Begin aug had ik een planning gemaakt voor een trip. Hier kreeg ik een aantal - zeer terechte- reacties op, waardoor ik de ganse planning in de vuilbak heb gekieperd en opnieuw ben begonnen.
Vooral het vertrek (voorzien ergens april) was een probleem, zeker omdat Yellowstone de prioriteit is.
Dus, alles een jaar uitgesteld -tot 2017-,en bedoeling ergens half/einde juni te vertrekken. Gevolg is dat de reisduur iets korter moet, kan niet zo lang weg op werk in die periode.
Ik heb geprobeerd om al veel rekening te houden met de bedenkingen die ik kreeg en kom nu tot onderstaand schema (al kan ik dat mogelijk nog draaien vanwege de tijdszones, waar ik nooit echt aan uit kan).
Door in 2017 te gaan, hopen we ook in het park zelf te kunnen overnachten. Stevige prijzen, maar in West Yellowstone, of Cooke City, of Gardiner, of ... ook niet goedkoop.
Dus:
dag 1: Brussel - Phoenix (auto halen en hotel)
dag 2: Phoenix - Sedona (eerst effe inkopen doen)
dag 3: Sedona (omgeving)
dag 4: Sedona - Monument Valley (blijft nog een probleem - gezien de afstand maar doorbijten)
dag 5: MV
dag 6: MV - Moab
dag 7: Moab
dag 8: Moab
dag 9: Moab - Price - Salt Lake City (ook lange rijdag - maar wat gebroken door stop in Price)
dag 10: SLC
dag 11: SLC
dag 12: SLC - Bear Lake
dag 13: Bear Lake - Grand Teton
dag 14: Grand Teton - Yellowstone (logeren kort aan zuid-ingang)
dag 15: Yellowstone (logement zuid-ingang)
dag 16: Yellowstone (logement richting noord-oost ingang)
dag 17: Yellowstone (")
dag 18:Yellowstone - Billings (dacht eerst aan Jackson Hole om terug te vliegen, maar blijkbaar kan de auto daar niet ingeleverd worden - en in de valies zal die niet geraken)
dag 19: Billings -Brussel
Rekening houdend met een maximaal verlof van 3 weken, lijkt dit het hoogst haalbare. Moet er nog rekening mee houden dat we dag 20 en 21 nodig hebben om te recupereren.
Ter info : grand canyon, bryce, zion... bewust niet opgenomen in planning wegens bezocht dit jaar.
Heb nog een poging gedaan om ook ergens Rocky Mountains er in te krijgen, (met binnenlandse vlucht of zo), maar zal voor een andere keer zijn.
Ik ben er zeker van dat jullie nog opbouwende kritiek hebben (anders moest ik dit niet posten
Dus: vuur maar af.