Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: Reisschema West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Timb: Reisschema West Amerika

Bericht door Timb »

Hoi,

Nieuw op het forum en al erg veel gelezen. In maart zijn wij van plan om met 2 personen het westen van Amerika te ontdekken. Nu had ik een schema gemaakt, maar na veel te hebben rond gelezen hier kom ik denk ik tot de conclusie dat het misschien vrij ambitieus is. Wat zouden jullie eventueel veranderen in het schema, zodat we meer tijd hebben om dingen te bekijken.

10 maart t/m 25 maart.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas -Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon -Palm Springs
Dag 5: Palm Springs _ Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles – Santa Barbara
Dag 9: Santa Barbara – San Fransisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco - Yosemite Park
Dag 12: Yosemite Park
Dag 13: Yosemite Park- Deathvalley
Dag 13: Deathvalley _ Las vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas _ Amsterdam

Las Vegas, Los Angeles en San Francisco zijn een must see op deze reis en eigenlijk de Grand Canyon ook. Enig idee of dit een beetje gaat lukken zo?

Gr. Tim
Laatst gewijzigd door Timb op 06 okt 2015, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Timb: Reisschema West Amerika

Bericht door SanFran »

Hoi, welkom op het forum!

Je kunt het beste je schema iets anders uittypen, zodat het voor ons iets makkelijker te zien is hoeveel volle dagen je ergens hebt en wat je rijdagen precies zijn. Bijvoorbeeld:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Death Valley
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom, leuke reis gaan jullie maken.

Het is inderdaad ambitieus. Het handigste is overigens als je je route van dag tot dag uitschrijft. Het is nu wat lastig lezen. Als eerste zou ik je willen meegeven dat Yosemite NP in maart nog compleet ondergesneeuwd kan zijn. Het is wel te bezoeken, maar je hebt kans dat je sneeuwkettingen dient te gebruiken (wat niet mag van de verhuurder) en de meeste wegen en wandelpaden zullen dicht zijn. (al kan het er ook best heel mooi en rustig zijn dan daar!)

Ook aan de kust kan het nog flink koud zijn, net als in Grand Canyon NP. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mooi is. Forumlid Kalaman maakte veel reizen in het voorjaar. Kijk even naar zijn ervaringen.

http://www.kalamantravel.com/
Groetjes,
Daniel
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Wow bedankt voor jullie snelle reactie. :thumbup:

Ik heb het schema aangepast. Ik wist niet dat er dan nog sneeuw lag. Goede tip. Ik zal ook even de website bekijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat uitschrijven is sowieso wel handig, want je zegt in de ene regel tot en met 18 maart in LA te zijn en een regel eronder zit je op 18 maart in Santa Barbara.

Als je de dag erop van de Grand Canyon naar Palm Springs wilt rijden is je tijd bij de GC wel erg beperkt.

Edit: Ik zie alleen dag 1 aangepast?
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Is het zo iets beter Paul? Zou ik langer bij de Grand Canyon uit moeten trekken dan? Nu ik weet dat het zo koud is in Yosemite park weet ik ook niet of ik dat wel zo fijn vind :wink: . Misschien moet ik dat dan skippen en ergens anders langs?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bijna goed, ik zou het als mod zelf voor je hebben aangepast om het helemaal goed te maken als ik zou weten hoeveel dagen je nou precies hebt.
Je hebt nu namelijk nog dag 1 dubbel staan, dag 9 en dag 13 :wink:

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat je ongeveer een halve dag hebt voor de grand canyon als je er vanuit Las Vegas heengaat. Het is in Maart nog vroeg donker en 's avonds buiten het seizoen valt er niet enorm veel te beleven (misschien de film kijken in tusayan?), maar de dag erna heb je een flinke rit van zeker 7u naar Palm Springs. En dan reken ik eigenlijk maar 1 lunchstop en verder niets wat je onderweg misschien wilt gaan bekijken en je gaat dan niet via route66. Dus die ochtend heb je ook niet veel tijd voor de Grand Canyon. Ik zou niet verder rijden dan Kingman of Needles. Dat geeft je nog een halve dag voor de Grand Canyon.

Verder zijn dag 13 en 14 niet enorm realistisch. Het zijn vooral rijdagen om naar Las vegas terug te komen.

Ik zou denk ik eerder Beginnen in Las Vegas en terugvliegen vanaf San Francisco of andersom. Dan doe je bv de kustroute en Yosemite wel, maar hoef je niet langs die kant de siërra Nevada over. Ik zou dan persoonlijk denk ik liever eindigen in Las Vegas omdat je daar wel meer kans hebt op beter weer.

Dag 01: Amsterdam - San Francisco
Dag 02: SF
Dag 03: SF
Dag 04: SF - auto halen - Yosemite NP
Dag 05: Yosemite NP
Dag 06: Yosemite NP - Monterey
Dag 07: Monterey - Pismo Beach/Santa Barbara
Dag 08: Pismo Beach/Santa Barbara - Los Angeles
Dag 09: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles - Palm Springs (joshua tree np)
Dag 12: Palm Springs - Grand Canyon (lange rijdag)
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - naar huis
Dag 17: Aankomst thuis

Let op dat je dag 17 pas thuis aankomt. Je kan natuurlijk er ook voor kiezen om een dag minder SF of LA te doen en een dag meer Las Vegas.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Het moet een reis worden van 15 dagen waarbij ik idd de 16de dag weer thuis ben .

In verband met de kosten zouden wij graag vertrekken en landen in Las Vegas. Hebben een mooie pakketreis gevonden. Ik zie denk ik in dat ik beter opnieuw kan beginnen met mijn route. Ik doe nu erg veel via internet, maar is er een boek dat je mij kunt aanraden waar ik een goede route op uit kan stippelen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat zou je zeggen van www.allesamerika.com, dit forum en voor info over de parken www.ontdek-amerika.nl
Lees ook de reisverslagen in de onderschriften. Knip en plak diverse zaken bij elkaar in een word document zodat het logisch bij elkaar staat. Velen van ons hier maken ook een soort van roadbook. Die kun je ook downloaden vanuit de bovenbalk. Het is in 1e instantie een kwestie van veel lezen.
Wat voorpakketreis heb je gezien. En vooral ook welke plaatsen en welke hotels zitten daarin. Over het algemeen zitten veel pakketreizen nl. niet sterk in elkaar. Veel reizen en weinig tijd om echt rustig zaken te bekijken.

Je hebt het nu over een reis van 15 dagen? Maar je eigen route was 16 dagen en met de terugreis 17! Wel even duidelijk maken hoeveel dagen je incl. je reisdagen nou kunt gaan.

Waarom een rondje Las Vegas? Dat is niet persé goedkoper en met dat aantal dagen is een multicity ticket (dus beginnen vanaf één plek en terugvliegen van een andere plek) makkelijker.

Verder betaal je als je begint in California en Nevada niets voor een 2e bestuurder en tussen California, Nevada en Arizona betaal je geen dropoffkosten voor de autohuur.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik heb nog niet genoeg tijd gehad om alles door te spitten maar de reisverslagen zien er erg interessant uit. Totaal wordt het 16 dagen incl. reisdagen :wink:

Via Expedia de vlucht en incl. hotel 3 dagen + autohuur was ik rond de €800,- euro kwijt. Dat ben ik normaal alleen al voor de tickets kwijt als ik aankom op SF en vertrek via LV.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb even snel voor je gekeken. Vooral vliegtickets zijn nu (vandaag iig) redelijk goedkoop. Nogmaals, dit is gewoon even snel en dan heb ik dus niet echt gespit om het zomaar te zeggen.

Op gate1.nl Diverse maatschappijen en vliegroutes en tijden. Van Amsterdam naar San Francisco en van Las Vegas naar Amsterdam.
Heenvlucht op 10-3 terug op 24-3, aankomst thuis op 25-3 zoals je aangaf vanaf 550 euro per ticket.
ff2.JPG
ff2.JPG (22.28 KiB) 1502 keer bekeken
Autohuur van 13-3 t/m 24-3, al heb je die in Las Vegas niet persé nodig en die zou je dus eerder kunnen inleveren. Ik heb gekozen voor iets meer comfort. Bij usareisen.de (of drive-usa.com met alle verzekeringen) €361
au1.JPG
Hotel: Ik zie er een aantal, maar bv Union Square Plaza Hotel (in het stuk van geary street waar nog veel winkels zijn) voor 3 nachten €339

Dan kom ik op 550 + 361 + 339 = €1250, wat dus neerkomt op €625 pp.

Nogmaals, dan heb ik dus even 5 min gezocht. Let wel dat die vliegtickets nu dus erg goedkoop zijn en die zullen snel duurder worden.

Ik zal zo ook eens even snel op een route andersom en op Las Vegas Las Vegas voor je kijken.

Overigens met dag 16 thuis zou ik er denk ik voor kiezen om van LA naar Kingman te rijden. De volgende dag Kingman - Grand Canyon en dan de dag daarna op het eind van de middag van de GC naar Las Vegas te rijden. Dus die volle dag eruit halen.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB »

^
Maar het ticket van 550 euro is natuurlijk maar 1 ticket :-)
Dus dan wordt de berekening 550+550+361+339= 1800 euro, dus 900 euro per persoon
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dank je wel voor de berekening (ook jij Marjolein :wink: ). Voor €100,- euro extra is dit een prima deal natuurlijk. Ik kende deze site niet.

Is dit trouwens een goede huur maatschappij? Ik hoor vaak verhalen over dure verzekeringen die bij aankomst nog afgesloten moeten worden. Zo ben ik er zelf al eens ingetrapt op Mallorca bij Goldcar :|

Zou je dan Palm Springs skippen voor Kingman?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oeps. Dat klopt. Alleen als je dan een midsize car ipv een midsize suv (wat ik overigens niet zou doen) bespaar je weer 100 euro waardoor het 850 wordt. Maar de bedoeling van dit antwoord was eigenlijk ook gewoon ervoor gaan zitten en het uitzoeken. Sommige reisbureaus hebben voor vlucht en auto en evt. 1e hotelnacht(en) best goede deals hoor. Maar deze moeten er altijd op verdienen, dus vaak zie je nog wel goedkopere aanbiedingen.

Tickets voor een retour Las Vegas zie ik vanaf 527 euro
Tickets voor een multicity AMS - LAS en terug SFO - AMS zie ik vanaf €547

Ik snap dat een budget altijd handig is voor je vakantie. Maar voor zo'n reis zou ik niet op (een paar) 100 euro kijken als je reis er echt beter van wordt. Het moet natuurlijk niet uit de klauwen lopen, daar let ik zelf ook op. Maar je kan zoveel kanten op.

Het gaat mij niet zozeer om Kingman of Palm Springs. Maar meer over wat je kunt doen met de tijd die je hebt.
Als je van LA naar Kingman (evt via joshua tree np) rijd heb je meer tijd voor de grand canyon. Omdat in die route er 1 dag af moet. Je zou ook kunnen overwegen om bv Yosemite gewoonweg uit je route te laten en van SF via de kust in 2 of 3 dagen naar LA te rijden en dan via Palm Springs naar de Grand Canyon en zo naar Las Vegas.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik dacht altijd dat die tickets veel duurder waren. Valt reuze mee dus. Dat doen we natuurlijk veel liever om zo wat tijd te besparen.

Yosemite ga ik over nadenken. Als daar namelijk nog sneeuw ligt en tempraturen bij het vriespunt weet ik niet of dat zo leuk is.

Wat je al in een dagje op dit forum kunt leren allemaal :thumbup:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

En als je dan ook nog eens bedenkt dat je met de tips en adviezen die je hier krijgt gewoon zelf een geweldige reis in elkaar kan steken :clap:
Een week of wat terug zelf mogen ervaren. Dus een volgende keer kies ik weer voor zelf alles regelen. Kost wat tijd, maar is heel leuk om te doen. Heb je het reisbureau niet voor nodig.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bij Grand Canyon kan je overigens ook nog sneeuw hebben.
Zowel voor Yosemite als GC : OK het is koud maar het is ook ongelofelijk mooi met de sneeuw.

De route die PSVwally opgaf is erg mooi.
Als die een dag korter moet, zou je dit kunnen doen:
Dag 11 : LA - Palm Springs - Joshua Tree - Kingman
Dag 12 : Kingman - Grand Canyon (hier heb je dan de hele namiddag)
Dag 13 : Grand Canyon - Las Vegas
Dag 14 : Las Vegas
Dag 15 : Las Vegas - huis
Dag 16 : Thuis

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Dat is ook wel een gave route. Zie je denk ik net iets meer. We hebben in ieder geval wel besloten om de route sf - lv te gaan doen. Eind van deze maand gaan we de tickets boeken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop voor je dat ze eind van deze maand nog voor deze prijzen te boeken zijn
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb dit jaar twee keer een maand voor vertrek tickets geboekt voor respectievelijk 550 en 525. Geen garantie, maar als het eind van de maand weer wat duurder is kun je met een gerust hart ook wel even wachten. Zeker in het laagseizoen.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer