Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Estherhavermans: reisschema (eerste maal USA) graag tips!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Estherhavermans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Estherhavermans: reisschema (eerste maal USA) graag tips!

Bericht door Estherhavermans »

Hallo!!

Vanavond hebben wij onze (4 volwassenen) tickets geboekt naar de USA (3 - 24 juni = 3 weken). Tickets met BA via LHR. Prijs pp € 577 euro
ams 7.15 - 07.30 lhr
lhr 09.35 - 12.45 lax

lax 21.35 - 16.00 lhr
lhr 18.00 - 20.10 ams

Concept route, alles 1 nacht tenzij anders aangegeven:
1 Los Angeles ( 2 nachten)
2 San Diego (2 nachten)
3 Joshua Tree National Park Area
4 Grand Canyon South Rim (2 nachten)
5 Lake Powell
6 Monument Valley Navajo Tribal Park Area
7 Bryce Canyon National Park Area
8 Zion National Park Area
9 Las Vegas Area ( 2 nachten)
10 Mammoth Lakes
11 Yosemite National Park Area ( 2 nachten)
12 San Francisco Area ( 2 nachten)
13 Monterey
14 Santa Barbara ( 2 nachten)

1) Is deze route haalbaar? Tips / aanpassingen zijn van harte welkom!!
2) Tips voor autohuur. welk type auto (fullsize SUV / van?? ) is aan te raden ?

Alvast bedankt!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Estherhavermans: reisschema (eerste maal USA) graag tips!

Bericht door Marcopstal »

Volle dagen LA hou je best op het einde van de trip, de eerste dag ben je in ieder geval toch hele vroeg wakker. Na aankomst zou je eigenlijk best nog direct naar San Diego kunnen rijden.

2 nachten GC is niet absoluut noodzakelijk tenzij je lange wandelingen plant.

Voor Zion wordt doorgaans aangeraden om twee overnachtingen te nemen.

Las Vegas - Mammoth Lake sis ene lange afstand, de tijd voor Death Valley is dan nogal beperkt wat toch zonde is.

Monterey - Santa Barbara is eigenlijk te ver voor één dag. Je gaat beter niet verder dan Pismo Beach.

Je spreekt nogal vaak van een nacht in de .... "area". Dat is een zeer ruim begrip dat je veel tijd en heen en weer gerei kan kosten.

Met 4 volwassenen is een full size SUV aangewezen of een minivan. De minivan zal waarschijnlijk wel goedkoper uitkomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Gezien jullie vroege aankomstuur in LA zou ik nog die dag naar San Diego rijden.
Monument Valley doe je beter voor Page.

In een van-naar schema zou het zoiets kunnen worden:

Dag 1 : Amsterdam - LA - San Diego
Dag 2 : San Diego
Dag 3 : San Diego - Joshua Tree - Twentynine Palms
Dag 4 : Twentynine Palms - Needles - route 66 via Oatman naar Kingman - Grand Canyon
Dag 5 : Grand Canyon
Dag 6 : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7 : Monument Valley - Page
Dag 8 : Page - Bryce
Dag 9 : Bryce - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 13: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - SF
Dag 16: SF
Dag 17: SF - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Santa Barbara - LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Mooie route van Ingrid!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Inderdaad Vanaf de Grand Canyon eerst MV en dan Page.

Komende vanaf Joshua Tree (waar zou je daar overnachten?) zou ik zeker wel 2 nachten Grand Canyon doen. Het is vanaf Twentynine Palms zeker een 6,5u rijden met 1u lunchpauze en via route66 nog 1 á 2u langer. Vanaf Palm Springs is het nog verder.
Estherhavermans
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips voor dusver!
@ Ingrid jij vooral ook bedankt voor het uitschrijven van de reis. Hier gaan we zeker op verder borduren!
Ook blij met het stukje route 66!

Zijn er nog meer forumleden die 2 nachten Zion beamen? En is het stuk LV - mammoth lakes ( door death valley) inderdaad te lang voor 1 dag?

Gr. Esther
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk dat voor Zion heel erg van belang is of je van lange wandelingen houdt. Anders volstaat 1 nacht.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Over Zion sluit ik me aan bij Vito. Wij gaven de voorkeur aan 2 nachten in Zion, maar we hebben dan ook veel gewandeld in het park, en dat is daar zeker de moeite.
Als je niet van plan bent veel te wandelen, volstaat 1 nacht.
Bryce en Zion liggen niet zo ver van elkaar. Als je niet te laat vertrekt uit Bryce, kan je in de namiddag nog wandelen in Zion. Of je kan er gaan wandelen voor je naar Las Vegas vertrekt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het voor iedereen inderdaad wat anders is of sommige routedelen 'doenbaar' zijn.

Zion is inderdaad een park waar je echt de auto uit moet en, al dan niet lange, wandelingen moet maken. Bryce heeft deze overigens ook, maar daar heb je ook een weg door lopen met een flink aantal viewpoints waar je kan stoppen om te kijken. Maar ik vind dag 6 tm 10 echt flink drukke dagen op deze manier.

Las Vegas - Mammoth Lakes via Death Valley is puur qua rit makkelijk op 1 dag te doen. En of je dan via Pahrump of via Amargosa Valley naar death valley gaat is niet zo'n verschil. Dan ben je pure rijtijd zo'n 6u kwijt. Maar wil je bv Dante View bekijken dan kost je dat op en neer al een uur rijden. Badwater Basin dan terug via Artist Drive kost je idem een uur rijtijd. Alleen voor die 2 dingen ben je dus zonder echt tijd om te kijken al 8u onderweg. En dan heb je onderweg nog allerlei dingen die best leuk zijn te bekijken.

Ik zou als ik eerlijk ben in deze route echt San Diego eruit halen, omdat je daar qua tijd makkelijk een dag meer kunt gebruiken of de keuze maken om op het einde LA eruit te halen en daar dus maar een halve dag als je vanuit Pismo komt te nemen.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Estherhavermans schreef: Zijn er nog meer forumleden die 2 nachten Zion beamen? En is het stuk LV - mammoth lakes ( door death valley) inderdaad te lang voor 1 dag?
Zoals reeds gezegd, zijn 2 nachten Zion aan te raden als je van wandelen houdt. Wij hadden er ook twee geboekt. Achteraf gezien, was voor ons 1 voldoende geweest. Voor ons hoeven die wandelingen niet steeds. We hebben de Narrows gewandeld en een stukje Angels Landing op 1 dag. Dus kijk eens wat jullie er willen doen?

Wij hebben LV - Bishop gereden in 1 dag en hebben alle belangrijke bezienswaardigheden in Death Valley kunnen bezichtigen (Dantes view, Zabriskie Point, Badwater, Artists Drive, Mesquito Sand Dunes, Golden Canyon,...). We zijn wel vroeg uit Las Vegas vertrokken. Maar het is zeker te doen naar mijn mening. Wel een vermoeiende dag.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor Zion (als je gaat wandelen) zijn 2 nachten ruimer. Maar ... ik zou niet weten waar die dag vandaan te halen.
In de route die ik uitgeschreven had, is dag 4 een erg lange dag en geen tijd voor GC, dus in mijn ogen is een volle dag GC daarna nodig.
Ook voor de andere plekken heb je maar net tijd genoeg.
Dus ... als je 2 nachten Zion wilt doen, dan zal je ergens iets moeten schrappen (vb San Diego)

Trouwens LV - Mammoth Lakes is ook een lange dag. Maar zo heb je meer tijd voor de Tioga Pass de volgende dag en eventueel een bezoek aan Bodie.
Je zou ook ipv Mammoth Lakes een stop in Lone Pine of Bishop kunnen doen. Dan heb je wel geen tijd voor Bodie.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Wij deden Bishop - Yosemite en hebben op dat stuk Mono Lake en Bodie bezocht. Daarna aan de Tioga Pass een kleine wandeling gedaan. Was voldoende voor ons zo. Wel weer 's morgens vroeg vertrokken en het werd net donker als we bij Curry Village aankwamen, dus weer een drukke dag. Wij houden van een druk programma op vakantie, maar ik kan aannemen dat niet iedereen daarvoor te vinden is. Voor uitgebreid te lunchen heb je dan bv niet echt tijd. Wij aten een boterham onderweg.
Estherhavermans
Amerika-ontdekker

Echte wandelaars zijn win moet dus 1 dag Zion lijkt me voldoende! San Diego wil mijn zusje graag want ze heeft de droom om naar Seaworld te gaan.

Een druk programma is niet erg want we zijn allemaal nog jong! ( 22 - 27 - 27 en 30 ). Willen een koelbox kopen ter plaatse en onderweg een snelle hap eten om zo min mogelijk tijd te verliezen.

Hartstikke bedankt voor alle tips tot dusver, echt super handig!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als jullie geen wandelaars zijn is een volle dag Grand Canyon ook niet nodig, je hoeft pas aan het eind van de middag naar MV te rijden. Dan zou ik die dag liever bij Zion zetten, want daar kun je ook zonder te wandelen je prima vermaken. Springdale is een leuke plaats en je zou een fietstocht kunnen maken. Een wandeling door de Narrows is ook voor niet-wandlaars erg leuk om te doen. Met twee nachten heb je op de dag dat je naar Las Vegas rijdt ook nog tijd voor valley of fire. Maar je zou die dag ook kunnen gebruiken voor een overnachting in death Valley. Kijk voor de route van Las Vegas naar Mammoth Lakes eens in ons 2013-verslag en ons 2015-verslag.
Misschien wandel je hier nooit, maar in de parken is dat toch wel heel anders dan hier. Soms is het meer klauteren dan wandelen, in de Narrows loop je door het water. En het is de beste manier om iets van een park te zien. Kijk eens op mijn wandelsite voor wandelingen in de parken.

Marianne
Estherhavermans
Amerika-ontdekker

@ Marianne, bedankt. Ik ga je reisverslagen op een later tijdstip lezen. Wandeling door de narrows lijkt mij zeker leuk, toevallig zag ik laatst foto's bij bekenden op Facebook

Ik neem aan dat de route van twentynine palms via deel van route 66 naar de GC ook wel een dag in beslag neemt? In de GC willen we voornamelijk de hoogtepunten zien en ook in de helicopter stappen. Volstaat 1 nacht dan inderdaad?

Heeft iemand ervaring met een bezoek aan sea world vanuit venice/LA (dagtrip)? Wellicht dat we ervoor kunnen kiezen san diego te skippen en dat mijn zusje en haar vriend het park kunnen bezoeken terwijl wij een dagje strand houden!
Het is toch best een uitdaging om zo veel mogelijk dingen in 3 weken te proppen waarbij het niet alleen maar gejak en gejaag wordt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een druk programma is niet erg want we zijn allemaal nog jong! ( 22 - 27 - 27 en 30 ). Willen een koelbox kopen ter plaatse en onderweg een snelle hap eten om zo min mogelijk tijd te verliezen.
Ik vind dit van dezelfde categorie als ik ben chauffeur dus ik vind grote afstanden rijden niet erg.

Natuurlijk zit er (vaak) een verschil in tempo tussen jongeren en ouderen en hoeft een druk programma geen probleem te zijn, maar wat hier vaak met druk bedoeld wordt is dat je op sommige dagen (in jullie geval dag 6 tm 10 en 12) doordat je behalve flinke afstanden ook weinig tijd in een park overhoud en dagenlang ergens anders slaapt misschien niet genoeg tijd hebt om er ook echt allemaal van te genieten.

Koelbox is overigens een goede aankoop, daar ga je geen spijt van krijgen. Heerlijk soms in de middle of nowhere de auto aan de kant en picknicken.

Seaworld vanuit Venice kan...maar of je dat echt wilt? Hou er zomaar rekening mee dat je daar echt een hele dag mee kwijt bent. Als ik bv nu kijk (middernacht nederland, 15u ZW Amerika). Dan is het van Venice naar Seaworld bijna 3,5u rijden...en dan moet je ook weer terug, op dit moment 3u reistijd. Dat is dus 6,5u rijden om even Seaworld te bekijken. Ik denk dat die files die dag meer frustraties gaan opleveren dan dat Seaworld leuk gevonden wordt.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Estherhavermans schreef:Wandeling door de narrows lijkt mij zeker leuk
Wij zijn geen wandelaars en vonden dit 1 van de mooiste op onze vakantie, dus zeker aan te raden!
Ik neem aan dat de route van twentynine palms via deel van route 66 naar de GC ook wel een dag in beslag neemt?
Inderdaad, zeker als je overal wil stoppen en foto's maken.
In de GC willen we voornamelijk de hoogtepunten zien en ook in de helicopter stappen. Volstaat 1 nacht dan inderdaad?
Als je goed plant, moet dat lukken. Dag van aankomst nog proberen zonsondergang mee te pikken aan 1 van de uitkijkpunten. Volgende dag vroeg op voor op een ander punt de zonsopgang mee te maken. En dan een stukje wandelen aan de rim meenemen. Daarna helikoptervlucht en dan richting Monument Valley met nog een stop aan Watchtower. Tijd voor een stukje af te dalen, is er dan wel niet. Of je moet afdalen voor de zon opkomt en bij zonsopgang terug omhoog :D
Estherhavermans
Amerika-ontdekker

Waarschijnlijk gaan we er nu voor kiezen om inderdaad gelijk door te rijden naar San Diego, volgende dag Seaworld te bezoeken. Sea World is tot 1700 uur open en daarna gelijk doorrijden naar Twentyninepalms. Kunnen onderweg dan niet echt stops doen, is dit een route waar op veel te zien is?

Wat is verder handig qua voorbereiden op de route? Werken jullie dit gedetailleerd uit nav must sees? volgen jullie de tomtom?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt via Joshua Tree rijden, via JT het park in, en dan de Park boulevard volgen en bij 29 Palms het park verlaten. Het zal wel druk zijn onderweg op dat tijdstip, dus misschien heb je nergens tijd voor.
Wij gebruiken meestal de gratis kaarten van de AAA (Amerikaanse ANWB). De Hallwag nr 5 kun je hier kopen, is een aanrader, ook voor het uitstippelen van de route. Er zijn weinig wegen, dus buiten de steden heb je weinig te kiezen en wijst het zich vanzelf. Ik lees vaker dat iets mis gaat vanwege de TomTom dan met een kaart, dus zeker niet klakkeloos de tomtom volgen. In de parken gebruik je de kaart die je bij de ingang krijgt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je om 17u wegrijd van Seaworld ga je midden in de spits de weg op. Het zal rond Riverside megadruk zijn. Het zal me niets verbazen als je er tussen de 3 en 4 uur op gaat rijden naar Twentynine Palms, dus veel zal je niet meer doen die avond.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer