Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zwanger en naar de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
mar1979
Amerika-ontdekker

zwanger en naar de VS

Bericht door mar1979 »

Wie heeft er ervaring met het reizen naar de VS terwijl je zwanger bent.
Wij willen graag een reis maken dit jaar naar de VS, maar ik probeer ook zwanger te worden. Ik ben benieuwd of er ervaringen zijn van mensen die ook zwanger waren op het moment van de reis.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

marisca
Amerika-ontdekker

Bericht door marisca »

Nou ik weet wel dat onze zoon in newyork verwekt is , ik snap het probleem niet zo ?
Als je 8 maanden zwanger zou zijn zou ik het afraden maar dat is niet het geval.
Waar ben je bang voor dan?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik zie ook geen probleem als je net zwanger bent of het probeert te worden.
Het is wat anders als je al ver in de zwangerschap zit.

Groetjes van Marloes
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Als je ver in de zwangerschap bent (meestal vanaf 32 weken) heb je niets meer te willen, geen enkele luchtvaartmaatschappij die je nog meeneemt.
Als je nog niet zo lang zwanger bent zie ik geen enkel probleem. Je bent niet ziek, alleen maar zwanger.
Carola
mar1979
Amerika-ontdekker

Bericht door mar1979 »

Bedankt voor jullie reacties ook voor de tip naar een oud onderwerp; leuk om te lezen. Ik weet nog niet hoever ik ben als ik ga, het zou 1 maand kunnen zijn het zou 6 mnd kunnen zijn. Houden er natuurlijk wel rekening mee dat je met 7 mnd niet meer mag vliegen en ik zou dat zelf ook niet zon prettig idee vinden. Andere verre reisopties vielen al af vanwege de inentingen. Ik ben ook nergens bang voor hoor, we gaan er van uit dat alles goed gaat. Maar ja, ook wel een klein beetje in je achterhoofd houden dat het niet vanzelfsprekend goed gaat en dan is het wel prettig te weten dat bv de gezondheidszorg in het land goed is en dat je de taal goed spreekt.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

:offtopic:
Ik weet nog niet hoever ik ben als ik ga, het zou 1 maand kunnen zijn het zou 6 mnd kunnen zijn.
Ik weet niet of je al eens eerder zwanger bent geweest en ik hoop voor jou dat je snel zwanger wordt, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat niet vanzelfsprekend is.
Het zou dus ook kunnen (en dat hoop ik niet voor jou) dat je van de zomer nog helemaal niet zwanger bent.

Carola
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

CaroLine schreef:Als je ver in de zwangerschap bent (meestal vanaf 32 weken) heb je niets meer te willen, geen enkele luchtvaartmaatschappij die je nog meeneemt.
Als je nog niet zo lang zwanger bent zie ik geen enkel probleem. Je bent niet ziek, alleen maar zwanger.
Carola
Dat hangt er maar net vanaf. Ik was met alle drie de kinderen de eerste 3 maanden echt niet lekker. En ik ben toen zowel zwanger van de middelste als met de jongste op vakantie geweest (naar Nederland, maar toch, reizen en alles...) en dat waren niet mijn meest comfortabele vakanties, kan ik wel zeggen. Maar ja, je weet van tevoren niet hoe je je gaat voelen en je weet niet, wanneer je zwanger wordt, dus gewoon plannen alsof je niet zwanger zult zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Petra/VS schreef:dus gewoon plannen alsof je niet zwanger zult zijn.
En vooral: een annulatieverzekering nemen!!!
Indien je dan toch zwanger bent én je mag om medische reden niet reizen, dan ben je toch niet al je geld kwijt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En een hele goede aanvullende ziektenkostenverzekering !!!
mar1979
Amerika-ontdekker

Bericht door mar1979 »

Caroline, daar heb je gelijk in. Helaas weet ook ik uit ervaring dat het allemaal alles behalve vanzelfsprekend is..
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Zodra ik wist dat ik zwanger was van de oudste hebben we nog snel even een reis geboekt naar de US, omdat we bang waren dat het er daarna in elk geval niet meer zo snel van zou komen (ivm financiën). We zijn 3,5 week gaan rondtrekken door de zuidelijke staten. Wat ik in die tijd niet heb gedaan (ik was ongeveer tussen 9-12 weken zwanger) was in achtbanen en snelle attracties in pretparken en ik heb ook niet gedoken in Florida (wel gesnorkeld). De Amerikaanse biefstukken zijn zelfs als ze doorbakken zijn nog lekker mals dus die heb ik gewoon gegeten. Voor de rest heb ik niet veel bijzondere dingen hoeven laten. Als ik lang moest lopen had ik wel meer last van mijn stuit dan andere dagen, maar verder was het prima te doen.
Ik heb wel een heleboel babyspulletjes gekocht in de US trouwens. Dingen die in Nederland (nog) niet te krijgen waren.

Succes met zwanger worden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Tijdens onze Amerika-reis was mijn vrouw zwanger van de eerste. Wij kwamen er in de USA pas achter. Geeft wel een extra dimensie aan je vakantie. :wink:
...en net als houstonwehaveaproblem was dit ook voor ons dé reden om op vakantie naar Amerika te gaan.

Ons reisverslagis te lezen op mijn website.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik was ruim 5 maanden zwanger toen we een week in Londen doorbrachten. Dat viel dik tegen! Wij verplaatsten ons nogal veel per metro (tijdens de spitsuren), en je moet niet denken dat er ook maar iemand was die zijn plaats afstond aan mij met m'n zichtbaar dikke buik (ik was die eerste 5 maanden al 7 kg dikker geworden).
Enkele jaren later gingen we met onze 5-jarige naar Amerika, waar we dus regelmatig de commuter trein namen tussen Michigan City en Chicago. Ondanks de drukte op die trein stonden dagelijks mensen hun plaats aan mij af, zodat ik kon gaan zitten met onze zoon op m'n schoot!
Wie had dat nou verwacht van die individualistisch ingestelde Amerikanen! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

had ik ook nog graag gedaan!
maar omdat ik last heb van luchtziekte (en de medicijnen daarvoor sterk afgeraden worden tijdens de zwangerschap) hebben we toch maar gewoon voor een weekje uitrusten in Nederland gekozen! (En was ook heerlijk hoor!)
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Volgens mij is zwangerschap een geldige reden om een reeds geboekte reis te annuleren! (in ieder geval bij de polisvoorwaarden van de Postbank)
Maar... op vakantie als je (ongecompliceerd) zwanger bent kan natuurlijk ook.

Zelf ben ik tweemaal zwanger op vakantie geweest... geen probleem...ik heb er toch echt van kunnen genieten... ehmm.. ondanks een keertje overgeven in de bus... in de lift... in een restaurant.... enne... de rest zal ik je maar besparen.

succes ermee! MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sammie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Sammie »

In 2004 was ik 4,5 maand zwanger van onze eerste en dat heeft geen problemen gegeven. Over de voorzieningen in de VS kan ik dan ook (gelukkig) uit eigen ervaring niets zeggen.
We hebben gekampeerd en ik heb 'zelfs' nog een flinke hike gelopen, dat ging allemaal wel. Goed voor jezelf zorgen, extra letten op hoeveel je drinkt e.d. is wel belangrijk. Het meeste heb ik last van maagzuur gehad, ik lag steeds heel laag op m'n kampeermatje. Uiteindelijk toch maar 'Tums' gekocht (een soort Rennies als het goed is), maar ze eigenlijk nauwelijks gebruikt. Het voelde toch een beetje raar om iets te gebruiken waarvan ik niet helemaal zeker was of het wel goed was. Bovendien kreeg ik daarna gelukkig ook minder last :)

Verder voelen de meeste vrouwen zich over het algemeen het beste van de 4e t/m de 6e maand, dus dat zou de beste tijd zijn om te gaan, als je er ook maar enigszins rekening mee kunt houden :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer