Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Bericht door Anneleen »

@ Elly: ik heb nét ontdekt dat jullie ook al een paar keer een reis door het midwesten hebben gemaakt! Ik kwam hier nu even even checken welke route Marianne weer precies had voorgesteld om te vergelijken met jullie routes. Toevallig.

@ Moon29: vanavond jullie reisverslag gelezen. Ik krijg er nog meer zin in. Prachtig! Misschien kunnen wij inderdaad iets vergelijkbaars doen en combineren met Moab. Het wordt puzzelen.

@ Toetjero: jullie plannen zien er ook goed uit, maar jullie hebben meer tijd dan wij. Ik ben altijd jaloers op Nederlanders, die blijkbaar zo gemakkelijk 4 weken weg kunnen - in België is dat écht uitzonderlijk, tenzij je in het onderwijs werkt, wij zullen ons dus moeten beperken tot 3 weken.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat ligt echt wel heel erg aan de werkgever en het soort werk dat je hebt, Anneleen. Wij kunnen max. 18 dagen weg, dus zelfs geen 3 weken :wink:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Anneleen ik werk in het onderwijs en mijn man is zelfstandige ICT-er. Vroeger in loondienst kon hij ook maar maximaal 3 weken weg,
Ik zou zondag heen vliegen en dan de maandag of een dinsdag terug.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Hier ben ik weer. Na heel wat lezen (nog lang niet alles...) vraag ik me af of volgende route realistisch is:

1 huis - Denver
2 Denver - RMNP
3 RMNP
4 RMNP - Badlands NP
5 Badlands NP - Custer SP
6 Custer SP - Sheridan
7 Sheridan - Cody
8 Cody - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton
12 GT
13 GT - Provo of Utah Lake SP
14 Provo - Moab
15 Moab
16 Moab
17 Moab - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 LV
21 LV - huis

Wat denken jullie van deze route?
Dan heb ik eventueel een dag over, afhankelijk van wanneer we precies vertrekken en terugkeren. Waar zouden jullie die toevoegen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou bij Yellowstone wel een extra dag kunnen gebruiken, maar het hangt er ook van af hoeveel tijd je voor GT nodig hebt; dag 11 kun je voor beide parken gebruiken. Ook in South Dakota is een extra dag niet verkeerd. Ik denk dat dag 4 erg lang is, misschien iets eerder stoppen? Wij kwamen niet verder dan Hot Springs, vanaf Estes Park. Als julie uit RMNP komen is het verder, en met de camper ben je toch langzamer, zeker op het eerste stuk.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dag 4 hebben wij ook zo gedaan.
Wij vonder dat prima te doen weliswaar wel met een auto en dus niet per camper.

Ik zou zeker een nacht bij Custer SP toevoegen.
Ten eerste omdat je de tijd daar wel nodig hebt, maar ook om niet te veel overnachtings adressen van maar 1 nacht achter elkaar te hebben.
In Yellowstone zul je waarschijnlijk oook verschillende overnachtings adressen hebben.

Maar sowieso gaan jullie een geweldige reis maken! !
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou die extra dag op dag 4 inzetten of anders bij Custer. Ik vind het met een camper overigens niet erg om steeds een andere overnachtingsplek te hebben, je moet tenslotte toch alles meenemen. Of je dan naar een andere camping gaat of weer terug naar dezelfde maakt dan niet zoveel uit.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dag 4 is zelfs met een auto al een heel lange dag rijden, zoals Marianne ook al schrijft. Met een camper lijkt het mij helemaal een uitdaging. Mijn Garmin geeft voor Estes Park - Interior 743km en ruim 7,5 uur rijtijd met een personenauto aan. Je hebt op die dag zeker geen tijd om nog iets te bezoeken. Op dag 5 en Badlands N.P. en Custer S.P. en Mount Rushmore bezoeken gaat ook niet lukken. Om van de andere bezienswaardigheden in de Black Hills nog maar te zwijgen. Reken op dag 6 met een camper op een rijtijd van een uurtje of zeven (5,5 uur voor een personenauto). Met een stop van enkele uren bij Devil's Tower heb je die dag ook geen tijd om nog iets in de Black Hills te doen. Zelfs met de extra dag daar, zou het allemaal nog heel krap zijn. In feite wil je twee gedeeltelijk overlappende routes van drie weken in één route van ruim drie weken combineren. Dat levert een in mijn ogen te gehaaste route op.
Ik zou South Dakota en misschien ook Denver en RMNP bewaren voor een volgende reis. De keuze is aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Oei, nu weet ik het even helemaal niet meer :? . Is iedereen het eens met Old Faithful?
Ik had de route uitgestippeld op Google Maps en het leek me allemaal nogal mee te vallen. Een paar lange ritten, dat wel, maar dat hebben we afgelopen zomer ook gedaan. We hebben toen gemerkt dat het ons goed lukte om vroeg (7 à 8 uur) te vertrekken en dan toch nog op een redelijk uur in de namiddag aan te komen. Met een camper ben je snel weg, ontbijten nam weinig tijd in beslag of deden we onderweg en 's avonds zaten we altijd goed op tijd in bed, zodat het vroege opstaan geen probleem was.
De afstand van RMNP naar Badlands is volgens Google Maps 'maar' 372 mijl en 'maar' 6u05. Met een camper dus gemakkelijk 8 uur. Maar zou ons dat niet lukken?
Ik dacht op dag 5 Badlands te bezoeken, en dan door te rijden naar Custer (volgens Google Maps maar 81 mijl). Mount Rushmore zouden we overslaan. Dat spreekt ons niet zo aan.
Dag 6 dan Custer SP bezoeken. Een dag in Custer bijdoen was al het plan. Ik heb me vergist toen ik de route hier opschreef. Dus heb ik eigenlijk geen dag over :( .
Dag 7 van Custer SP naar Sheridan rijden. Onderweg Devil's Tower bezoeken. Ik las in het verslag van Elly en in dat van Moon29 en in dat van Marianne dat dat wel kan?

Of is het volgens jullie beter om Badlands dan maar uit de route te halen en van RMNP meteen naar Custer SP te rijden? Dat maakt volgens Google Maps niet veel verschil in mijlen en reistijd, maar dan hebben we meer tijd voor Custer SP en de streek daarrond. Of we kunnen die uitgespaarde dag dan bij Yellowstone plakken.
Wat we ook kunnen doen, is maar 1 overnachting in Zion plannen. We zouden dan 's morgens vb. Observation Point kunnen doen en daarna pas doorrijden naar Las Vegas. We hebben immers al heel veel trails in Zion gedaan afgelopen zomer. Dan heb ik ook een dag over om elders te plannen. We overwegen ook om in Bryce te stoppen in plaats van in Zion. Dat is minder ver vanuit Moab en toen we afgelopen zomer in Bryce waren, regende het de hele dag. Bryce in de zon lijkt ons ook wel de moeite.

Pfft. Ik ben een geweldige twijfelaar in dat soort dingen :oops: . De route die Marianne voorstelde, kan natuurlijk ook nog, al zouden we dan misschien niet opnieuw naar Capitol Reef gaan. Alleen, ik las in de reisverslagen zoveel enthousiaste verhalen over de parken in South Dakota...

Wat denken jullie?

Ik vind het trouwens, net als Elly, niet erg om met een camper elke dag op een andere plek te slapen. We moeten toch niet in- en uitpakken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anneleen schreef: De afstand van RMNP naar Badlands is volgens Google Maps 'maar' 372 mijl en 'maar' 6u05. Met een camper dus gemakkelijk 8 uur. Maar zou ons dat niet lukken?
Wat neem jij dan als begin- en eindpunt? Als ik uitga van de Moraine Campground in RMNP en Cedar Pass CG in Badlands, dan is het 472 mijl volgens GoogleMaps, en 7,5 uur rijden. Met een camper zal dat toch wel iets langer zijn.
Ik zou veel eerder stoppen, dus eerst Custer doen.
Wil je niet naar Mt Rushmore en ook niet naar Crazy Horse? Dat vonden wij toch allebei wel de moeite waard. en heel veel tijd hoeft het niet te kosten. Ik weet niet of ik alleen voor Badlands de omweg via South Dakota zou maken.
Van Custer naar Sheridan kan prima. Je zou zelfs wel verder kunnen rijden.

In mijn route zou je een extra dag voor Yellowstone uit kunnen trekken. En Capitol Reef is natuurlijk geen must. Maar die route is wel veel mooier dan via de I15.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind met dag 4 eigenlijk weinig mis. Maar dag 5 en 6
kom je dan gewoon tijd te kort. Mt Rushmore overslaan? Sja... Ieder zn ding natuurlijk, maar dan zou ik er misschien wel voor kiezen om heel die hoek over te slaan en van RMNP misschien via Thermopolis of Casper Cody te rijden. Je kan met de camper ook niet overal in de Black Hills over Needles Loop rijden vanwege de smalle
tunnels. Zet dan wat meer dagen bij Yellowstone en voeg evt Idaho Falls, Craters of the moon en Vernal (Dinosaur) toe?

Ik vond de BH echt geweldig hoor en ook Badlands is heel uniek en mooi. Maar alleen voor Custer SP zou ik die rit niet maken. Dan maar Bizons kijken in Yellowstone.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vind er weinig mis met je route. Het zou zonde zijn om South Dakota over te slaan alleen maar voor die lange rijdag. Als het voor jullie geen probleem is dan zou ik dat gewoon doen. Het zijn bovendien rustige, en makkelijke wegen. Files hoef je daar niet te verwachten. En het scheelt echt heel veel als je 's ochtends vroeg kunt vertrekken. Met 4 volwassen kinderen bij valt dat niet altijd mee is mijn ervaring :lol: :lol:
Je kunt evt Crazy Horse en Mt Rushmore ook vanaf de weg bekijken als dat jullie niet zo aanspreekt. Een fotootje en weer door.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik sluit me voledig aan bij Michelly. Zeker omdat je aangeeft dat je al vroeg vertrekt. Wij doen dat ook zo en vinden dan af en toe een lange rij-dag geen probleem. De kids vinden het vaak zelfs wel lekker als rustdag.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

@ Marianne: ik had gewoon RMNP en Badlands NP ingevoerd. Ik heb het vandaag nog eens gedaan en kwam nu 377 mijl uit :? . Als ik Moraine Park Campground en Cedar Pass Campground invoer, krijg ik 407 mijl :? . Misschien rekent Google Maps in België anders dan in Nederland :wink: ?
Als ik je goed begrijp, zou je dan eerst naar Custer rijden (2 overnachtingen), dan naar Badlands (1 overnachting) en van daar naar Sheridan? Of beter Badlands overslaan dan? En dan van Custer meteen naar Cody? Of is dat dan weer te ver?

@ Marianne en Paul: het is niet dat ik niet naar Mt Rushmore wil, ik wil gewoon al dat volk niet :( . Ik heb bij onze vorige reis gemerkt (en dat weet ik ook al van andere reizen naar andere bestemmingen) dat toeristische hoogtepunten voor ons veel van hun waarde verliezen als het er superdruk is. Bij onze vorige reis was dat bij Lombard Street in San Francisco, op de weg naar de Narrows in Zion, bij Horseshoe Bend in Page, bij de zonsondergang aan de Grand Canyon,... en zo kan ik er nog wel een paar opsommen. Ik zeg niet dat ik het dan niet meer mooi of niet meer de moeite vind, maar de sfeer is dan zo anders en dat bepaalt voor ons veel. Het is misschien wat kort door de bocht, maar ik vind een mooie foto dan eigenlijk mooier dan er zelf te staan, als sardientje tussen de andere sardientjes. Dat stukje dan niet zien ten voordele van iets waar het véél rustiger en sfeervoller is, vind ik dan helemaal niet erg.

@ Paul: ik ben nog niet helemaal mee met Badlands. Als we niet naar Mt Rushmore zouden gaan, hoeven we ook niet naar Badlands en Custer te gaan en kunnen we beter van RMNP naar Cody rijden? En dan langer in Yellowstone, eventueel nog wat andere dingen daar in de buurt meepikken? Begrijp ik dat goed? Of bedoelde je iets anders?

Ik heb de indruk dat de meningen wat verdeeld zijn, als ik alle reacties lees :wink: . Geen probleem, hoor, maar niet gemakkelijk voor een twijfelaar zoals ik :D , maar ik kom er wel uit.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Anneleen schreef: toeristische hoogtepunten voor ons veel van hun waarde verliezen als het er superdruk is.
Zet je dan maar schrap voor Yellowstone! :wink:
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Anneleen schreef:@ Marianne: ik had gewoon RMNP en Badlands NP ingevoerd. Ik heb het vandaag nog eens gedaan en kwam nu 377 mijl uit :? . Als ik Moraine Park Campground en Cedar Pass Campground invoer, krijg ik 407 mijl :? . Misschien rekent Google Maps in België anders dan in Nederland :wink: ?
Ha ha, ja, de Nederlandse versie zegt nu hetzelfde als de Belgische. :wink:
Ik denk dat ik van Moraine naar de NE ingang heb genomen. Naar de Cedar Pass is het inderdaad minder ver.
Maar dat doet er niet echt toe, mijn punt was meer dat je moet kijken waar je wilt overnachten (of het nu in Badlands of in Custer SP is) en dan kijken hoe ver het is. Je krijgt nooit een goede afstand als je van park naar park gaat; de Nederlandse GoogleMaps gaat dan niet echt tot in het park.

Je zult nergens ontkomen aan veel toeristen als je naar toeristische hoogtepunten gaat. Voor mij een reden om juist meer tijd uit te trekken voor Yellowstone; dan heb je meer gelegenheid om de drukte te ontwijken, je kunt dan de vroege ochtend en de avonden gebruiken voor de populairste punten en overdag de drukte ontwijken door een wandeling te maken of naar een minder drukke bezienswaardigheid te gaan.
Je kunt zelfs bij de Grand Canyon echt wel in je eentje van een ondergaande zon genieten.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Marianne, hoeveel tijd zou jij dan uittrekken voor Yellowstone?
Ik vind drukte ook niet altijd storend. Ik vind het vooral lastig als iedereen op een kluitje staat, er veel lawaai is en mensen elkaar bijna verdringen voor een goeie foto.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. En niet alleen naar Rome maar ook naar South Dakota :wink: .
Misschien neemt Anneleen de route door Nebraska, via Scotts Bluff en Alliance. Die is inderdaad een stuk korter dan de route over I-25 en Us-18 via Rapid City die in ieder geval ik neem en misschien ook Marianne. Die route via Nebraska is weliswaar korter, maar heeft volgens mijn Garmin een uur langere rijtijd.
Als je besluit Naar South Dakota te gaan, zou ik in ieder geval voldoende tijd daarvoor nemen. Kijk in Custer S.P. naar de wegen waar je wel en niet kunt rijden met een camper i.v.m. de tunnels. Zie daarvoor http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... er-map.pdf.

Niet te vlug denken dat het niet lukt. :wink:

[youtube]xN5VpqMnPUk[/youtube]

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik ben nog niet helemaal mee met Badlands. Als we niet naar Mt Rushmore zouden gaan, hoeven we ook niet naar Badlands en Custer te gaan en kunnen we beter van RMNP naar Cody rijden? En dan langer in Yellowstone, eventueel nog wat ander
Wat ik bedoelde is dat als Badlands een twijfelgeval en Mt. Rushmore een no-go is, of je dan voor alleen Custer SP zo'n omweg moet maken? Badlands NP was voor mij echt een compleet verspilde en verregende dag, dus ik kan niet objectief beoordelen, maar in de BH zou ik makkelijk een week kunnen doorbrengen.
Als je de ingang van Mt. Rushmore, komende vanuit Keystone, voorbij rijdt kun je een paar 100m verder gewoon langs de kant vd weg stoppen voor een snelle foto. Daar heb je goed zicht op de kop van Washington. Maar ik zou Wind Cave NP, Custer SP, maar vooral ook de Needles loop/Iron Mountain Road meenemen. Bij die laatste ook zeker stoppen en gaan wandelen. Alleen kan je deze weg door de tunnels niet met de camper, of alle campers ( je moet even goed uitzoeken hoe dat dit precies zit, zie http://gfp.sd.gov/state-parks/directory ... er-map.pdf ) rijden. Denk alleen niet dat je zo goed kunt rijden als sommige die daar met een bus rijden. Dat filmpje moet je maar eens op youtube zoeken.

Edit, ik zie dat Old Faithful de links ook heeft neergezet :D :mrgreen:
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Hey Anneleen,
Net heel je verslag gelezen van dit jaar (wat wij dus min of meer volgend jaar gaan doen), met heel veel leuke tips. Nu lees ik je plannen voor de nieuwe reis, en dat is nu net wat wij ook in ons hoofd hebben. Moab, Yellowstone.
Ik heb ergens van een forumlid deze trip gevonden, en ik moet me er nog in verdiepen, maar dit lijkt ons wel iets.

Reis Preben

Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Keystone: Onderweg stops bij Scottsbluff NM en Carhenge
Dag 3: Keystone: Custer state park en Mount Rushmore
Dag 4: Keystone - Spearfish: Bezoek badlands NP
Dag 5: Spearfish - Cody: Devils tower
Dag 6: Cody - Yellowstone: Bezoek Buffalo Bill en Beartooth highway (overnachten in Mammoth hotel)
Dag 7: Yellowstone (overnachten in Mammoth hotel)
Dag 8: Yellowstone (overnachten West Yellowstone)
Dag 9: Yellowstone (overnachten Old Faithfull Inn)
Dag 10: Yellowstone (overnachten Old Faithfull Inn)
Dag 11: Yellowstone - Jackson: Grand Tetons
Dag 12: Jackson: Grand Tetons
Dag 13: Jackson - Moab
Dag 14: Moab: Arches/canyonlands
Dag 15: Moab: Arches/canyonlands
Dag 16: Moab - Grand Junction: Arches/canyonlands/Scenic byway 128
Dag 17: Moab - Grand Junction: Arches/canyonlands/Scenic byway 128
Dag 18: Grand Junction - Durango: Black Gunnison en Million Dollar byway
Dag 19: Durango - Great Sand Dunes: Sand Dunes NP
Dag 20: Great Sand Dunes - Colorado springs: Pikes Peak USAF Academy Chapel
Dag 21: Colorado Springs - Denver: Garden of Gods/USAF Capel/Shoppen bij Castle rock outlet shops/ 21u auto inleveren
Dag 22: Zeer vroeg terugvlucht
Dag 23: Aankomst Brussel

Zoals gezegd, ik moet nog gaan uitzoeken of het helemaal ons ding is, maar Yellowstone, Grand Tetons, Arches, Canyonlands en Monument Valley staan hoog op ons lijstje.
Maar eerst gaan wij het "klassieke" rondje doen en ik kijk al uit naar jouw reistips voor dit nieuwe stukje Amerika :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer