heeft iemand een goedkoop hotel aan de oostkant van de Bay (Oakland) genomen. Zij reden met de huurauto naar een BART station in de buurt, waar zij voor een paar dollar konden parkeren. Wellicht heb je iets aan http://www.bart.gov/guide/parking

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:

Maar het is wel een leuke discussie. :D
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

Old Faithful schreef:Voor het verblijf in San Francisco. Mensen uit mijn kennissenkring hebben inderdaad enkele keren een luchthavenhotel genomen om met de shuttle bus naar SFO en vandaar met BART naar San Francisco te reizen. De laatste keer heeft iemand een goedkoop hotel aan de oostkant van de Bay (Oakland) genomen. Zij reden met de huurauto naar een BART station in de buurt, waar zij voor een paar dollar konden parkeren. Wellicht heb je iets aan http://www.bart.gov/guide/parking

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Bedankt voor de handige tip. Ik zelf vind het niet erg om wat meer te betalen voor een hotel, maar in San Francisco is het naar mijn vaak wat overpriced. In Yosemite etc. is het hotelaanbod schaars en de vraag hoog, logisch dat de prijzen hoger liggen. Maar San Francisco centrum ligt vaak gemiddeld voor een 4 sterren hotel op $300 per nacht, dan reis ik wel liever dat uurtje extra vanaf de luchthaven.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb even niet kunnen vinden wanneer je precies gaat maar als je niet per se in een vier sterren hotel hoeft te overnachten zou je ook eens kunnen kijken naar een hotel als Coventry Motor Inn. Prima kamers, goede ligging (Lombard Street) en je kan er gratis parkeren. Midden augustus betaal je daar 160 per nacht. Nog steeds niet goedkoop hoor, maar voordeliger dan die 300,00 die je noemde.

Succes.
Groetjes,
Daniel
Gast

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:

:offtopic: Ik kom hier toch nog even op terug :)

Ik sprak pas een paar vrienden die jarenlang in Albuquerque hebben gewoond, en die zeiden ook dat Californie geen onderdeel is van het zuidwesten. Ja, misschien op de kaart, maar wat traditioneel het Zuidwesten (Southwest) wordt genoemd zijn New Mexico, Arizona, en delen van Nevada, Utah en misschien Colorado. De natuur en cultuur is daar compleet anders dan in Californie. Zie ook bijvoorbeeld deze reisgids: http://www.roughguides.com/shop/rough-g ... hwest-usa/

Zo, dat moest ik even kwijt :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop dat het voor opluchting heeft gezorgd... :D
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Haha, nou als jouw vrienden het zeggen, dan moet het wel waar zijn. Je kan het ook zo zien: er ligt geen enkele staat meer zuidwestelijk dan California :lol:
Groetjes,
Daniel
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hawaï? :twisted: :oops: :roll: :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Mrvanilla schreef:Haha, nou als jouw vrienden het zeggen, dan moet het wel waar zijn. Je kan het ook zo zien: er ligt geen enkele staat meer zuidwestelijk dan California :lol:
:D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer