Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Bericht door Anneleen »

Hallo allemaal,

Onze eerste reis door het zuidwesten afgelopen zomer is ons zo goed bevallen dat we een nieuwe reis willen plannen in augustus 2016. We willen opnieuw met een camper reizen, omdat we dat gemakkelijk vonden met onze 4 tieners en we op deze manier op prachtige plaatsen hebben kunnen overnachten. We kunnen voor een volgende vakantie maximaal 23 dagen uittrekken (dag 1 vertrekken in Europa en dag 23 aankomen in Europa, dus eigenlijk 21 dagen rondreizen).

We zouden o.a. graag de volgende plaatsen aandoen, niet noodzakelijk in deze volgorde:
- Moab / Arches
- Canyonlands
- Grand Teton
- Yellowstone

We wandelen graag, maar wisselen ook graag af met andere activiteiten (raften, paardrijden, tocht met een jeep,...).

We overwegen om er een rondje Las Vegas van te maken, omdat we alle zes heel enthousiast waren over die stad. Na een reeks nationale en andere parken en véél wandelingen, vonden we het erg leuk om in Las Vegas wat van het comfort van een fijn hotel te genieten, te winkelen en te genieten van de sfeer. Vandaar het idee om nu in LV te vertrekken en aan te komen.

Ik probeer me nu wat in te lezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er lijken zoveel mogelijkheden te zijn...

Ik ben me ervan bewust dat er nog veel meer moois te zien en te beleven valt in de regio, dus graag jullie advies. Wat raden jullie ons aan voor een tweede reis? We zouden graag voor eind oktober op zijn minst al zeker zijn van vertrek- en eindpunt zodat we de camper kunnen vastleggen (vroegboekkorting).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: tweede reis zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Anneleen,

Ik denk dat het best wel lastig wordt met jouw uitgangspunten en met wat jullie al gedaan hebben. Een rondje vanuit Las Vegas met zowel Moab als Yellwostone betekent dat je langs plaatsen komt waar je al geweest bent, zoals Zion, Bryce, Capitol Reef en Page. Ik denk dat het goed is om aan te geven of er iets is wat je nog wel eens zou willen doen, of dat je alleen maar nieuwe dingen wilt doen.
Is een rondje een must? Of zou starten in Denver en eindigen in Las Vegas een mogelijkheid zijn?

Je zou wat ideeën op kunnen doen uit onze verslagen voor routes met Yelllowstone. Zie ons 2008-verslag voor een route met zowel Yellowstone als Moab, en ons 2004-verslag voor een route vanuit Denver, en ons 2015-verslag voor een route vanuit Las Vegas.
En natuurlijk mijn wandelsite voor wandelingen in de parken (wordt nog uitgebreid met Yellowstone).

Een mogelijke route:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Zion
4 Zion
5 Zion - Salt Lake City
6 Salt Lake City
7 Salt Lake City - Grand teton
8 Grand teton
9 Grand teton - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone - Cody
14 Cody - Vernal
15 Vernal - Grand Junction
16 Grand Junction - Moab
17 Moab
18 Moab
19 Moab - Bryce
20 Bryce - Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - vlucht

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Hallo

voor wat ideeen zou je ons 2012 reis eens kunnen bekijken.
Toen hebben we die plaatsen bezocht en geraft, etc.

succes.

Hans
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Een rondje is geen must. We kunnen ook van Denver naar Las Vegas gaan. Seattle trekt me ook aan, maar ik krijg niet meteen een goed beeld van wat mogelijk is tussen Seattle en Yellowstone. Ik heb de indruk dat je dan wel meerdere lange rijdagen hebt.
Nog eens opnieuw naar Zion, Bryce, Page gaan vinden we niet erg, integendeel. We zouden alles in die streek nog wel eens kunnen aandoen, ook Yosemite en Valley of Fire en Capitol Reef! In Zion hebben onze jongste dochter en mijn man door een misverstand Angels Landing niet gedaan en zou ik Observation Point nog graag doen. Bryce willen we wel eens in de zon zien 8) . In Page kunnen we nog naar Upper Antelope Canyon of Secret Canyon of Water Holes Slot Canyon. Pfft, de mogelijkheden zijn oneindig. Daarom dat ik het nu zo moeilijk vind om een route te plannen en hier voor te stellen.
Ik vind mezelf een beetje gemakzuchtig om hier dan maar simpelweg jullie advies te vragen, maar ik weet het gewoon even niet meer :? . Ik lees in afwachting van reacties dapper voort in jullie reisverslagen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met de dingen die je allemaal noemt zou ik een keuze maken voor Utah en bv Yosemite laten zitten. Daar heb je met 3 weken dan geen tijd voor. Volgens mij kan je in het zuidwesten meer dan 10 reizen maken en toch elke keer weer nieuwe dingen ontdekken.

Je kan overigens ook een rondje Denver doen en bv een stuk South Dakota meepakken en via Yellowstone en Grand Teton naar Salt Lake City ( om toch meer dan 1 stad te hebben) en dan via Capitol Reef en Moab via de Rocky Mountains terug naar Denver te rijden. Dan heb je compleet nieuwe dingen op je route. De vraag is dus eigenlijk, wil je zoals je aangeeft een deel herhaling van dingen die je niet compleet hebt kunnen zien/doen, of wil je wat nieuws.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je bedoelt waarschijnlijk Yellowstone weglaten. :wink: Ik zou dat erg jammer vinden.

Ik denk aan twee opties: Een rondje Denver met South Dakota, Devils Tower, Cody, Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City, Moab en Rocky Mountain N.P.
Ik vind dat een heel afwisselende route met veel nieuwe dingen. Echter weinig kans op "herhaling" en geen Las Vegas.
Als dat laatste heel belangrijk is zou je een rondje Salt Lake City kunnen doen met Yellowstone, Grand Teton, Vernal, Moab, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Las Vegas, Zion Bryce en Capitol Reef.
Een aandachtspunt bij een eventuele one way route met een camper is het feit dat je een camper niet zomaar in elke grote stad in kunt leveren zoals bij een huurauto meestal wel mogelijk is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We zouden alles in die streek nog wel eens kunnen doen, ook Yosemite en Valley Of Fire en Capitol Reef
Nee, ik bedoelde echt Yosemite.

Yosemite is toch 1,5 a 2 dagen rijden vanaf Las Vegas en dan minimaal 2 dagen ter plekke en dan weer minimaal 1,5 á 2 dagen naar een andere plek die ze graag aan willen aandoen. Dan ben je dus, als ik hun voorkeuren lees, al bijna een week kwijt met alleen dat stuk vd route. Of je moet starten in San Francisco. Ik zou dat niet combineren met parken in Utah en Wyoming. Het ligt wat dat betreft gewoon niet gunstig.
pierke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door pierke »

Hallo,

Dit jaar gaan we voor de 2de keer naar het zuidwesten van de Verenigde Staten.
Onze eerste keer was een vrij standaard rondje met SF, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Page, Monument Valley, Grand Canyon en tot slot naar Las Vegas.

Dat was onze vakantie van 2013 en nu kriebelt het bij ons om terug te gaan in september 2016. Ik en een vriend hebben de reis van 2013 gedaan en nu gaan er ook nog 2 andere vrienden mee voor wie alles nieuw is.
We gaan dus weer voor een redelijk standaard reis maar we wouden toch ook vooral de punten die jij aanhaalde in onze reis verwerkt krijgen:
- Moab
- Canyonlands
- Grand Teton
- Yellowstone
Stonden ook bij ons heel hoog op de verlanglijst.

Wij hebben voorlopig onderstaand rondje in ons hoofd:

Dag 1 Brussel Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City - West Yellowstone
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone
Dag 7 Yellowstone - Grand Teton
Dag 8 Grand Teton
Dag 9 Grand Teton - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab Capitol Reef
Dag 14 Capitole Reef - Hatch
Dag 15 Hatch - Grand canyon North Rim
Dag 16 Grand Canyon North Rim - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Lee vining
Dag 20 Lee Vining - Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite - San Francisco
Dag 24 San Francisco - Brussel

Die route is net een dag te lang voor jullie maar eventueel kan er wel een dag Yellowstone af ( of Yosemite als jullie daar al erg veel gewandeld hebben) Tijd voor Las vegas is er in deze route dan wel niet. Eventueel zou je dan alles vanaf Las vegas in onze route kunnen laten vallen en de vrijgekomen dagen spenderen aan Las Vegas en Page.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

@PSVwally: Ik keek naar de voorkeuren van Anneleen en daar stond Yosemite niet bij. :oops:
Groet,

Old Faithful
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben erg genoten van onze eerste reis en de meeste parken wil ik ooit nog wel eens bezoeken (behalve Monument Valley, dat hebben we wel vrij volledig gezien), maar het is niet de bedoeling om tijdens een tweede reis alles opnieuw aan te doen. Zeker niet. We willen ook nieuwe dingen zien.
Het kan dus een mix zijn van nieuwe parken en 'oude' parken. Daar ging ik in eerste instantie van uit omdat de kinderen (en wij ook wel) graag opnieuw een paar dagen in LV zouden verblijven, liefst op het einde van de reis. Dan zouden we in een andere stad kunnen starten (Denver? Seattle?), wat met de camper kan, dat heb ik al uitgezocht. Of we doen een rondje LV. En dan komen we onvermijdelijk langs enkele parken die we al gedaan hebben, maar dat vinden we dus niet erg.
Of we gaan voor een volledig nieuwe reis, zonder LV aan te doen.
Dat is de knoop die we in de eerste plaats moeten doorhakken, denk ik, en ik weet niet goed wat voor een reis van 3 weken het meest aangewezen is. Ik denk, als ik voortga op wat ik lees, dat beide opties wel kunnen.

Yellowstone en Grand Teton willen we zeker doen. Van Canyonlands kan ik op basis van wat ik tot hiertoe heb gelezen niet goed inschatten of het doenbaar is met een camper. Arches en Moab hebben we tijdens onze eerste reis niet gedaan omdat het ons werd afgeraden wegens de afstand, maar volgens wat ik lees toch echt de moeite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zowel Arches als Canyonlands liggen bij Moab, dus als je naar Arches gaat zou ik zeker ook Canyonlands meenemen. In mijn route had ik voor beide parken tijd uitgetrokken. Canyonlands is prima te doen met een camper. Kijk eens naar ons 2008-verslag voor beide parken. Vooral de wandeling naar Fiery Furnace in Arches is leuk met de kinderen'. En kijk op de NPS-site (www.nps.gov/cany) voor de bereikbaarheid van Canyonlands (Island in the Sky).

Vanuit Denver zou je zoiets kunnen doen:

1 naar - Denver
2 Denver - RMNP
3 RMNP
4 RMNP - Grand Junction
5 Grand Junction - Moab
6 Moab
7 Moab
8 Moab - Vernal
9 Vernal - Grand Teton
10 Grand Teton
11 Grand Teton - Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Salt Lake City
15 Salt Lake City - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas

Je kunt ook van Moab via Capitol reef naar Grand teton rijden en dan terug via de I15 naar Zion of rechtstreeks naar Las Vegas.
Vanuit Denver kun je ook via South Dakota rijden, maar dan wordt het wel wat gehaaster allemaal.
Als je in Seattle begint heb je een paar lange rijdagen. Je kunt dan Glacier NP meenemen.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bedankt, Marianne! Over deze route ga ik alvast eens wat meer lezen. Ik heb intussen ook nog reisverslagen gevonden via het noordwestenforum. Veel lectuur dus voor de komende dagen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Arches en Moab hebben we tijdens onze eerste reis niet gedaan omdat het ons werd afgeraden wegens de afstand, maar volgens wat ik lees toch echt de moeite.
Ik denk dat het ook puur vanwege afstand en tijd is afgeraden, want ik denk dat velen het de mooiste parken van het zuidwesten vinden hoor. Ik vond persoonlijk canyonlands (Island in the sky) qua uitzichten veel meer indruk maken dan bv de grand canyon. Hou er alleen rekening mee dat het, vooral in het hoogseizoen, enorme drukte is. Vooral Arches is het de laatste jaren enorm omhoog gegaan met de bezoekersaantallen. Boek de campgrounds dus op tijd.

Ik zou in de route van Marianne inderdaad rekening houden met of een reis, zoals die opgeschreven is, met wat herhaling en wat nieuws. Of de herhaling er grotendeels uit halen en dan South Dakota meepakken (black hills, mount rushmore, badlands, devils tower, cody) en bv van Grand Tetons naar SLC en dan naar Vegas rijden.

In de route van marianne zou ik wel zeker voor een early bird camperophaaltijd kiezen, want anders heb je wel erg weinig tijd voor RMNP. Want de rit naar Grand Junction is met de camper ook een fikse van zeker 6.5u zonder stoptijd.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

We zijn intussen ook eens aan het kijken naar de prijzen voor vliegtickets in die periode.
Zoals het er nu naar uitziet, is een ticket heen en terug naar Las Vegas duurder dan een ticket heen naar Denver en terug vanuit Las Vegas. Omdat we met 6 zijn, geeft een relatief klein prijsverschil toch een vrij groot verschil in de totaalprijs, dus we laten dat zeker doorwegen in de keuze van de route.
Ik ben ook aan het uitzoeken wat de meerprijs is van een one way met de camper. Als dat veel duurder is dan hetzelfde vertrek- en eindpunt, maakt het misschien niet uit dat de vlucht duurder is.
Nog veel opzoekwerk dus. Een pak minder leuk dan lezen over de bestemming zelf :( .
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij hebben dit jaar (ook na vorig jaar onze eerste reis naar zuidwest amerika te hebben gedaan) ook van Denver naar Las Vegas gereisd. En dat is super goed bevallen :D
Dus kijk gerust eens in ons verslag.
Jullie hebben geloof ik wat meer dagen in te vullen dus zou je MOAB er welicht nog extra bij kunnen doen. ..

Succes met de voorbereidingen :thumbup:
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Wij hebben al vrij definitieve plannen voor volgend jaar een rondje Denver.
Kijk eens op mijn blog of in mijn topic hier op het forum voor ideeën. We gaan niet met een camper maar auto met motels/cabins.
Veel plezier met de planning!

Groetjes
Josephine
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik heb nog een praktische vraag. We willen op zaterdag uit Europa vertrekken (Brussel, Amsterdam,... wat het goedkoopst is) en 3 weken later op zaterdag uit Las Vegas vertrekken, om het maximum uit onze jaarlijkse vakantie te halen. Maar als we zaterdag aankomen in Denver kunnen we daar de camper pas maandag ophalen. Ik heb de indruk dat iedereen onmiddellijk uit Denver vertrekt, dat het niet echt een stad is om een dag door te brengen. Of heb ik dat mis? Als Denver niet echt de moeite is, kunnen we even goed pas zondag vertrekken.

@ Josephine en Moon29: bedankt voor jullie tips! Ik ga onmiddellijk lezen.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

We hadden plannen voor volgend jaar, maar i.v.m. vooropleiding dochter na examen ligt het stil.
Kijk ook eens op ons topic: 2016: Toetjero: Rondje Denver en New York met camper
1 Amsterdam-Denver
2 Denver- camper ophalen – Walmart- Cheyenne
3 Cheyenne – Rapid City
4 Rapid City
5 Rapid City
6 Rapid City – Keystone
7 Keystone - Buffalo
8 Buffalo
9 Buffalo-Cody
10 Cody-Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellow- Grand Teton
15 Grand Teton - Jackson
16 Jackson- Salt Lake City
17 Salt Lake City
18 Salt Lake City - Arches Devils Garden
19 Arches -Canyonland -
20 Canyonland- Moab
21 Moab - Grand lake
22 Grand Lake - RMNP
23 RMNP
24 RMNP -
25 RMNP – Colorado springs - Denver
26 Denver- NY
27 NY
28 NY
29 NY- huis

succes

Wat betreft Denver er zijn beste mensen die een paar dagen met Denver met de auto doen. Kijk maar eens naar de reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij waren niet zo onder de indruk van Denver. We waren hier ook op een zondag en hadden het idee dat het daarom zo rustig was.
Maar dat was ook op het einde van onze vakantie dus dan vind je het allemaal niet meer zo spannend.
Misschien kun je ook nog wat ideeën op doen uit onze verslagen?

Wat hebben jullie overigens een mooie site gemaakt. Ik lees iedere dag een stukje :thumbup:
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Hoi,

Wij willen onze eerste dag gedeeltelijk doorbrengen in Denver. Omdat we toch vroeg wakker zijn, gaan we in de ochtend Denver bekijken en na de lunch willen we doorrijden naar Scotts bluff. Dit ook om de afstand toch wat in 2 dagen te doen naar Black Hills/Badlands.
Op de terugweg zijn we weer een middag in Denver. Misschien dat we dan oa een bezoekje brengen aan Red Rock Amphitheater.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer