Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Johan VL: oktober 14 dagen via Fox

Bericht door Marcopstal »

Er zijn overigens dit jaar parkings bijgekomen bij het vegas sign zodat het nu wat makkelijker te bezoeken is, vroeger stond het rap vol.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Ik vind het fijn om ook eens een verslag te lezen van een reis die door de meesten als te druk beschouwd wordt.Ik heb zelf al heel veel gehad aan de tips en commentaren hier op het forum,maar ook wij hebben besloten om de eerste keer te proberen zoveel mogelijk mee te pakken op beperktere tijd,wel met dat verschil dat ik alle hotels zelf boek via booking.com zodat ik ze ter plaatse de dag ervoor eventueel nog kan annuleren als het echt te zwaar blijkt te zijn of als we ergens echt langer willen blijven.Ook een geboekt hotel op het laatste moment gewoon laten schieten en ergens anders zoeken is voor ons niet onoverkomelijk.Ik vind het een veilig idee om hotels geboekt te hebben om een idee te hebben van de reis,maar we gaan het ginder ook gewoon op ons af laten komen.Misschien is het grote verschil ook wel dat de mensen met de waardevolle tips hier op het forum echte Amerikakenners en liefhebbers zijn en wij gewoon eens willen gaan kijken. Voorlopig is het voor ons gewoon eens proeven :mrgreen:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is en blijft een risico. De stressfactor kan hierdoor merkelijk toenemen tijdens de reis en dat kan dan weer de beleving enorm wijzigen (in negatieve zin).

Ik zie persoonlijk er het nut niet van in om zoveel mogelijk op korte tijd te proberen doen, maar goed ieder zijn keuze uiteraard. Me onderschat toch vaak de afstanden, de tijd die je verliest in het verkeer of om bvb een park binnen te rijden. (een half uurtje aanschuiven is soms niet uitzonderlijk). Ook de grootte van de parken wordt ook vaak onderschat. (sommigen worden ook overschat waardoor de verdeling niet is aangepast)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien is het grote verschil ook wel dat de mensen met de waardevolle tips hier op het forum echte Amerikakenners en liefhebbers zijn en wij gewoon eens willen gaan kijken.
Wanneer ben je een kenner? Liefhebbers, ja...anders geef je geen reacties op een forum dat specifiek over Amerika gaat.

Zijn belangrijkste conclusie staat volgens mij in zijn post van 18 Okt 2015, 15:13

Veel geleerd van deze vakantie. De volgende vakantie zal ik dan ook anders en beter voorbereiden. Door de tijdsdruk die je hebt om de hotels te halen, mis je op zich wel veel.

Vergeet niet dat het 'standaardrondje' al een kleine 3400km is puur qua afstanden. Dan reken ik de nog 100-den kilometers in de steden en parken even niet eens mee. Met een 14-daagse rondreis heb je eigenlijk maar 11 dagen. Dag 1, 13 en 14 ben je namelijk kwijt met de reis. Ik zie in het verslag van Johan toch een aantal keer zaken zien staan als:
Daarna in het donker het park uit en terug naar Las Vegas, te moe om nog iets te ondernemen, denk je moet zo'n vakantie eerst eens maken zoals wij hem gemaakt hebben en daarna nog eens terug, en dan pik je de dingen eruit die je beter wilt bekijken, Dat was wel even afzien.
Ik neem aan dat eenieder, ook al ga je voor een 1e keer, gewoon een zo geweldig mogelijke reis wil hebben. Ik ben het met je eens dat er soms wel eens misschien te ver 'gedramd' kan worden over bepaalde zaken als bv mensen juist meer tijd in steden of op bepaalde plekken willen doorbrengen en daardoor andere plekken over moeten slaan. Maar is het nou eenmaal wel zo dat je bij veel van de reisbureau kant en klare routes gewoonweg voor veel zaken geen tijd hebt, omdat je alleen maar onderweg bent. En, zoals Johan zelf al aangeeft toch een beetje tijdsdruk om op een normale tijd bij een hotel te zijn.
Het zijn, zeker voor gezinnen, hele dure reizen en velen zullen zo'n reis misschien maar 1x in hun leven maken. Als je dan voor amper meer geld zoveel meerwaarde uit je vakantie kan halen zou ik toch veel tips niet zomaar voor lief nemen. Als je ergens nog nooit bent geweest is het vooraf lastig oordelen. Veel lezen geeft je een idee over wat je te wachten staat, maar het kan ter plekke altijd nog overweldigender zijn of juist enorm tegenvallen. Ieder heeft zijn eigen voorkeuren.
Belangrijkste blijft dus, naar mijn mening, dat je ondanks alle goedbedoelde tips hier, zelf verantwoordelijk blijft voor je reis. Filter de tips waar je wat aan denkt te hebben. Als je een reis waar de meesten 3 weken over doen in 2 weken wilt doen, ga je gang. Je zal nog steeds hele mooie gebieden zien namelijk en je kan ook dan zeker een hele leuke vakantie hebben. Wat je onderweg niet gezien hebt of niet hebt kunnen doen kan je ook niet beoordelen. Maar omdat het overal steeds drukker wordt is het 'gewoon eens even gaan kijken' hoe jij hebt noemt, zeker in de zomermaanden, niet zo makkelijk als dat je het zegt. En dat wordt hierboven in de laatste 2 zinnen op zich wel goed omschreven.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

PSVwally schreef: Het zijn, zeker voor gezinnen, hele dure reizen en velen zullen zo'n reis misschien maar 1x in hun leven maken.
Juist daarom kan ik me heel goed voorstellen dat je zoveel mogelijk in 1 reis wilt zien.
Wij deden dat ook in 1991. Als ik die reis hier neer zou zetten zou die compleet afgeschoten worden. (New York, rondje zuidwesten en rondje Florida in een kleine 4 weken)
Maar wij vonden het geweldig. Het was druk maar we hebben zoveel gezien toen.
Toen wisten we nog niet dat we na 14 jaar weer terug zouden gaan en daarna nog vele malen :wink:
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

@ PSVwally ,zoals ik al zei heb ik wat dat betreft ook veel gehad aan het forum en hebben we onze reis er ook een stuk naar aangepast ,wat je in de laatste posten in mijn topic kan zien.We zijn in totaal 24 dagen weg waarvan we er 5 op Big Island gaan doorbrengen,dus blijven er 19 dagen over voor het zuidwesten.We hebben delen geschrapt en op deze manier lijkt het haalbaar.Willen we nog meer zien gaan we terug,is het toch niet ons ding gaan we niet terug :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Juist daarom kan ik me heel goed voorstellen dat je zoveel mogelijk in 1 reis wilt zien.
Daarom ook het laatste stuk van mijn post. Filter zelf je keuzes. Het is en blijft jullie trip, jullie betalen er ook voor. Op welke manier je het ook wilt doen.

Ik heb zelf mijn 1e reis naar Florida in 2010 via WTC geboekt. Kant en klaar. Tempo veel te hoog buiten de grote steden. Dingen als van de golf van mexico door de everglades naar Key West en terug naar Miami op 1 dag bijvoorbeeld. Maar een geweldige trip gehad. Precies hetzelfde verhaal. Dat zou nu door iedereen afgeschoten worden.
In de 2e reis expres dingen (in mijn geval bv Zion en Bryce) geskipt om elders meer tijd te hebben. Terwijl bv vooral deze 2 parken toch volgens velen niet konden ontbreken. Geen spijt van gehad, toen inmiddels wel wetende dat het echt een geweldig vakantieland is en ik toch nog terug zou gaan. Dus heb ik die in een volgende trip bekeken :mrgreen:

Overigens vind ik het juist leuk als mensen juist een ander soort trip maken als de standaard routes hoor. Wat je hier vaak ziet is dat velen de eerste keer wel ongeveer hetzelfde voor ogen hebben, maar dat er een 2e of latere keer toch wat 'specialere' zaken inzitten. Ik heb ook helemaal geen probleem met reizen waar bv Florida of Hawaii of een paar dagen NY inzitten, dat vind ik eigenlijk... mits je niet voor 2 dagen gaat.. wel leuk.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Hee, dan reageer ik ook nog even :-).

We (hier, het forum) wisten al voor dat ik vertrok dat het schema te krap was, toch? Dus met die instelling ga je ook een beetje. Niet te veel tijd verdoen.

Ja denk het is wel zoveel mogelijk willen zien ja. Achteraf was 24 dagen beter geweest voor deze reis. Maar ik zat met school van m'n zoon, zo lang vrij ging niet. En we zijn midden oktober gegaan, dan wordt het nu eenmaal vroeg donker. Verlies je ook weer paar uurtjes per dag door. Alhoewel wij het eten meer hebben verplaatst naar later op de dag in plaats van overdag.

Eigenlijk had ik het idee: 1x Amerika en dan verder nooit meer. Maar dat heb ik bijgesteld. De tofste ervaring die ik tot nu toe heb gehad was het.

Alleen net als met de parken. Da's vantevoren niet te begrijpen. Sequoia Park had ik me veel groter voorgesteld. Yosemite kleiner. Monument Valley groter. Ik geloof best dat er mensen zijn die 1 dag doorbrengen in Sequoia en 1 dag in Monument Valley. Wij hadden aan 3 uur per park eigenlijk wel genoeg. Yosemite dan weer te kort. En dat is wat ik bedoel: je moet er zelf zijn geweest om je de voorstelling te kunnen maken. In oppervlakte is Sequoia misschien wel groter dan Yosemite. Maar te doen is er minder (vind ik). En er zijn zoveel topics over, dat je door de bomen het bos eigenlijk niet meer ziet. Dus de tips zeker meegenomen, maar ook een gedeelte: laat maar komen. Niet om eigenwijs te doen, maar gewoon omdat ik zo ben. Net als met films op TV, je kan helemaal van te voren zien waar het over gaat, wat voor cijfer het krijgt, wat voor genre. Maar ik heb ook daar zoiets van: laat maar komen. Misschien is het wat, misschien niks.

Fox heeft het verder goed georganiseerd. De hotels waren vrij goed. De autohuur was goed geregeld. Als ik zelf kijk voor hotels via booking.com + vliegtickets, kom ik amper goedkoper uit dan ik bij Fox heb betaald. De kans is dus groot dat ik de volgende keer naar Amerika (maar dat staat pas voor 2018 op de planning) weer via Fox doe. Alleen dan dus de oostkant. Enige wat ik nu kan zeggen wat ik voor de vakantie niet wist: de samenstelling van de vakantie zou iets interactiever mogen (als je alleen gaat, niet met een groep). Dat je de route, de volgorde, zelf meer kunt bepalen. Dus de volgorde van de hotels, en er misschien 1 of 2 weg kunt vinken en daar optionele hotels voor krijgt (afhankelijk van de route), of zelf dan 1 of 2 hotels kunt regelen. Denk dat moet wel toepasbaar zijn op de website. Stel pakketprijs is 3.000 euro voor 2 mensen, en je wilt op dag 4 en dag 5 de hotels niet, dat je die aanvinkt, en de prijs dan naar beneden gaat en je dat meteen kunt zien (dus bijvoorbeeld 2.750 euro wordt dan, en je zelf voor dag 4 en 5 een hotel kunt regelen, en dag 6 weer het hotel van Fox pakt, of eventueel hotel van dag 8 omwisselt met dag 6, als dat beter uitkomt met je eigen keuze op dag 4 en 5. Hmm, zou iemand me nu nog begrijpen? :-) ).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

PSVwally schreef: Even voor jouw duidelijkheid. Er loopt wel een weg van de 395 door sequoia national forest, dus niet direct het nationale park in. Deze loopt grofweg van pearsonville - J41 9 mile canyon road - Sherman pass road - richting het westen van de siërra's. Deze weg is echt een seizoensweg en is zeer onbekend bij toeristen. Verder is het een bergweg, smal en bochtig. Dus in de maanden dat deze weg open is rijden er ook niet enorm veel mensen over. Het is ook geen snelle route.

Grofweg gezien is het bekende deel van de strip vanaf het 'Welcome to Las Vegas sign' tot aan de Stratospere tower. Over de strip lopend is dit een afstand van 7.5e kilometer. Dus 15km op en neer. Dat ga je niet lopend doen. Het stuk van zeg maar voorbij de Encore tot aan het Stratosphere wordt op dit moment gelukkig weer wat meer ontwikkeld, al is het nog niet allemaal af, zodat dit stuk vd strip (zeg de laatste 2km) ook weer wat levendiger gaat worden. Het hele drukke deel is eigenlijk van grofweg NYNY/MGM Grand tot aan Venetian/Palazzo. Ik zou altijd dit stuk te voet doen. De auto/bus of Monorail (al moet je dan nog een stukje lopen) naar de Stratosphere of Circus Circus pakken en bv als je bij NYNY bent de monorail tussen Excalibur en Mandalay Bay gebruiken en dan het stukje terug lopen.
Bij het Las Vegas sign (die bij het vliegveld, die toch het bekendst is) kan je met de auto alleen vanuit noord naar zuid (dus de stad uit zeg maar) parkeren.

Ik denk overigens wel dat als je in NY bent geweest je toch iets anders denkt over San Francisco. Dat is maar een dorp vergeleken bij NY namelijk.
Even reageren Wally :-).

Heb even gekeken met de weg van Pearsonville. Dat kan kloppen, weet ik niet. Geloof je meteen. Maar dat had qua tijd niets meer uitgemaakt. En we moesten naar het hotel in Visalia. Wat ik al schreef, via de Tioga Pas naar Mono Lake zijn we eruit gegaan. Van daar naar Visalia over Bishop was toen nog 569 km (volgens google maps kijk ik nu). Ik zie bij Bishop en Independence een geel weggetje naar Sequoia lopen. Dacht daar kun je wel door en dan verder via een kleiner weggetje. Maar daar liep dus geen weg. Dat was de foute gok van me. Had beter bij Mono Lake om kunnen draaien en via Yosemite naar Visalia terug kunnen rijden. Was minder dan 569 km :-).

Las Vegas zijn we naar Caesars Palace gelopen, en dan naar rechts. Uit m'n hoofd langs MGM, Belaggio (schrijf je dat zo?), en iets van El Diablo. Denk dat is het meest drukke gedeelte. Maar ga ik nog terug naar Las Vegas, dan doe ik me daar beter op voorbereiden. Zou er nog wel eens naar terug willen. Zo in oktober. Als het hier koud is, en daar lekker warm :-). Niet in de zomer. Dan is het te warm denk ik.

San Francisco is denk ik wel groter. Maar het gedeelte waar het te zien is, is inderdaad best beperkt. Wat zal het zijn, als je Twin Peaks niet mee telt: 5 bij 3 kilometer? En daar ligt alles op. Da's fijn. De rest van San Francisco heb je denk ik minder te zoeken, waar je langs komt van het vliegveld naar het toeristische gedeelte. New York heb ik het idee dat dat te groot is. Zal me daar ook concentreren op een kleiner gedeelte. Heb ook het idee dat New York niet makkelijk te voet te doen is, net als San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een weg van Bishop naar het westen is er inderdaad niet. Ik vind het toch vreemd dat je dat dacht want er is heel veel over je route vanaf Yosemite geschreven in dit topic, met voorbeelden erbij. Juist om aan te geven dat je óf via de Tioga Pass, óf via Visalia rijdt. En niet allebei. Je had dat toch echt kunnen weten. En zeker omdat je weinig tijd had is een goede voorbereiding essentieel.
Wat ik nu niet begrijp is dat je voor een volgende reis weer met Fox wilt gaan. Je schrijft aan de ene kant dat je het prettig vindt als je weet dat er een hotel op je wacht, maar je kunt toch ook zelf je route uitstippelen en zelf hotels boeken? Aan de andere kant schrijf je ook dat je niet te veel van te voren wilt weten en het over je heen wilt laten komen; waarom dan niet ter plekke kijken waar je gaat overnachten?
de samenstelling van de vakantie zou iets interactiever mogen
Jouw voorstel klinkt wel aardig maar ik denk dat reisorganisaties liever niet duidelijk willen maken hoe hun prijs opgebouwd is.
En als je toch zelf bepaalt waar je gaat overnachten dan kun je toch het beste zelf boeken? Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om iets te annuleren als je plannen veranderen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt ook reisbureaus, vooral de kleinere, die ook wel op maat een reis voor je willen boeken. Dan betaal je bij wijze van spreken de prijs voor welke hun het op dat moment kunnen boeken en een bepaalde commissie daarbovenop.
linda4321
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door linda4321 »

Wij hebben dit jaar met 3 kinderen, 10, 17 en 20 de rondreis Zuid-West gedaan en bij Beleef reizen geboekt, prijzen hotels naderhand vergeleken met booking.com en dit was prima! hele goede adviezen, reis goed in balans en omdat we de tijd hadden ervoor gezorgd dat we altijd een volle dag hadden in de parken (Yosemite, Zion, Bryce) bij Page en Grand Canyon alleen niet maar dit ging uiteindelijk uitstekend omdat we hiervoor en erna korte afstanden konden rijden. Heel veel aan het forum gehad en zo onze droomreis kunnen maken. Death Valley vonden wij ook geweldig om te logeren in Furnace Creek Range, Las Vegas heerlijk over de top in Hotel New York en de attracties van Insanity gedaan in de Stratosphere Tower, in Zion toch een heel stuk van de Narrows gedaan gewoon op onze sportschoenen omdat bijna iedereen dit deed, San Francisco met Alcatraz, ook niet te missen, kustroute bij Carmel en 17 miles drive plus de Walvistour, Lower Antelope bij Page vonden wij spectaculair mooi, Horseshoe Band gezien, gezwommen in Lake Powell, Adembenemend Bryce, Noodweer in de Grand Canyon, beren voor ons hotel en een wasbeer op balkon in Yosemite, stukje nostalgie route 66 in Kingman en heerlijk gelogeerd in Redondo Beach in LA, relaxte strandwijk met een overvloed aan restaurantjes, dagtour LA gedaan met gids en zo alle highlights gezien zonder zelf te moeten zoeken en parkeren en heeeel vroeg naar Universal Studio's geweest zodat we van 9 tot 11 al 4 attracties hebben kunnen doen inclusief de studiotour van een uur! en die is echt geweldig!!! Niet allemaal in deze volgorde uiteraard maar wel de hoogtepunten van onze reis!!
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Martin & Marianne schreef:Jouw voorstel klinkt wel aardig maar ik denk dat reisorganisaties liever niet duidelijk willen maken hoe hun prijs opgebouwd is.
En als je toch zelf bepaalt waar je gaat overnachten dan kun je toch het beste zelf boeken? Je hebt dan ook nog de mogelijkheid om iets te annuleren als je plannen veranderen.

Marianne
De prijs hoef ik ook niet te weten, maar de keuze mogelijkheid. Dus dat ze meer hotels aan kunnen bieden, dat je er zelf uit kunt kiezen, en daardoor automatisch, net als bij websites met een winkelmand, de prijs zich aanpast.

Als ik dan verder denk, dan kom je inderdaad wel bij het punt dat het misschien weer beter is om de hotels zelf te boeken ja. Dat klopt ook wel weer. Maar dan moet er inderdaad goed voorbereid worden. De dingen die je wilt zien + tickets + hotels. Ook al gaat dat nu wel iets makkelijker dan als je er nog nooit geweest bent denk ik, en dat in combinatie met dit forum. Zal er tezijnertijd een apart topic over openen. De reis staat gepland voor mei 2018, samen met m'n dochter van dan bijna 16. Da's ook weer iets waar je rekening mee moet houden. Je bent maar met z'n 2en, en musea zullen haar minder interesseren dan mij bijvoorbeeld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer