Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo verzekeringen veranderd?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Alamo verzekeringen veranderd?
Op 21 september haalden wij onze auto op bij Alamo in Seattle.
Nu ben ik gewoon dat ze ons die roadside verzekering proberen aan te smeren - ik zeg altijd nee.
zo ook deze keer.
De vrouw achter de balie bleef aandringen en ik zei dat ik elk jaar een auto huur bij Alamo en tevreden ben met de verzekeringen die ik altijd standaard neem.
Nu beweerde die vrouw dat er iets veranderd was aan de verzekeringen bij Alamo waardoor er veel minder inbegrepen was. Een hele story kwam er uit dat ze elke dag tientallen telefoons kregen van mensen die veel kosten hadden omdat ze dachten dat dingen inbegrepen waren bla bla bla.
Wij hebben een hele reis gelachen met haar laatste dreiging dat als we in Portland auto pech kregen dat we dan 3 000 dollar moesten betalen om naar Las Vegas (onze eindbestemming) gesleept moesten worden want alles wat er mis zou gaan aan die wagen zou in Las Vegas opgelost moeten worden.
Ik vond dit zeer raar allemaal.
Iemand meer info of er inderdaad iets veranderd is?
Nu ben ik gewoon dat ze ons die roadside verzekering proberen aan te smeren - ik zeg altijd nee.
zo ook deze keer.
De vrouw achter de balie bleef aandringen en ik zei dat ik elk jaar een auto huur bij Alamo en tevreden ben met de verzekeringen die ik altijd standaard neem.
Nu beweerde die vrouw dat er iets veranderd was aan de verzekeringen bij Alamo waardoor er veel minder inbegrepen was. Een hele story kwam er uit dat ze elke dag tientallen telefoons kregen van mensen die veel kosten hadden omdat ze dachten dat dingen inbegrepen waren bla bla bla.
Wij hebben een hele reis gelachen met haar laatste dreiging dat als we in Portland auto pech kregen dat we dan 3 000 dollar moesten betalen om naar Las Vegas (onze eindbestemming) gesleept moesten worden want alles wat er mis zou gaan aan die wagen zou in Las Vegas opgelost moeten worden.
Ik vond dit zeer raar allemaal.
Iemand meer info of er inderdaad iets veranderd is?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Alamo verzekeringen veranderd?
Ik had dat 3 jaar geleden al dat mij met klem werd verzocht om het aan te schaffen omdat ik bij een ongeluk echt een probleem zou hebben. Alle verzekeringen staan toch op de voucher? Het zou mij echt verbazen als dat ineens allemaal niet genoeg meer zou zijn
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik weet dat je roadside nodig hebt voor lekke band en verloren sleutel en zo, dat wel?
Maar zij haalde er echt hele horrorverhalen bij. Roel kreeg er echt schrik van - ik werd vooral een beetje boos.
Maar zij haalde er echt hele horrorverhalen bij. Roel kreeg er echt schrik van - ik werd vooral een beetje boos.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is echt onzin. Als je pech hebt ruil je de auto om bij de dichtsbijzijnde Alamo. En als ze hem moeten wegslepen doen ze dat ook. Wat ze je proberen te verkopen is Roadsize PLUS. Dat is enkel voor als je een lekke band, lege accu, verloren sleutel hebt.
Zie ook dit artikel over dit soort praktijken: http://www.telegraph.co.uk/travel/colum ... -case.html
Zie ook dit artikel over dit soort praktijken: http://www.telegraph.co.uk/travel/colum ... -case.html
Mis-selling in Miami
Richard Pengilley, Witney, writes:
My wife and I flew into Miami Airport last week and picked up our hire car from Alamo. The rental cost had been paid in advance, as usual, through Holiday Autos so we knew there would not be any further charges.
I declined the clerk's usual request to buy an upgrade. He then asked if I wanted breakdown cover. I asked why I should need this: surely in the event of breakdown Alamo would arrange for the car to be collected and repaired at its expense? Or, as happened to us last year, provide a new car without further charge?
The clerk said that things had changed since our last visit and it was now my responsibility to get the car towed to a garage unless I took out the company's new US$6.99 per day breakdown insurance.
With a 160-mile drive back to the airport next Sunday I could not risk being stranded, so, much against my will, I paid an extra $118 (£56), including taxes.
Is this a new extra charge, and should I have paid it?
Gill Charlton replies:
Car-rental companies are increasingly coming up with new "top-up" charges to extract more money from travellers because they dare not put up basic car-hire rates in such a competitive market. But this refusal to provide breakdown cover of any kind as part of the rental package did not seem right.
I spoke to Holiday Autos, which confirmed that all its pre-paid reservations do include standard roadside assistance and that this would cover the cost of towing the car to a local garage should it break down.
It turns out that Alamo has started selling a top-up insurance called Roadside Plus. As well as duplicating cover for roadside assistance and towing, the Plus policy covers the cost of replacing windscreens, tyres and lost keys, which are standard car hire exclusions.
"The Alamo agent sold the customer an extension to the standard roadside cover, despite his booking already including the roadside towing that the customer wanted," said a spokesman for Holiday Autos. "We have contacted Alamo. It admits its agent mis-sold the insurance and has agreed to refund the customer for this extra cover when he returns the vehicle at the end of his trip."
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De gebruikelijke poging om je iets aan te smeren dat je eigenlijk niet nodig hebt. De ene is daar al wat meer in bedreven dan de andere en sommigen schuwen het niet om je schrik aan te jagen.
Gewoon niet aan laten vangen dus.
Gewoon niet aan laten vangen dus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dus gewoon thuis inchecken en direct naar de garage. Auto uitzoeken en zonder gezeur op pad!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedankt voor de feedback.
Ik vind het artikel dat hierboven gepost is zeer goed beschrijven wat men ons (heel agressief) probeerde te verkopen!
Ik vind het artikel dat hierboven gepost is zeer goed beschrijven wat men ons (heel agressief) probeerde te verkopen!
-
plume
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat wij dezelfde vrouw bij het inchecken hebben gehad. Toen wij hier 11 september aan de balie stonden, kregen wij hetzelfde verhaal te horen, van de veranderde verzekering. Ze bracht het echt zo erg dat we wel een beetje aan het twijfelen waren en afvroegen of we het wel goed hadden gedaan, ondanks dat ik van tevoren thuis deze verzekering had bekeken en gezien had dat dit dus niet nodig was. Ik moest haar drie keer vertellen dat we deze verzekering niet wilden, ze bleef maar aandringen. Irritant typje. 
- Bushmaster
- Amerika-expert
Optie 2: "I like to see your manager, NOW", en wel dusdanig hard, dat alle omliggende verhuurkantoren het ook kunnen horenRuud2004 schreef:Dus gewoon thuis inchecken en direct naar de garage. Auto uitzoeken en zonder gezeur op pad!
Optie 3: Slinger de opnamefunctie van je smartphone aan, en vraag of zij/hij het gehele verhaal nog eens "on cam" wil vertellen, vergeet niet haar/zijn name-tag te filmen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat laatste is idd wel grappig ja 
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je wordt gewoon keihard voorgelogen, trap er niet in.
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Sommigen gaan echt heel ver (TE ver!) om extra zaken te verkopen. Op andere reisfora zie je ook veel van dit soort onzinverhalen langs komen.
Ik begrijp best dat je na 20 uur reizen sterk in je schoenen moet staan om dit soort mensen de baas te kunnen zijn.
Maar er zijn oplossingen:
1. gebruik "skip the counter"
2. Indien er geen skip the counter is, gebruik dan een incheckzuil. Gaat allemaal ook heel duidelijk en vlot!
Ik begrijp best dat je na 20 uur reizen sterk in je schoenen moet staan om dit soort mensen de baas te kunnen zijn.
Maar er zijn oplossingen:
1. gebruik "skip the counter"
2. Indien er geen skip the counter is, gebruik dan een incheckzuil. Gaat allemaal ook heel duidelijk en vlot!
Voor mij een reden om niet bij Alamo te boeken. De keren dat ik daar boekte was er altijd wel wat wat ze je aan de balie probeerden aan te smeren. Zo irritant, evenals die verplichte volle tank benzine en betalen voor een extra bestuurder (zeker als je wettig echtgenoot van elkaar bent). O, ja en online doen voorkomen dat ze auto's beschikbaar hebben, in dit geval ging het specifiek om een SUV die bij de rest niet meer beschikbaar was, online de boeking doen, je creditcard meteen afschrijven en dan 2 dagen later een email krijgen dat de gekozen auto-categorie toch niet beschikbaar is. GRRRRR! Slinkse praktijken om je binnen te krijgen in de hoop dat je dan wel een andere auto bij ze boekt. Nee dus, boek mijn geld maar terug!
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja dat krijg je dus door bij een baliemedewerker je contract af te halen. Skip the counter of een incheckzuil gebruiken, dan heb je dat niet.jetusa schreef:Voor mij een reden om niet bij Alamo te boeken. De keren dat ik daar boekte was er altijd wel wat wat ze je aan de balie probeerden aan te smeren. Zo irritant, evenals die verplichte volle tank benzine en betalen voor een extra bestuurder (zeker als je wettig echtgenoot van elkaar bent).
Als je denkt dat dit alleen bij Alamo voorkomt dan heb je het helaas mis. Ook bij de andere verhuurders kun je dit soort praktijken tegenkomen.
Ik huur al jaren naar volle tevredenheid bij Alamo en het word alleen maar beter met de kwaliteit van de auto's en wat er ter plekke te regelen is. En als er dan iets mis is dan is de online klantenservice altijd bereid je te helpen. Dus voor mij blijft het voorlopig Alamo!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik heb ook niet speciaal slechte ervaringen met Alamo ten opzichte van anderen. Ben eigenlijk zelfs minder tevreden van Hertz.
Aan elke balie van elke verhuurder kan je zoiets tegenkomen.
Aan elke balie van elke verhuurder kan je zoiets tegenkomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ook wij boeken daar waar we kunnen kiezen voor Alamo. Altijd goed gegaan en fijn vanwege hun tolsysteem in Florida.
Wij komen al geruime tijd niet meer aan de balie. We maken gebruik van het online inchecken en anders van de kiosk op het vliegveld.
Wij komen al geruime tijd niet meer aan de balie. We maken gebruik van het online inchecken en anders van de kiosk op het vliegveld.
- Bushmaster
- Amerika-expert
De personen achter de balie bij verhuurmaatschappijen "ruiken" het volgens mij gewoon als ze een geschikte "prooi" aan de balie hebben staan is mijn idee. Blijft lastig na zo'n lange vlucht om dan nog de discussie aan te gaan.
Ik heb zelf ook slechtere ervaringen bij Hertz dan bij Alamo.
Ik heb zelf ook slechtere ervaringen bij Hertz dan bij Alamo.
Ik vind Alamo ook heel fijn. En als je heel zelfverzekerd meldt dat je totaal geen zin hebt in verkooppraatjes haken ze al heel snel af. Overigens heb ik dit jaar ook voor het eerst de incheckzuil gebruikt bij Alamo. Dat is echt ideaal. Super snel en je hoeft je dus niet schrap te zetten voor eventuele verkooppraatjes.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Prima dat jullie allemaal fan zijn van Alamo. Ik prefereer toch echt Hertz of Avis. tarieven all-inclusive, geen extra kosten voor 2e bestuurder, geen gezeur met volle tank, etc.
Als je denkt dat dit alleen bij Alamo voorkomt dan heb je het helaas mis. Ook bij de andere verhuurders kun je dit soort praktijken tegenkomen.
Ik weet uit ervaring (al heel wat auto's gehuurd) dat dit zeker niet alleen bij Alamo voorkomt, mijn ervaring is alleen wel dat het bij Alamo standaard gebeurd. Dit topic gaat over Alamo en ik gaf aan dat dit voor mij een reden is om niet bij Alamo te huren.
De personen achter de balie bij verhuurmaatschappijen "ruiken" het volgens mij gewoon als ze een geschikte "prooi" aan de balie hebben staan is mijn idee.
Misschien is het niet persoonlijk voor mij bedoeld, maar het zou toch bijzonder zijn dat ze dat bij Alamo zouden ruiken en bij Hertz en Avis niet!
Ik weet uit ervaring (al heel wat auto's gehuurd) dat dit zeker niet alleen bij Alamo voorkomt, mijn ervaring is alleen wel dat het bij Alamo standaard gebeurd. Dit topic gaat over Alamo en ik gaf aan dat dit voor mij een reden is om niet bij Alamo te huren.
De personen achter de balie bij verhuurmaatschappijen "ruiken" het volgens mij gewoon als ze een geschikte "prooi" aan de balie hebben staan is mijn idee.
Misschien is het niet persoonlijk voor mij bedoeld, maar het zou toch bijzonder zijn dat ze dat bij Alamo zouden ruiken en bij Hertz en Avis niet!
Natuurlijk heeft ieder z'n eigen voorkeur, daar is ook niets mis mee. Maar de zaken die jij noemt zijn bij Alamo niet anders of slechter geregeld in mijn ervaring. Je kan zelf kiezen hoe je de tank inlevert (prepaid, leeg in leveren, vol inleveren), tweede bestuurder is gratis tussen en in bepaalde staten (in ieder geval in CA en NV). Maar goed, het is belangrijk dat een ieder zich prettig voelt bij de keuze die gemaakt wordt.jetusa schreef:Prima dat jullie allemaal fan zijn van Alamo. Ik prefereer toch echt Hertz of Avis. tarieven all-inclusive, geen extra kosten voor 2e bestuurder, geen gezeur met volle tank, etc.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1742 Weergaves
-