Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ElsVr: eerste keer zuidwesten + Hawai Big Island

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ElsVr: eerste keer zuidwesten + Hawai Big Island

Bericht door PSVwally »

Vanuit Amsterdam kan je idd alleen rechtstreek naar San Francisco en Los Angeles vliegen. Beide vluchten komen vroeg in de middag aan. Reken erop dat je dan op zn vroegst rond 1430/1500 de auto hebt gehaald en op pad kunt.

Je noemt een paar post hierboven met al jullie voorkeuren precies alles op wat in het standaard rondje zuidwest zit. Ik vraag me overigens af wat je dochter in Palm Springs wil doen, behalve wegsmelten vd hitte?

Nog een vb:

01 naar SF
02 SF
03 SF - Yosemite
04 Yosemite
05 Yosemite - Lone Pine
06 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
07 Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas - Zion (1 dag zion voor jullie)
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Page
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Kingman
14 Kingman - LA (evt via Palm Springs)
15 LA
16 LA - vlucht naar Hawaii

Ik heb voor wat rust 2 volle dagen Vegas erin gezet. Die kan je ook bij SF of LA zetten natuurlijk.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Mooie route Paul :thumbup: denk dat dit het maximaal haalbare is.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Bedankt Paul,dat ziet er inderdaad heel goed uit.Wat mijn dochter met Palm Springs heeft is mij ook een raadsel maar aangezien iedereen zijn voorkeuren heeft mogen opgeven kan ik niet zeggen dat die van haar niet telt :mrgreen: ,daarom dat ik het in onze originele planning ook puur als overnachtingsplaats had voorzien,daar had ik gepland om van de luchthaven in LA na aankomst door te rijden naar Palm Springs,daarna is dat dan aangepast met eerst een verblijf in LA,ik weet zelfs al niet meer waarom...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergis je daar niet in. Een rit LAX - Palm Springs zou zonder files zo'n 2.5u zijn. Maar reken er maar op dat je rond het begin van het LA rush hour nog niet helemaal de stad uit bent en dat je er zo meer dan 4u over kunt doen. Je moet bv maar eens om middernacht een route LAX - Palm Springs invoeren op google maps en dan het verkeer aanzetten. Dan is het 3u smiddags in LA en zie je veel rood.

Bij Palm Springs heb je wel de Palm Spring Aerial Tramway wat misschien leuk kan zijn?

Edit: ik zie dat je bij de nieuwe google maps ook tijden kan aangeven waarop je daar zou rijden. Ik zie gemiddeld op doordeweekse dagen zeker 4.5u, op vrijdagen eerder 5uur en op zaterdag en zondag tussen de 2.5 en 3uur rijden van LAX naar Palm Springs. Andersom van Palm Springs naar LAX (al zou je dan daar niet heen rijden) is tussen de 2 en 3u
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Zoals de planning voorlopig is zouden we in Los Angeles aankomen op zaterdag om 11.45u.Dus ik had geschat om dan een tweetal uur later te kunnen vertrekken naar Palm Springs.
Als we nu toch Yosemite zouden laten vallen,wat zou dan een alternatief kunnen zijn?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij geef ik dat in voorbeeld 2 op de vorige pagina al aan....

2u tussen landing en wegrijden met auto op LAX kan erg krap aan zijn hoor. Als er een aantal 747's of A380's landen kan je er zo een uur meer bij tellen.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

nee,in voorbeeld 2 zit San Francisco niet.Dus moet ik nog een beetje verder puzzelen :mrgreen:
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik ben echt maar een beginneling in het beoordelen en bedenken van een routes, maar zou zoiets kunnen?

1 naar SF
2 SF
3 SF - Monterey
4 Monterey - San Luis Obispo
5 San Luis Obispo - Death Valley
6 Death Valley - Las Vegas
en dan verder de route van Paul

Dan heb je toch een stukje kustweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je wel naar SF wilt kun je toch wel de route via Yosemite en DV naar Las Vegas nemen zoals ik al eerder aangaf. Je hoeft dan geen twee nachten voor Yosemite uit te trekken zoals in het voorbeeld van Paul, maar bijvoorbeeld alleen een stop te maken aan de oostkant van het park. Je hebt dan ook tijd voor bijvoorbeeld een extra nacht Zion of meer tijd voor SF of LA.
De route van Anneleen is ook niet gek als je een stuk kust wilt doen, maar je mist dan wel de mooie route via de TIoga Pass. Kijk eens wat je daar kunt doen en of je dat aanspreekt (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills).
Je kunt ook naar Phoenix vliegen en dan de volgende route doen: GC, Page, Bryce, Zion, Las vegas, Bishop, SF, Pismo Beach, LA.

Ik herken het toch niet dat in de meest reisverslagen veel lange wandelingen staan. Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl en op mijn wandelsite voor wat mgoelijkheden in de parken. Een wandeling als de Narrows in Zion is ook voor niet wandelaars/tieners erg leuk om te doen en zo zijn er wel meer voorbeelden. Mijn dochter heeft op haar 20e een rondreis gemaakt en die was onder andere erg enthousiast over de wandeling naar Cedar Ridge in de Grand Canyon (zie hier haar verslag).
Oké,beetje vreemd om me te moeten verantwoorden over waar we wel naartoe willen,maar geen probleem.
Je vraagt hier hulp. Om goed mee te kunnen denken is het handig om te weten waarom jullie bepaalde keuzes maken. Het is altijd lastig in te schatten in hoeverre mensen zijn ingelezen en of ze weten wat ze waar kunnen verwachten.

Marianne
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Heeft er iemand ervaring met het boeken van hotels via priceline?
Je kan daar blijkbaar alleen het aantal kamers ingeven ,niet het aantal personen per kamer.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb daar geen ervaring mee, maar er loopt een topic over, misschien heb je daar iets aan:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=48057
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bij Priceline kun je inderdaad niet meer dan 2 personen opgeven.
Bij Hotwire kan dat echter wel, je kunt dan gewoon voor 4 personen boeken.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Na wat puzzelen zijn we uitgekomen op dit compromis.We hebben nog 1 dag over dus voorstellen over waar deze ingepast kan worden zijn welkom.We hadden zelf gedacht om eventueel Monument Valley tussen Page en Grand Canyon in te zetten.

Dag 1: aankomst San Francisco om 11.40u
Dag 2: San Francisco
Dag 3:San Francisco
Dag 4: San Luis Obispo
Dag 5: Death Valley: dit is een volledig dag rijden met dan nog zonsondergang in Death Valley
Dag 6: Las Vegas,maar pas rond de avond aankomen zodat we een stuk van de dag in Death Valley kunnen doorbrengen
Dag 7: Las Vegas: uitstap Hoover Dam
Dag 8: Bryce
Dag 9: Page
Dag 10:Page
Dag 11: Grand Canyon
Dag 12: Needles
Dag 13:Palm Springs
Dag 14-19: Hawaii
Dag 20-23 :LA
Dag 24: vertrek
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat kan. Wel wat kanttekeningen.

Wat zijn dan je plannen op dag 4. Met de stops erbij (en trust me, je gaat veel stoppen als het niet teveel mistig is) is dat een hele dagtocht. Vooral als je die dag ook de auto nog op moet halen bij het vliegveld. Je hebt dan wel geen tijd voor bv een walvistocht bij Monterey. Kijk behalve San Luis Obispo ook naar bv Morro Bay als overnachtingsplek, of als je Cambria gepasseerd bent iets land inwaarts bij Paso Robles (wel de 1 en niet de 101 ingegeven).

Bryce is vanuit Las Vegas 4uur rijden. Er komt ook nog 1 uur bij vanwege de tijdzone die je doorgaat. Je komt dus pas in de middag aan.
Dit uur 'win' je weer terug als je Utah uit rijdt naar Page.

Voor iets meer tijd bij de grand canyon zou ik niet verder rijden dan Kingman. Rij dan de dag erna Kingman - Oatman - Needles - Essex - Amboy - Joshua Tree - Palm Springs. Dan heb je en een leuk stuk route66 en voor je dochter tijd in Palm Springs.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie plannen bij Page? Je zou daar ook met 1 nacht kunnen volstaan en dan een nacht Zion toevoegen. Of spreekt dat jullie helemaal niet aan? Het zou je ook nog tijd geven voor een rit door Valley of Fire.
Met een overnachting in DV kom je al op tijd in Las Vegas aan, ik denk niet dat je veel doet in het park, hooguit een korte stop bij de verschillende uitzichtpunten.
Een overnachting in Lone Pine zou ook nog kunnen, in plaats van DV. Je zou dan nog de Alabama Hills kunnen bezoeken. Zie voor Lone Pine en de Alabama Hills ons 2015-verslag.

Marianne
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

In Page willen we graag een volledige dag hebben.Vandaar 2 overnachtingen,dan kunnen we de voormiddag nog in Bryce doorbrengen en rond de middag naar Page vertrekken.
Wat dag 4 betreft hebben we ook al gedacht om daar de extra dag te gaan gebruiken voor nog een overnachting in Monterey of als we toch monument valley willen doen een dag minder SF te nemen en die voor Monterey te gebruiken.Het stuk route 66 hadden we zelf ook al bekeken,Needles is gewoon overnachten dus kan ook ergens anders.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Leuke reis gaan jullie maken!
Oke, het is voor veel mensen wellicht gehaast, maar als je steeds vroeg op een dag vertrekt en je dag goed besteed gaan jullie heel veel moois zien!
Ik zou (juist omdat jullie nergens ruim in de tijd zitten) wel nog eens overwegen of je echt 2 nachten in Page wil blijven.
Wij deden dat ook en vonden dat geweldig, MAAR alleen omdat we een hele dag heerlijk met een speedboot gingen varen op Lake Powell. Dat hadden we echt niet willen missen. Maar anderzijds als je niet van plan zou zijn om te gaan varen, is het echt zonde om 2 nachten bij Page te gaan zitten.
Horseshoe bend en Antelope Canyon kost je bij elkaar niet meer dan zo'n 2,5 uur tijd en verder is er bij Page weinig te beleven.
Misschien leuker om Zion dan nog even mee te pikken? :)

Veel plezier en succes nog met het voorbereiden!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aan de andere kant, als ze pas laat in de middag bij page aankomen, zoals ze aangeeft is er niets mis met 2 nachten Page. Je kan die dag bv nog de horseshoe bend meepakken. Dan de volgende dag antelope canyon doen en bv aan het meer wat gaan doen. Je kan de dam bekijken, of in het meer gaan zwemmen, of een boot huren (duur grapje) of een kano huren en daarmee bv ook een deel van de natte kant van antelope canyon bezoeken. Of gewoon even een rustige middag inplannen. Je kan ook naar de Navajo Bridge/Lees Ferry rijden om dat te bekijken. Er is stiekem genoeg te doen rond Page hoor. Het dorp/stadje zelf is niet enorm boeiend.

Overigens. Als je vanuit San Luis Obispo naar Death Valley gaat en je vertrekt uiterlijk zo rond 9u, dan zou ik lekker picknicken/lunchen rond Lake Isabella. Verder is er op die route niet enorm veel boeiends te beleven. Maar je komt dan tussen 14 en 15u death valley binnen. Je kan dan echt nog wel wat bekijken. Bijvoorbeeld alles voor Furnace Creek (waar overnacht je in DV?). En daarna lekker een zwembad opzoeken in de late namiddag. Ik zou de ochtend erna juist (weer) vroeg vertrekken om nog wat zaken in Death Valley te bekijken (badwater, terug via artist drive, zabriskie point, dantes view) en dan richting Las Vegas rijden. Ga je laat, dan zit je weer op het heetst vd dag in Death Valley. Ik zou zelf zelfs deze dag de Hoover dam (als dat een must is) meepakken. Zodat je de dag erna weer eens een hele dag op 1 plek hebt en een dag niet hoeft te rijden.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Leuke ideetjes alweer :thumbup:
In DV zouden we Furnace Creek Ranch boeken.Ik had graag de Inn gehad maar die zit al vol op de datum dat we er zouden zijn.Een andere mogelijkheid was in Stovepipe Wells
Bij Page zouden we logeren in Lake Powell resort zodat we hopelijk ook nog wat tijd bij/op het water kunnen doorbrengen.
Wat betreft de Hooverdam hadden we een leuke uitstap gevonden vanuit Las Vegas.Bezoek aan Hooverdam met rondleiding binnen en daarna een boottocht met een raderboot.Ik weet niet of we dat gaan doen of gewoon Hooverdam langs buiten bezoeken.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik heb 4 jaar geleden de boottocht naar de Rainbow Bridge gedaan op Lake Powell en dit vond ik echt fantastisch. De boten vertrekken ook vanaf de kade bij het Lake Powell Resort.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen