Een voorzetje dan maar? Ik heb het even vrij kaal gehouden, puur voor de van en naar dingen, dat leest wat makkelijk. Al je zelf je route ok vind kun je de bezienswaardigheden erbij gaan plannen. Dat heb ik eronder maar vermeldt.
01: aankomst SF.
02: SF bekijken
03: SF (ochtend Alcatraz??) En dan camper ophalen en richting Yosemite (kijken hoever je komt, mariposa kan al te ver zijn hoor?)
04: Yosemite (probeer te overnachten in de vallei)
05: Yosemite
06: Yosemite - Lake Isabella (openlaten ivm wel of niet open tioga/sonora pass, bij open zijn van die passen bv naar June Lake)
07: Lake Isabella/June Lake - Death Valley
08: Death Valley - Zion
09: Zion
10: Zion - Bryce Canyon
11: Bryce Canyon - Capitol reef
12: Capitol Reef - Moab
13: Moab: Arches
14: Moab: Canyonlands - Dead Horse SP
15: Moab - Monument Valley
16: Monument Valley - Page
17: Page: Antelope Canyon - Grand Canyon
18: Grand Canyon o.a. helicoptervlucht (evt al een stukje opweg naar Las Vegas)
19: Grand Canyon - Las Vegas
20: Las Vegas
21: Las Vegas (camper inleveren)
22: Terugvlucht
Ik heb nu 2 dagen Yosemite NP. Dan heb je er namelijk ook de tijd voor. Mocht de tioga pass/sonora pass gesloten zijn dan kun je er ook voor kiezen om bv dag 5 naar Sequoia NP te rijden (let op dat er dus een groot verschil zit tussen het Nationale PARK en het Nationale (bos) Forest), daar dag 6 ook nog een dagdeel door te brengen en dan of naar Lake Isabella of omgeving Ridgecrest te rijden. Dan pik je het schema vanaf dag 7 weer op. Zoals Marianne aangeeft moet je je echt goed inlezen over hoe het reserveren van campgrounds in Yosemite werkt. Dat is net of je tickets van one direction moet bestellen, lees: binnen een paar minuten uitverkocht. Dus dat moet je een maand vooraf al eens geoefend hebben.
Kijk voor zion op de watchman campground, Bryce weet ik zo eerlijk gezegd niet en voor Capitol Reef bij de Fruita Campground (deze is first come first served)
Verder ben ik niet bekend met kamperen in de parken rond Moab. Ik lees hier geregeld iets over de Devils Campground in Arches, maar ik weet niet of dat een goede plek is voor 3 nachten om vanuit daar ook Canyonlands aan te doen, dat moet je even uitzoeken. Het is waarschijnlijk, op death valley en evt las vegas na, wel de warmste plek van je vakantie in dat jaargetijde. Dag 15 heb je voldoende tijd voor Monument Valley als je daar rechtstreeks vanuit Moab heengaat.
Dag 16 zou ik (hou wel je kids in de gaten) horseshoe bend meepakken en dan de rest vd dag bij Lake Powell doorbrengen. Let wel, op het water zal het lekker zijn met goed weer. Het water zelf is waarschijnlijk nog ijskoud.
Dag 17 in de ochtend Antelope canyon doen (de lower) en dan door naar de Grand Canyon. Bij het binnengaan van het park al wat uitzichtpunten meepakken en dan richting GC village. Kijk voor kamperen hier bv naar de Mather Campground.
Dan dag 18 in de ochtend de helicoptervlucht en dan kan je die dag nog bij de GC doorbrengen (ik weet niet of dit zo interessant is voor de kinderen) of je kan al een stukje richting Las Vegas rijden. Je zou misschien eens kunnen kijken of Bearizona wildlife park in Williams iets voor jullie is?